Dure grap?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 06:43 schreef Renesite het volgende:
Klopt. Heel fijn dat. aldus een toekomstig ervaringsdeskundige
partner heeft 7 keer volledig ZT gekregen. Topverhaal.quote:
Jullie hebben een kind samen, toch? Dan heb je volgens mij inderdaad geen keuze. Zie hier: http://www.belastingdiens(...)w_adres_ingeschrevenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:23 schreef Ticootje het volgende:
Nu zegt mijn accountant dus van niet, maar die zegt ook dat er geen keuze is in fiscaal partnerschap.
Terwijl het aangifte programma gewoon vraagt, " wilt u het hele jaar fiscaal partner zijn?" En dat wil ik dus inderdaad niet.
De eerste keer dat ik mn aangifte uit handen geef, en meteen klopt het 2x niet wat deze dame zegt.
Ik ga de belasting zelf wel even bellen.
Het gaat om de periode dat ze nog niet op hetzelfde adres woonden, dan maakt het al dan niet samen een kind hebben niet uit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jullie hebben een kind samen, toch? Dan heb je volgens mij inderdaad geen keuze. Zie hier: http://www.belastingdiens(...)w_adres_ingeschreven
Oh, dan begreep ik het verkeerd. Die keuze heb je (tico dus) naar mijn idee wel, omdat je niet op hetzelfde adres stond ingeschreven. Dus gewoon voor 'nee' kiezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat om de periode dat ze nog niet op hetzelfde adres woonden, dan maakt het al dan niet samen een kind hebben niet uit.
Juist, ik ben ook van mening dat je die keuze in deze situatie wel hebt, maar het is wel übertriest als je de aangifte (voor het eerst) uitbesteedt, en zoiets triviaals is niet bekend bij degene die de aangifte doet...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, dan begreep ik het verkeerd. Die keuze heb je (tico dus) naar mijn idee wel, omdat je niet op hetzelfde adres stond ingeschreven. Dus gewoon voor 'nee' kiezen.
Precies, ik ben echt best boos ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist, ik ben ook van mening dat je die keuze in deze situatie wel hebt, maar het is wel übertriest als je de aangifte (voor het eerst) uitbesteedt, en zoiets triviaals is niet bekend bij degene die de aangifte doet...
Ik zou nog een keer bellen, maargoed, het is niet mijn geld.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Goed, belasting even gebeld nu dus:
Fiscaalpartner : vanaf mei 2014
(Ik dacht dat fiscaal partnerschap altijd voor een heel jaar gold)
Kinderopvangtoeslag : Wordt per maand gekeken of je aan de volwaarden voldoet. Januari tot April woonden we niet samen en had ik dus geen toeslagspartner. Blijkbaar gaat dat ook niet met terugwerkende kracht alsnog gelden.
http://www.belastingdiens(...)lag_krijgen/partner/quote:U krijgt de toeslagen samen
Hebt u een toeslagpartner? U krijgt de toeslagen dan samen. Het inkomen van uw toeslagpartner telt mee bij de berekening van uw toeslag. Krijgt u later in het jaar een toeslagpartner? Dan telt toch het inkomen van het hele jaar mee.
Dit inderdaad: fiscaal partner =/= toeslagpartnerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ik zou nog een keer bellen, maargoed, het is niet mijn geld.
[..]
http://www.belastingdiens(...)lag_krijgen/partner/
Je haalt trouwens fiscaal partner en toeslag partner door elkaar, en wat die inhouden, denk ik.
En daar hebben ze niet aan toegevoegd dat het toeslagpartnerschap niet voor het hele jaar geldt, maar wél het jaarinkomen wordt meegenomen? Want het maakt niet uit wanneer je toeslagpartner wordt, het jaarinkomen telt mee.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Goed, belasting even gebeld nu dus:
Fiscaalpartner : vanaf mei 2014
(Ik dacht dat fiscaal partnerschap altijd voor een heel jaar gold)
Kinderopvangtoeslag : Wordt per maand gekeken of je aan de volwaarden voldoet. Januari tot April woonden we niet samen en had ik dus geen toeslagspartner. Blijkbaar gaat dat ook niet met terugwerkende kracht alsnog gelden.
Wat dus veel hoger uitpakt...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En daar hebben ze niet aan toegevoegd dat het toeslagpartnerschap niet voor het hele jaar geldt, maar wél het jaarinkomen wordt meegenomen? Want het maakt niet uit wanneer je toeslagpartner wordt, het jaarinkomen telt mee.
edit: dat wat fe203 zegt dus
Wat pakt hoger uit, het geld dat jij terug moet betalen bedoel je? Dat lijkt me wel te kloppen, ja... ik ken een soortgelijke situatie van iemand die in september haar volwassen dochter met inkomen in huis haalde. Toeslagpartner vanaf september, maar het hele jaarinkomen telt mee, dus doei huurtoeslag (en dat was echt heel veel geldquote:
Ja dat...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat pakt hoger uit, het geld dat jij terug moet betalen bedoel je? Dat lijkt me wel te kloppen, ja... ik ken een soortgelijke situatie van iemand die in september haar volwassen dochter met inkomen in huis haalde. Toeslagpartner vanaf september, maar het hele jaarinkomen telt mee, dus doei huurtoeslag (en dat was echt heel veel geld)
Ja, dat is bij de inkomstenbelasting natuurlijk niet direct aan de orde. Maar wat is gunstiger, wel of niet kiezen voor fiscaal partnerschap? Want mocht je bij wel fiscaal partnerschap (meer) geld terugkrijgen, dan zou ik daarvoor kiezen. Die toeslagen ga je terug moeten betalenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat...
Zien we dan wel weer.
Daar ga ik niet in mee, dat ligt ook aan de toeslag.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En daar hebben ze niet aan toegevoegd dat het toeslagpartnerschap niet voor het hele jaar geldt, maar wél het jaarinkomen wordt meegenomen? Want het maakt niet uit wanneer je toeslagpartner wordt, het jaarinkomen telt mee.
edit: dat wat fe203 zegt dus
De belasting maakt dat voorbehoud niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar ga ik niet in mee, dat ligt ook aan de toeslag.
Waar zit het onderscheid in volgens jou?quote:U krijgt de toeslagen samen
Hebt u een toeslagpartner? U krijgt de toeslagen dan samen. Het inkomen van uw toeslagpartner telt mee bij de berekening van uw toeslag. Krijgt u later in het jaar een toeslagpartner? Dan telt toch het inkomen van het hele jaar mee.
Volgens mij klopt dat niet, tenzij 1/3 van het jaarinkomen van die dochter (sept-dec = 4 maanden) zoveel is dat het totaalinkomen hoger wordt dan de toeslaggrens voor die situatie:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat pakt hoger uit, het geld dat jij terug moet betalen bedoel je? Dat lijkt me wel te kloppen, ja... ik ken een soortgelijke situatie van iemand die in september haar volwassen dochter met inkomen in huis haalde. Toeslagpartner vanaf september, maar het hele jaarinkomen telt mee, dus doei huurtoeslag (en dat was echt heel veel geld)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |