Dit inderdaad. En dat oppassen kan je dat genoeg uur doen? en in hoeverre willen jonge stellen niet liever een vrouw als oppas? BBL kan inderdaad ook goede optie zijn. Maar eerste stap die je nu moet zetten is precies uitzoeken waarom het in het verleden mis is gegaan en hoe je niet opnieuw in de fouten/valkuilen trapt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:05 schreef danos het volgende:
Ga eens bij jezelf te rade waarom je zo gefaald hebt. Gebrek aan motivatie of kon je het gewoon niet.
Hoe kom je nou weer op de pabo uit?quote:
Omdat we basisschoolleraren nodig hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer op de pabo uit?
Omdat die oppassen leuk vind?....![]()
hij moet gewoon bbl doen, blijkbaar is hbo/uni te hoog gegrepen voor hem
Ja we hebben ook vuilnismannen nodig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Omdat we basisschoolleraren nodig hebbenmaar wel goede natuurlijk.
Waarschijnlijk dacht die user dat TS homosueel is omdat hij man is en van oppassen houdt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer op de pabo uit?
Omdat die oppassen leuk vind?....![]()
hij moet gewoon bbl doen, blijkbaar is hbo/uni te hoog gegrepen voor hem
Hij wil geen vieze handenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:18 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja we hebben ook vuilnismannen nodig.
Misschien lijkt dat hem wat.
Dit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:47 schreef 2Happy4U het volgende:
Ooit eens aan een BBL-opleiding gedacht? Werk je fulltime en als het goed is heb je later je diploma. Met een beetje geluk kun je daar blijven werken.
Als 'gezelschapsman' kan je wel snel je studieschuld afbetalen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:12 schreef Harvest89 het volgende:
Tenzij je gezelschapsman wil worden (dat is een manhoer) zou ik toch nog even minimiaal een mbo 3/4 opleiding volgen, bol of bbl.
Het vak operator vergt wel technisch inzicht, dat hebben de meesten niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:02 schreef Geralt het volgende:
Ergens als proces operator aan de slag?
Veel bedrijven betalen gewoon je vapro opleiding en daar kun je dus binnenkomen zonder papiertje.
Dankzij de ploegentoeslag verdien je ook nog eens erg leuk
Enige nadeel is wel het werken in ploegen. Daar moet je tegen kunnen. Voor je fysieke gestel is het behoorlijk zwaar en ook niet echt gezond te noemen. Tevens is het wel een aanslag op je sociale leven.
Maargoed, het verdient lekker in elk geval. En zonder papiertje is er nergens legaal meer te verdienen denk ik
Ja daar zit wel wat in. Enig technisch inzicht is wel mooi meegenomen natuurlijkquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:35 schreef hoas het volgende:
[..]
Het vak operator vergt wel technisch inzicht, dat hebben de meesten niet.
Hoezo je wil heel graag studeren? Je hebt DRIE opleidingen niet afgemaakt vanwege motivatie problemen. Je wil helemaal niet graag studeren anders had je dat wel gewoon gedaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:56 schreef Vaultboy het volgende:
Hoi allemaal bedankt voor alle reacties. Ik ben trouwens geen man maar een vrouw! Ik had duidelijker moeten zijn.
De reden dat ik het niet heb gehaald is motivatieproblemen. Ik kan me iedere keer niet genoeg motiveren en ik heb het allemaal niet serieus genomen. Ik wil wel heel graag studeren maar ik kan nu beter werken denk ik om wat geld te verdienen.
Ik wil niet zeggen wat ik heb gestudeerd want ik wil niet herkend worden..
Een BBL klinkt interessant maar ik heb geen idee wat het precies inhoud dus ik ga dat eerst uitzoeken.
Ja ik heb al 5 jaar erop zitten nu. Dus ik heb nog 5 jaar. Misschien is hbo inderdaad te hoog gegrepen maar als ik mbo of bbl doe en een diploma haal hoef ik in ieder geval niet alle stufi terug te betalen ahrgh.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:19 schreef KempiX23 het volgende:
Ik neem aan dat het om een hbo gaat omdat je over een 'p' spreekt.
Hou je wel rekening met je 10 jaar die je krijgt om je studie af te ronden? Dan hoef je pas je lening te betalen. Als je een studie kunt vinden die je leuk vindt en aan je motivatie werkt dan kan dat gewoon lukken? En als hbo te hoog gegrepen is dan kun je altijd kijken naar een mbo, of het eerder genoemde bbl.
Ja, ik ken iemand die heeft het moeten doen in 4 jaar. Dan moet je erg zeker zijn van je keuze en vooral erg gemotiveerd om alles in 1 (max 2) keer te kunnen halen!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:31 schreef Vaultboy het volgende:
Ja ik heb al 5 jaar erop zitten nu. Dus ik heb nog 5 jaar. Misschien is hbo inderdaad te hoog gegrepen maar als ik mbo of bbl doe en een diploma haal hoef ik in ieder geval niet alle stufi terug te betalen ahrgh.
Zoals net vermeld: Dan moet je wel erg zeker van je keuzes en alles in een rit halen! En mbo kun je later in je leven ook nog altijd gebruiken om dan werk/studie te combineren (wellicht ooit op kosten van de baas).quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:31 schreef Vaultboy het volgende:
Ik zal even goed zoeken naar een opleiding waar ik me voor kan motiveren. Als ik dit jaar werk en geld spaar dan kan ik mijn studie volgend jaar betalen. Het liefste doe ik wel hbo. Ik heb niet mijn havo diploma gehaald om mbo te doen. Niet dat ik neerkijk op mbo maar ik doe gewoon liever hbo.
Ik denk dat het verstandiger is om eerst mbo te doen. Misschien is dat wat makkelijker voor je, als je dat diploma in je zak hebt kun je altijd nog hbo doen later. Maar je hebt dan in elk geval een diploma.quote:
Je uitgangspunt (hbo halen) vind ik wel bijzonder. Kan je niet beter ergens een uitgebreide beroepskeuzetest doen, op basis daarvan een opleiding kiezen (minder naar het niveau kijken) en aan je knelpunten (doorzettingsvermogen?) werken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:42 schreef Vaultboy het volgende:
Ja dat is waar ik moet nu geen eisen gaan stellen terwijl ik nog maar 5 jaar heb te gaan en al 3 opleidingen niet heb gehaald. Ik moet nu alles halen één keer dus mbo is dan verstandiger. Ik wil niet eindigen zonder diploma bleh.
TS, zelf ben ik 23 met een havo diploma en heb ik ook drie hbo opleidingen geprobeerd. Mijn situatie is een beetje hetzelfde als die van jou. Tussendoor heb ik wel een mbo opleiding gedaan omdat dat een opleiding was waar écht mijn hart lag. Deze heb ik dan ook met veel succes (en plezier) afgerond. Dus ik heb in ieder geval wel een diploma in de pocket en veel mooie ervaringen opgedaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:31 schreef Vaultboy het volgende:
[..]
Ja ik heb al 5 jaar erop zitten nu. Dus ik heb nog 5 jaar. Misschien is hbo inderdaad te hoog gegrepen maar als ik mbo of bbl doe en een diploma haal hoef ik in ieder geval niet alle stufi terug te betalen ahrgh.
Ik zal even goed zoeken naar een opleiding waar ik me voor kan motiveren. Als ik dit jaar werk en geld spaar dan kan ik mijn studie volgend jaar betalen. Het liefste doe ik wel hbo. Ik heb niet mijn havo diploma gehaald om mbo te doen. Niet dat ik neerkijk op mbo maar ik doe gewoon liever hbo.
Dat kan niet altijd bij elke opleiding, is maar net afhankelijk van wat TS zou willen doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:50 schreef Fera het volgende:
[..]
Tevens kun je veel mbo opleidingen in slechts twee jaar afronden in plaats van vier vanwege je havo diploma.Daarna kun je altijd nog opnieuw de stap proberen richting hbo, wellicht in hetzelfde vakgebied en met je kennis van het mbo als basis. Ook later, als je eenmaal in je vakgebied werkt kun je nog de mogelijkheid hebben om een hbo te volgen naast je baan.
Het hoeft allemaal niet meteen.
Ik zei ook veel, niet alle.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd bij elke opleiding, is maar net afhankelijk van wat TS zou willen doen.
En ik was grafisch ontwerper/dtp'er. Jaar thuis gezeten en ondertussen alles aangepakt, van post bezorgen en horeca tot nachtdiensten bij DHL.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:49 schreef Thisbe het volgende:
Taal of design, nou meid er zijn duizenden met een diploma in die richting.
Ik denk dat je je studiekeuze wat praktischer moet gaan benaderen.
JaqenHghar heeft gelijk: de zorg zou een uitstekende keuze zijn, er is een toenemende vraag naar bijvoorbeeld verpleegkundigen.
Als je een goed netwerk hebt en goed bent in je werk is er altijd werk te vinden. Mis je een van beide ja dan wordt het tobben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:02 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
En ik was grafisch ontwerper/dtp'er. Jaar thuis gezeten en ondertussen alles aangepakt, van post bezorgen en horeca tot nachtdiensten bij DHL.
De hele grafische sector is gewoon oververzadigd en is zichzelf naar de kloten aan het helpen.Helaas.
Toen maar gaan oriënteren op wat anders en een leer-werk traject gaan doen. In de metaal was ik meer dan welkom
Was het maar waar. Iedereen heeft wel een "handig" neefje die handig is met photoshop.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:04 schreef danos het volgende:
[..]
Als je een goed netwerk hebt en goed bent in je werk is er altijd werk te vinden. Mis je een van beide ja dan wordt het tobben.
Ja goeie tips manquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:01 schreef LikeASir666 het volgende:
Sorry niet helemaal zin alles door te lezen, maar wellicht een optie;
- webshop/handelsonderneming of wat voor bedrijf dan ook.
Beetje creatief denken en afhankelijk van je startkapitaal investeren;
- kvk inschrijving + uittreksel 65 euro oid
- zakelijk emailadres/domein en evt direct kant en klare webshop 6 to 40 eu per maand oid
- voorraad afhankelijk van startkapitaal (je kan simpel beginnen)
Mocht je leuke hobby's hebben kijk of daar nog markt in is.
Probeer ook om dingen te bedenken dat je uren weg kan zetten, je gaf zelf al aan bijv. oppassen.
Leer boekhouden en begin te lezen op ondernemersfora, dit zal je een hoop kosten besparen en zo kan je de onkosten omlaag drukken in het begin.
Dan heb je misschien over tijdje geen baas/opleiding meer nodig.(opleiding kan je dan altijd nog gaan doen)
Als je een baan zoekt zou ik deze twee opties alleen als hobby overwegen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:37 schreef Vaultboy het volgende:
taal of design vind ik wel interessant.
Haha 8) hoi mede Vault boyquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 20:07 schreef Vault-Boy het volgende:
Ga je eigen overseer worden in je eigen vault
Ben je nu nog aan 't emmeren? Leuk dat je allemaal er over post, en welkom op Fok!, maar posten gaat je niet helpen. Je moet nu gewoon concreet actie ondernemen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:30 schreef Vaultboy het volgende:
Je hebt gelijk maar mijn werk neem ik wel altijd serieus, ik heb 2 bijbaantjes momenteel waar ik geen motivatie problemen toon. Maar als het op studeren aankomt kan ik geen motivatie opbrengen. Daarom denk ik dat ik een opleiding op het mbo moet volgen waarbij ik gelijk ook kan werken. Ik heb al een aantal interessante opleidingen gevonden waarbij dat mogelijk is en de opleidingen duren niet langer dan 3 jaar.
Ben ik mee bezigquote:Op zondag 23 augustus 2015 12:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ben je nu nog aan 't emmeren? Leuk dat je allemaal er over post, en welkom op Fok!, maar posten gaat je niet helpen. Je moet nu gewoon concreet actie ondernemen.
Ja dat heb ik gemerkt..quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:28 schreef geevee het volgende:
T.S. ga iets doen wat binnen je bereik licht, H.B.O. is duidelijk een beetje te hoog,die opleiding Tandartsassistente is misschien wel iets,mijn nichtje heeft die ook gevolgd en met een diploma afgesloten,dat was wel hart werken maar ze is geslaagd met goede cijfers (ik heb haar het geld voor de opleiding geleend,ze heeft al een gedeelte terugbetaald maar ik heb ook veel kwijtgescholden.
Ze heeft nu een baan als tandartsassistente en daarnaast beheert ze ook een geautomatiseerd afsprakensysteem waar de collega's niets van begrijpen.
Maar belangrijk is dat je begint met je motivatie,je zult voor 100% je schouders eronder moeten zetten.
Succes met je keuze en houd ons op de hoogte.
Succes met je studie en motivatie!quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:47 schreef Vaultboy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gemerkt..
De opleiding tandartsassistente is gelukkig niet zo duur, rond de 1000 euro per jaar (de opleiding die ik volgde was 1900 per jaar), je bent binnen 3 jaar afgestudeerd en je kan snel werk vinden. Ik ga dit jaar sparen en dan ga ik voor deze opleiding. Ik wil iedereen bedanken hier, misschien denken jullie 'het zal wel', maar het heeft me wel aan het denken gezet zoals zoeken naar een mbo opleiding (en werken aan mijn motivatie maar dat moest ik van mezelf al doen).
Succes!quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:47 schreef Vaultboy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gemerkt..
De opleiding tandartsassistente is gelukkig niet zo duur, rond de 1000 euro per jaar (de opleiding die ik volgde was 1900 per jaar), je bent binnen 3 jaar afgestudeerd en je kan snel werk vinden. Ik ga dit jaar sparen en dan ga ik voor deze opleiding. Ik wil iedereen bedanken hier, misschien denken jullie 'het zal wel', maar het heeft me wel aan het denken gezet zoals zoeken naar een mbo opleiding (en werken aan mijn motivatie maar dat moest ik van mezelf al doen).
Maar je hebt al 3 keer gefaald op het hbo. Blijkbaar kan je het dus niet aan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:31 schreef Vaultboy het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |