quote:Flinke verliezen op Europese beurzen
De Europese aandelenbeurzen stonden dinsdagochtend flink in het rood. De autobouwers werden opnieuw van de hand gedaan door het milieuschandaal rond Volkswagen.
Op het Damrak ging roestvrijstaalmaker Aperam in de uitverkoop na een winstalarm van een Finse concurrent.
''De beurzen zakken flink weg. De staalbedrijven staan onder druk door zwakke cijfers over de staalconsumptie en een winstwaarschuwing in de sector. Ook trekt de lagere olieprijs de olieproducenten mee omlaag. Daarnaast blijft het schandaal rond Volkswagen voor forse koersverliezen zorgen in de autosector", aldus marktanalist Martijn Weller van IG Nederland.
De AEX-index op Beursplein 5 noteerde aan het einde van de ochtend 2,5 procent lager op 421,96 punten. De MidKap verloor 1,7 procent tot 634,70 punten. De beurzen in Frankfurt, Parijs en Londen raakten tot 2,7 procent kwijt.
De waardes uit de EPA test cyclus zijn prima in de praktijk haalbaar.quote:Op maandag 21 september 2015 13:24 schreef bluemoon23 het volgende:
En dat terwijl alle autofabrikanten sjoemelen met CO2 en verbruikscijfers, de US fabrikanten voorop.
Voor die dikke pick-ups en SUV`s worden ook altijd hele optimistische verbruikscijfers opgevoerd, terwijl ze zuipen als een tempelier.
Dat kun je van te voren nooit zeggen. Het kan vanaf hier recht omhoog naar de 480 gaan, het kan ook zijn dat we de 380 aan gaan tikken. Niemand kan je daar antwoord op geven.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:37 schreef RamboDirk het volgende:
binnenkort maar weer eens instappen of is het nog te vroeg?
Dat is niet standaard, en vaak ook gewoon illegaal. Zo'n redneck modquote:Op maandag 21 september 2015 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb het ook over CO2 en andere emissie`s, VW is echt niet de enigste die daar mee rommelt.
De auto "herkent" wanneer hij op een testbank staat en past zich daar op aan.
[..]
In de VS zijn dieselmotoren nu erg populair bij die dikke pickuptrucks, 6,7 liter motoren die vaak nog eens getuned worden door de eigenaren.
Die braken een zwarte rookpluim uit waar een binnenvaartschip jaloers op is.
Netjes man!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:04 schreef 123dudeguys het volgende:
Mooie kado van een rally vlak voor de
Bedankt voor je zinvolle bijdrage. Ga nu maar weer naar IEX.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:04 schreef 123dudeguys het volgende:
Mooie kado van een rally vlak voor de crash![]()
![]()
![]()
net mijn longs van maandag gesloten en het is weer tijd om short te gaan
de beurs is zon simpel spelletje
waar 200.000 banen waren verwachttwitter:erikmouthaanRTL twitterde op vrijdag 02-10-2015 om 14:41:28Banenmotor sputtert in VS; in augustus 136.000 banen erbij, in september 142.000 - niet de groei waar mensen op hopen. Werkloosheid: 5,1% reageer retweet
http://www.npo.nl/2doc-the-forecaster/06-10-2015/VPWON_1187035quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 21:46 schreef arjan1112 het volgende:
er komt vanavond een docu over martin armstrong op tv om 11 uur
Slecht nieuws is goed nieuws en goed nieuws is slecht niews.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoever gaan we naar beneden vandaag?waar 200.000 banen waren verwachttwitter:erikmouthaanRTL twitterde op vrijdag 02-10-2015 om 14:41:28Banenmotor sputtert in VS; in augustus 136.000 banen erbij, in september 142.000 - niet de groei waar mensen op hopen. Werkloosheid: 5,1% reageer retweet
die docu was uit 2014. hij had goed gezien dat de Frank zou gaan stijgen en de dollar. ook de vluchtelingencrisis had ie voorspelt .. ok de toekomst vanaf 2020 gaat de rente omhoogquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:15 schreef bascross het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/2doc-the-forecaster/06-10-2015/VPWON_1187035
Raar ventje, maar misschien wel leuk om te zien. Ik geloof er trouwens geen reet van.
Mijn ervaring is dat hoe harder geroepen wordt dat er een crash komt, hoe kleiner de kans is dat het gebeurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:36 schreef Jojoke het volgende:
http://www.theguardian.co(...)one-stability-report
http://www.wsj.com/articl(...)ven-years-1444301373
Oktober-crash onderweg?
We gaan nog wel ff door naar de 460, daarna zal het wel inkakken denk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat hoe harder geroepen wordt dat er een crash komt, hoe kleiner de kans is dat het gebeurt.
Dus het komt meestal als een dief in de nacht?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat hoe harder geroepen wordt dat er een crash komt, hoe kleiner de kans is dat het gebeurt.
Ja. De meest aannemelijke theorie over koersen vind ik nog de 'random walk hypothesis'. https://en.wikipedia.org/wiki/Random_walk_hypothesisquote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dus het komt meestal als een dief in de nacht?
Waarom niet eerst inkakken en dan naar de 460? Of van de 460 meteen door naar de 540? Wat is jouw motivatie?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan nog wel ff door naar de 460, daarna zal het wel inkakken denk.
Ah, dat is interessant. Ik ga het even doorlezenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. De meest aannemelijke theorie over koersen vind ik nog de 'random walk hypothesis'. https://en.wikipedia.org/wiki/Random_walk_hypothesis
Dat wij allerlei patronen menen te herkennen in het koersverloop van een aandeel komt omdat wij 'geprogrammeerd' zijn patronen te herkennen. Zelfs als die er niet zijn. Net zoals je al snel een gezicht ziet in een koffievlek bijvoorbeeld.
Dat geloof ik ook wel inderdaad. Al denk ik dat het niet geheel random is door het simpele feit dat men invloed kan uitoefenen en daardoor beïnvloed wordt door de gevormde patronen en de door hen bedachte logica, ongeacht of deze er is of niet. Soort cirkelredenering en kip of het ei verhaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. De meest aannemelijke theorie over koersen vind ik nog de 'random walk hypothesis'. https://en.wikipedia.org/wiki/Random_walk_hypothesis
Dat wij allerlei patronen menen te herkennen in het koersverloop van een aandeel komt omdat wij 'geprogrammeerd' zijn patronen te herkennen. Zelfs als die er niet zijn. Net zoals je al snel een gezicht ziet in een koffievlek bijvoorbeeld.
De koers weerspiegelt op ieder moment de waarde die de markt als geheel geeft aan het aandeel. Voor iedere koper is er altijd ook een verkoper.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:55 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel inderdaad. Al denk ik dat het niet geheel random is door het simpele feit dat men invloed kan uitoefenen en daardoor beïnvloed worden door de gevormde patronen en de door hen bedachte logica, ongeacht is deze er is of niet. Soort cirkelredenering en kip of het ei verhaal.
Als iedereen dezelfde methodes en patronen volgt zou dat het geval zijn en is alleen snelheid de beperkende factor. Echter iedereen ziet andere patronen, trekt andere lijnen, etc. De een gebruikt bollinger bands de andere weer fibonacci retracements etc. Maargoed ik geloof zelf ook niet in technische analyse. Zeg altijd dat het gewoon koffiedik kijken is.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
De koers weerspiegelt op ieder moment de waarde die de markt als geheel geeft aan het aandeel. Voor iedere koper is er altijd ook een verkoper.
Stel dat TA wel zou werken en de bodem van een trendkanaal zou echt een bodem zijn. Dan zouden er veel mensen moeten stoppen met verkopen en anderen weer gaan kopen op die koers. Maar dat is onmogelijk, want dan werd iedereen vanzelf rijk!
Dat is het ook. En iedere economische wetenschapper zal dat ook beamen. Toch zijn er legio mensen goed betaald in dienst bij financiële instellingen die niks anders doen dan de hele dag pijlen trekken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:10 schreef ssebass het volgende:
[..]
Als iedereen dezelfde methodes en patronen volgt zou dat het geval zijn en is alleen snelheid de beperkende factor. Echter iedereen ziet andere patronen, trekt andere lijnen, etc. De een gebruikt bollinger bands de andere weer fibonacci retracements etc. Maargoed ik geloof zelf ook niet in technische analyse. Zeg altijd dat het gewoon koffiedik kijken is.
Dit. Al die symbolen uit de TA: schouders, knopen, weerstandpunten.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom niet eerst inkakken en dan naar de 460? Of van de 460 meteen door naar de 540? Wat is jouw motivatie?
Volgens Koen Hoefgeest ( kondratief golf gelover ) zou de AEX eerst naar 490 gaan en vervolgens naar 80 en dan is het 2020 en is de kandratief winter afgelopen en begint de lente... ( de 30 jaar daarna 10% per jaar erbij ! )quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom niet eerst inkakken en dan naar de 460? Of van de 460 meteen door naar de 540? Wat is jouw motivatie?
Nee, alles staat op de website's van de bedrijven zelfquote:Op maandag 12 oktober 2015 09:13 schreef Loveless85 het volgende:
Jongons, is er eigenlijk een goede site met een overzicht van welke bedrijven met cijfers komen (zowel de grote EU als VS), en dan ook wat de een beetje de verwachtingen zijn (positief/negatief/gematigd)??
quote:De Nederlandse export is in de maand augustus flink gegroeid. Vergeleken met een jaar eerder werden ruim 5 procent meer goederen geëxporteerd. Het is de sterkste groei in zes maanden. Vooral de uitvoer van olie- en metaalproducten droeg bij aan de groei, naast die van voedingsproducten.
Ook de binnenlandse vraag nam toe, wat resulteerde in een groei van de import met 5,3 procent, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Vorige week bleek dat de Duitse export in augustus met meer dan 5 procent was afgenomen. Die scherpe daling wordt onder meer toegeschreven aan de achterblijvende economische groei in China en andere opkomende markten. Daardoor is er minder vraag naar Duitse auto's en machines.
De Nederlandse industrie is op zijn beurt in sterke mate afhankelijk van de Duitse industrie. De Nederlandse exportvooruitzichten voor september en oktober zien er volgens het CBS ook iets minder gunstig uit.
De verliezen mogen weer niet verrekend worden. Die zijn goed genaaid.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:14 schreef WebBeestje het volgende:
Voor Belgische beleggers misschien interessant om te volgen over de speculatietaks: www.speculatietaks.be
VMware is interessant.quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:35 schreef JimmyJames het volgende:
Het cijferseizoen is alweer begonnen. Een handig overzichtje per dag: http://biz.yahoo.com/research/earncal/20151012.html
700 kun je niet vergelijken met nu. In de AEX van 2000 zaten er heel andere fondsen dan nu, en kregen ze een andere grootte dan nu (zoals RDS).quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:32 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens mij is de beurs als sinds de 350 overgewaardeerd.
Van de 200 tot de 350 heb ik wel gehandeld.
In principe was 2003 en 2009 een mooi instapmoment. Maar we zitten sinds 2000 ( aex 700 euro, 1500 gulden) in een bearmarkt. de 560 in 2007 was een top, wellicht hebben we weer een lagere top gezien.... aldus 700, 560, 490 .... aex 150 komt eraan.
Dat is wel heel ver otm...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:48 schreef JimmyJames het volgende:
Nieuwe ATH voor amazon en google.
Je hebt gewoon (bijna) 2 biljoen dollar aan beurswaarde te pakken als je apple, amazon, google en microsoft combineert
Wat mij verder opvalt is hoe slecht goud blijft presteren. Vandaag na een reeks dovische geluiden vanuit de ECB en China, staat er toch weer een min van -0,50% op de borden.
Put-opties op de goud-etf (GLD) vind ik ook niet duur ogen. De put-optie met een strike van $100 die expireert in december kost slechts $0.24. Ik had een (veel) hogere prijs verwacht toen ik deze optieserie opzocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |