Dank jequote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Euhm, ik probeer even out of the box te denken Chanty:
- Samen eten; hij een hapje, jij een hapje?
- L hetzelfde laten eten als jijzelf. Voor T en S is ons eten namelijk helemaal de bom.
- In plaats van gezonde dingen op brood een keer hagelslag of pasta aanbieden? Brood is zo te lezen het probleem niet.
- Bordje met allerlei snuisterijen gewoon op tafel zetten zodat hij het kan pakken wanneer hij wil? Stukje banaan, stukje tomaat, komkommer, blokje kaas, stukje worst etc.
- Zijn fruithapje/avondeten helemaal pureren? Misschien is het de textuur waardoor hij het niet fijn vindt om te eten en niet zozeer smaak.
Als ik zo zijn schema zie, dan vind ik dat er al best oké uitzien. Het enige dat T en S meer eten is het avondeten en vers fruit i.p.v. knijpfruit, maar dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Dippenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:16 schreef Dot. het volgende:
Dippen is hier ook een groot succes! Klein beetje satesaus of ketchup (of een wat gezondere dip) bij rauwkost en dan is alles lekker
Easy Peasy heeft volgens mij wel een paar leuke dipreceptjes.
Ja, Stip doet ook aan meervoudig dippen en aflebberen iddquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dippen![]()
Iets zegt me dat dat dippen wordt met vinger en uitsmeren en de gezonde stuff wegpleuren
Druk willen we er sowieso niet opleggen bij hem. Gewoon positief stimulerenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:01 schreef Cwen het volgende:
Chanty, hij eet dus ongeveer net zoveel als Ellie op een dag.
Kijk, ik ben ervan overtuigd dat een kind eet wat het nodig heeft. Eet hij/zij minder, dan hoeft het dus even niet. Wellicht inderdaad kiezen, dan eet Ellie ook nauwelijks, wellicht iets anders... Als hij echt blijft afvallen is het raadzaam een diëtist te zoeken. Maar tot die tijd zou ik er, hoe moeilijk ook, niet teveel druk op leggen. Je kunt het er toch niet in proppen.
En wat betreft de 4-maanden potjeseters: daar heb ik zo mijn eigen ongezouten mening over. Ik vind voeren namelijk geen eten.
Daarom dus ook bewust alles zo mager mogelijk enzoquote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
8boterhammen op een dag? Holy cow!
Hier ook zoiets.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:21 schreef Dyre het volgende:
Hoe groot zijn die boterhammen van jullie?
L eet er 1 á 2 op een dag. De korstjes worden heel vakkundig op de grond gesmeten.
speelgoed werkt niet, maar de tv net dus welquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben GM! En lekker wandelen langs de koetjesIk heb vroeger tegenover de polder gewoond en eigenlijk mis ik dat hier wel een beetje. De vrijheid die je daar voelt, is hier gewoon niet.
Zo, net Nora naar bed gebracht. Eerst een dagje go, daarna thuis gegeten en tenslotte ijsje gekocht en nu kan ik haar probleemloos op bed leggen (even afkloppen)
Chanty, er schiet me opeens wat te binnen. Als Nora niet wil eten, geef ik haar iets aan tafel wat afleiding geeft (speelgoedje ofzo) en dan geef ik haar zo te eten. Omdat ze bezig is met andere dingen, kan ik het er vaak zo inschuiven. Heb je zoiets al geprobeert?
Mijn man is ook altijd bang dat de kinderen wakker worden door onweer, maar in de praktijk zijn ze nog nooit wakker geworden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier ook zoiets.
Ok, het weer is hier losgebarstenFlinke regendruppels, onweer,... Fingers crossed dat ze niet wakker wordt...
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Mijn man is ook altijd bang dat de kinderen wakker worden door onweer, maar in de praktijk zijn ze nog nooit wakker geworden.En nu hopen dat ik het niet jinx.
Twinkle 8! boterhammen, wauw!
GM dat ziet er rustgevend uit!
Wat een waardevolle, prachtige momenten samen (wil hartje-smiley maken, maar op mobiel kan ik ze niet vinden?)!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:00 schreef exode het volgende:
Wat een fijne foto's GM en wat leuk om te lezen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben!
8 boterhammen! Zo go Twinkle![]()
Lekker doen met de tv Chanty, als dat werkt, prima. Kan je vanzelf wel een keer afbouwen.
Beterschap Dyre en man van Dyre!
Vandaag zo'n fijne dag bij mijn moeder gehad. Het gaat elke dag een beetje beter met haar. Morgen krijgt ze eindelijk fysio aan huis en we hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan voor huishoudelijke hulp.
B en oma zijn zo stapelgek op elkaar. Alleen maar lachen met en naar elkaar. Na zijn lange middagslaap wilde hij nog even 15 minuten tegen oma aan liggen in slaapzak met knuffels. Bij ons wil hij dat dus nooit he, wakker is wakker. Dan zit ik dus te GENIETEN (en te denken: mama blijf nog heeeeel lang leven ajb!)
Morgen is het exact 9 jaar geleden dat mijn vader overleed. Vandaag liet mijn moeder B allemaal foto's van opa zien. Hij zat heel aandachtig te kijken en zei steeds ' opa!'. Tranen in de ogen hoor.
Wat ontzettend mooiquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:00 schreef exode het volgende:
Wat een fijne foto's GM en wat leuk om te lezen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben!
8 boterhammen! Zo go Twinkle![]()
Lekker doen met de tv Chanty, als dat werkt, prima. Kan je vanzelf wel een keer afbouwen.
Beterschap Dyre en man van Dyre!
Vandaag zo'n fijne dag bij mijn moeder gehad. Het gaat elke dag een beetje beter met haar. Morgen krijgt ze eindelijk fysio aan huis en we hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan voor huishoudelijke hulp.
B en oma zijn zo stapelgek op elkaar. Alleen maar lachen met en naar elkaar. Na zijn lange middagslaap wilde hij nog even 15 minuten tegen oma aan liggen in slaapzak met knuffels. Bij ons wil hij dat dus nooit he, wakker is wakker. Dan zit ik dus te GENIETEN (en te denken: mama blijf nog heeeeel lang leven ajb!)
Morgen is het exact 9 jaar geleden dat mijn vader overleed. Vandaag liet mijn moeder B allemaal foto's van opa zien. Hij zat heel aandachtig te kijken en zei steeds ' opa!'. Tranen in de ogen hoor.
Ik denk dat room meer bedoeld dat je als ouder niet altijd pedagogisch verantwoordt bezig hoeft te zijn itt de medewerksters op t kdv.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:58 schreef Cwen het volgende:
Ik ga even niets meer zeggen over het eten. Maar is iedereen hier echt bang dat z'n kind te mager blijft of te dik wordt?
Dat gevoel krijg ik wel een beetje. Ik weet dat we het allemaal goed willen doen en het beste willen voor onze kinderen, maar echt, dat doen we. En ook met minder eten of juist meer boterhammen worden ze groot.
En Room, juist als ouder ben je toch de pedagoog? Ik vind die taak helemaal niet aan het kdv, maar juist aan ons!
Maar goed, ik denk er blijkbaar anders over... Nog een paar dagen, dan hebben jullie geen last meer van me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, dat is lastig ja. Mijn vriend vindt dat Stip straks alles moet eten, maar ik vind, zolang je 'normaal' eet, je ook dingen mag weigeren of een alternatief mag. Wij lusten ook bepaalde dingen niet, dus ik vind het logisch dat een kind dat ook heeft tot op een zekere hoogte. Ik gruwel bijvoorbeeld van gebakken rijst (nasi of paëlla) en courgette, dus dat ga ik ook niet eten om voor te doen dat je alles moet eten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dwing niet tot eten, maar ik probeer wel dat ze alles eet. Zo lust ze geen worteltjes, dus heb ik goodies wortelchipjes gekocht. In de hoop dat ze ook worteltjes gaat eten.
Vriend is vrij verwend geweest vroeger wat betreft eten en die lust haast geen drol. Best irritant omdat we een hoop dingen niet eten die ik wel lekker vind.
Het heeft niet zozeer te maken met zijn groei (natuurlijk wil ik niet dat hij nog verder afzakt), maar meer met dat het erop lijkt dat hij steeds meer een afkeer krijgt tegen eten. Dat baart me zorgen. Eten moet leuk zijn, daarom heb ik in eerste instantie ook voor Rapley gekozen. Maar Lucas heeft eten nooit echt leuk gevonden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:58 schreef Cwen het volgende:
Ik ga even niets meer zeggen over het eten. Maar is iedereen hier echt bang dat z'n kind te mager blijft of te dik wordt?
Dat gevoel krijg ik wel een beetje. Ik weet dat we het allemaal goed willen doen en het beste willen voor onze kinderen, maar echt, dat doen we. En ook met minder eten of juist meer boterhammen worden ze groot.
En Room, juist als ouder ben je toch de pedagoog? Ik vind die taak helemaal niet aan het kdv, maar juist aan ons!
Maar goed, ik denk er blijkbaar anders over... Nog een paar dagen, dan hebben jullie geen last meer van me.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:41 schreef klaprooss het volgende:
Chanty, helpt de manier van aanbieden misschien? Jibs heeft in de 2 weken een staking tot ik het weer op een andere manier aanbiedt.
Zo is eten in de kinderstoel een no go wat betreft ontbijt en lunch. Hij wil dit spelend doen. Dus er staat een bord bij de bank zodat hij af en toe een hapje kan pakken.
De ene dag werkt een hele bortham beter, de andere keer in stukjes gesneden of juist gescheurd want anders eet hij het echt niet.
Soms wel op een bord soms juist stukje voor stukje aanbieden.. Zucht.
Wie weet werkt het, om even te kijken hoe je het anders kan aanbieden mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Sowieso eet jibs geen echte maaltijden (behalve avondeten dat gaat best oké).
Hij heet de gehele dag snack gewijs. Bijvoorbeeld geen hele boterhammen maar elk uur 2 hapjes.
Lucas heeft dus wel honger! Maar ineens wil hij de dingen waar hij eerst dol op was ook niet meer eten (ok wel met een filmpje erbij). Het enige dat hij echt echt echt graag wil is melk drinken bij mama. Prima, maar ik weet niet hoe lang ik het trek als hij elke nacht om de 1,5 a 2 uur een half uur wil drinken. Vannacht heeft hij trouwens weer elke 3 uur gedronken zoals gebruikelijk, kennelijk had het avondeten goed gevuldquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:32 schreef Burdie het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Cwen eens. Ik geloof heel erg in dat een kind eet als het honger heeft. En dat je zo lang dat medisch verder allemaal prima gaat het best op zijn beloop kan laten. Wij doen verder ook niks bijzonders met eten; eten is eten, soit. Het is geen spelletje, geen gevecht, geen truukje... eet je, dan eet je. Geen zin? Dan niet.
Ik heb mijn schoonzus zien klooien met een kind waarbij ze steeds meer uit de kast moest trekken om hem te laten eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |