Van tv kan je 50 euro krijgen, das veel meer dan een appel of brood.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:01 schreef War-horse het volgende:
Als je echt niets hebt, steel je en appel, of een brood. Niet een televisie
weet je hoelang je kan eten als je een tv verkooptquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:01 schreef War-horse het volgende:
Als je echt niets hebt, steel je en appel, of een brood. Niet een televisie
Gooi een waxinelicht naar de gouden koets en je hebt levenslang begeleidingquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
weet je hoelang je kan eten als je een tv verkoopt
Ik weet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Gooi een waxinelicht naar de gouden koets en je hebt levenslang begeleiding
Vind je het goed als ik liever helemaal geen inbrekers heb?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
Liever dit soort inbrekertjes, dan dan tuig dat eerst wat bejaarden in elkaar gaat slaan.
Ja oke, maar als je moest kiezen tussen de twee?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vind je het goed als ik liever helemaal geen inbrekers heb?
Zou wel mooi zijn als iemand op dat idee kwam tegenwoordig. Kun je een roman over schrijven, deels comedie, deels WFH roman.quote:
Dan was ie niet echt origineel aangezien het hiervoor wel vaker is gebeurd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als iemand op dat idee kwam tegenwoordig. Kun je een roman over schrijven, deels comedie, deels WFH roman.
O, ja?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:41 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dan was ie niet echt origineel aangezien het hiervoor wel vaker is gebeurd.
Echt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:14 schreef DrDentz het volgende:
De meeste mensen zijn rijk geworden door te stelen. Als je 1 of 2 keer steelt heb je nog meer dan een uitkering.
ja joh heb je daar bewijs voor? of heb je gewoon een natte vinger in de lucht gestoken? en het ligt er nogal aan WAT je steelt EN wat je ervoor krijgt. Kijk je kan wel een TV jatten van 800¤ maar dat zegt niet dat je er 800¤ voor krijgt sterker nog het is vrijwel zeker eerder in de buurt van de 100¤ dat maakt het dat je vaak wel wat meer moet stelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:14 schreef DrDentz het volgende:
De meeste mensen zijn rijk geworden door te stelen. Als je 1 of 2 keer steelt heb je nog meer dan een uitkering.
kan niet ontkennen dat dit minder erg is dan een bejaarde total loss slaan en daarna hun huis te plunderen, maar het klopt van geen kant. In nederland is niemand zo arm dat ze geen eten kunnen kopen (met of zonder voedselbank) een uitkering is geen vetpot maar het is genoeg om van te leven, en als je daar niet van kan leven moet je of gaan werken of wat aan je budget doen. het is geen reden om andere mensen te bestelenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
Liever dit soort inbrekertjes, dan dan tuig dat eerst wat bejaarden in elkaar gaat slaan.
Klopt, en diefstal is ook nooit goed te keuren. Maar het werk ligt niet echt voor het oprapen, vooral als je ziet wat veel werkgevers voor een eisen stellen. En die uitkeringen tsja, het zou genoeg moeten zijn maar het lukt je niet rond te komen van een uitkering als je bijv. ook schulden hebt. En alles wordt maar duurder, maar de uitkeringen (en ook de lonen) blijven vrijwel gelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kan niet ontkennen dat dit minder erg is dan een bejaarde total loss slaan en daarna hun huis te plunderen, maar het klopt van geen kant. In nederland is niemand zo arm dat ze geen eten kunnen kopen (met of zonder voedselbank) een uitkering is geen vetpot maar het is genoeg om van te leven, en als je daar niet van kan leven moet je of gaan werken of wat aan je budget doen. het is geen reden om andere mensen te bestelen
em toch blijf je het goed praten. als je schulden hebt kan je daar ook hulp bij krijgen. weet je waar het probleem ligt mensen WILLEN teveel meer dan ze kunnen betalen. goh ik wil ook wel een bentley maar ja dat ligt buiten mijn bereikquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, en diefstal is ook nooit goed te keuren. Maar het werk ligt niet echt voor het oprapen, vooral als je ziet wat veel werkgevers voor een eisen stellen. En die uitkeringen tsja, het zou genoeg moeten zijn maar het lukt je niet rond te komen van een uitkering als je bijv. ook schulden hebt. En alles wordt maar duurder, maar de uitkeringen (en ook de lonen) blijven vrijwel gelijk.
Ik probeer me alleen een beetje in te leven. Vooral omdat dit lijkt op iemand met een duidelijk geweten, en wss wanhopig was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
em toch blijf je het goed praten. als je schulden hebt kan je daar ook hulp bij krijgen. weet je waar het probleem ligt mensen WILLEN teveel meer dan ze kunnen betalen. goh ik wil ook wel een bentley maar ja dat ligt buiten mijn bereik
Het kan best dat sommige mensen naast geld probleem ook andere problemen, zoals drugsverslaving, lage IQ, cultuur afkomst waardoor ze moeilijk wegkomen in Westers maatschappij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik probeer me alleen een beetje in te leven. Vooral omdat dit lijkt op iemand met een duidelijk geweten, en wss wanhopig was.
in leven en goed praten is niet hetzelfde. ik kan me ook inleven met mensen die door bepaalde omstandigheden in de schulden en of uitkering verkeren. dat wil niet zeggen dat ze een vrijbrief hebben om andere mensen te bestelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik probeer me alleen een beetje in te leven. Vooral omdat dit lijkt op iemand met een duidelijk geweten, en wss wanhopig was.
Nee dat klopt, en deze man moet ook gewoon gestraft worden als ze hem ooit vinden. Maar ik kan het me goed voorstellen dat als je jarenlang als een pauper leeft (mss bij deze man ook het geval) dat de grens steeds wat kleiner word om zoiets te gaan doen. Vooral als je in een maatschappij leeft waarin alles duurder wordt, en geld steeds belangrijker wordt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef GewoneMan het volgende:
in leven en goed praten is niet hetzelfde. ik kan me ook inleven met mensen die door bepaalde omstandigheden in de schulden en of uitkering verkeren. dat wil niet zeggen dat ze een vrijbrief hebben om andere mensen te bestelen.
Juraj Jáno¨íkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Na Robin Hood zijn er betrekkelijk weinig andere Robin Hoods geweest, toch?
Je gaat er al vanuit dat er een uitkering is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kan niet ontkennen dat dit minder erg is dan een bejaarde total loss slaan en daarna hun huis te plunderen, maar het klopt van geen kant. In nederland is niemand zo arm dat ze geen eten kunnen kopen (met of zonder voedselbank) een uitkering is geen vetpot maar het is genoeg om van te leven, en als je daar niet van kan leven moet je of gaan werken of wat aan je budget doen. het is geen reden om andere mensen te bestelen
Ik ben trots op je.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:02 schreef LTVDK het volgende:
Had hij beter bij een biljartzaal kunnen inbreken
Robin Hood wordt verkeerd begrepen, hij stal niet van de rijken om het aan de armen te geven, hij haalde geld weg bij de heersers om het terug te geven aan de mensen die het bij elkaar verdient hadden en via belastingen was afgepakt.quote:
Is dat zo? Nou ja, je kunt het wel zo bekijken dat de heersers de rijken zijn en de belastingbetalers de armen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Robin Hood wordt verkeerd begrepen, hij stal niet van de rijken om het aan de armen te geven, hij haalde geld weg bij de heersers om het terug te geven aan de mensen die het bij elkaar verdient hadden en via belastingen was afgepakt.
Inderdaad, je leest wel eens rapportage`s van inbrekers, motordieven etc, het is vaak maar een schijntje wat het spul opbrengt bij verkoopt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:53 schreef GewoneMan het volgende:Kijk je kan wel een TV jatten van 800¤ maar dat zegt niet dat je er 800¤ voor krijgt sterker nog het is vrijwel zeker eerder in de buurt van de 100¤ dat maakt het dat je vaak wel wat meer moet stelen.
Dieven houden de economie draaiende en zorgen voor werkgelegenheid. Ik zou wel eens willen weten voor hoeveel werkgelegenheid diefstal zorgtquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:50 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, je leest wel eens rapportage`s van inbrekers, motordieven etc, het is vaak maar een schijntje wat het spul opbrengt bij verkoopt.
Helemaal als je bijvoorbeeld bij auto`s kijkt hoeveel schade er nog aan de auto is als er bijvoorbeeld een ingebouwde navi uit wordt gesloopt.
Die tv krijgen ze gewoon terug van de verzekering.. inbrekers weten dat en komen dan soms een 2e keer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als hij nou bij een bank of een of andere megacorp had ingebroken... Maar bij gewone mensen die waarschijnlijk ook hebben moeten werken voor hun tv, dan wordt het wel een beetje hypocriet.
Nee, dat is een bekend falcismequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dieven houden de economie draaiende en zorgen voor werkgelegenheid. Ik zou wel eens willen weten voor hoeveel werkgelegenheid diefstal zorgt
Ik gun hem een paar gebroken poten en figuren als jij een blauw oogquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:03 schreef Drieklank het volgende:
Waar het om gaat is dat deze man zelf blijkbaar geen keuze ziet en zich schuldig voelt. Mooi verhaal en ik hoop het beste voor hem. De bewoners komen er wel weer boven op.
Ik heb wel sympathie voor diefstal. Ik hoop nog op een roof van Ocean's 11 kaliber. Diefstal is de vlag op de modderschuit van de ieder-voor-zich-hebbe-hebbe-ikke-ikke-rechts-populistisch-had-je-maar-beter-je-best-moeten-doen samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |