Ik vond dat toen een voorlopig dieptepunt. Het was een extreem hysterische reactie in een patroon van vingers in de oren en mensen in hokjes stoppen. Ik zie echt geen reden om Fortuyn de schuld te geven van het feit dat mensen doelbewust of als dom kuddedier zijn woorden uit hun context lichten en verdraaien.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:15 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het was precies om die reden wat mij betreft een domme uitspraak van hem. Olie op het vuur voor zijn tegenstanders, en bovendien ook een rellerige uitspraak waarmee hij zijn doel voorbij schoot. Natuurlijk gezegd in een bepaalde context, maar kom op. Zo werkt politiek en zo werken de media. Dat was ook toen echt niets nieuws onder de zon.
Nee, Bolkestein schokte ook het land met een opiniestuk over vluchtelingen. Over de gewone immigranten had hij het bij mijn weten niet.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:25 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Welk rechts bedoel je dan? Pietverdriet merkt immers terecht op dat voor Fortuyn iemand als Bolkestein ook soortgelijke dingen zei, als VVD-er. En de SP had als linkse partij ook Fortuynachtige standpunten mbt immigratie. Die links/rechts tegenstelling is veel te dik aangezet in dit verhaal, vind ik.
Maar rechts was bang voor een immigratiestop vanwege het risico van een vrij krappe arbeidsmarkt, en links was panisch voor racisme, en deed dus ook liever alsof het allemaal koek en ei was met de integratie. Zo hadden ze samen een taboe gemaakt, net zoals er nu ook weer een taboe is op arbeidsmigratie binnen de EU.quote:Wat de paarse idylle moeilijk vond, was de wijze van politiek bedrijven van Fortuyn. Veel van de politici in die tijd waren meer bestuurders (denk aan Melkert, Dijkstal), geen mensen met een politieke visie of passie, ze leefden volledig in de Haagse binnenwereld.
Maar weer terug op het onderwerp.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond dat toen een voorlopig dieptepunt. Het was een extreem hysterische reactie in een patroon van vingers in de oren en mensen in hokjes stoppen. Ik zie echt geen reden om Fortuyn de schuld te geven van het feit dat mensen doelbewust of als dom kuddedier zijn woorden uit hun context lichten en verdraaien.
[..]
Nee, Bolkestein schokte ook het land met een opiniestuk over vluchtelingen. Over de gewone immigranten had hij het bij mijn weten niet.
Het perspectief van Fortuyn was heel anders, die zag veel meer het probleem in die onderklasse. Daar kwamen de vluchteling van 1993 niet in, die waren over het algemeen hoger opgeleid.
[..]
Maar rechts was bang voor een immigratiestop vanwege het risico van een vrij krappe arbeidsmarkt, en links was panisch voor racisme, en deed dus ook liever alsof het allemaal koek en ei was met de integratie. Zo hadden ze samen een taboe gemaakt, net zoals er nu ook weer een taboe is op arbeidsmigratie binnen de EU.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond dat toen een voorlopig dieptepunt. Het was een extreem hysterische reactie in een patroon van vingers in de oren en mensen in hokjes stoppen. Ik zie echt geen reden om Fortuyn de schuld te geven van het feit dat mensen doelbewust of als dom kuddedier zijn woorden uit hun context lichten en verdraaien.
[..]
Nee, Bolkestein schokte ook het land met een opiniestuk over vluchtelingen. Over de gewone immigranten had hij het bij mijn weten niet.
Het perspectief van Fortuyn was heel anders, die zag veel meer het probleem in die onderklasse. Daar kwamen de vluchteling van 1993 niet in, die waren over het algemeen hoger opgeleid.
[..]
Maar rechts was bang voor een immigratiestop vanwege het risico van een vrij krappe arbeidsmarkt, en links was panisch voor racisme, en deed dus ook liever alsof het allemaal koek en ei was met de integratie. Zo hadden ze samen een taboe gemaakt, net zoals er nu ook weer een taboe is op arbeidsmigratie binnen de EU.
Eens. En inhoudelijk ook interessant.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:37 schreef Disana het volgende:
Damian is een aangename man om naar te kijken, en hij praat ook fijn weg.
Jazeker.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Eens. En inhoudelijk ook interessant.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:41 schreef Specularium het volgende:
Jokkebrok en ik vinden dit totaal niet grappig.
'Allo 'allo toch? Dat was ook geniaal.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Doet me denken aan deze gast: [ afbeelding ]
Idd. Ook met zn houdinkjes.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:50 schreef Susi het volgende:
[..]
'Allo 'allo toch? Dat was ook geniaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |