Op dag 3 vloog ik door naar het Hoge Noorden, en daar begon de pret pas goed.
 Op dag 3 vloog ik door naar het Hoge Noorden, en daar begon de pret pas goed. 

Rechts vooraan bij de rode pickup is dat hoekje waar die walrus ligt.
 Rechts vooraan bij de rode pickup is dat hoekje waar die walrus ligt. 

tadaa, whisky met versgevangen gletsjerijs
 tadaa, whisky met versgevangen gletsjerijs  

Dus van zondag weinig foto's. Hier een standbeeld voor de mijnbouwers die de stad gebouwd hebben.
 Dus van zondag weinig foto's. Hier een standbeeld voor de mijnbouwers die de stad gebouwd hebben. 

Naar het einde van de weg, waar de wandeling begon.
 Naar het einde van de weg, waar de wandeling begon.

Bijna vergeten: Nog geen ijsje gegeten deze vakantie! Gauw even rechtgezet.
 Bijna vergeten: Nog geen ijsje gegeten deze vakantie! Gauw even rechtgezet. 
  Lieve mensjes
 Lieve mensjes  
  Er komen alleen maar mensen die goed weten wat ze daar komen doen
 Er komen alleen maar mensen die goed weten wat ze daar komen doen  

Ja hoor, je kunt best een hoop. Er zijn daar meer dan tien activity providers, die organiseren van alles, en indien nodig organiseren ze dus ook een gewapende gids. Op eigen houtje moet je gewoon in het dorp blijven, puntquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:59 schreef polariteit het volgende:
Erg gaaf verslag om te lezen, * polariteit lichterlijk jaloers! Lijkt me een schitterend landschap.
Is het mogelijk om daar veel te ondernemen zonder beveiliger tegen ijsberen, of is dat bijna niet te doen? las nog niet zo lang geleden ook ergens dat touristen een boete hadden gekregen omdat ze aangevallen waren door een ijsbeer.

ziet er in ieder geval fantastisch uit!
 ziet er in ieder geval fantastisch uit! 

Ja, o.a. een nogal uit de kluiten gewassen wetenschappelijke expeditie was er afgelopen week. En dan al die hordes pensionados die van die cruiseboten af komen. Waren er gelukkig niet toen ik er was, maar ik heb er wel verhalen over gehoord van locals die daar niet echt blij mee zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2015 23:36 schreef MaJo het volgende:
Grappig, vanavond op het journaal een item dat er steeds meer toeristen naar Spitsbergen gaanziet er in ieder geval fantastisch uit!
iets tussen de 3500 en 4000quote:Hoeveel was je in totaal kwijt aan deze reis?

Ik kan me voorstellen dat de locals daar niet blij mee zijn, de keerzijden van het massatoerismequote:Op maandag 31 augustus 2015 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, o.a. een nogal uit de kluiten gewassen wetenschappelijke expeditie was er afgelopen week. En dan al die hordes pensionados die van die cruiseboten af komen. Waren er gelukkig niet toen ik er was, maar ik heb er wel verhalen over gehoord van locals die daar niet echt blij mee zijn.

Oef, dan moet ik toch maar eens eerst die loterij gaan winnenquote:iets tussen de 3500 en 4000

... zondag gaat het er eindelijk van komenquote:Op maandag 7 september 2015 22:36 schreef Fogel het volgende:
Goed verslag
* Fogel wil ook naar Svalbard

quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
... zondag gaat het er eindelijk van komen
 nice
 nice
 heb onder die lopende band/slurf gelegen
 heb onder die lopende band/slurf gelegen 

Mijnwerkers daar hebben ook belachelijk korte werkdagen en werkweken. En verdienen gewoon een ton per jaar of zo. Ze produceren wat er nodig is en verder nietquote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:39 schreef FranticDJ het volgende:
Fun Fact: Longyearbyen heeft Mijn 7 en barentsburg heeft ook z'n eigen mijn. Nog een ander mijn is bij barentsburg gebouwd eind jaren 90 maar is nooit in gebruik genomen. Is vrij recent onder water gezet

nou...quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijnwerkers daar hebben ook belachelijk korte werkdagen en werkweken. En verdienen gewoon een ton per jaar of zo. Ze produceren wat er nodig is en verder niet
 die mijnwerkers had ik ook mee te maken.. sommige van die lieden waren wel dik 40u achter elkaar in touw
 die mijnwerkers had ik ook mee te maken.. sommige van die lieden waren wel dik 40u achter elkaar in touw 
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ik moet nodig weer eens
 ik moet nodig weer eens  

quote:Op vrijdag 10 juli 2020 19:44 schreef xpompompomx het volgende:
Spitsbergen is ook weer open voor toeristen. Misschien dat ik eind volgende maand weer ga.
Staan geen plaatsnamen op, klopt dat?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:02 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de liefhebbers:
Erg goede, inzoombare, kaart van Spitsbergen.

Heb je die nodig denk je?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:12 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[..]
Staan geen plaatsnamen op, klopt dat?

Nee? Bij mij staan ze er welquote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:12 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[..]
Staan geen plaatsnamen op, klopt dat?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |