abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155477986
Ik voel haar gelukkig wel regelmatig. Beetje geschuif en gepor onderin.
Zo lekker slapen.. even rust in mijn hoofd. Want ben nu zo op alles gefocust.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:04:42 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155478118
Jee Joycie, wat een onrust.

Hopelijk is er morgen een duidelijk plan waar je je in kunt vinden. Lekker slapen voor nu :*
pi_155478658
Joycie :*
pi_155479970
Vandaag op de cursus hadden ze het over een warmtelamp boven de commode. Dat is iets wat in NL helemaal niet gedaan wordt, toch?

en vitamine K wordt in druppels gegeven dagelijks, wat is het beleid omtrent vitamine D?

/durftevragen
pi_155480186
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:37 schreef Jag�rtrut het volgende:
en vitamine K wordt in druppels gegeven dagelijks, wat is het beleid omtrent vitamine D?
Nope geen warmtelamp boven de commode gehad bij Luc.

Ik ben vergeten hoe het precies zat met de Vitamine. Ik dacht dat we vitamine D gelijk gaven.
Maar ik lees overal dat je het zo ongeveer na 1 week gaat geven.

Via google:
Na de bevalling krijgt iedere baby vitamine K om te voorkomen dat het bloed te dun wordt.
Bij borstvoeding geeft u uw kind vanaf de tweede week na de geboorte 12 weken lang iedere dag 150 microgram vitamine K.

Alle pasgeborenen krijgen vanaf de tweede week ook iedere dag druppels vitamine D (10 microgram). Vitamine D voor baby’s kunt u bij uw drogist of apotheek kopen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155480695
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Vandaag op de cursus hadden ze het over een warmtelamp boven de commode. Dat is iets wat in NL helemaal niet gedaan wordt, toch?

/durftevragen
beleid in nl is dagelijks 10 mcg D en 150 mcg K te geven vanaf dag 8 na de bevalling. De D geef je tm 4 jaar en de K tm 12 weken oud. Baby's hier krijgen direct na de bevalling een booster vit K. van 1 mg waar ze dus 7 dagen op vooruit kunnen.

Indien moeder kunstvoeding geeft en de totale hoeveelheid voeding pd is meer dan 500 cc dan hoeft geen K meer gegeven te worden. D moet altijd ook bij kv.

En geen warmtelamp nee. Gewoon zorgen dat je alle spullen bij de hand hebt zodat baby niet te lang bloot hoeft te liggen. Hoewel ik me voor kan stellen dat het bij jullie in de winter een stuk kouder is dan hier, maar goed daar stook je als t goed is ook naar.
:)
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:53:00 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155480725
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:

/durftevragen
Hier was wel een warmtelamp boven de commode in het ziekenhuis. Thuis moesten we het blootliggen na badje en bij verschonen tot een minimum beperken wegens baby die slecht op temperatuur bleef.

En vitamine K en D geef je bij borstvoeding de eerste 3 maanden allebei; vitamine D daarna tot 4 jaar.
pi_155480780
grappig hoe anders het is. Hier wordt K bij de kinderarts gegeven, 3x een bepaalde dosering. D kan je pilletjes geven, maar volgens de VK die de cursus gaf was krijgt het kind eigenlijk genoeg via moedermelk en een half uur per dag buiten zijn. Pilletjes zijn op gelantine basis, dat staat me wat tegen...
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:56:08 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155480842
Ik zou een baby sowieso geen pilletjes geven.

Hier druppelde ik het op een lepeltje en dat sabbelde ze er graag vanaf.

Vitamine D is verkrijgbaar op oliebasis, zonder toevoeging van een smaakje / suiker.
pi_155484940
Vitamine D gaf ik tot vier jaar als druppels op een lepeltje. Dat had tot en met vier jaar moeten zijn, kwam ik kort voor zijn vierde verjaardag achter...
Professioneel gifmenger.
pi_155487125
:* Groofsken!

Wat spannend Joycie, lijkt me lastig als je je al instelt op de keizersnee en het ineens niet meer doorgaat. Hoop dat je nog een beetje kunt slapen vannacht, morgen weer spannend!

Gefeliciteerd Cocci *G* dat was snel!
pi_155489827
Warmtelamp in het ziekenhuis inderdaad, maar daar had ze ook kruikjes in het wiegje. Thuis hadden we dat niet, want de electrische kruik ging de eerste dag al kapot. En aangezien ze goed op temp bleef, zo gelaten. Ze was toen 'al' 4 dagen oud.
Vitamnie K+D gaf ik tot en met 3 maanden, maar vergat het ook vaak. :@ nu alleen D en vergeet het nog steeds vaak. Als ik het op tafel laat staan, vergeet ik het niet. Maar man ruimt alles op. }:|
pi_155490007
Gefeliciteerd Coccinelle! *O*

Ik snap pilletjes bij een baby ook niet helemaal nee. Je zou wat flesjes uit Nederland mee kunnen nemen? Al moet ik zeggen dat D hier echt bij in schiet de laatste tijd, maar hij is wel echt heel veel buiten... Misschien eens pilletjes proberen, want die druppels hoefde hij niet en als ik ze door zn drinken doe blijven ze tegen de rand plakken.

O+ O+ Ik voel mijn baby O+ O+ Hij was ook erg beweeglijk zagen we op de termijnecho, dus het kan ook gewoon echt niks anders zijn. En ik heb vandaag een positiebroek aan. Oh, ik ben echt zo zwanger O+
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:35:16 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155490032
Ohhhh regelmaaaaat *O* Echt boehoe dat de schoolvakantie weer op is, maar ook wel weer fijn dat er een soort van logisch ritme komt. Ik heb mezelf de laatste weken echt volgestopt met rotzooi :X vooral chocola :9 Nu weer ff normaal :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155490043
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:33 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd Coccinelle! *O*

Ik snap pilletjes bij een baby ook niet helemaal nee. Je zou wat flesjes uit Nederland mee kunnen nemen? Al moet ik zeggen dat D hier echt bij in schiet de laatste tijd, maar hij is wel echt heel veel buiten... Misschien eens pilletjes proberen, want die druppels hoefde hij niet en als ik ze door zn drinken doe blijven ze tegen de rand plakken.

O+ O+ Ik voel mijn baby O+ O+ Hij was ook erg beweeglijk zagen we op de termijnecho, dus het kan ook gewoon echt niks anders zijn. En ik heb vandaag een positiebroek aan. Oh, ik ben echt zo zwanger O+
Je hebt naast de olie ook de Aquosum, die blijft niet plakken ;-)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155490054
Haha Dot. O+ Leuk!

Cocci, van harte gefeliciteerd met mini *O*

Joycie, jeetje wat heftig allemaal joh! Ik vind het zo knap hoe dapper je bent <3 Je prioriteit ligt voor mijn gevoel echt bij je kindje en dat vind ik als medezwangere natuurlijk logisch, maar ook heel stoer :*
pi_155490085
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:35 schreef pinquit het volgende:
Ohhhh regelmaaaaat *O* Echt boehoe dat de schoolvakantie weer op is, maar ook wel weer fijn dat er een soort van logisch ritme komt. Ik heb mezelf de laatste weken echt volgestopt met rotzooi :X vooral chocola :9 Nu weer ff normaal :P
Hier nog een week vakantie en volgende week weer school. En dat is ook mijn laatste werkweek, dus nog zes dagen *O*

Deze week kindervakantieweek voor de oudste. Ze moeten zelf de groepen samenstellen en blijkbaar heb ik een nog niet verwerkt gymles trauma van groepen maken. Want ik maak me er enorm druk over. Dat je als laatste over bent. :') Phoe ik vind het een dingetje. Gelukkig is papa mee want mijn hormonen trekken dat echt niet.
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:39:45 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155490096
Wat is dat voor iets leuks?!
pi_155490117
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:39 schreef pinquit het volgende:
Wat is dat voor iets leuks?!
You talking to me?
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:49:15 #245
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155490248
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:40 schreef Estrys het volgende:

[..]

You talking to me?
Ja :'D dat kindervakantieweek. Niet dat hele zelf-groepen-maken, want dat zou ik ook pijnlijk vinden :{
pi_155490285
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja :'D dat kindervakantieweek.
Dat is een hele week (van 10 tot 16) samen met 399 andere schreeuwende kinderen in het bos en dan gaan ze hutten bouwen en allemaal spelletjes doen, speurtocht enz. O+
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:53:18 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155490303
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is een hele week (van 10 tot 16) samen met 399 andere schreeuwende kinderen in het bos en dan gaan ze hutten bouwen en allemaal spelletjes doen, speurtocht enz. O+
Ooooooh geweldig :D O+
pi_155490333
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja :'D dat kindervakantieweek. Niet dat hele zelf-groepen-maken, want dat zou ik ook pijnlijk vinden :{
Hoor net dat hij bij zijn allerbeste vriend zit O+ Dat wilde hij graag.
pi_155490629
Zo! Kleuter op school... Kan ik rustig broeden :D

Dot wat leuk! Hoeveel weken ben je nu? best al vroeg toch?
O. voelde ik al met 13/14 weken en de vk dacht ws dat de placenta weer op de achterkant zat dus hopelijk nu weer zo snel.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155490688
Dot wat tof dat je de baby al voelt O+ ik voel alleen nog maar darmgebubbel.

We hebben vrijdag een tweede termijnecho en meteen de NPM. Ben enorm benieuwd wat we gaan zien, maar ook best nerveus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')