abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155678058
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lag toen heel moeilijk hoor. Ik vond het een redelijke man met een fatsoenlijke benadering, maar iedereen die toen immigratie als een probleem voorstelde moest in het hokje van xenofobie en racisme geplaatst worden. Zeker het idee van een etnische onderklasse was taboe, het was hier een gelijke kansenparadijs en dat de ellendige flatjes volhingen met schotelantennes en elke tint op de grachtengordel een Japanse toerist was een observatie die je beter voor je hield. Wat hij zei deed er al snel niet meer toe, zie het artikel 1 gedoe, hij was een nieuwe Janmaat en klaar.
Ja, dat weet ik ook nog wel hoor. Dat het 'moeilijk' lag. :') . Maar er waren toch echt wel mensen die open stonden voor wat hij zei. Het is erg ongenuanceerd om te doen alsof de zgn 'linkse kerk' hem alleen maar veroordeelde als een nieuwe Janmaat. Dat Annejet wel bij die groep mensen hoorde, betekent niet dat zij kan doen alsof dat voor iedereen zo was. Spreek voor jezelf, zou ik dan zeggen. Dat van artikel 1 vond ik ook uitermate stom van hem. Maar goed, mijn persoonlijke kijk op Fortuyn is verder niet zo relevant. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155678136
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hetzelfde was destijds het geval met Bolkenstein.
Zullen we ook nog Rita Verdonk erbij halen? Dan is het kwartet compleet. 8-) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155679111
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:18 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook nog wel hoor. Dat het 'moeilijk' lag. :') . Maar er waren toch echt wel mensen die open stonden voor wat hij zei. Het is erg ongenuanceerd om te doen alsof de zgn 'linkse kerk' hem alleen maar veroordeelde als een nieuwe Janmaat. Dat Annejet wel bij die groep mensen hoorde, betekent niet dat zij kan doen alsof dat voor iedereen zo was. Spreek voor jezelf, zou ik dan zeggen.
Niet alleen de linkse kerk, ook rechts ging het allemaal 'veel te ver', terwijl het eigenlijk niks met ver gaan te maken had, maar het vooral de analyse was die pijn deed in de paarse idylle. De immigratie komt immers van rechts, en de toestroom beperken zou tot krapte op de arbeidsmarkt kunnen leiden, en dat kan natuurlijk niet want dan gaan werknemers eisen stellen.

quote:
Dat van artikel 1 vond ik ook uitermate stom van hem. Maar goed, mijn persoonlijke kijk op Fortuyn is verder niet zo relevant. :P .
Dat is dus typisch zo'n voorbeeld dat als iemand collectief in een hokje wordt gestopt, er niet meer naar hem geluisterd wordt. Die uitspraak is volledig uit zijn verband getrokken om hem te kunnen verwijten dat hij wil discrimineren. Dan kun je honderd keer herhalen wat hij precies gezegd heeft, het doet er niet meer toe. Wat anderen zeggen dat hij zegt is dan waar het om gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:58:08 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155679289
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..].

[..]

Dat is dus typisch zo'n voorbeeld dat als iemand collectief in een hokje wordt gestopt, er niet meer naar hem geluisterd wordt. Die uitspraak is volledig uit zijn verband getrokken om hem te kunnen verwijten dat hij wil discrimineren. Dan kun je honderd keer herhalen wat hij precies gezegd heeft, het doet er niet meer toe. Wat anderen zeggen dat hij zegt is dan waar het om gaat.
Het was een mooi voorbeeld van hoe de Media een machtsfactor in een democratie zijn. Tabloid journalistiek eigenlijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155679309
quote:
De immigratie komt immers van rechts, en de toestroom beperken zou tot krapte op de arbeidsmarkt kunnen leiden, en dat kan natuurlijk niet want dan gaan werknemers eisen stellen.
Deze zouden "de werknemers" eens (wat beter) moeten begrijpen.
Daar zouden ze best wat mee kunnen. Maar off-topic vermoed ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:07:40 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155679587
Hetzelfde soort berichtgeving en beleving van wat er gezegd werd zag je trouwens ook bij Eelco Brinkman, hij zei heel correct en verstandige dingen over de pensioenen en hoe die betaalbaar moesten blijven en wat daar voor nodig was. De zaak ontplofte, werd zeer krom en opgeblazen in de media weergegeven en het CDA kreeg een nekslag, nog net geen nekschot, regeerde 8 jaar niet meer.
Dat het CDA niet regeerde vond ik een verademing, maar als destijds maatregelen waren genomen was het 15 jaar later, toen de politiek gedwongen werd door de omstandigheden, niet zo hard aangekomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155680818
Het is lastig als je waarheden moet verkopen die de mensen liever niet horen.
Wat dat betreft is het een lastig gebeuren de politiek. Dan stemmen we lekker op iemand anders die over heikele onderwerpen zwijgt of liegt.
Ik vond Eelco ook wel eerlijk en verstandig overkomen.
pi_155681704
Ik ben wel weer bang dat Wilfried vanavond het niet inhoudelijk gaat trekken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_155682203
quote:

Het was precies om die reden wat mij betreft een domme uitspraak van hem. Olie op het vuur voor zijn tegenstanders, en bovendien ook een rellerige uitspraak waarmee hij zijn doel voorbij schoot. Natuurlijk gezegd in een bepaalde context, maar kom op. Zo werkt politiek en zo werken de media. Dat was ook toen echt niets nieuws onder de zon. Dat vond ik jammer en overigens ook voor mij typerend voor hoe het debat destijds ging (en nu nog). In plaats van echt naar elkaar te luisteren, en het echt te hebben over de analyse van wat er speelde in de samenleving, begon iedereen te schreeuwen en elkaar af te troeven. De debatten op televisie kon ik dan ook niet meer aanzien op een gegeven moment. En in dat gebeuren had Fortuyn ook een rol, en een verantwoordelijkheid. Zoals gezegd: het ligt volgens mij veel genuanceerder dan hoe er toen en nu over gedacht en gepraat wordt.
pi_155682515
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:15 schreef Franny_G het volgende:
Het was precies om die reden wat mij betreft een domme uitspraak van hem. Olie op het vuur voor zijn tegenstanders, en bovendien ook een rellerige uitspraak waarmee hij zijn doel voorbij schoot. Natuurlijk gezegd in een bepaalde context, maar kom op. Zo werkt politiek en zo werken de media. Dat was ook toen echt niets nieuws onder de zon. Dat vond ik jammer en overigens ook voor mij typerend voor hoe het debat destijds ging (en nu nog). In plaats van echt naar elkaar te luisteren, en het echt te hebben over de analyse van wat er speelde in de samenleving, begon iedereen te schreeuwen en elkaar af te troeven. De debatten op televisie kon ik dan ook niet meer aanzien op een gegeven moment. En in dat gebeuren had Fortuyn ook een rol, en een verantwoordelijkheid. Zoals gezegd: het ligt volgens mij veel genuanceerder dan hoe er toen en nu over gedacht en gepraat wordt.
Als hij niet was vermoord dan had hij het gewoon prima aangepakt. Hij schoot zijn doel helemaal niet voorbij, hij bereikte het juist. Voor 'het volk' de man van de heftige uitspraken, maar voor de goede luisteraar de nuance.

Ik denk dat als hij op die nuance was aangepakt dat hij een veel lastiger verhaal had gehad, maar men besloot hem aan te pakken op de heftige uitspraken.
pi_155682654
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:04 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben wel weer bang dat Wilfried vanavond het niet inhoudelijk gaat trekken.
Die zorgen bij voorbaat zijn nergens voor nodig. Heeft mijn vriendin ook altijd.
pi_155682657
quote:

Niet alleen de linkse kerk, ook rechts ging het allemaal 'veel te ver', terwijl het eigenlijk niks met ver gaan te maken had, maar het vooral de analyse was die pijn deed in de paarse idylle. De immigratie komt immers van rechts, en de toestroom beperken zou tot krapte op de arbeidsmarkt kunnen leiden, en dat kan natuurlijk niet want dan gaan werknemers eisen stellen.
Welk rechts bedoel je dan? Pietverdriet merkt immers terecht op dat voor Fortuyn iemand als Bolkestein ook soortgelijke dingen zei, als VVD-er. En de SP had als linkse partij ook Fortuynachtige standpunten mbt immigratie. Die links/rechts tegenstelling is veel te dik aangezet in dit verhaal, vind ik.

Wat de paarse idylle moeilijk vond, was de wijze van politiek bedrijven van Fortuyn. Veel van de politici in die tijd waren meer bestuurders (denk aan Melkert, Dijkstal), geen mensen met een politieke visie of passie, ze leefden volledig in de Haagse binnenwereld.
pi_155682722
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die zorgen bij voorbaat zijn nergens voor nodig. Heeft mijn vriendin ook altijd.
Dank je, ben weer gerustgesteld :)
pi_155682763
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als hij niet was vermoord dan had hij het gewoon prima aangepakt. Hij schoot zijn doel helemaal niet voorbij, hij bereikte het juist. Voor 'het volk' de man van de heftige uitspraken, maar voor de goede luisteraar de nuance.
Hij schoot zijn doel in zoverre voorbij dat waar hij een inhoudelijk debat wilde, het op zo'n moment alleen nog maar ging over artikel 1 van de grondwet en de verontwaardiging over zijn uitspraak. Hoe het was gegaan als hij niet vermoord was is koffiedik kijken, daar doe ik niet aan.

quote:
Ik denk dat als hij op die nuance was aangepakt dat hij een veel lastiger verhaal had gehad, maar men besloot hem aan te pakken op de heftige uitspraken.
Dat is logisch, want in de politiek probeert men elkaar altijd 'te pakken' op uitspraken.
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:01:43 #165
202348 Susi
Temple of Love
pi_155685742
Ik zit er klaar voor
pi_155685766
Super interessante gast, ik ga kijken.
pi_155685846
Broekje is uit.
pi_155685863
Deze ga ik ook kijken. Lijkt interessant te worden.
pi_155685876
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:01 schreef Susi het volgende:
Ik zit er klaar voor
  Trouwste user 2022 zondag 30 augustus 2015 @ 20:05:43 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_155685884
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:10:30 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_155686039
Verwacht wel wat van deze laatste zomergast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:10:31 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155686040
quote:
Dumoulin gezien, vandaag?
  Trouwste user 2022 zondag 30 augustus 2015 @ 20:16:40 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_155686226
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Dumoulin gezien, vandaag?
Topic van me gemist ? ;)

;)
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:18:06 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155686272
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Topic van me gemist ? ;)

;)
Ik houd het niet meer bij

tong80.gif
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:23:29 #175