ben jij ook Fries?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:28 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja of daar doe je; Bêste postboade, tink om jo fingers! Groetnis de hûn.
Ik ha hielendal gjin Hun mei dakje op it uquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:28 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja of daar doe je; Bêste postboade, tink om jo fingers! Groetnis de hûn.
Groningen is een heel mooi stuk van Frieslandquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:30 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Nope. Groningse van oorsprong. Multi talent ben ik![]()
(6 jaar in Friesland gewoond)
Moet je klappen of zoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Groningen is een heel mooi stuk van Friesland
Kun je niet tegen de waarheid ofzo? Waarom meteen zo agressiefquote:
Kan jij niet tegen een beetje flauwe sarcasme ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:36 schreef drakin het volgende:
[..]
Kun je niet tegen de waarheid ofzo? Waarom meteen zo agressief
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Groningen is een heel mooi stuk van Friesland
tegenwoordig rampstedeling?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:39 schreef Ygritte het volgende:
[..]Fryslan boppe Grins yn'e groppe was het toch? En ik vond het toch erg dat ik er heen moest verhuizen
Viel 100% mee gelukkig. Maar met het fries kon ik in het begin echt niks. Heb ik pas geleerd toen ik er ging werken.
Blijft altijd strijd Groningers en Friezen, ik woon er al jaren niet meer (gelukkig).
Alle friezen hawwe dochs in hun (mei dakje op ir u), of in hynder?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ha hielendal gjin Hun mei dakje op it u
Land is Fries en dat is zichtbaar als je op de kaart kijkt, er wonen alleen tegenwoordig mensen die bewijzen hoe koppig Friezen zijn dat ze zich Groninger noemen(gelukkig alleen in dat deel)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:39 schreef Ygritte het volgende:
[..]Fryslan boppe Grins yn'e groppe was het toch? En ik vond het toch erg dat ik er heen moest verhuizen
Viel 100% mee gelukkig. Maar met het fries kon ik in het begin echt niks. Heb ik pas geleerd toen ik er ging werken.
Blijft altijd strijd Groningers en Friezen, ik woon er al jaren niet meer (gelukkig).
Drakin is een ekte ekte!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef drakin het volgende:
[..]
Land is Fries en dat is zichtbaar als je op de kaart kijkt, er wonen alleen tegenwoordig mensen die bewijzen hoe koppig Friezen zijn dat ze zich Groninger noemen(gelukkig alleen in dat deel)
Ik bin in heale Fries, miskien is dat ut?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:42 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Alle friezen hawwe dochs in hun (mei dakje op ir u), of in hynder?
'heale' is ook weer zo'n mooi 'ken net' voorbeeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik bin in heale Fries, miskien is dat ut?
Al blijf ik "harkje" het mooiste werkwoord vinden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
'heale' is ook weer zo'n mooi 'ken net' voorbeeld.
heale is gewoon limburgs voor heerlenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mensen die zo heten hebben het niet zo getroffen in FRLquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Had een jongetje bij mij op het werk die heette 'kjeld'. Ik vond het vrij normaal, collega's nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Mensen die zo heten hebben het niet zo getroffen in FRL
mijn gescheurde milt heet gjaltquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:52 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Had een jongetje bij mij op het werk die heette 'kjeld'. Ik vond het vrij normaal, collega's niet
Alles is bij Pezu Healquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:56 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Is er bij jou nog wel iets 'heel'
ja goede vraagquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:56 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Is er bij jou nog wel iets 'heel'
ooooeh hoe!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef Spezza19 het volgende:
Even wat cuteness er in gooien
[ afbeelding ]
Dat lukt jequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik er attenderen dat alleen de Oehoe oehoe zegt? En dat dit geen Oehoe is?quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mag ik er attenderen dat alleen de Oehoe oehoe zegt? En dat dit geen Oehoe is?
oe hoe hoeoeoequote:
nah, andere uilen zijn jaloers op de oehoe en doen deze na. http://www.uilen.info/geluiden.htmlquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mag ik er attenderen dat alleen de Oehoe oehoe zegt? En dat dit geen Oehoe is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit account is niet meer in gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |