What's it like?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Of bedoel je de "goede" plekken nudge nudge wink wink you know what i mean
Nee nee dat kan niet!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
binnenkort vervalen ook dan en als en nog meer van dat soort dingen
Muhs? De oud-hollandsche spelling?quote:
Ja, maar dat is het Witte Boekje, niet het Groene boekje met de officiële spellingsregels. Dus eigenlijk mag het niet, maar een aantal dwarse media doen het tochquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/kado-cadeau
![]()
soms is het mij een raadsel hoe mensen mijn achternaam schrijven, maar schijnbaar kan ik soms heel onduidelijk praten aan de telefoonquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:49 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mensen schreven vroeger alles behalve mijn naam. En zo moeilijk is hij nou ook weer niet. Maar 4 letters!
jups zekerquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee nee dat kan niet!![]()
[..]
Muhs? De oud-hollandsche spelling?
Pfieuw, dankquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het Witte Boekje, niet het Groene boekje met de officiële spellingsregels. Dus eigenlijk mag het niet, maar een aantal dwarse media doen het toch.
Nee echt?quote:
hebt mn vriendin ook...ze wordt er gek van.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:54 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik was 5 en kon mijn naam al spellen omdat ik toen al gek werd van de foute spelling van mijn naam.
Niets zo irritant als mensen een i of ie schrijven ipv een y.
omdat taal dynamisch is en het een hoop fouten scheelt hen hun ook bvquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Pfieuw, dank
[..]
Nee echt?But why?
Ja dahag, omdat er een stel klapjosties zijn die dat niet snappen passen we het maar aan? Dynamisch is één ding maar dit is echt een beetje achterlijkquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef PeZu het volgende:
[..]
omdat taal dynamisch is en het een hoop fouten scheelt hen hun ook bv
Mijn standaard vraag blijft dan toch altijd een beetje de volgende:quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja dahag, omdat er een stel klapjosties zijn die dat niet snappen passen we het maar aan? Dynamisch is één ding maar dit is echt een beetje achterlijkVind ik dan he
![]()
dus je sprak het liefst nog oud hollandisch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja dahag, omdat er een stel klapjosties zijn die dat niet snappen passen we het maar aan? Dynamisch is één ding maar dit is echt een beetje achterlijkVind ik dan he
![]()
Oh vast, maar ik heb zo vaak brieven van bijvoorbeeld Das rechtsbijstand gehad vol met spel- en taalfouten... Ik snap wat er staat, maar zo'n "jurist" neem ik niet serieusquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:57 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Mijn standaard vraag blijft dan toch altijd een beetje de volgende:
Begrijp je wat er staat?
Ja, weet gij hoe schoon dat oud hollanschquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
dus je sprak het liefst nog oud hollandisch?
wis en waarachtigquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, weet gij hoe schoon dat oud hollansch![]()
ik ben oud en spreek hollands....telt dat ook ?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
dus je sprak het liefst nog oud hollandisch?
hoax, jij kunt geen hollandsquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Zeker en vastquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
knysoorquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:54 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik was 5 en kon mijn naam al spellen omdat ik toen al gek werd van de foute spelling van mijn naam.
Niets zo irritant als mensen een i of ie schrijven ipv een y. Je spreekt het ook nog eens anders uit, maar dat is voor de kniesoor.
vast welquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:02 schreef crv het volgende:
[..]
ik ben oud en spreek hollands....telt dat ook ?
quote:
quote:
quote:
ynymynymuysquote:
dat dan weer nietquote:
ik was ook nyt enthousieastquote:
waorom niet?quote:
omdat het niet klinkt, spreekt het dan uit als njetquote:
stuk ongedierte, bekt best okquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:14 schreef crv het volgende:
[..]
omdat het niet klinkt, spreekt het dan uit als njet
ik ben ook geen steen toch heet ik pedroquote:
De behulpzaamheid in dit topic.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:32 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
* Arch-Indar geeft stuk touw en een stoel en wijst naar een hoge balk.
quote:
als er teveel van je zijn dan wordt je dat welquote:
bliksem, storm, hagelquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |