Dank jequote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Euhm, ik probeer even out of the box te denken Chanty:
- Samen eten; hij een hapje, jij een hapje?
- L hetzelfde laten eten als jijzelf. Voor T en S is ons eten namelijk helemaal de bom.
- In plaats van gezonde dingen op brood een keer hagelslag of pasta aanbieden? Brood is zo te lezen het probleem niet.
- Bordje met allerlei snuisterijen gewoon op tafel zetten zodat hij het kan pakken wanneer hij wil? Stukje banaan, stukje tomaat, komkommer, blokje kaas, stukje worst etc.
- Zijn fruithapje/avondeten helemaal pureren? Misschien is het de textuur waardoor hij het niet fijn vindt om te eten en niet zozeer smaak.
Als ik zo zijn schema zie, dan vind ik dat er al best oké uitzien. Het enige dat T en S meer eten is het avondeten en vers fruit i.p.v. knijpfruit, maar dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Dippenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:16 schreef Dot. het volgende:
Dippen is hier ook een groot succes! Klein beetje satesaus of ketchup (of een wat gezondere dip) bij rauwkost en dan is alles lekker
Easy Peasy heeft volgens mij wel een paar leuke dipreceptjes.
Ja, Stip doet ook aan meervoudig dippen en aflebberen iddquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dippen![]()
Iets zegt me dat dat dippen wordt met vinger en uitsmeren en de gezonde stuff wegpleuren
Druk willen we er sowieso niet opleggen bij hem. Gewoon positief stimulerenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:01 schreef Cwen het volgende:
Chanty, hij eet dus ongeveer net zoveel als Ellie op een dag.
Kijk, ik ben ervan overtuigd dat een kind eet wat het nodig heeft. Eet hij/zij minder, dan hoeft het dus even niet. Wellicht inderdaad kiezen, dan eet Ellie ook nauwelijks, wellicht iets anders... Als hij echt blijft afvallen is het raadzaam een diëtist te zoeken. Maar tot die tijd zou ik er, hoe moeilijk ook, niet teveel druk op leggen. Je kunt het er toch niet in proppen.
En wat betreft de 4-maanden potjeseters: daar heb ik zo mijn eigen ongezouten mening over. Ik vind voeren namelijk geen eten.
Daarom dus ook bewust alles zo mager mogelijk enzoquote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
8boterhammen op een dag? Holy cow!
Hier ook zoiets.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:21 schreef Dyre het volgende:
Hoe groot zijn die boterhammen van jullie?
L eet er 1 á 2 op een dag. De korstjes worden heel vakkundig op de grond gesmeten.
speelgoed werkt niet, maar de tv net dus welquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben GM! En lekker wandelen langs de koetjesIk heb vroeger tegenover de polder gewoond en eigenlijk mis ik dat hier wel een beetje. De vrijheid die je daar voelt, is hier gewoon niet.
Zo, net Nora naar bed gebracht. Eerst een dagje go, daarna thuis gegeten en tenslotte ijsje gekocht en nu kan ik haar probleemloos op bed leggen (even afkloppen)
Chanty, er schiet me opeens wat te binnen. Als Nora niet wil eten, geef ik haar iets aan tafel wat afleiding geeft (speelgoedje ofzo) en dan geef ik haar zo te eten. Omdat ze bezig is met andere dingen, kan ik het er vaak zo inschuiven. Heb je zoiets al geprobeert?
Mijn man is ook altijd bang dat de kinderen wakker worden door onweer, maar in de praktijk zijn ze nog nooit wakker geworden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier ook zoiets.
Ok, het weer is hier losgebarstenFlinke regendruppels, onweer,... Fingers crossed dat ze niet wakker wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |