abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155432171
Ik wil binnenkort een iMac kopen maar ik zit te twijfelen tussen een nieuwe of een refurbished. Een nieuwe iMac (21,5 inch, 1,4 ghz, 8gb werkgeheugen) kost 1200 euro. Dit terwijl een refurbished met vergelijkbare specs 600 euro kost. Gevoelsmatig neig ik naar een nieuwe omdat je dan zeker weet dat je geen gezeik hebt. Aan de andere kant is 600 euro minder betalen voor een refurbished exemplaar ook erg aantrekkelijk. Wat zouden jullie mij aanraden? En stel ik kies voor een refurbished exemplaar, waar moet ik dan extra op letten?
pi_155432372
Het is een gok he. Wat ik altijd erg belangrijk vind, is de garantie. Bij refurbished, heb je ergens tussen de 60 dagen en 1 jaar garantie. De duur van de garantie zegt wat over het vertrouwen dat de verkoper in het product heeft.

Maar, het blijft een gok van ¤ 600,-
Gaat na 1 jaar + 1 dag de boel echt goed stuk, dan is jouw ¤ 600,- *POEF* weg.

Overigens vind ik een refurbished iMac betrouwbaarder dan een refurbished Macbook, want er is niet mee gesleept...
pi_155432412
Let vooral op de garantie bij refurbs. Meestal krijg je een paar maanden garantie, bij de Apple Store krijg je 3 maanden garantie. Dan zou ik lekker een nieuw exemplaar kopen waar je 3 jaar garantie op hebt. Vind ¤ 600 eerlijk gezegd ook iets te mooi om waar te zijn.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:48:40 #4
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155452800
3 jaar, 2 jaar? Apple heeft gewoon 1 jaar garantie.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155454574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:48 schreef ook_gek het volgende:
3 jaar, 2 jaar? Apple heeft gewoon 1 jaar garantie.
Officieel ooit wel ja. Maar onder druk van de EU (?) is het uitgebreid naar 2 jaar IIRC. Ik raad sowieso iedereen aan bij de Dixons te kopen, want dan heb je 3 jaar garantie. Ik snap trouwens niet zoveel van de Apple garantie, soms doen ze totaal niet moeilijk over producten die een jaar buiten de garantie vallen, en soms weigeren ze al te helpen als je een paar dagen er buiten zit.
  zondag 23 augustus 2015 @ 06:31:30 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155457705
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:37 schreef oheng het volgende:

[..]

Officieel ooit wel ja. Maar onder druk van de EU (?) is het uitgebreid naar 2 jaar IIRC. Ik raad sowieso iedereen aan bij de Dixons te kopen, want dan heb je 3 jaar garantie. Ik snap trouwens niet zoveel van de Apple garantie, soms doen ze totaal niet moeilijk over producten die een jaar buiten de garantie vallen, en soms weigeren ze al te helpen als je een paar dagen er buiten zit.
Apple geeft gewoon nog 1 jaar garantie op alle producten. Je krijgt alleen 2 jaar als je in een officiële apple store of online koopt. Het hele 2 jaar verhaal in europa bestaat trouwens niet eens. Nergens in de Nederlandse wet staat 2 jaar garantie vernoemd. Wel dat je mag verwachten dat een product naar verwachting mee gaat. Heel breed begrip en juridisch kansloos als je 2 jaar eist.

Steeds meer producten hebben maar 1 jaar van uit de fabrikant. Veel fabrikanten zijn van de 3 naar 2 jaar gegaan en zullen uit eindelijk naar 1 jaar gaan.

Kijk maar naar het refurb gebeuren. Enkele maanden max. Het is echt een misverstand dat men 2 jaar moet geven. Kassa heeft daar ooit een heel item over gehad en er zijn zelfs proef processen voor geweest.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155458972
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 06:31 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Apple geeft gewoon nog 1 jaar garantie op alle producten. Je krijgt alleen 2 jaar als je in een officiële apple store of online koopt. Het hele 2 jaar verhaal in europa bestaat trouwens niet eens. Nergens in de Nederlandse wet staat 2 jaar garantie vernoemd. Wel dat je mag verwachten dat een product naar verwachting mee gaat. Heel breed begrip en juridisch kansloos als je 2 jaar eist.

Steeds meer producten hebben maar 1 jaar van uit de fabrikant. Veel fabrikanten zijn van de 3 naar 2 jaar gegaan en zullen uit eindelijk naar 1 jaar gaan.

Kijk maar naar het refurb gebeuren. Enkele maanden max. Het is echt een misverstand dat men 2 jaar moet geven. Kassa heeft daar ooit een heel item over gehad en er zijn zelfs proef processen voor geweest.
1 jaar garantie van Apple ja (was eerst veranderd in 2 jaar, maar nu weer 1 jaar) Maar dat is bovenop de standaard garantie die de verkoper geeft.
Dixons geeft bijvoorbeeld 3 jaar garantie, en is daarom de beste plaats om Apple producten te kopen.

Refurb garantie.... Tja dat kan van alles zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')