Probleem is vooral dat de eisen ieder half jaar veranderen. Lage vloer, stiller, lagere uitstoot, groter bereik, electrisch, gas, diesel maar dan wel euro6, toch maar weer electrisch maar dan wel met inductieoplaadpunten, ohnee dan moet de gemeente ook wat doen dus we willen weer euro 6, minder bussen en meer belbussen, etc, etc.quote:Op maandag 28 december 2015 20:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en bussen zijn een wegwerp-produkt geworden. Worden te snel afgeschreven / van de weg gehaald en ik heb ook het idee dat de levensduur van sommige bussen ook verslechterd is, zodat ze eenvoudigweg niet langer mee gaan
Het principe is inderdaad goed, echter valt er op de uitvoering nog wel wat commentaar te leverenquote:Op maandag 28 december 2015 20:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aanbestedingen zijn het beste wat ooit had kunnen gebeuren. Concurrentie is altijd goed.
Het is alleen de vraag wat.quote:Op maandag 28 december 2015 23:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het principe is inderdaad goed, echter valt er op de uitvoering nog wel wat commentaar te leveren
De eerste keer onderhands verlengen staat gewoon in het bestek, dat gebeurt regelmatig. Dan is de concessieduur bijvoorbeeld 6 jaar + 2 jaar optioneel, mits goed functioneren. Daarmee heeft de overheid een mogelijkheid te verlengen als het goed gaat en eerder op te zeggen als het niet goed gaat. De tweede keer verlengen heeft te maken met nieuwe regelgeving, die zegt dat concessies flexibeler zijn. Hoe het precies werkt weet ik niet, dan moet je het vonnis maar lezenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet dat het blijkbaar zomaar kan (ok niet zomaar, maar toch), dat er tot twee keer toe onderhands verlengd wordt. Alsof een andere vervoerder niet goede afspraken kan maken met wegbeheerders vanwege al die werkzaamheden die er op komst zijn.
Maar ik zal wel bevooroordeeld zijn omdat ik bij de concurrent van de huidige vervoer zit..
Het heeft dus niets te maken met de prestaties van de vervoerder. Natuurlijk wordt er alleen verlengd op het moment dat de opdrachtgever tevreden is, maar daar gaat de regelgeving niet over. Het zijn bijzondere omstandigheden (infrastructuur rondom de stad) in combinatie met die nieuwe wetgeving. Je kan dus niet eeuwig blijven verlengen, maar een tweede keer verlengen is niet de eerste keer als ik mij niet vergis..quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Die eerste keer verlengen snap ik, zo'n beetje elke concessie heeft een optionele verlengingsmogelijkheid. Maar het ging mij om die tweede keer verlengen. Blijkbaar is dat dus iets nieuws. In theorie kan dus vanaf heden elke korte concessie net zo lang verlengd gaan worden tot 10 jaar, mits er goed gepresteerd wordt. Dat is best wel bizar.
Qbuzzquote:Op maandag 28 december 2015 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz blijft nog twee jaar langer rijden in Groningen en Drenthe. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft gesteld dat verlenging van de concessie geen juridisch bezwaar oplevert.
http://www.gezinsbode.nl/(...)e-tot-december-2019/
Het is al de tweede verlenging voor Qbuzz, want de oorspronkelijke concessie die van 2009 tot eind 2015 liep was al met 2 jaar verlengd. Een tweede verlenging is normaal onmogelijk, maar in het licht van de grote infrastructurele veranderingen in en rond de stad Groningen noodzakelijk geacht.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was er al opgemerkt dat Arriva alle bij Volanslijnen in Brabant 8 Euro instaptarief vraagt en daarover niks gecommuniceerd is...
http://www.arriva.nl/abon(...)saldo-noord-brabant/
Ook lijn 325 Vrachelen - Breda Bijster, die kost van eindpunt tot eindpunt vol tarief 4.09 Euro....
Moet je nou echt 8 borg aftikken omdat er een aantal lui zijn die aan het eind van de rit 9 cent kunnen pikken? (Als er al reizigers zijn die dat traject maken)
![]()
Klusje voor Driek, vooral omdat heel veel reizigers zonder automatisch opladen gewoon de deksel op hun neus kregen
Echt waar zijn ze mee bezig![]()
mensen uit het OV jagen? of hopen dat men liever een kaartje bij de sjoof koopt... want dat is direct int spaarvarken van de vervoerderquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was er al opgemerkt dat Arriva alle bij Volanslijnen in Brabant 8 Euro instaptarief vraagt en daarover niks gecommuniceerd is...
http://www.arriva.nl/abon(...)saldo-noord-brabant/
Ook lijn 325 Vrachelen - Breda Bijster, die kost van eindpunt tot eindpunt vol tarief 4.09 Euro....
Moet je nou echt 8 borg aftikken omdat er een aantal lui zijn die aan het eind van de rit 9 cent kunnen pikken? (Als er al reizigers zijn die dat traject maken)
![]()
Klusje voor Driek, vooral omdat heel veel reizigers zonder automatisch opladen gewoon de deksel op hun neus kregen
Echt waar zijn ze mee bezig![]()
Om overheen te kunnen rijden bedoel je? Of wat ze aankunnen zonder met de kont of neus de grond te raken?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:18 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand wat de maximale helling is voor ov bussen?
Om er over heen te rijden Bijvoorbeeld een helling richting een verhoogd busstation ofzoquote:Op zondag 31 januari 2016 22:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Om overheen te kunnen rijden bedoel je? Of wat ze aankunnen zonder met de kont of neus de grond te raken?
Of knielen links/rechts?
Nou ja, de hoek op de kont is nou niet heel erg groot..quote:Op zondag 31 januari 2016 22:47 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Om er over heen te rijden Bijvoorbeeld een helling richting een verhoogd busstation ofzo
Ik heb ergens gelezen dat het nax 12% is maar dat vind ik aardig veel
Ik denk niet dat de hoek het probleem is, maximale hellingspercentages zijn meestal afhankelijk van motorvermogen en kracht.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nou ja, de hoek op de kont is nou niet heel erg groot..
[ afbeelding ]
Ik heb alleen niet de kennis/kunde om te berekenen hoe groot de hoek is
De voor- en achterkant kunnen een maximale hoek van 7-8 graden aan als het het snel even nameet met paint shop proquote:Op zondag 31 januari 2016 22:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nou ja, de hoek op de kont is nou niet heel erg groot..
[ afbeelding ]
Ik heb alleen niet de kennis/kunde om te berekenen hoe groot de hoek is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |