abonnement Unibet Coolblue
pi_155533434
quote:
door Jorn Jonker
DEN HAAG -
Sociale huurwoningen zijn steeds moeilijker te vinden door de grote toename van asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen.
Deze groep heeft een streepje voor op de woonmarkt. De wachtlijsten voor betaalbare huizen worden daardoor langer en langer voor Nederlanders. Gemeenten zitten met de handen in het haar doordat de problematiek alleen maar erger wordt.
Dat blijkt uit een rondgang langs meerdere gemeenten. Ook Aedes, de vereniging van woningcorporaties, ziet dat wachtlijsten voor andere mensen fors langer worden doordat asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen, als eerste aan de beurt zijn voor een huis.
Deze zogenoemde vergunninghouders moeten anders namelijk in een van de overvolle asielzoekerscentra blijven, terwijl ze inmiddels recht hebben op een huis. Omdat deze mensen vooral goedkope huurwoningen nodig hebben, blijft er voor de rest in dat segment weinig over.
Bron

Er is maar een oplossing mogelijk. Alle Nederlanders verplichten asielzoekers in huis te nemen.
pi_155533491
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

soort van vol is vol?
yep, ik heb ook 8 jaar lang op de wachtlijst gestaan, heb ik eindelijk een simpele huurwoning, ben ik er door het huurbeleid van de regering en steeds meer asielzoekers als buren uitgerookt.

Ze kunnen ook naar Maleisie of Indonesie, Saudi Arabie, genoeg landen op de wereld, waarom zouden ze naar het dichtstbevolkt land moeten?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_155533492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 13:29 schreef J.B. het volgende:
Jarenlange wachtlijsten voor woningen zijn toch compleet normaal in de Randstad? Ik vind het nogal makkelijk om asielzoekers de schuld te geven van iets wat is veroorzaakt door decennialang k*tbeleid wat de woningmarkt betreft.
Misschien zou het beter zijn om asielzoekers eerst in krimpgebieden te plaatsen zodat ze daarna net als iedereen kunnen wachten op een huis in de niet krimp gebieden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_155533505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tjah en dan heb je nog figuren zoals Piet van der Pol, koopt landbouwgrond, koopt vervolgens de ambtenaren om en gaat dan met de grond woekeren (deed ie 20 jaar terug al).
Daar hebben we ooit justitie en rechters voor uitgevonden. Helaas kunnen dat soort figuren de mazen in de wet misbruiken maar pak ze dan op iets waarmee je hen wel kan pakken zoals ze ooit me Al Capone deden. 8-)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155533521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien zou het beter zijn om asielzoekers eerst in krimpgebieden te plaatsen zodat ze daarna net als iedereen kunnen wachten op een huis in de niet krimp gebieden.
Ze kunnen wel in Den Helder gaan wonen en als bezigheidstherapie een bredere afsluitdijk maken met spoorweg. Goed voor de economie ook.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_155533841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:39 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Laten we dan beginnen met alle mensen die links stemmen. Als eerste de grote leiders zoals Femke Halsema. Kijken hoe lang ze zich nog in hun ivoren toren wanen..
Zit die nog in de politiek ja? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155533940
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

yep, ik heb ook 8 jaar lang op de wachtlijst gestaan, heb ik eindelijk een simpele huurwoning, ben ik er door het huurbeleid van de regering en steeds meer asielzoekers als buren uitgerookt.

Ze kunnen ook naar Maleisie of Indonesie, Saudi Arabie, genoeg landen op de wereld, waarom zouden ze naar het dichtstbevolkt land moeten?
Als ik nu zou willen verhuizen is dat waar ik dan ook kom te wonen. En dat trekt mij niets, het slaat ook nergens op, gewoon een huurhuis vinden voor een net bedrag wat ook nog een beetje netjes is.
pi_155533987
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

yep, ik heb ook 8 jaar lang op de wachtlijst gestaan, heb ik eindelijk een simpele huurwoning, ben ik er door het huurbeleid van de regering en steeds meer asielzoekers als buren uitgerookt.

Ze kunnen ook naar Maleisie of Indonesie, Saudi Arabie, genoeg landen op de wereld, waarom zouden ze naar het dichtstbevolkt land moeten?
Moet niet. Maar wij hebben sociale systemen die de ondergang bespoedigen.
Naturheilmittel
pi_155534027
Tja, als je dan ziet dat ze in mijn geboorteplats van alle sociale huurwoningen die vrij komen koopwoningen maken en verders ook alleen koopwoningen of dure huurwoningen bouwen snap ik wel dat er een tekort is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155534076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

yep, ik heb ook 8 jaar lang op de wachtlijst gestaan, heb ik eindelijk een simpele huurwoning, ben ik er door het huurbeleid van de regering en steeds meer asielzoekers als buren uitgerookt.

Ze kunnen ook naar Maleisie of Indonesie, Saudi Arabie, genoeg landen op de wereld, waarom zouden ze naar het dichtstbevolkt land moeten?
Vluchten voor IS en dan naar Saudi Arabië vluchten _O- Een land waar dezelfde wetten gelden als onder IS, en ohja, de sponsor van IS.

Stel, jij komt uit Kobani, huis platgebombardeerd, halve familie dood, en je wilt vluchten: waar zou jij naar toe vluchten?
pi_155534146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vluchten voor IS en dan naar Saudi Arabië vluchten _O- Een land waar dezelfde wetten gelden als onder IS, en ohja, de sponsor van IS.

Stel, jij komt uit Kobani, huis platgebombardeerd, halve familie dood, en je wilt vluchten: waar zou jij naar toe vluchten?
Ik denk dat niemand het de asielzoekers zal verwijten dat ze graag naar west-europa willen.
pi_155534504
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:00 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand het de asielzoekers zal verwijten dat ze graag naar west-europa willen.
Wat ik zorgelijker vind is dat er afgelopen week een reportage was op 1vandaag. Woningcoorperaties moeten woningen verkopen, omdat ze per jaar 1.7 miljard aan een extra heffing moeten betalen aan de schatkist. De naam van die heffing is me even ontschoten. Daardoor ontstaan er zeer lange wachttijden voor mensen die gebruik moeten maken van sociale huurwoningen. Zeer plausibel, werd ook door mensen met verstand van zaken onderbouwd.

En vanaf vandaag is het de schuld van de asielzoekers. En iedereen bralt elkaar na. Bron? Een Telegraaf artikel. Krantje met een dubieuze geschiedenis trouwens, die blijkbaar niet echt heeft geleerd van het verleden.
pi_155534880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik zorgelijker vind is dat er afgelopen week een reportage was op 1vandaag. Woningcoorperaties moeten woningen verkopen, omdat ze per jaar 1.7 miljard aan een extra heffing moeten betalen aan de schatkist. De naam van die heffing is me even ontschoten. Daardoor ontstaan er zeer lange wachttijden voor mensen die gebruik moeten maken van sociale huurwoningen. Zeer plausibel, werd ook door mensen met verstand van zaken onderbouwd.

En vanaf vandaag is het de schuld van de asielzoekers. En iedereen bralt elkaar na. Bron? Een Telegraaf artikel. Krantje met een dubieuze geschiedenis trouwens, die blijkbaar niet echt heeft geleerd van het verleden.
Het is een combinatie van factoren die zorgt voor langere wachtlijsten.

De Verhuurdersheffing speelt inderdaad een rol. Die heeft ertoe geleid dat corporaties (al dan niet terecht) minder zijn gaan investeren en meer woningen zijn af gaan stoten.

Aan de andere kant speelt de economische crisis en de daarmee gepaard gaande stijgende werkloosheid een rol. Starters kiezen daardoor eerder voor een sociale huurwoning en mensen die werkloos zijn geraakt vallen terug op een corporatiehuis.

En dan is daar nog het feit dat de wachtlijsten sowieso al decennia knetterlang zijn.

Tel daar wat asielzoekers bij op en je absurd moet langer wachten op een sociale huurhuis. Maar ook alleen nog maar in bepaalde gemeenten, met name in de grote steden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155534996
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik zorgelijker vind is dat er afgelopen week een reportage was op 1vandaag. Woningcoorperaties moeten woningen verkopen, omdat ze per jaar 1.7 miljard aan een extra heffing moeten betalen aan de schatkist. De naam van die heffing is me even ontschoten. Daardoor ontstaan er zeer lange wachttijden voor mensen die gebruik moeten maken van sociale huurwoningen. Zeer plausibel, werd ook door mensen met verstand van zaken onderbouwd.

En vanaf vandaag is het de schuld van de asielzoekers. En iedereen bralt elkaar na. Bron? Een Telegraaf artikel. Krantje met een dubieuze geschiedenis trouwens, die blijkbaar niet echt heeft geleerd van het verleden.
nou het is al wat langer aan de gang, of ben je alle beelden van de vluchtelingen sinds het begin burgeroorlog in Syrie en in de rest van het midden-oosten al vergeten?

Zorgwekkender is dan inderdaad dat de problemen die hier al langer zijn, aan deze mensen wordt verweten, ook dat hebben we eerder gezien...

Dat er een grote stroom mensen uit het Midden-Oosten en Afrika opgevangen moeten gaan worden, hadden we 15 jaar geleden al kunnen voorzien.

Huurwoningenproblematiek is vooral een intern Nederlands probleem.
pi_155535179
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou het is al wat langer aan de gang, of ben je alle beelden van de vluchtelingen sinds het begin burgeroorlog in Syrie en in de rest van het midden-oosten al vergeten?

Zorgwekkender is dan inderdaad dat de problemen die hier al langer zijn, aan deze mensen wordt verweten, ook dat hebben we eerder gezien...
Ik weet dat het langer aan de gang is natuurlijk, maar de telegraaf gaat geheel voorbij aan de andere factoren zoals door Koos opgesomd. En dat vind ik het enge. Volgende week misschien een artikel hoe de werkloosheid komt door de asielzoekers? Of de armoede?

Er wordt een klimaat gecreëerd dat we straks enkel nog hoeven te stemmen op de autoritaire leider en dan zal vanaf dat moment het probleem wel opgelost worden.
pi_155535230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een land waar dezelfde wetten gelden als onder IS, en ohja, de sponsor van IS.

Leuk complottheorie, maar in de praktijk steunt saudi arabie de rebellen die tegen IS vechten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:43:37 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_155535311
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zit die nog in de politiek ja? :')
nee die werkt bij de pers groep
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155535329
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]


Er wordt een klimaat gecreëerd dat we straks enkel nog hoeven te stemmen op de autoritaire leider en dan zal vanaf dat moment het probleem wel opgelost worden.
Weer een complottheorie...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_155535342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet dat het langer aan de gang is natuurlijk, maar de telegraaf gaat geheel voorbij aan de andere factoren zoals door Koos opgesomd. En dat vind ik het enge. Volgende week misschien een artikel hoe de werkloosheid komt door de asielzoekers? Of de armoede?

Er wordt een klimaat gecreëerd dat we straks enkel nog hoeven te stemmen op de autoritaire leider en dan zal vanaf dat moment het probleem wel opgelost worden.
Dan denken wij er hetzelfde over, ik lees en post de hele dag al mee hier in het topic en proef een beetje hetzelfde uit het artikel in de telegraaf.
pi_155535352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet dat het langer aan de gang is natuurlijk, maar de telegraaf gaat geheel voorbij aan de andere factoren zoals door Koos opgesomd. En dat vind ik het enge. Volgende week misschien een artikel hoe de werkloosheid komt door de asielzoekers? Of de armoede?

Er wordt een klimaat gecreëerd dat we straks enkel nog hoeven te stemmen op de autoritaire leider en dan zal vanaf dat moment het probleem wel opgelost worden.
Nou, laten we ze maar met hun eigen artikelen om de oren slaan, zoals deze waarin staatssecretaris Wiebes, toen nog als VVD-wethouder in Amsterdam pleit voor het halveren van het aantal sociale huurwoningen:

quote:
Wiebes: halveer sociale woningbouw Amsterdam

Als het aan de Amsterdamse VVD-wethouder Eric Wiebes ligt, halveert het aantal sociale woningen in de stad. Daarmee kan de hoofdstad meer huisvesting bieden aan talenten van buiten en die zorgen weer voor meer welvaart voor alle inwoners.
http://m.telegraaf.nl/bin(...)woningbouw-amsterdam

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 19:45:15 ]
pi_155535378
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Weer een complottheorie...
Nee hoor, gewoon de geschiedenis die zich weer herhaald...
Ook niet voor het eerst.
pi_155535555
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Weer een complottheorie...
Een complot tussen... De telegraaf en wie nog meer?

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan denken wij er hetzelfde over, ik lees en post de hele dag al mee hier in het topic en proef een beetje hetzelfde uit het artikel in de telegraaf.
Je zou het meer op GS verwachten, maar het is er hier ook ingeslopen
pi_155535766
http://www.westbusiness.nl/rssheadlines/128407
quote:
In 2011 werden nog 815 nieuwe sociale woningen gebouwd, in 2012 waren dat er 713 , in 2013 nog 136 en in 2014 slechts 34. Onder sociale woningen wordt een woning van een corporatie verstaan met een huurprijs onder de 710 euro.

De enorme terugval komt omdat de drie Haagse woningcorporaties HaagWonen, Vestia en Staedion geen geld zeggen te hebben voor nieuwe sociale woningen die duur zijn om te bouwen. Dat komt onder meer omdat het Rijk de corporaties een zogeheten verhuurdersheffing heeft opgelegd.
Het is allemaal de schuld van asielzoekers.
pi_155535853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon de geschiedenis die zich weer herhaald...
Ook niet voor het eerst.
Aha wie wordt dan die zogenaamde dictator?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_155535890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een complot tussen... De telegraaf en wie nog meer?

[..]

Je zou het meer op GS verwachten, maar het is er hier ook ingeslopen
Een complot theorie dat saudie arabie IS financieel steunt. Het is ook een complot theorie dat er meer een autoritaire rechtsstaat komt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')