Officieel ooit wel ja. Maar onder druk van de EU (?) is het uitgebreid naar 2 jaar IIRC. Ik raad sowieso iedereen aan bij de Dixons te kopen, want dan heb je 3 jaar garantie. Ik snap trouwens niet zoveel van de Apple garantie, soms doen ze totaal niet moeilijk over producten die een jaar buiten de garantie vallen, en soms weigeren ze al te helpen als je een paar dagen er buiten zit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:48 schreef ook_gek het volgende:
3 jaar, 2 jaar? Apple heeft gewoon 1 jaar garantie.
Apple geeft gewoon nog 1 jaar garantie op alle producten. Je krijgt alleen 2 jaar als je in een officiële apple store of online koopt. Het hele 2 jaar verhaal in europa bestaat trouwens niet eens. Nergens in de Nederlandse wet staat 2 jaar garantie vernoemd. Wel dat je mag verwachten dat een product naar verwachting mee gaat. Heel breed begrip en juridisch kansloos als je 2 jaar eist.quote:Op zondag 23 augustus 2015 00:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Officieel ooit wel ja. Maar onder druk van de EU (?) is het uitgebreid naar 2 jaar IIRC. Ik raad sowieso iedereen aan bij de Dixons te kopen, want dan heb je 3 jaar garantie. Ik snap trouwens niet zoveel van de Apple garantie, soms doen ze totaal niet moeilijk over producten die een jaar buiten de garantie vallen, en soms weigeren ze al te helpen als je een paar dagen er buiten zit.
1 jaar garantie van Apple ja (was eerst veranderd in 2 jaar, maar nu weer 1 jaar) Maar dat is bovenop de standaard garantie die de verkoper geeft.quote:Op zondag 23 augustus 2015 06:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Apple geeft gewoon nog 1 jaar garantie op alle producten. Je krijgt alleen 2 jaar als je in een officiële apple store of online koopt. Het hele 2 jaar verhaal in europa bestaat trouwens niet eens. Nergens in de Nederlandse wet staat 2 jaar garantie vernoemd. Wel dat je mag verwachten dat een product naar verwachting mee gaat. Heel breed begrip en juridisch kansloos als je 2 jaar eist.
Steeds meer producten hebben maar 1 jaar van uit de fabrikant. Veel fabrikanten zijn van de 3 naar 2 jaar gegaan en zullen uit eindelijk naar 1 jaar gaan.
Kijk maar naar het refurb gebeuren. Enkele maanden max. Het is echt een misverstand dat men 2 jaar moet geven. Kassa heeft daar ooit een heel item over gehad en er zijn zelfs proef processen voor geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |