abonnement Unibet Coolblue
pi_192515962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:33 schreef Belgosome het volgende:
De lockdown geeft een ideaal moment om de potentie van mijn baard te bekijken, niet scheren zolang de maatregelen van kracht zijn. Maar ik zou graag kokosnoot olie of baardolie kopen om deze halve baard te verzorgen (+ de huid eronder). Kan iemand iets aanraden?
Ik heb zo'n dure baardolie liggen, maar hou er niet van.Enige wat ik paar keer per week gebruik is L'oreal beard wash, niet echt duur en zeer goed resultaat.

Baard is 5/6cm lang nu.
pi_192559401
De mijne ziet er niet uit, moet 'm 'ns gaan trimmen :')
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 10 april 2020 @ 22:48:08 #203
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192559879
Ik heb tegenwoordig bakkebaarden met lange snor.

Zoiets, let niet op de kleuren, of mijn vage tekenkunsten.



Bakkebaarden getrimd op 5/7 mm ofzo. Ze waren een centimeter of 4 laatst, maar was er klaar mee. Had tot december een baard van een centimeter of 12. Voor het eerst in een jaar of 6 weer gladgeschoren (behalve die bakkebaarden dan). Enige reden eigenlijk is om die scheermesjes die ik bij mijn baardtrimmer kreeg op te maken :') Nog een paar keer scheren dan ga ik weer een andere stijl bedenken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Miss 200.000.000! vrijdag 10 april 2020 @ 22:52:34 #204
367000 roos94
pi_192559941
Mannen met baarden _O_ is direct +10 in mijn achting :7
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:08:17 #205
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192560239
Ik ga hierna voor de Van Dyke, denk ik.

Maar daar zijn ook nog verschillen in.





|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192561010
Heb zelf eigenlijk nog niks uitgeprobeerd qua stijl. Had eerst een goatee, liet ik uitgroeien en dawast.
Children of the night. What music they make.
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 18:39:30 #207
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192928815
Hoe staat het met de "quarantaine-baarden", heren?
F.K.A. SuperwormJim
pi_192932037
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:39 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoe staat het met de "quarantaine-baarden", heren?
Goeie vraag :D

Ik laat de mijne uitgroeien, wil t wel trimmen maar moet nog ff uitzoeken hoe en wat.
Children of the night. What music they make.
  zondag 3 mei 2020 @ 22:02:05 #209
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192932148
Paar weken terug geschoren (om alles gelijk op te laten groeien, had kale kin, zie post #203), op snor en soul-patch na. Het is inmiddels bijna op de lengte waarop ik het wil hebben. Ik denk dat ik het op 7mm wil hebben, maar dat moet ik nog even uittesten. Ik laat het nog één a twee weken groeien en dan ff trimmen.

En dat dan bijhouden en de snor verder laten groeien.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 22:24:13 #210
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192932502
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Goeie vraag :D

Ik laat de mijne uitgroeien, wil t wel trimmen maar moet nog ff uitzoeken hoe en wat.
Hier ook. Zodra hij genoeg lengte heeft ga ik langs een barbier, voor een ducktail denk ik.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 22:25:40 #211
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192932525
quote:
6s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:02 schreef Dagoduck het volgende:
Paar weken terug geschoren (om alles gelijk op te laten groeien, had kale kin, zie post #203), op snor en soul-patch na. Het is inmiddels bijna op de lengte waarop ik het wil hebben. Ik denk dat ik het op 7mm wil hebben, maar dat moet ik nog even uittesten. Ik laat het nog één a twee weken groeien en dan ff trimmen.

En dat dan bijhouden en de snor verder laten groeien.
Een van Dyke, netjes. Daar moet je idd wel een goede snor voor hebben.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 10:15:29 #212
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194319913
De boel begint alle kanten op te staan. Wellicht tijd om een baardbalsem te gebruiken?
Wie heeft hier ervaring mee?
F.K.A. SuperwormJim
pi_194319984
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:15 schreef SuperwormJim het volgende:
De boel begint alle kanten op te staan. Wellicht tijd om een baardbalsem te gebruiken?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb een flinke baard, maar gebruik enkel een kam en beard wash.

En ga om de 3/4 weken naar de barbier.


Zou zo min mogelijk troep in je baard smeren. 1 keer verkeerde troep gebruikt en ik had werkelijk overal baardroos. Verschrikkelijl als je een baard van enkele cm's lang hebt :r
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 10:24:47 #214
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194320035
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:20 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik heb een flinke baard, maar gebruik enkel een kam en beard wash.

En ga om de 3/4 naar de barbier.

Zou zo min mogelijk troep in je baard smeren. 1 keer verkeerde troep gebruikt en ik had werkelijk overal baardroos. Verschrikkelijl als je een baard van enkele cm's lang hebt :r
Ik gebruik op dit moment iedere ochtend baardolie, omdat m'n baard anders echt kurkdroog is. Kammetje erdoor en klaar. Eén keer per week was ik 'm met baardzeep.

Die barbier ga ik over een tijd ook doen. Eerst nog wat verder laten uitgroeien. En daar zit 'm in: op sommigen plekken groeien/krullen de haren precies waar ze niet naartoe zouden moeten. Daarom twijfel ik over een balsem.

Weet je wat het is? Ik ben een beetje huiverig om een barbier op te zoeken. Met een beetje pech haalt ie net iets teveel weg. Het duurt weken voordat iets bijgroeit, maar het kan binnen een paar tellen weg zijn.
F.K.A. SuperwormJim
pi_194320060
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:24 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik gebruik op dit moment iedere ochtend baardolie, omdat m'n baard anders echt kurkdroog is. Kammetje erdoor en klaar. Eén keer per week was ik 'm met baardzeep.

Die barbier ga ik over een tijd ook doen. Eerst nog wat verder laten uitgroeien. En daar zit 'm in: op sommigen plekken groeien/krullen de haren precies waar ze niet naartoe zouden moeten. Daarom twijfel ik over een balsem.

Weet je wat het is? Ik ben een beetje huiverig om een barbier op te zoeken. Met een beetje pech haalt ie net iets teveel weg. Het duurt weken voordat iets bijgroeit, maar het kan binnen een paar tellen weg zijn.
Heb je geen vaste barbier?
pi_194320108
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:24 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik gebruik op dit moment iedere ochtend baardolie, omdat m'n baard anders echt kurkdroog is. Kammetje erdoor en klaar. Eén keer per week was ik 'm met baardzeep.

Die barbier ga ik over een tijd ook doen. Eerst nog wat verder laten uitgroeien. En daar zit 'm in: op sommigen plekken groeien/krullen de haren precies waar ze niet naartoe zouden moeten. Daarom twijfel ik over een balsem.

Weet je wat het is? Ik ben een beetje huiverig om een barbier op te zoeken. Met een beetje pech haalt ie net iets teveel weg. Het duurt weken voordat iets bijgroeit, maar het kan binnen een paar tellen weg zijn.
Ja ik snap je wel,bij mij groeit het net ontzettend snel.

Ik zou langsgaan bij een Turkse of Marokkaanse kapper, die kunnen meestal wel goed overweg met baarden. Zij houden zich met baarden bezig vooraleer het een trend werd.

Ik vraag steeds om enkel te fatsoeneren en dit werkt goed.

Baardolie vind ik zelf niet fij, heb hele goedkope en dure geprobeerd maar vind het echt niks. 3 a 4 keer per week baardshampoo is genoeg voor mijn baard.

Van l'oreal beardwash krijg ik een ontzettende zachte bard zonder olie te hoeven gebruiken.
pi_194321008
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:24 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]


Weet je wat het is? Ik ben een beetje huiverig om een barbier op te zoeken. Met een beetje pech haalt ie net iets teveel weg. Het duurt weken voordat iets bijgroeit, maar het kan binnen een paar tellen weg zijn.
Ik heb juist een grenzeloos vertrouwen in mijn barbier. Ik heb in het verleden eens zelf geprobeerd te trimmen, maar krijg het zelf nooit zo mooi als daar.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 08:53:21 #218
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194335105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:26 schreef Questular het volgende:

[..]

Heb je geen vaste barbier?
Nee
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:26 schreef Questular het volgende:

[..]

Heb je geen vaste barbier?
Sowieso nooit naar een barbier geweest.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:30 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja ik snap je wel,bij mij groeit het net ontzettend snel.

Ik zou langsgaan bij een Turkse of Marokkaanse kapper, die kunnen meestal wel goed overweg met baarden. Zij houden zich met baarden bezig vooraleer het een trend werd.

Ik vraag steeds om enkel te fatsoeneren en dit werkt goed.
Goeie tip. 14.gif
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:36 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik heb juist een grenzeloos vertrouwen in mijn barbier. Ik heb in het verleden eens zelf geprobeerd te trimmen, maar krijg het zelf nooit zo mooi als daar.
Eerst moet ik er nog een zien te vinden die ik vertrouw.
F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:01:30 #219
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_194335195
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:15 schreef SuperwormJim het volgende:
De boel begint alle kanten op te staan. Wellicht tijd om een baardbalsem te gebruiken?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik gebruik het spul van American Crew (die vind m'n vrouw toevallig ook het lekkerst ruiken) en om de 5/6 weken naar de barbier om het weer in model te trimmen.

quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:24 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]
Weet je wat het is? Ik ben een beetje huiverig om een barbier op te zoeken. Met een beetje pech haalt ie net iets teveel weg. Het duurt weken voordat iets bijgroeit, maar het kan binnen een paar tellen weg zijn.
Heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik een goeie had, maar ik rij nu om de 5/6 weken naar Breda voor al het onderhoud. Kost me anderhalf uur op en neer maar dan is het iig goed (en het is een toffe vent). De barbiers in m'n eigen stad waren allemaal hipsters of van die turken die maar 1 type baard kunnen scheren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:06:06 #220
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194403035
Hoe gaat dat als je naar een barbier gaat die baarden bijknippen? Brengen ze hem je ook in model of een model wat jij wil? Ik ben nog nooit echt gegaan en heb voor het eerst een baard laten groeien.
Gelieve verwijderen
pi_194403060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:06 schreef Fernweh het volgende:
Hoe gaat dat als je naar een barbier gaat die baarden bijknippen? Brengen ze hem je ook in model of een model wat jij wil? Ik ben nog nooit echt gegaan en heb voor het eerst een baard laten groeien.
Ik ben gewoon met een baard zonder model naar de barbier gegaan. Heb wat referenties op internet laten zien en dat was het.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:09:47 #222
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194403098
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:07 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik ben gewoon met een baard zonder model naar de barbier gegaan. Heb wat referenties op internet laten zien en dat was het.
Ja precies ik hoef niet eens referenties, ik vind het prima als ze gewoon wat kloten. Als het er maar goed uitziet. Ik heb geen super flinke baard, maar het groeit nu alle kanten uit en het is een beetje onverzorgd aan het worden.
Gelieve verwijderen
pi_194431727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:10 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n dure baardolie liggen, maar hou er niet van.Enige wat ik paar keer per week gebruik is L'oreal beard wash, niet echt duur en zeer goed resultaat.

Baard is 5/6cm lang nu.
Goeden tip, thnx.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:36:43 #224
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194714798
Vraagje voor de bebaarde FOK!kers die mondkapjes dragen: waar halen jullie je mondkapjes die ook met een baard nog prettig zitten?
F.K.A. SuperwormJim
pi_194716631
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:36 schreef SuperwormJim het volgende:
Vraagje voor de bebaarde FOK!kers die mondkapjes dragen: waar halen jullie je mondkapjes die ook met een baard nog prettig zitten?
Ik vind het heel lastig. Volgens het RIVM moet het masker strak aansluiten, maar door mijn baard lukt dat niet. De laatste keer dat ik mij moest bedekken heb ik dat met zo'n halscol gedaan (weet niet hoe het heet) daar prop ik dan mijn baard bij in. https://www.bever.nl/p/barts-multicol-water-GQBEE00018.html

Had trouwens wel een mondkapje mee voor als ze liever hadden dat ik die op deed.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')