abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155412831
De politie in Brabant is op zoek naar een inbreker die in een woning in Goirle een sorry-briefje achterliet. "Sorry voor de schade. Arme mensen hebben geen keus", schreef hij op een blaadje van een kladblok.

"De technische recherche komt dit zelden of nooit tegen", zegt politiewoordvoerder Willem van Hooydonk. "Misschien is het een schreeuw om aandacht. We zijn ook andere sporen tegengekomen. Het lijkt in ieder geval niet om een doorgewinterde crimineel te gaan."

Van Hooydonk hoopt dat de dader tot inkeer komt en zichzelf meldt. Ook moedigt hij mensen die het handschrift herkennen aan om dat te melden, "want het lijkt te gaan om iemand die dringend hulp nodig heeft".

Tv gestolen

De inbreker gooide met een steen een ruit in, nam in ieder geval de tv mee en mogelijk nog meer. De bewoners waren op het moment van de inbraak niet thuis en moeten nog doorgeven of er meer spullen ontbreken.

(Bron : http://nos.nl/artikel/205(...)f-die-sorry-zei.html)

Hij / Zij zei in ieder geval sorry :@ :'( :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_155412854
Als je echt niets hebt, steel je en appel, of een brood. Niet een televisie :@
pi_155412921
Oh ik ben arm dus heb een tv nodig. :'( :D :D
pi_155412922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:01 schreef War-horse het volgende:
Van tv kan je 50 euro krijgen, das veel meer dan een appel of brood.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_155412935
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:01 schreef War-horse het volgende:
weet je hoelang je kan eten als je een tv verkoopt
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:08:19 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155412988
Ik heb het nodig dus ik heb er recht op...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155412993
Als je niks hebt, dan heb je het recht om te stelen, maar wel even een excuses briefje achterlaten.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:09:12 #8
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155413006
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

weet je hoelang je kan eten als je een tv verkoopt
Gooi een waxinelicht naar de gouden koets en je hebt levenslang begeleiding :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155413427
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Gooi een waxinelicht naar de gouden koets en je hebt levenslang begeleiding :)
Ik weet.

Ik wilde alleen een lichtje laten zien
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:31:07 #10
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155413511
Als ie echt arm is had ie de ijskast leeggehaald. En dan zou je het nog kunnen begrijpen. Maar een tv :? Dat heeft niks met arm te maken maar met hebben hebben hebben
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:46:31 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155413906
Liever dit soort inbrekertjes, dan dan tuig dat eerst wat bejaarden in elkaar gaat slaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Harvest89 op 21-08-2015 18:54:34 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155414033
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:59 schreef TLC het volgende:
Hij / Zij zei in ieder geval sorry :@ :'( :@
Was het Phileine?
pi_155414091
En dan meldt hij zich en dan komen de boetes, taakstraffen en geen oplossingen voor de problemen. Die staat morgen op de stoep.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:59:36 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155414174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
Liever dit soort inbrekertjes, dan dan tuig dat eerst wat bejaarden in elkaar gaat slaan.
Vind je het goed als ik liever helemaal geen inbrekers heb? :X
Krekker is de bom!
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:00:17 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155414186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vind je het goed als ik liever helemaal geen inbrekers heb? :X
Ja oke, maar als je moest kiezen tussen de twee? :P
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:02:14 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155414222
Had hij beter bij een biljartzaal kunnen inbreken :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_155414239
Beter op een geweldloze manier een bank inbraak doen bij zo'n kluisjesmuur. Tunneltje graven. Kluisjes met dynamiet open blazen en dan al het zwartgeld roven. Paar miljoen buit maken. Lekker vlucht boeken naar een land waarmee geen uitleveringsverdrag bestaat, Thailand? En dan rentenieren. :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-08-2015 19:27:01 ]
I´m back.
pi_155414775
Ik vind dit nog asocialer dan niets achterlaten...
Deze inbreker heeft het voor zichzelf in ieder geval goedgepraat.
pi_155414837
Robin Hood?
pi_155415060
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:27 schreef Knitted het volgende:
Robin Hood?
Zou wel mooi zijn als iemand op dat idee kwam tegenwoordig. Kun je een roman over schrijven, deels comedie, deels WFH roman.
I´m back.
pi_155415249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou wel mooi zijn als iemand op dat idee kwam tegenwoordig. Kun je een roman over schrijven, deels comedie, deels WFH roman.
Dan was ie niet echt origineel aangezien het hiervoor wel vaker is gebeurd.
pi_155415281
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:41 schreef Knitted het volgende:

[..]

Dan was ie niet echt origineel aangezien het hiervoor wel vaker is gebeurd.
O, ja?
Na Robin Hood zijn er betrekkelijk weinig andere Robin Hoods geweest, toch?
I´m back.
pi_155415308
Als ik volgende maand de hoofdprijs win wil ik ook wel Robin Hood spelen btw. Lijkt me wel leuk.
I´m back.
pi_155416196
De meeste mensen zijn rijk geworden door te stelen. Als je 1 of 2 keer steelt heb je nog meer dan een uitkering.
pi_155417091
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:14 schreef DrDentz het volgende:
De meeste mensen zijn rijk geworden door te stelen. Als je 1 of 2 keer steelt heb je nog meer dan een uitkering.
Echt?
Ik vroeg zich af hoeveel verdient inbreker nou echt per maand gemiddeld?

Iemand met volledig afgekeurd krijgt rond 1000 euro per maand uitkering.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_155417620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:14 schreef DrDentz het volgende:
ja joh heb je daar bewijs voor? of heb je gewoon een natte vinger in de lucht gestoken? en het ligt er nogal aan WAT je steelt EN wat je ervoor krijgt. Kijk je kan wel een TV jatten van 800¤ maar dat zegt niet dat je er 800¤ voor krijgt sterker nog het is vrijwel zeker eerder in de buurt van de 100¤ dat maakt het dat je vaak wel wat meer moet stelen.

maar goed dat is mijn bescheiden mening
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_155419836
Dit soort criminaliteit moet veel harder worden aangepakt in Nederland
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_155420063
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
kan niet ontkennen dat dit minder erg is dan een bejaarde total loss slaan en daarna hun huis te plunderen, maar het klopt van geen kant. In nederland is niemand zo arm dat ze geen eten kunnen kopen (met of zonder voedselbank) een uitkering is geen vetpot maar het is genoeg om van te leven, en als je daar niet van kan leven moet je of gaan werken of wat aan je budget doen. het is geen reden om andere mensen te bestelen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:03:03 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155420449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kan niet ontkennen dat dit minder erg is dan een bejaarde total loss slaan en daarna hun huis te plunderen, maar het klopt van geen kant. In nederland is niemand zo arm dat ze geen eten kunnen kopen (met of zonder voedselbank) een uitkering is geen vetpot maar het is genoeg om van te leven, en als je daar niet van kan leven moet je of gaan werken of wat aan je budget doen. het is geen reden om andere mensen te bestelen
Klopt, en diefstal is ook nooit goed te keuren. Maar het werk ligt niet echt voor het oprapen, vooral als je ziet wat veel werkgevers voor een eisen stellen. En die uitkeringen tsja, het zou genoeg moeten zijn maar het lukt je niet rond te komen van een uitkering als je bijv. ook schulden hebt. En alles wordt maar duurder, maar de uitkeringen (en ook de lonen) blijven vrijwel gelijk.
pi_155420717
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Klopt, en diefstal is ook nooit goed te keuren. Maar het werk ligt niet echt voor het oprapen, vooral als je ziet wat veel werkgevers voor een eisen stellen. En die uitkeringen tsja, het zou genoeg moeten zijn maar het lukt je niet rond te komen van een uitkering als je bijv. ook schulden hebt. En alles wordt maar duurder, maar de uitkeringen (en ook de lonen) blijven vrijwel gelijk.
em toch blijf je het goed praten. als je schulden hebt kan je daar ook hulp bij krijgen. weet je waar het probleem ligt mensen WILLEN teveel meer dan ze kunnen betalen. goh ik wil ook wel een bentley maar ja dat ligt buiten mijn bereik
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:15:21 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155420880
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:10 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

em toch blijf je het goed praten. als je schulden hebt kan je daar ook hulp bij krijgen. weet je waar het probleem ligt mensen WILLEN teveel meer dan ze kunnen betalen. goh ik wil ook wel een bentley maar ja dat ligt buiten mijn bereik
Ik probeer me alleen een beetje in te leven. Vooral omdat dit lijkt op iemand met een duidelijk geweten, en wss wanhopig was.
pi_155422311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik probeer me alleen een beetje in te leven. Vooral omdat dit lijkt op iemand met een duidelijk geweten, en wss wanhopig was.
Het kan best dat sommige mensen naast geld probleem ook andere problemen, zoals drugsverslaving, lage IQ, cultuur afkomst waardoor ze moeilijk wegkomen in Westers maatschappij.
pi_155422406
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

in leven en goed praten is niet hetzelfde. ik kan me ook inleven met mensen die door bepaalde omstandigheden in de schulden en of uitkering verkeren. dat wil niet zeggen dat ze een vrijbrief hebben om andere mensen te bestelen.

nou zeg je dat niet in zoveel woorden, maar je impliceert het wel en dat is precies wat we niet nodig hebben. het is niet dat we in een derde wereld land leven.

en natuurlijk zijn er mensen die struggelen om rond te komen zowel met als zonder werk, vaak inderdaad met schulden. velen daarvan komen zo goed en kwaad als het moet toch van rond.

het komt erop neer dat je verantwoording moet nemen als jij schulden maakt door b.v. een huis te kopen die je alleen kan betalen met gezamelijk inkomen. MOET je jezelf realiseren dat je dat niet kan betalen zodra de relatie op de klippen loopt, en laten we eerlijk zijn veel relaties lopen vroeg of laat op de klippen.

het is echt zo simpel en ik blijf bij mijn mening dat niemand in nederland te arm is om rond te komen (met of zonder hulp van voedselbank en of schuldhulp)
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:13:02 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155423056
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef GewoneMan het volgende:
in leven en goed praten is niet hetzelfde. ik kan me ook inleven met mensen die door bepaalde omstandigheden in de schulden en of uitkering verkeren. dat wil niet zeggen dat ze een vrijbrief hebben om andere mensen te bestelen.
Nee dat klopt, en deze man moet ook gewoon gestraft worden als ze hem ooit vinden. Maar ik kan het me goed voorstellen dat als je jarenlang als een pauper leeft (mss bij deze man ook het geval) dat de grens steeds wat kleiner word om zoiets te gaan doen. Vooral als je in een maatschappij leeft waarin alles duurder wordt, en geld steeds belangrijker wordt.
pi_155426128
Faal :')
pi_155427769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja?
Na Robin Hood zijn er betrekkelijk weinig andere Robin Hoods geweest, toch?
Juraj Jáno¨ík

According to the legend, he robbed nobles and gave the loot to the poor, a deed often attributed to the famous Robin Hood
https://en.wikipedia.org/wiki/Juraj_J%C3%A1no%C5%A1%C3%ADk

:P
There is only one religion
pi_155428062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Je gaat er al vanuit dat er een uitkering is.
Overal zijn wachtijden, zelfs bij de voedselbank.
Een jongere moet minstens 4 weken wachten op een bijstandsuitkering en die kan om pietluttige redenen zo stoppen.Zelfde met de WW met het belachelijke boete-regiem.
De realiteit is schrijnender dan je je kan voorstellen.
Daarmee wil ik de daad niet goedkeuren er zijn alternatieven.
There is only one religion
pi_155428569
Arme mensen hebben volop keuzes. Hulp vragen, zorgen dat je werk vindt (desnoods zwart), naar de voedselbank gaan, naar het Leger des Heils gaan, bij familie of vrienden aankloppen, noem maar op.

Inbreken en een tv stelen valt NOOIT goed te praten, onder geen enkel beding.
pi_155428588
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:02 schreef LTVDK het volgende:
Had hij beter bij een biljartzaal kunnen inbreken :{
Ik ben trots op je. ^O^
pi_155430923
Sorry van dat mes in je achterhoofd. Mensen bij wie ingebroken wordt hebben geen keus.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:18:34 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155431144
Als hij nou bij een bank of een of andere megacorp had ingebroken... Maar bij gewone mensen die waarschijnlijk ook hebben moeten werken voor hun tv, dan wordt het wel een beetje hypocriet.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:53:48 #42
45206 Pietverdriet
pi_155431464
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:27 schreef Knitted het volgende:
Robin Hood?
Robin Hood wordt verkeerd begrepen, hij stal niet van de rijken om het aan de armen te geven, hij haalde geld weg bij de heersers om het terug te geven aan de mensen die het bij elkaar verdient hadden en via belastingen was afgepakt.
pi_155431908
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Robin Hood wordt verkeerd begrepen, hij stal niet van de rijken om het aan de armen te geven, hij haalde geld weg bij de heersers om het terug te geven aan de mensen die het bij elkaar verdient hadden en via belastingen was afgepakt.
Is dat zo? Nou ja, je kunt het wel zo bekijken dat de heersers de rijken zijn en de belastingbetalers de armen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:51:28 #44
302403 KempiX23
Voetbal Analist
pi_155432787
Triest is het wel. Maar de koelkast was dan logischer (en acceptabeler) geweest!
pi_155433916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:53 schreef GewoneMan het volgende:Kijk je kan wel een TV jatten van 800¤ maar dat zegt niet dat je er 800¤ voor krijgt sterker nog het is vrijwel zeker eerder in de buurt van de 100¤ dat maakt het dat je vaak wel wat meer moet stelen.
Inderdaad, je leest wel eens rapportage`s van inbrekers, motordieven etc, het is vaak maar een schijntje wat het spul opbrengt bij verkoopt.
Helemaal als je bijvoorbeeld bij auto`s kijkt hoeveel schade er nog aan de auto is als er bijvoorbeeld een ingebouwde navi uit wordt gesloopt.
pi_155433965
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, je leest wel eens rapportage`s van inbrekers, motordieven etc, het is vaak maar een schijntje wat het spul opbrengt bij verkoopt.
Helemaal als je bijvoorbeeld bij auto`s kijkt hoeveel schade er nog aan de auto is als er bijvoorbeeld een ingebouwde navi uit wordt gesloopt.
Dieven houden de economie draaiende en zorgen voor werkgelegenheid. Ik zou wel eens willen weten voor hoeveel werkgelegenheid diefstal zorgt
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:46:34 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155434968
Als je arm hebt heb je wel een keus. Je kunt tenminste gaan werken. En anders zijn er nog ruimschootse uitkeringen, die voldoende zijn om te leven én TV te kijken.

Als je echter in luxe wil leven, met de nieuwstre smartphone etc, én je wil niet werken, dan is je enige 'keus' het stelen van spullen van mensen die er wel voor gewerkt hebben.
The End Times are wild
pi_155435289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als hij nou bij een bank of een of andere megacorp had ingebroken... Maar bij gewone mensen die waarschijnlijk ook hebben moeten werken voor hun tv, dan wordt het wel een beetje hypocriet.
Die tv krijgen ze gewoon terug van de verzekering.. inbrekers weten dat en komen dan soms een 2e keer.
pi_155435379
Waar het om gaat is dat deze man zelf blijkbaar geen keuze ziet en zich schuldig voelt. Mooi verhaal en ik hoop het beste voor hem. De bewoners komen er wel weer boven op.

Ik heb wel sympathie voor diefstal. Ik hoop nog op een roof van Ocean's 11 kaliber. Diefstal is de vlag op de modderschuit van de ieder-voor-zich-hebbe-hebbe-ikke-ikke-rechts-populistisch-had-je-maar-beter-je-best-moeten-doen samenleving. :)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:24:03 #50
45206 Pietverdriet
pi_155441140
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dieven houden de economie draaiende en zorgen voor werkgelegenheid. Ik zou wel eens willen weten voor hoeveel werkgelegenheid diefstal zorgt
Nee, dat is een bekend falcisme

https://nl.wikipedia.org/wiki/Parabel_van_de_gebroken_ruit
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:25:19 #51
45206 Pietverdriet
pi_155441174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:03 schreef Drieklank het volgende:
Waar het om gaat is dat deze man zelf blijkbaar geen keuze ziet en zich schuldig voelt. Mooi verhaal en ik hoop het beste voor hem. De bewoners komen er wel weer boven op.

Ik heb wel sympathie voor diefstal. Ik hoop nog op een roof van Ocean's 11 kaliber. Diefstal is de vlag op de modderschuit van de ieder-voor-zich-hebbe-hebbe-ikke-ikke-rechts-populistisch-had-je-maar-beter-je-best-moeten-doen samenleving. :)
Ik gun hem een paar gebroken poten en figuren als jij een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')