abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155558060
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_155558098
Euhm, ik probeer even out of the box te denken Chanty:
- Samen eten; hij een hapje, jij een hapje?
- L hetzelfde laten eten als jijzelf. Voor T en S is ons eten namelijk helemaal de bom.
- In plaats van gezonde dingen op brood een keer hagelslag of pasta aanbieden? Brood is zo te lezen het probleem niet.
- Bordje met allerlei snuisterijen gewoon op tafel zetten zodat hij het kan pakken wanneer hij wil? Stukje banaan, stukje tomaat, komkommer, blokje kaas, stukje worst etc.
- Zijn fruithapje/avondeten helemaal pureren? Misschien is het de textuur waardoor hij het niet fijn vindt om te eten en niet zozeer smaak.

Als ik zo zijn schema zie, dan vind ik dat er al best oké uitzien. Het enige dat T en S meer eten is het avondeten en vers fruit i.p.v. knijpfruit, maar dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
pi_155558439
Dippen is hier ook een groot succes! Klein beetje satesaus of ketchup (of een wat gezondere dip ;)) bij rauwkost en dan is alles lekker :)

Easy Peasy heeft volgens mij wel een paar leuke dipreceptjes.
pi_155558463
Chanty, kun je echt wel aan het kdv vragen! Zij zullen ook wel mee willen denken, lijkt me over hoe jullie hem meer aan het eten kunnen krijgen.

Nog even voor de duidelijkheid het overzicht van I nu, bij 19 maanden.

Ontbijt: halve boterham met humus of appelstroop + banaan, water
Op mijn vrije dagen aangevuld met bv
Tussendoor: fruit of een speldkoekje + water
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas of humus of iets anders + water
Tussendoor: fruit en speldkoekje en bv rond 17.00
Op het kdv krijgt ze ook wel eens eierkoek of crackers
Avondeten: wat de pot schaft, en wat hoeveelheid betreft: niet veel. :') . Sowieso wordt alles met de kleur groen minzaam opzij geschoven, en er gaan dan wel wat happen aardappelen/pasta/rijst e.d. naar binnen, vlees en vis, en met een beetje geluk ook wel iets van groenten. Om die reden doen we ook wel regelmatig groentensoep, daar doopt ze dan brood in en dat lepelt ze zelf zo goed en zo kwaad op. Wat ook goed werkt: quiche (met lekker veel groenten erin) en libanees platbrood/turks brood uit de oven met groenten en kaas.

In plaats van brood krijgt ze ook wel eens als ontbijt of lunch havermoutpap. En tussendoor ook wel eens yoghurt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 26 augustus 2015 @ 14:19:30 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155558559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Euhm, ik probeer even out of the box te denken Chanty:
- Samen eten; hij een hapje, jij een hapje?
- L hetzelfde laten eten als jijzelf. Voor T en S is ons eten namelijk helemaal de bom.
- In plaats van gezonde dingen op brood een keer hagelslag of pasta aanbieden? Brood is zo te lezen het probleem niet.
- Bordje met allerlei snuisterijen gewoon op tafel zetten zodat hij het kan pakken wanneer hij wil? Stukje banaan, stukje tomaat, komkommer, blokje kaas, stukje worst etc.
- Zijn fruithapje/avondeten helemaal pureren? Misschien is het de textuur waardoor hij het niet fijn vindt om te eten en niet zozeer smaak.

Als ik zo zijn schema zie, dan vind ik dat er al best oké uitzien. Het enige dat T en S meer eten is het avondeten en vers fruit i.p.v. knijpfruit, maar dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Dank je :) Helaas het meeste al geprobeerd behalve het eerste wat je noemt. Eens kijken of hij het leuk vindt als hij ons mag voeren en wij hem dan. Kijken of dat mag.

De afgelopen maanden at hij veel meer. Zal thuis eens het lijstje opsnorren wat ik toen had bijgehouden (hopelijk heb ik het nog ergens liggen want het stond op mijn telefoon en die is stuk gegaan). Kunnen jullie het verschil zien.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 26 augustus 2015 @ 14:20:56 #6
52229 Chanty
pi_155558600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:16 schreef Dot. het volgende:
Dippen is hier ook een groot succes! Klein beetje satesaus of ketchup (of een wat gezondere dip ;)) bij rauwkost en dan is alles lekker :)

Easy Peasy heeft volgens mij wel een paar leuke dipreceptjes.
Dippen :D ^O^ Iets zegt me dat dat dippen wordt met vinger en uitsmeren en de gezonde stuff wegpleuren _O-
pi_155558711
Dat deed I dus gisteren. Ze wilde sowieso gisteravond dus niet eten. Toen heb ik maar een beetje mayo bij haar worteltjes gedaan. Dat vond ze wel interssant. Ze stak er haar hele vorkje in, liet de worteltjes voor wat ze waren (ik nog heel enthousiast voor doen: Ja I, lekker je worteltjes erin dippen, met je handjes kijk zo!) en stak zo dat hele vorkje vol mayo in haar mond. Toen trok ze even een heel zuur gezicht, slikte het weg en rilde helemaal. O+ .

Toen heb ik het maar gewoon opgegeven. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155558733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:20 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dippen :D ^O^ Iets zegt me dat dat dippen wordt met vinger en uitsmeren en de gezonde stuff wegpleuren _O-
Ja, Stip doet ook aan meervoudig dippen en aflebberen idd :') Maar het ziet er echt zo hilarisch uit. Dippen is namelijk een serieuze business, dus daarbij kijk je heel geconcentreerd :D
pi_155559895
Chanty, hij eet dus ongeveer net zoveel als Ellie op een dag.
Kijk, ik ben ervan overtuigd dat een kind eet wat het nodig heeft. Eet hij/zij minder, dan hoeft het dus even niet. Wellicht inderdaad kiezen, dan eet Ellie ook nauwelijks, wellicht iets anders... Als hij echt blijft afvallen is het raadzaam een diëtist te zoeken. Maar tot die tijd zou ik er, hoe moeilijk ook, niet teveel druk op leggen. Je kunt het er toch niet in proppen.

En wat betreft de 4-maanden potjeseters: daar heb ik zo mijn eigen ongezouten mening over. Ik vind voeren namelijk geen eten.
Home is where the O+ is...
pi_155565948
Hahaha Franny, toevallig heb ik hier net precies hetzelfe gedaan, mayo en wortelen, en saar trok ook een heeeeel zuur gezicht... maar de truc hier is om t haar zelf te laten doen... dan eet ze vaak nog wat meer.

Had ik al gezegd dat verhuizen echt de beste beslissing was die ik ooit had kunnen maken?! Saar heeft hier zoveel meer ruimte en maakt ineens ook echt sprongen, klimmen en zelf staan, maar ook (8> en ik hebben het zo onwijs naar ons zin... voelt heel rustgevend hier.
En de honden... ja die vinden de polder ook helemaal het einde!!

Vanmiddag lekker een stuk wezen lopen en saar werd helemaal blij van de koeien. O+

Had ik al O+ O+ gezegd?

[ Bericht 10% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 26-08-2015 18:41:15 ]
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 augustus 2015 @ 19:47:13 #11
52229 Chanty
pi_155568570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:01 schreef Cwen het volgende:
Chanty, hij eet dus ongeveer net zoveel als Ellie op een dag.
Kijk, ik ben ervan overtuigd dat een kind eet wat het nodig heeft. Eet hij/zij minder, dan hoeft het dus even niet. Wellicht inderdaad kiezen, dan eet Ellie ook nauwelijks, wellicht iets anders... Als hij echt blijft afvallen is het raadzaam een diëtist te zoeken. Maar tot die tijd zou ik er, hoe moeilijk ook, niet teveel druk op leggen. Je kunt het er toch niet in proppen.

En wat betreft de 4-maanden potjeseters: daar heb ik zo mijn eigen ongezouten mening over. Ik vind voeren namelijk geen eten.
Druk willen we er sowieso niet opleggen bij hem. Gewoon positief stimuleren :) ik denk trouwens niet dat voeren per definitie niet goed is zolang je maar luistert als je kind aangeeft genoeg te hebben.

Mijn man heeft ontdekt dat Lucas wel eet als hij naar Masha en de beer mag kijken. Niet opvoedkundig verantwoord maar ik reken het goed. Hij hadden zelf iets meer dan een halve boterham op vanavond en met tv en voeren werd dat bijna twee boterhammen en wat kwark _O_ hij gaf duidelijk aan toen hij niet meer wilde. Hopelijk werkt dit langer dan drie dagen.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 19:47:53 #12
52229 Chanty
pi_155568607
Die eerste foto is lief gm O+
pi_155568912
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben GM! En lekker wandelen langs de koetjes :D Ik heb vroeger tegenover de polder gewoond en eigenlijk mis ik dat hier wel een beetje. De vrijheid die je daar voelt, is hier gewoon niet.

Zo, net Nora naar bed gebracht. Eerst een dagje go, daarna thuis gegeten en tenslotte ijsje gekocht en nu kan ik haar probleemloos op bed leggen (even afkloppen :'))

Chanty, er schiet me opeens wat te binnen. Als Nora niet wil eten, geef ik haar iets aan tafel wat afleiding geeft (speelgoedje ofzo) en dan geef ik haar zo te eten. Omdat ze bezig is met andere dingen, kan ik het er vaak zo inschuiven. Heb je zoiets al geprobeert?
pi_155569271
Misschien is dit gewoon ook weer een faaaaase Chanty,dat hij misschien wanneer hij het nodig heeft door een groeispurtje ineens weer meer gaat eten. Maar kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit.
Verschillende etenswaren op 1 bordje aanbieden doe ik zelf vaak bij mijn oudste die erg slecht eet,maar ik zie dat die tip al gegeven is.

Leuk altijd die schemaatjes om te vergelijken!
Lily is exact 16 maanden en eet nog steeds als een bootwerker
7:00 2 volk. boterhammen incl korst met broodbeleg+paar slokken water
8:45 Fruit (denk aan bijv:druifjes,1 banaan,aardbeien,perzik,stukjes meloen)
12:00 2 volk. boterhammen incl korst met beleg+ of water of Arla/Optimel Puur yoghurtdrink paar slokken
14/15.00 1 tussendoortje bijv:biscuitje,Nestle fruitreepje,yoghurt rijstewafel,wat rozijntjes,paar druifjes oid
17:00 Avondeten. (eet altijd alles op wat ik opschep.Beperk ik dus)+ 1 klein Danoontje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_155569711
Mja wat hier al werd geopperd.. als ze niet willen .. je kunt het er moeilijk in proppen. Ik berust me er ook maar in dat ze eten wat ze nodig hebben.

Op dit moment vindt Boaz het hi la risch om zijn eten op de grond te gooien zodat de hond het op kan smikkelen *zucht*

Ons schema

8.30 4 Boterhammen zonder korst met mager beleg

10.30 fruit/rozijnen

12.30 4 boterhammeb zonder korst met mager beleg

15.00 maisboogjes/rijstwafel/tomaatjes/komkommer

17.30 warme hap met magere yoghurt na

Tussendoor tankt ie een fles of 5 met water weg.
pi_155569850
8boterhammen op een dag? Holy cow!
pi_155570003
Gm ze krijgt haaaaaaaar :D O+
Super dat jullie alledrie (+ de hondjes ;)) zo goed jullie plekje gevonden hebben in het nieuwe huis!

Chanty, wat vervelend dat het eten nu weer zo minder gaat... Meer tips dan hierboven gegeven wordt heb ik eigenlijk niet. Maar ik snap dat het frustrerend is, vooral omdat hij het een tijdje zó goed gedaan heeft en die ongelofelijke groeispurt heeft gemaakt. Hopelijk komt het nu ook weer gewoon door een sprong/fase/doorkomende kies?

L eet al een dag of 2 ook waardeloos, maar we hebben 2 puntjes gezien rechtsboven, dus ik denk dat dat een kies gaat worden en dat ze daar wat last van heeft? Papa ligt nu ziek op bed en ik snotter en hoest al 2 dagen, dus dat kan het ook zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 26-08-2015 20:41:11 ]
pi_155570037
Hoe groot zijn die boterhammen van jullie? :o

L eet er 1 á 2 op een dag. De korstjes worden heel vakkundig op de grond gesmeten.
pi_155570253
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
8boterhammen op een dag? Holy cow!
Daarom dus ook bewust alles zo mager mogelijk enzo ;)
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:37:13 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155570743
Chanty :* Wat goed dat je contact gaat zoeken met een diëtist om wat extra tips te krijgen. Kan sowieso nooit kwaad.

Twinkle 8 boterhammen :o Wow! Nu snap ik dat hij al in maat 92 zit, hij groeit gewoon lekker :9.

GM, wat een lieve foto's! En ze krijgt haar O+

Lijstje hier:
7:30 Cracotte
8:00 Pap of 2 boterhammen
10:00 Fruit
12:00 2 boterhammen met een beker melk
15:00 Rijstwafel en wat rozijntjes
17:00 Cracotte of soepstengel
17:45 Avondeten, soms met yoghurt na

Daarbij nog ongeveer..8 of 9 bekers water.
pi_155570797
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:21 schreef Dyre het volgende:
Hoe groot zijn die boterhammen van jullie? :o

L eet er 1 á 2 op een dag. De korstjes worden heel vakkundig op de grond gesmeten.
Hier ook zoiets.

Ok, het weer is hier losgebarsten :( Flinke regendruppels, onweer,... Fingers crossed dat ze niet wakker wordt...
pi_155570961
Ik vind storm en onweer altijd wel gezellig als ik niet meer naar buiten hoef O+
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:51:24 #23
52229 Chanty
pi_155571403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben GM! En lekker wandelen langs de koetjes :D Ik heb vroeger tegenover de polder gewoond en eigenlijk mis ik dat hier wel een beetje. De vrijheid die je daar voelt, is hier gewoon niet.

Zo, net Nora naar bed gebracht. Eerst een dagje go, daarna thuis gegeten en tenslotte ijsje gekocht en nu kan ik haar probleemloos op bed leggen (even afkloppen :'))

Chanty, er schiet me opeens wat te binnen. Als Nora niet wil eten, geef ik haar iets aan tafel wat afleiding geeft (speelgoedje ofzo) en dan geef ik haar zo te eten. Omdat ze bezig is met andere dingen, kan ik het er vaak zo inschuiven. Heb je zoiets al geprobeert?
speelgoed werkt niet, maar de tv net dus wel :+

Fijn dat het naar bed brengen nu goed ging :*

Lekker weertje trouwens :7

Beterschap voor jullie Dyre.
pi_155571573
Haha ze krijgt nu meer haar idd :D
Zo net alle oude meuk buiten gezet voor de vuilnis morgen... t laat zich raden dat ik zeikzeikzeiknat ben... maar goed, vrijdag nog sleutels inleveren en dan is t klaar.
S. 2014
J. 2016
pi_155571651
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hier ook zoiets.

Ok, het weer is hier losgebarsten :( Flinke regendruppels, onweer,... Fingers crossed dat ze niet wakker wordt...
Mijn man is ook altijd bang dat de kinderen wakker worden door onweer, maar in de praktijk zijn ze nog nooit wakker geworden. :+ En nu hopen dat ik het niet jinx. ;(

Twinkle 8! boterhammen, wauw! _O_

GM dat ziet er rustgevend uit!
pi_155571784
Wat een fijne foto's GM en wat leuk om te lezen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben!
8 boterhammen! Zo go Twinkle :P
Lekker doen met de tv Chanty, als dat werkt, prima. Kan je vanzelf wel een keer afbouwen.
Beterschap Dyre en man van Dyre!

Vandaag zo'n fijne dag bij mijn moeder gehad. Het gaat elke dag een beetje beter met haar. Morgen krijgt ze eindelijk fysio aan huis en we hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan voor huishoudelijke hulp.
B en oma zijn zo stapelgek op elkaar. Alleen maar lachen met en naar elkaar. Na zijn lange middagslaap wilde hij nog even 15 minuten tegen oma aan liggen in slaapzak met knuffels. Bij ons wil hij dat dus nooit he, wakker is wakker. Dan zit ik dus te GENIETEN (en te denken: mama blijf nog heeeeel lang leven ajb!)
Morgen is het exact 9 jaar geleden dat mijn vader overleed. Vandaag liet mijn moeder B allemaal foto's van opa zien. Hij zat heel aandachtig te kijken en zei steeds ' opa!'. Tranen in de ogen hoor. :@
pi_155571806
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:57 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Mijn man is ook altijd bang dat de kinderen wakker worden door onweer, maar in de praktijk zijn ze nog nooit wakker geworden. :+ En nu hopen dat ik het niet jinx. ;(

Twinkle 8! boterhammen, wauw! _O_

GM dat ziet er rustgevend uit!
:D Ze heeft idd doorgeslapen! Hoorde wel door babyfoon het onweer doorkomen. Nu alleen regen :)
pi_155571933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:00 schreef exode het volgende:
Wat een fijne foto's GM en wat leuk om te lezen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben!
Lekker doen met de tv Chanty, als dat werkt, prima. Kan je vanzelf wel een keer afbouwen.

Vandaag zo'n fijne dag bij mijn moeder gehad. Het gaat elke dag een beetje beter met haar. Morgen krijgt ze eindelijk fysio aan huis en we hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan voor huishoudelijke hulp.
B en oma zijn zo stapelgek op elkaar. Alleen maar lachen met en naar elkaar. Na zijn lange middagslaap wilde hij nog even 15 minuten tegen oma aan liggen in slaapzak met knuffels. Bij ons wil hij dat dus nooit he, wakker is wakker. Dan zit ik dus te GENIETEN (en te denken: mama blijf nog heeeeel lang leven ajb!)
Morgen is het exact 9 jaar geleden dat mijn vader overleed. Vandaag liet mijn moeder B allemaal foto's van opa zien. Hij zat heel aandachtig te kijken en zei steeds ' opa!'. Tranen in de ogen hoor. :@
Wat een waardevolle, prachtige momenten samen (wil hartje-smiley maken, maar op mobiel kan ik ze niet vinden?)!
pi_155573724
Klinkt heel fijn exode O+

Mozeskriebel twink... 8?!! Boterhammen? Zoveel eet ik er niet eens... en bij saar ben ik blij als er 3 ingaan per dag :P
Beertje O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 augustus 2015 @ 21:50:22 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155573967
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:00 schreef exode het volgende:

Wat ontzettend mooi O+ Bijzondere momenten zijn dat!
T. en ik zijn 2x per week de hele dag bij mijn moeder op het moment. Ze heeft haar heup gebroken en de revalidatie gaat dankzij haar MS traaaaaaaaaag.
Wel leuk dat T. oma nu wat vaker ziet. Hij doet haar met alles na (ze loopt met een looprekje en T. achter haar terwijl hij een stoel voortduwt :'))
pi_155574774
Exode, wat fijn en bijzonder! O+

Chanty, houdt L van omelet? Ik maak vaak omelet voor O, met erwtjes, prei, tomaatjes, paprika en peterselie.
En ach, als die beer hem laat eten, wat boeit dat nou toch? Je bent moeder he, geen pedagoog ;) Laat de pedagogen hun werk doen in het kdv, dan kun jij gewoon lekker moeder zijn :*
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:44:05 #32
52229 Chanty
pi_155576232
Exode daar krijg ik zelfs tranen van in mijn ogen. Fijn dat je moeder vooruit gaat :*

Nog nooit geprobeerd Room maar ga het morgen direct testen :9
pi_155576684
gm, ben blij voor je in jullie nieuwe huis. Het is zo belangrijk om een fijn huis te hebben en te kunnen genieten van de omgeving. Mooie nieuwe start.

Exode, dat klinkt echt heel mooi!

En L .eet! *O* .

Vandaag/vanavond een fijne drama-vrije dag. I had haar dag met papa, en ik was vroeg klaar met lesgeven en om 16.00 thuis. Even mama en I tijd: ze heeft een uur aan de borst gelegen en daarna hebben we nog drie kwartier gewandeld met I in de draagzak bij me. Die tijd samen doet haar dan zo goed. Eten en naar bed gaan was allemaal geen enkel probleem. O+ .
pi_155581677
Ik ga even niets meer zeggen over het eten. Maar is iedereen hier echt bang dat z'n kind te mager blijft of te dik wordt?
Dat gevoel krijg ik wel een beetje. Ik weet dat we het allemaal goed willen doen en het beste willen voor onze kinderen, maar echt, dat doen we. En ook met minder eten of juist meer boterhammen worden ze groot.

En Room, juist als ouder ben je toch de pedagoog? Ik vind die taak helemaal niet aan het kdv, maar juist aan ons!

Maar goed, ik denk er blijkbaar anders over... Nog een paar dagen, dan hebben jullie geen last meer van me :P.
Home is where the O+ is...
pi_155581784
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:58 schreef Cwen het volgende:
Ik ga even niets meer zeggen over het eten. Maar is iedereen hier echt bang dat z'n kind te mager blijft of te dik wordt?
Dat gevoel krijg ik wel een beetje. Ik weet dat we het allemaal goed willen doen en het beste willen voor onze kinderen, maar echt, dat doen we. En ook met minder eten of juist meer boterhammen worden ze groot.

En Room, juist als ouder ben je toch de pedagoog? Ik vind die taak helemaal niet aan het kdv, maar juist aan ons!

Maar goed, ik denk er blijkbaar anders over... Nog een paar dagen, dan hebben jullie geen last meer van me :P.
Ik denk dat room meer bedoeld dat je als ouder niet altijd pedagogisch verantwoordt bezig hoeft te zijn itt de medewerksters op t kdv.
Room (en ik zelf ook) zijn allebei pw-ers maar ik doe met saar heel andere dingen dan ik op mijn werk zou doen.

Dus eten voor de tv, nee volgens de boeken "mag" dat niet, maar soms os het wel even een oplossing....

Wb je andere vraag, Nee ik ben niet bang dat saar te dik wordt, maar vraag mij af en toe wel af of ze niet te weinig of juist teveel binnen krijgt...
S. 2014
J. 2016
pi_155582136
Chanty wat een rot situatie. Ik hoop dat het een tijdelijke fase is :*

Exode, :'( over de foto's van je vader. Ik vind dat soort dingen altijd zo mooi O+

GotC, aah, T achter de stoel O+ Vervelend dat het herstel zo langzaam gaat :{

GM, wat een genot zo in jullie nieuwe huis, klinkt heerlijk!

Ik lees hier trouwens niet terug dat we bang zijn of ons kind te dik/dun is, het gaat in dit geval van Chanty toch over dat het eetgedrag opeens heel erg veranderd is?

Gisteren werd weer even bevestigd, ik heb een knuffelkont O+ In het zwembad en in de speeltuin heeft F wel 3 verschillende meisjes geknuffeld en 1 een kusje gegeven :D kleine charmeur :+
Ook klimt hij steeds speelhuisjes in als ik even niet kijk :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155582755
Mja ik weet vanuit de curve dat het goed gaat met Boaz. Weliswaar op de +2 maar dat telt ook voor zijn lengte. Maar inderdaad 8 boterhammen .. dat eet ik zelf nog niet eens in een week :')
Dus we gaan er bij hem wel wat bewuster mee om i.t.t. zijn zus. Die krijgt ranja en liga en zulks want bij haar kun je de ribben tellen. Dus ik ben er niet direct bang voor maar ga er wel heel bewust mee om omdat hij wel een soort van risico heeft. Dat wil ik gewoon niet.

Voor onszelf gaan we ook heel bewust met voeding om, geinspireerd door een goede vriendin van ons die voedingsconsulent is... of hoe je het ook mag noemen.

Ik was eerst ook totaal niet op de hoogte van alternatieven van met suiker gevulde troep die in allerlei producten zit verstopt. Ik dacht soms heel goed bezig te zijn maar zij heeft ons geleerd om etiketten te lezen. Dan schrik je soms echt. Nu is het echt een gewoonte voor ons en daarom hoeven we er niet meer krampachtig over na te denken.

Tis niet dat ze nooit iets lekkers krijgen he. Maar dat is meer voor oma/opa want diebzijn er om ze te verwennen. Of bij feestjes ed :)
pi_155583042
Mijn moeder moet ook nog even leren etiketten te lezen, want ze kwam laatst thuis met een fles Roosvicee, want hij wilde toch andere diksap? Ja, maar hij mag geen Roosvicee met nmr. 1 ingrediënt suiker ;) Maar af en toe zo'n Nestle fruitreepje vind ik idd niet zo'n ramp, al heb ik liever dat ze dan een graanreepje geeft, of een knijpfruitje.

Ik ben zo blij dat we zijn overgestapt naar dit kdv. We werden net gewoon met 2 handen uitgezwaaid O+ En er was zelfs een juf die hij niet kende, maar de omgeving en de kindjes waren genoeg herkenning. Heerlijk!

Minder heerlijk was de nacht :O Heeft iemand hier nog tips om hem in zijn eigen bed te houden? Als hij wakker wordt 's nachts wil hij alleen maar bij me zijn. Ik heb vannacht 2 uur naast zn bed gezeten, maar elke keer als hij weer slaapt en ik weg loop raakt hij helemaal in paniek. En in maart moet toch echt zijn bedje bij ons weg voor de baby en tussen ons in kan niet.

Sterkte vandaag exode :* En beterschap voor beide oma's!

Daar zou ik ook in klimmen Fazz, supergave glijbaan! ;)
pi_155583073
Chanty, helpt de manier van aanbieden misschien? Jibs heeft in de 2 weken een staking tot ik het weer op een andere manier aanbiedt.

Zo is eten in de kinderstoel een no go wat betreft ontbijt en lunch. Hij wil dit spelend doen. Dus er staat een bord bij de bank zodat hij af en toe een hapje kan pakken.
De ene dag werkt een hele bortham beter, de andere keer in stukjes gesneden of juist gescheurd want anders eet hij het echt niet :').
Soms wel op een bord soms juist stukje voor stukje aanbieden.. Zucht :+ .

Wie weet werkt het, om even te kijken hoe je het anders kan aanbieden mocht je dat nog niet gedaan hebben. :*

Sowieso eet jibs geen echte maaltijden (behalve avondeten dat gaat best oké).
Hij heet de gehele dag snack gewijs. Bijvoorbeeld geen hele boterhammen maar elk uur 2 hapjes :').
♥ J & S
pi_155583291
Etiketten lezen doe ik ook bijna altijd. Soms heel soms vind ik het wel even prima en mag hij best iets met wat suiker maar over het algemeen moet het door de strenge keuring heenkomen :+

Fijn dot! Dat het kdv bevalt!
Komt het slapen niet juist nu je weer zwanger bent?

Fazz kijk hem nou bij die enorme glijbaan O+

GM ze is zo groot ineens, in MN hoofd is ze nog steeds 6mnd :')

Oh jongens ik ben hier erg weinig maar het is zo druk thuis!
Huis verkocht, eigen bedrijf in startfase, jibs als handenbindertje, voorbereiden op verhuizen, zus hoogzwanger in een verbouwing dus een hoop helpen!

Maaaar jibs is leeeeeuk! Hij knuffelt de laatste tijd zo intens O+ O+ O+ .
Per ongeluk ineens een echt woord tussen zijn eigen taal door!
Dansen is echt z'n favoriete bezigheid net als dingen slopen O+ . In september gaan we starten met een muziekcursus "muziek op schoot". Ik heb er zo'n zinin! Volgens mij geniet hij hard van dat soort dingen O+ !
♥ J & S
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:32:44 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155584128
Ik ben het eigenlijk wel met Cwen eens. Ik geloof heel erg in dat een kind eet als het honger heeft. En dat je zo lang dat medisch verder allemaal prima gaat het best op zijn beloop kan laten. Wij doen verder ook niks bijzonders met eten; eten is eten, soit. Het is geen spelletje, geen gevecht, geen truukje... eet je, dan eet je. Geen zin? Dan niet.
Ik heb mijn schoonzus zien klooien met een kind waarbij ze steeds meer uit de kast moest trekken om hem te laten eten.
KuikenGuppy
pi_155584213
Dat geloof ik ook, maar ik wil het eten ook een fijne tijd houden, dus als hij liever op zijn lage stoel zit ipv de kinderstoel vind ik dat prima. Hij gaat nu vaak zelf zitten als we met eten aankomen en staat op als hij klaar is. Ik wil nu dus graag zo'n meegroeistoel, want dan kunnen we weer eens aan tafel eten :+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:40:04 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155584312
Mijn kuiken eet overigens alles en roept de hele dag 'mmmmmmm' naar alles wat eetbaar is, dus misschien heb ik makkelijk praten :P. (Hoewel ik dus wel van dichtbij anders heb meegemaakt. Mijn neefje at trouwens wel gewoon als ik oppaste.)
KuikenGuppy
pi_155584460
Ik dwing ook nooit tot eten,als ze niet eet zal ze wel geen honger hebben, Zo krijgt ze van mij ook altijd gewoon haar toetje, en niet als beloning omdat dr bord leeg is...
maar in t geval van Chanty snap ik wel dat je er gewoon *iets* in wil gooien...

Fazz wat een binkie O+
S. 2014
J. 2016
pi_155584976
Ik dwing niet tot eten, maar ik probeer wel dat ze alles eet. Zo lust ze geen worteltjes, dus heb ik goodies wortelchipjes gekocht. In de hoop dat ze ook worteltjes gaat eten.

Vriend is vrij verwend geweest vroeger wat betreft eten en die lust haast geen drol. Best irritant omdat we een hoop dingen niet eten die ik wel lekker vind.
pi_155585121
Ik snap wel hoor dat je je zorgen maakt als je kind ineens heel anders en veel minder eet dan daarvoor, zonder dat je daarvoor een duidelijk reden kan bedenken.
Soms zijn die kleine lijfjes met hele andere dingen bezig en dan komt eten even op de 2e plaats denk ik dan maar. Zolang de groei goed gaat en ze vrolijke dreumesjes blijven komt het vast wel goed :)

L heeft 3 balletjes: een paarse, een gele en een groene. En ze pakt altijd de paarse. Verder zijn de balletjes exact hetzelfde. Nu al een lievelingskleur? Kan dat? :D
pi_155585524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dwing niet tot eten, maar ik probeer wel dat ze alles eet. Zo lust ze geen worteltjes, dus heb ik goodies wortelchipjes gekocht. In de hoop dat ze ook worteltjes gaat eten.

Vriend is vrij verwend geweest vroeger wat betreft eten en die lust haast geen drol. Best irritant omdat we een hoop dingen niet eten die ik wel lekker vind.
Ah, dat is lastig ja. Mijn vriend vindt dat Stip straks alles moet eten, maar ik vind, zolang je 'normaal' eet, je ook dingen mag weigeren of een alternatief mag. Wij lusten ook bepaalde dingen niet, dus ik vind het logisch dat een kind dat ook heeft tot op een zekere hoogte. Ik gruwel bijvoorbeeld van gebakken rijst (nasi of paëlla) en courgette, dus dat ga ik ook niet eten om voor te doen dat je alles moet eten.

Wij kregen vroeger bijvoorbeeld altijd rode kool en spinazie naast elkaar, zodat je kon kiezen. Later leerde ik dat dat kwam, omdat mijn vader geen spinazie lust en mijn moeder geen rode kool, maar daardoor aten wij wel een van beide. Ik vind dat wel een mooie compromis als er iets op tafel komt waarvan we weten dat hij het niet lust. En dan niet hele maaltijden vervangen door brood of dagelijks verschillende dingen koken, maar bijv bij bepaalde groenten een alternatief aanbieden zie ik geen probleem in.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:37:52 #48
52229 Chanty
pi_155585549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:58 schreef Cwen het volgende:

Het heeft niet zozeer te maken met zijn groei (natuurlijk wil ik niet dat hij nog verder afzakt), maar meer met dat het erop lijkt dat hij steeds meer een afkeer krijgt tegen eten. Dat baart me zorgen. Eten moet leuk zijn, daarom heb ik in eerste instantie ook voor Rapley gekozen. Maar Lucas heeft eten nooit echt leuk gevonden.

En wat ook niet meehelpt is dat het zoontje van een collega een eetstoornis heeft vanaf dat hij 6 maanden oud was. Kereltje is nu 3 en heeft al diverse keren in het ziekenhuis gelegen aan het infuus ed omdat hij niet eet en het gevaarlijk werd. Niemand kan een oorzaak vinden. Maar ik wil er vooral voor waken dat ik iets over het hoofd zie/ verkeerd doe waardoor Lucas niet wil eten. Dus ja, daarom zoek ik tips om hem aan het eten te krijgen op een leuke manier.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:42:09 #49
52229 Chanty
pi_155585639
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:41 schreef klaprooss het volgende:
Chanty, helpt de manier van aanbieden misschien? Jibs heeft in de 2 weken een staking tot ik het weer op een andere manier aanbiedt.

Zo is eten in de kinderstoel een no go wat betreft ontbijt en lunch. Hij wil dit spelend doen. Dus er staat een bord bij de bank zodat hij af en toe een hapje kan pakken.
De ene dag werkt een hele bortham beter, de andere keer in stukjes gesneden of juist gescheurd want anders eet hij het echt niet :').
Soms wel op een bord soms juist stukje voor stukje aanbieden.. Zucht :+ .

Wie weet werkt het, om even te kijken hoe je het anders kan aanbieden mocht je dat nog niet gedaan hebben. :*

Sowieso eet jibs geen echte maaltijden (behalve avondeten dat gaat best oké).
Hij heet de gehele dag snack gewijs. Bijvoorbeeld geen hele boterhammen maar elk uur 2 hapjes :').
:D _O- wij bieden ook al op veel verschillende manieren en allerlei verschillende dingen aan. Alleen echt van tafel weghalen doen we niet (alleen met tussendoortjes). Dat kunnen we proberen en ben ik wat huiverig voor waar het eten dan allemaal aan afgesmeerd wordt :') Tot nu toe lijkt Masha en de beer te werken trouwens _O- Vanochtend heeft hij bijna 1 boterham op en wat kwark *O*
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:47:24 #50
52229 Chanty
pi_155585769
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:32 schreef Burdie het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Cwen eens. Ik geloof heel erg in dat een kind eet als het honger heeft. En dat je zo lang dat medisch verder allemaal prima gaat het best op zijn beloop kan laten. Wij doen verder ook niks bijzonders met eten; eten is eten, soit. Het is geen spelletje, geen gevecht, geen truukje... eet je, dan eet je. Geen zin? Dan niet.
Ik heb mijn schoonzus zien klooien met een kind waarbij ze steeds meer uit de kast moest trekken om hem te laten eten.
Lucas heeft dus wel honger! Maar ineens wil hij de dingen waar hij eerst dol op was ook niet meer eten (ok wel met een filmpje erbij). Het enige dat hij echt echt echt graag wil is melk drinken bij mama. Prima, maar ik weet niet hoe lang ik het trek als hij elke nacht om de 1,5 a 2 uur een half uur wil drinken. Vannacht heeft hij trouwens weer elke 3 uur gedronken zoals gebruikelijk, kennelijk had het avondeten goed gevuld :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')