Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. Feit blijft wel dat PEC al een aantal jaren, me beperkte middelen, de voetbaltoeschouwer blijft verbazen met goed voetbal. Iets wat geen enkel ander club in de Eredivisie vooralsnog voor een lange periode heeft weten te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 01:20 schreef Tchock het volgende:
Misschien is het juist wel de teloorgang van het Nederlands voetbal waardoor PEC het zo goed doet
Goede berichten! Zaterdag nog meer mensen aanwezig op Noord?quote:
PEC Zwolle kan zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Excelsior gewoon beschikken over Sheraldo Becker.
De vleugelaanvaller haakte afgelopen weekend vanwege hamstringklachten af bij Jong Oranje, maar is op tijd hersteld voor het duel met de Rotterdammers.
Ook Dirk Marcellis, Wouter Marinus, Wout Brama en Abdel El Hasnaoui trainden donderdag weer volledig mee bij PEC Zwolle. Het viertal kampte vorige week nog met kleine pijntjes.
A-junior bij eerste selectie
PEC Zwolle laat Sander Thomas de komende tijd geregeld meetrainen met de eerste selectie. De 18-jarige middenvelder kwam deze zomer over van FC Twente en maakt een goede indruk bij PEC Zwolle A1.
"Hij heeft in de A-jeugd laten zien dat hij heel goed kan voetballen. We denken dat het goed is voor zijn ontwikkeling als hij zo veel mogelijk bij het eerste kan trainen", aldus Ron Jans.
Top.twitter:ForzaPECZwolle twitterde op vrijdag 11-09-2015 om 14:48:29Bouy gaat morgen zijn debuut maken voor PEC Zwolle. Ook Thomas begint. Voor de rest geen wijzigingen. Menig start op de bank. #ZWOexc reageer retweet
Helaas was de tweede helft dikke prut. Zonde, had meer ingezeten.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:21 schreef Tchock het volgende:
Verreweg het beste voetbal van het seizoen. Combineert lekker, spelers hebben pit, duels worden gewonnen en hij valt nog een paar keer binnen ook. Excelsior is letterlijk twee keer gevaarlijk geweest, ze hebben dan wel de kwaliteit om er gigantische kansen van te maken.
Gewoon zo doorgaan. Gun Lars zijn hattrick wel.
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 13-09-2015 om 16:55:21RT @Anjoseuters: Er schijnt een bod op Ryan Thomas uitgebracht te zijn. #peczwolle zóu ¤ 5 miljoen vragen. reageer retweet
Kijk, dat zijn prijzen waar ik blij van word.quote:Op zondag 13 september 2015 17:07 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 13-09-2015 om 16:55:21RT @Anjoseuters: Er schijnt een bod op Ryan Thomas uitgebracht te zijn. #peczwolle zóu ¤ 5 miljoen vragen. reageer retweet
Heeft gelukkig ook gewoon nog een contract tot 2018.quote:Op zondag 13 september 2015 17:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn prijzen waar ik blij van word.
Ik hoop dat hij verstandig genoeg is om te blijven tot hij écht kan doorbreken.quote:Op zondag 13 september 2015 19:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Heeft gelukkig ook gewoon nog een contract tot 2018.
Ja, jammer... Vooral van Drost, want Groningen speelde een topwedstrijd. Vitesse had een fantasieopstelling.quote:Overigens, zowel Drost als Van der Werff geen minuten gemaakt vandaag.
quote:Afscheid Oosterenkstadion
De laatste keer de strakke lijnen trekken,
de middenstip puntig witter dan wit.
De lijnenuitzetter,
hij staat alleen op het veld. Stil. Hij zit
op de tribune en kent de groene plekken
waar Henk Timmer de vele, weergaloze
reddingen verrichtte en waar Jaap Stam
de rushes inzette, waar Piet Schrijvers
- de bolle van Zwolle - als een stuwdam
het aanvalgeweld trotseerde, waar blijvers
als Klaas Drost de tifosi deed glunderen,
waar paardenkrachten van Peter van der Hengst
of Ron Jans hem in vervoering brachten,
waar men moedig klimmend tot de top kwam.
De lijnenuitzetter,
hij wordt opgetild in een visioen:
ze gaan echt winnen van de kampioen.
Via een dieptepass wordt de schoen
van Tjeerd Korf bereikt. Hij moet het doen en
hij doet het ook, zuiver, trefzeker: GOAL!!
De mannen van Jan Everse, een school
vissen, eenheid, samenbinding, hecht team,
juichen boven het gejoel van de trouwe
supporters uit: PERIODEKAMPIOEN.
Nacompetitie, EREdivisie!
Lenze L. Bouwers
Ik alleen omdat ik daar mijn eerste voetbalwedstrijden heb gezien. Verder niet, rotstadion was het ook eigenlijk. Maar vond dit stukje wel mooi.quote:Op maandag 14 september 2015 17:18 schreef Intellectueel het volgende:
Ik koester totaal geen warme herinneringen aan het Oosterenkstadion.
Dat stadion van jullie nu is ook echt spuuglelijk tho.quote:Op maandag 14 september 2015 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik alleen omdat ik daar mijn eerste voetbalwedstrijden heb gezien. Verder niet, rotstadion was het ook eigenlijk. Maar vond dit stukje wel mooi.
Niet zo triest als het oude stadionquote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat stadion van jullie nu is ook echt spuuglelijk tho.
Geen moeite mee. Alles is vooruitgaan sinds dat ie er staat immers.quote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat stadion van jullie nu is ook echt spuuglelijk tho.
Thomas op het middenveld ipv Marinustwitter:ForzaPECZwolle twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 14:50:17Opstelling PEC Zwolle: Begois; Van Polen, Marcellis, Lam, Van Hintum; Dekker, Bouy; Becker, Thomas, Menig; Veldwijk. #ZWOado reageer retweet
Goed voor het vertrouwen! Gaan er nog meer mensen donderdag op eigen vervoer die kant op?quote:Op zondag 20 september 2015 14:29 schreef Intellectueel het volgende:
We blijven iig derde en boven Feyenoord staan in aanloop naar de bekerwedstrijd.
Knaken zijn helaas op. Was anders heel graag heen gegaan. Zonde.quote:Op zondag 20 september 2015 14:33 schreef Mkr het volgende:
[..]
Goed voor het vertrouwen! Gaan er nog meer mensen donderdag op eigen vervoer die kant op?
Gewoon met de trein, gratis ov, kaart voor het thuisvak en 19 minuten van mijn huis.quote:Op zondag 20 september 2015 14:33 schreef Mkr het volgende:
[..]
Goed voor het vertrouwen! Gaan er nog meer mensen donderdag op eigen vervoer die kant op?
quote:PEC Zwolle-trainer Ron Jans kan donderdagavond geen beroep op Ryan Thomas in het bekerduel met Feyenoord. De Nieuw-Zeelandse aanvaller raakte woensdag tijdens de training geblesseerd en zal niet meespelen in Rotterdam.
De wedstrijd tussen PEC Zwolle en Feyenoord in de tweede ronde van de KNVB-beker is een heuse topper. Zwolle is goed aan het nieuwe seizoen begonnen en staat na zes speelronden derde, een plaats boven Feyenoord.
Zwolle won het bekertoernooi in 2014 en was vorig jaar tegen FC Groningen verliezend finalist.
Klinkt weer volkomen positief. Laat die categorie 2 maar komen dan.quote:PEC niet in paniek door benarde financiële positie
De sportieve hausse van PEC Zwolle houdt aan, maar intussen staat de club nog altijd onder curatele van de KNVB. Toch is promotie naar de wat veiligere Categorie 2 een kwestie van tijd volgens technisch directeur Gerard Nijkamp.
De licentie-commissie plaatste PEC Zwolle opnieuw in Categorie 1, bestemd voor financiële zorgenkindjes. Daarbij waren de uitgaande transfers van Jody Lukoki (Ludogorets), Jesper Drost (FC Groningen) en Ben Rienstra (AZ) - samen goed voor 4,2 miljoen euro - echter nog niet meegewogen. 'Daarom is er helemaal geen reden voor paniek', zegt technisch directeur Gerard Nijkamp.
'We groeien aan de omzetkant, door de structurele prestaties neemt het aantal sponsors nog steeds toe. Maar we hebben de kosten ook onder controle. Onze salarissen bedragen niet meer dan zestig procent van de begroting, zoals de richtlijnen voorschrijven. Promotie naar Categorie 2 is nog slechts een kwestie van tijd.'
Ik ben aanwezig morgenavondquote:Wij wensen u een prettige wedstrijd.
Met vriendelijke groet,
PEC Zwolle
Nice!quote:Op woensdag 23 september 2015 16:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben aanwezig morgenavondTenminste als ze niet moeilijk doen dat je met de trein ipv auto afreist op een autocombiticket.
Gelukkig. De beker beginnen en winnen in Rotterdam, das te leuk om te laten liggen. Heb er zin inquote:Op woensdag 23 september 2015 17:09 schreef Mkr het volgende:
[..]
Nice!
En nee, het is vrij vervoer. Tot morgenavond!
Hij zou binnen twee of drie maanden gaan spelen zei Jans volgens mij begin deze maand. Hij kan alleen nog maar Portugees en daarom kan hij nog niet in het eerste elftal meedoen.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:14 schreef Tchock het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar Hebling. Wanner mag die kerel nou eindelijk spelen?
Sowieso is hij bij mijn weten nog steeds niet speelgerechtigd. Iets met een tripje naar San Pauloquote:Op donderdag 24 september 2015 10:35 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Hij zou binnen twee of drie maanden gaan spelen zei Jans volgens mij begin deze maand. Hij kan alleen nog maar Portugees en daarom kan hij nog niet in het eerste elftal meedoen.
Ik ga er gewoon vanuit dat ze niet winnen. Kan het altijd meevallen.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gelukkig. De beker beginnen en winnen in Rotterdam, das te leuk om te laten liggen. Heb er zin in
Klopt. We gaan het zien vanavondquote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon vanuit dat ze niet winnen. Kan het altijd meevallen.
quote:Op donderdag 24 september 2015 20:46 schreef Treinhoer het volgende:
Heeft er iemand een goede stream?
Jup. Was net live op de radio bij RTV Rijnmond, lachen om te horen.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:40 schreef Pino112 het volgende:
Boy zat niet bij de selectie en was gewoon thuis
Ongeveer 23:30.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens. We hebben ons echt als makke schapen naar de slachtbank laten leiden.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Treinhoer het volgende:
We hebben bijna niets kunnen brengen deze wedstrijd. v/d Hart speelt als een natte krant in een sneeuwstorm, verdediging slaapt. Je weet dat je Kramer en Elia absoluut niet de ruimte moet geven. Zo vaak dat Feyenoord er te makkelijk door heen komt.
Het is absoluut geen schande om te verliezen van Feyenoord in de Kuip, maar er zit wel een verschil tussen 1-0 verliezen en een redelijke pot spelen tegen een sterke tegenstander, of als een mak lammetje met 3-0 (en waarschijnlijk 4-0) op de broek krijgen zonder ook maar de tegenstander ergens pijn te doen.
Jep. Al zal het zondag wel meevallen. Ook dan winnen we niet, maar dat gaat in ieder geval minder worden dan nu. Ze zullen wel wraak willen nemen. Hopen dat ze hier goed van leren en er wat mee doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. We hebben ons echt als makke schapen naar de slachtbank laten leiden.
Maar ik zag dit al van mijlen ver aankomen. PEC speelt dit seizoen écht ruk. Heerenveen-uit kon ik niet kijken, en de andere wedstrijden waren puur geluk of individuele kwaliteit. Op zich is dat natuurlijk ook te verwachten met zo'n volledig nieuw team maar het is wel stuitend om te zien dat ook spelers als Van Polen en Van Hintum diep onder de ondergrens zakken.
En ik vroeg me tot vanavond af waarom Begois de voorkeur kreeg boven Van der Hart. Nu snap ik het.
Zondag wordt weer precies hetzelfde verhaal, ook. Er is geen enkel aanknopingspunt om te verwachten dat het ineens beter zou gaan.
quote:
Meen je dit echt? Minste balbezit van alle ploegen. Constant countervoetbal terwijl de tegenstander mag aanprutsen. Tegen Twente verdienden we niet om te winnen, tegen ADO niet, De Graafschap had alle kansen om het af te maken als ze niet zo slecht waren en dat geldt ook voor Excelsior.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:27 schreef Rauzer het volgende:
[..]!
Overdrijven is ook een vak hee. Pec speelt gewoon leuk voetbal alleen af en toe lopen ze wat te kloten, zoals vanavond. Op naar zondag!
Lol.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:27 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Pec speelt gewoon leuk voetbal alleen af en toe lopen ze wat te kloten,
Zolang Kazim nog minuten maakt durf ik dit te betwijfelen. Die Gustavson speelde wel prima trouwens.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:20 schreef Joosie200 het volgende:
Lijkt alsof Bronckhorst eindelijk doorheeft in welke setting en met welke spelers hij het beste uit zijn team haalt.
Kazim even buiten beschouwing gelaten.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zolang Kazim nog minuten maakt durf ik dit te betwijfelen. Die Gustavson speelde wel prima trouwens.
Ik ook. Mooie club. Hardenberg moet je kunnen hebben.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:50 schreef Tchock het volgende:
Nu allemaal massaal Berkum supporten in de beker natuurlijk. Vaak gespeeld vroeger.
edit: Berkum - HHCGoede loting.
Waar kwam deze onzin vandaan eigenlijk? Thomas zat helemaal niet bij de selectiequote:Op donderdag 24 september 2015 20:04 schreef Treinhoer het volgende:
BREAKING!!!
Ryan Thomas zit toch bij de 1e elf die het moeten gaan doen vanavond om 20;45 tegen Feyenoord in de kuip! De opstellingen van beide teams zijn als volgt:
Opstelling PEC Zwolle: Begois; Van Polen, Marcellis, Lam, Van Hintum; Dekker, Bouy; Becker, Marinus, Thomas; Veldwijk.
Wissels PEC Zwolle: Van der Hart, Brama, Ehizibue, El Hasnaoui, Lazic, Nijland en Sainsbury
Opstelling Feyenoord: Vermeer; Karsdorp, Van Beek, Van der Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Vejinovic, Gustafson; Kuyt, Kramer en Elia.
Wissels Feyenoord: Hahn, Nelom, Botteghin, Vilhena, Toornstra, Basacikoglu en Kazim-Richard
Ik heb gezien dat het Twitteraccount dat getweet heeft, maar een paar minuten later was het weer weg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:59 schreef Mkr het volgende:
[..]
Waar kwam deze onzin vandaan eigenlijk? Thomas zat helemaal niet bij de selectie
Stond in de file!quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:49 schreef Mkr het volgende:
Was de supportersbus te laat
In Rotterdam ofzo? Wij zaten er serieus als 5e ofzo in het uitvak. Slechte pot van Zwolle kant met veel persoonlijke fouten. Nu thuis, lekker slapen. Trusten!
Berkum tegen Hardenberg.quote:
Bedankt Hansquote:Op vrijdag 25 september 2015 11:36 schreef Caland het volgende:
Genoten van het fantastische veldspel van Zwolle
Man man man, wat was dat laf en matig zeg.
Je analyse over de steekballetjes kwam wel uit. Kramer werd heerlijk vrijgezet voor de keeper door Van Polen.quote:
quote:Op zondag 20 september 2015 16:07 schreef Tchock het volgende:
Hoe staat het trouwens met die nieuwe naam van het stadion die eind augustus binnenkort bekend zou worden gemaakt?
twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 27-09-2015 om 12:16:06BREAKING! PEC Zwolle maakt 18 oktober voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse de nieuwe naamgever van het IJsseldelta stadion bekend. reageer retweet
Cool.quote:Op zondag 27 september 2015 12:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]twitter:ForzaPECZwolle twitterde op zondag 27-09-2015 om 12:16:06BREAKING! PEC Zwolle maakt 18 oktober voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse de nieuwe naamgever van het IJsseldelta stadion bekend. reageer retweet
Van Polen houdt het allemaal niet meer zo goed bij. Hopelijk is het een vormdipje.quote:
Ik was ook hoopvol, maar helaas...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds natuurlijk maar vier ploegen met minder tegengoals dan PEC (Ajax, Feyenoord, Vitesse en Roda). De tegengoals zien er wel erg klungelig uit elke keer inderdaad.quote:Op zondag 27 september 2015 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Nog niet eens zo heel lang geleden stond de verdediging van PEC als een huis en was de aanval het zwakke punt. Inmiddels lijkt het wel net andersom. De aanval is sterk en gevaarlijk, maar in verdedigend opzicht geeft PEC het weg. Zeker die tweede treffer van Feyenoord had voorkomen kunnen worden.
De tweede was juist een goede counter, waar denk jij dat een speler van PEC er tussen had kunnen komen?quote:Op zondag 27 september 2015 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Nog niet eens zo heel lang geleden stond de verdediging van PEC als een huis en was de aanval het zwakke punt. Inmiddels lijkt het wel net andersom. De aanval is sterk en gevaarlijk, maar in verdedigend opzicht geeft PEC het weg. Zeker die tweede treffer van Feyenoord had voorkomen kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |