Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië> | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureur | Land | punten |
1 | Lewis Hamilton | groot brittannië | 202 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 181 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 160 |
4 | Valtteri Bottas | Finland | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | Finland | 76 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 51 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 45 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 24 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 23 |
11 | Max Verstappen | Nederland | 22 |
12 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
13 | Sergio Perez | Mexico | 15 |
14 | Pastor Maldonado | venezuela | 12 |
15 | Fernando Alonso | Spanje | 11 |
16 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
17 | Jenson Button | groot brittannië | 6 |
18 | Marcus Ericsson | Zweden | 6 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | groot brittannië | 0 |
21 | Kevin Magnussen | Denemarken | 0 |
Pos | TEAMS | PTS |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 383 |
2 | Scuderia Ferrari | 236 |
3 | Williams Martini Racing | 151 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 96 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 39 |
6 | Lotus F1 Team | 35 |
7 | Scuderia Toro Rosso | 31 |
8 | Sauber F1 Team | 22 |
9 | McLaren Honda | 17 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 21 Augustus | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 22 Augustus | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 23 Augustus | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 21 Augustus | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 22 Augustus | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 23 Augustus | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Heeft geen zin om helemaal daarheen te gaan, ik zie wel waar de mensen in de rij gaan staanquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:57 schreef Nymphetic13 het volgende:
Een van beide. Maar iig bij La source
Het plan is om bij de busstop te gaan zitten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:59 schreef Nymphetic13 het volgende:
Waar sta/ zit je dan? La Source is de hairpin he
Moet een FA even fixen, of een PRsmoezie ofzo. Die kunnen dealen met htmlquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:58 schreef Nymphetic13 het volgende:
hmm gaat iets niet goed met de OP xD
http://www.gpupdate.net/n(...)rix-van-belgie-2015/quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:28 schreef motorbloempje het volgende:
Er is nog geen officiële startlijst, wel?
Ok, mooi. In praktijk is Max dus maar 1 plek naar achteren, gezet, want 15e kwalificeren, en op 18 starten met twee marushias voor je is hetzelfde als op 16 startenquote:Op zondag 23 augustus 2015 00:36 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)rix-van-belgie-2015/
Dit is voorlopig, Kimi zal ook mogelijk nog naar achtergaan als het de bak was Dat is dan -5
Hij kan er wel lacherig over doen, en het is natuurlijk ook lachwekkend, ware het niet dat er wel een aantal coureurs zijn die gedurende het seizoen wél al reststraffen hebben moeten ondergaan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Zoals Alonso blijkbaar zei "I think we should get a cake, it's some kind of record"
en hij heeft een setje of 2 banden gespaard. Mocht het droog blijven is dat ook wat waard.quote:Op zondag 23 augustus 2015 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ok, mooi. In praktijk is Max dus maar 1 plek naar achteren, gezet, want 15e kwalificeren, en op 18 starten met twee marushias voor je is hetzelfde als op 16 starten
Alonso bepaald de regels niet. Hij is samen met JB en Max volgens mij dit jaar grootste slachtoffer.quote:Op zondag 23 augustus 2015 09:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij kan er wel lacherig over doen, en het is natuurlijk ook lachwekkend, ware het niet dat er wel een aantal coureurs zijn die gedurende het seizoen wél al reststraffen hebben moeten ondergaan.
Ik blijf erbij dat het oneerlijk is. Maargoed, elk jaar is er wel iets wat halfweg aangepast wordt
dat is waar maar het ging om Alonso. Die zegt terecht dat hij en Button wel taart verdienen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 09:59 schreef Geralt het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar anderen gaan dat nadeel dus niet meer hebben dit jaar, waar er wel een aantal zijn die het wél gehad hebben.
Dat is gewoon niet eerlijk.
dat ging vooral over het aantal officiële penalty's, niet zozeer over de afhandeling ervanquote:Op zondag 23 augustus 2015 09:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij kan er wel lacherig over doen, en het is natuurlijk ook lachwekkend, ware het niet dat er wel een aantal coureurs zijn die gedurende het seizoen wél al reststraffen hebben moeten ondergaan.
Ik blijf erbij dat het oneerlijk is. Maargoed, elk jaar is er wel iets wat halfweg aangepast wordt
quote:Nico Rosberg begon vrijdag uitstekend aan het weekend in Spa-Francorchamps door twee keer het snelste te zijn. Toch is hij met zijn hoofd ook ergens anders, zijn vrouw Vivian staat op het punt van bevallen. Rosberg wil eigenlijk dat het weekend zo snel mogelijk voorbij is.
Dat zei de Duitser in gesprek met Motorsport.com: "Ik vind het geweldig, zeker omdat Vivian zich nog steeds heel goed voelt, dus dat is lekker. De dokteren zeggen dat het volgende week zover is, maar het kan natuurlijk altijd eerder komen."
Tijdens de zomerpauze was Rosberg dus veel thuis om boeken over baby's te lezen: "Het was een wat vreemde vakantie, want we konden niet weg. Alle tassen stonden al gepakt mocht het gebeuren en ik had de auto's ook al helemaal voorbereid. We hebben nu alleen maar familieauto's in de garage staan, een Mercedes ML en een Mercedes GLK. In de ML zit nu het babyzitje, daar heb ik welgeteld twee hele uren over gedaan. Ik snapte er helemaal niets van. Het is één van de lastigste dingen die ik de laatste tijd heb gedaan!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |