Ja, dat weet ik ook nog wel hoor. Dat het 'moeilijk' lag.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lag toen heel moeilijk hoor. Ik vond het een redelijke man met een fatsoenlijke benadering, maar iedereen die toen immigratie als een probleem voorstelde moest in het hokje van xenofobie en racisme geplaatst worden. Zeker het idee van een etnische onderklasse was taboe, het was hier een gelijke kansenparadijs en dat de ellendige flatjes volhingen met schotelantennes en elke tint op de grachtengordel een Japanse toerist was een observatie die je beter voor je hield. Wat hij zei deed er al snel niet meer toe, zie het artikel 1 gedoe, hij was een nieuwe Janmaat en klaar.
Zullen we ook nog Rita Verdonk erbij halen? Dan is het kwartet compleet.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hetzelfde was destijds het geval met Bolkenstein.
Niet alleen de linkse kerk, ook rechts ging het allemaal 'veel te ver', terwijl het eigenlijk niks met ver gaan te maken had, maar het vooral de analyse was die pijn deed in de paarse idylle. De immigratie komt immers van rechts, en de toestroom beperken zou tot krapte op de arbeidsmarkt kunnen leiden, en dat kan natuurlijk niet want dan gaan werknemers eisen stellen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:18 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook nog wel hoor. Dat het 'moeilijk' lag.. Maar er waren toch echt wel mensen die open stonden voor wat hij zei. Het is erg ongenuanceerd om te doen alsof de zgn 'linkse kerk' hem alleen maar veroordeelde als een nieuwe Janmaat. Dat Annejet wel bij die groep mensen hoorde, betekent niet dat zij kan doen alsof dat voor iedereen zo was. Spreek voor jezelf, zou ik dan zeggen.
Dat is dus typisch zo'n voorbeeld dat als iemand collectief in een hokje wordt gestopt, er niet meer naar hem geluisterd wordt. Die uitspraak is volledig uit zijn verband getrokken om hem te kunnen verwijten dat hij wil discrimineren. Dan kun je honderd keer herhalen wat hij precies gezegd heeft, het doet er niet meer toe. Wat anderen zeggen dat hij zegt is dan waar het om gaat.quote:Dat van artikel 1 vond ik ook uitermate stom van hem. Maar goed, mijn persoonlijke kijk op Fortuyn is verder niet zo relevant..
Het was een mooi voorbeeld van hoe de Media een machtsfactor in een democratie zijn. Tabloid journalistiek eigenlijk.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..].
[..]
Dat is dus typisch zo'n voorbeeld dat als iemand collectief in een hokje wordt gestopt, er niet meer naar hem geluisterd wordt. Die uitspraak is volledig uit zijn verband getrokken om hem te kunnen verwijten dat hij wil discrimineren. Dan kun je honderd keer herhalen wat hij precies gezegd heeft, het doet er niet meer toe. Wat anderen zeggen dat hij zegt is dan waar het om gaat.
Deze zouden "de werknemers" eens (wat beter) moeten begrijpen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
De immigratie komt immers van rechts, en de toestroom beperken zou tot krapte op de arbeidsmarkt kunnen leiden, en dat kan natuurlijk niet want dan gaan werknemers eisen stellen.
Het was precies om die reden wat mij betreft een domme uitspraak van hem. Olie op het vuur voor zijn tegenstanders, en bovendien ook een rellerige uitspraak waarmee hij zijn doel voorbij schoot. Natuurlijk gezegd in een bepaalde context, maar kom op. Zo werkt politiek en zo werken de media. Dat was ook toen echt niets nieuws onder de zon. Dat vond ik jammer en overigens ook voor mij typerend voor hoe het debat destijds ging (en nu nog). In plaats van echt naar elkaar te luisteren, en het echt te hebben over de analyse van wat er speelde in de samenleving, begon iedereen te schreeuwen en elkaar af te troeven. De debatten op televisie kon ik dan ook niet meer aanzien op een gegeven moment. En in dat gebeuren had Fortuyn ook een rol, en een verantwoordelijkheid. Zoals gezegd: het ligt volgens mij veel genuanceerder dan hoe er toen en nu over gedacht en gepraat wordt.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is dus typisch zo'n voorbeeld dat als iemand collectief in een hokje wordt gestopt, er niet meer naar hem geluisterd wordt. Die uitspraak is volledig uit zijn verband getrokken om hem te kunnen verwijten dat hij wil discrimineren. Dan kun je honderd keer herhalen wat hij precies gezegd heeft, het doet er niet meer toe. Wat anderen zeggen dat hij zegt is dan waar het om gaat.
Als hij niet was vermoord dan had hij het gewoon prima aangepakt. Hij schoot zijn doel helemaal niet voorbij, hij bereikte het juist. Voor 'het volk' de man van de heftige uitspraken, maar voor de goede luisteraar de nuance.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:15 schreef Franny_G het volgende:
Het was precies om die reden wat mij betreft een domme uitspraak van hem. Olie op het vuur voor zijn tegenstanders, en bovendien ook een rellerige uitspraak waarmee hij zijn doel voorbij schoot. Natuurlijk gezegd in een bepaalde context, maar kom op. Zo werkt politiek en zo werken de media. Dat was ook toen echt niets nieuws onder de zon. Dat vond ik jammer en overigens ook voor mij typerend voor hoe het debat destijds ging (en nu nog). In plaats van echt naar elkaar te luisteren, en het echt te hebben over de analyse van wat er speelde in de samenleving, begon iedereen te schreeuwen en elkaar af te troeven. De debatten op televisie kon ik dan ook niet meer aanzien op een gegeven moment. En in dat gebeuren had Fortuyn ook een rol, en een verantwoordelijkheid. Zoals gezegd: het ligt volgens mij veel genuanceerder dan hoe er toen en nu over gedacht en gepraat wordt.
Die zorgen bij voorbaat zijn nergens voor nodig. Heeft mijn vriendin ook altijd.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:04 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben wel weer bang dat Wilfried vanavond het niet inhoudelijk gaat trekken.
Welk rechts bedoel je dan? Pietverdriet merkt immers terecht op dat voor Fortuyn iemand als Bolkestein ook soortgelijke dingen zei, als VVD-er. En de SP had als linkse partij ook Fortuynachtige standpunten mbt immigratie. Die links/rechts tegenstelling is veel te dik aangezet in dit verhaal, vind ik.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet alleen de linkse kerk, ook rechts ging het allemaal 'veel te ver', terwijl het eigenlijk niks met ver gaan te maken had, maar het vooral de analyse was die pijn deed in de paarse idylle. De immigratie komt immers van rechts, en de toestroom beperken zou tot krapte op de arbeidsmarkt kunnen leiden, en dat kan natuurlijk niet want dan gaan werknemers eisen stellen.
Dank je, ben weer gerustgesteldquote:Op zondag 30 augustus 2015 18:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die zorgen bij voorbaat zijn nergens voor nodig. Heeft mijn vriendin ook altijd.
Hij schoot zijn doel in zoverre voorbij dat waar hij een inhoudelijk debat wilde, het op zo'n moment alleen nog maar ging over artikel 1 van de grondwet en de verontwaardiging over zijn uitspraak. Hoe het was gegaan als hij niet vermoord was is koffiedik kijken, daar doe ik niet aan.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als hij niet was vermoord dan had hij het gewoon prima aangepakt. Hij schoot zijn doel helemaal niet voorbij, hij bereikte het juist. Voor 'het volk' de man van de heftige uitspraken, maar voor de goede luisteraar de nuance.
Dat is logisch, want in de politiek probeert men elkaar altijd 'te pakken' op uitspraken.quote:Ik denk dat als hij op die nuance was aangepakt dat hij een veel lastiger verhaal had gehad, maar men besloot hem aan te pakken op de heftige uitspraken.
Dumoulin gezien, vandaag?quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:05 schreef tong80 het volgende:
TV / De beste zomergastenfilm-keuze ooit........
Topic van me gemist ?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |