Jij gaat er vanuit dat lagere school kinderen werken met Team Viewer. Lijkt mij nogal vreemd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat weten we niet of het erg weinig is dat is ook maar assumptie van jou kant uit. Het is wel makkelijk als je het kan gebruiken op het moment dat je dit nodig hebt. Moeten lagere scholen dan maar in het stenentijdperk blijven hangen? Ook maar de electronische borden afschaffen omdat ze die ook niet veel gebruiken, gewoon weer terug naar de oude krijtjes en leraren die lijfstraffen mogen geven. Juist op jonge leeftijd moet je kinderen al zoveel mogelijk vertrouwd maken met de nieuwe tehcnologien.
Met Team Viewer? Dat lijkt mij sterk. Dan moet er integraal les worden gegeven via de pc......en dat gebeurt vast en zeker niet op lagere scholen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik geef gewoon voor mij toch wel algemeen bekend voorbeeld waarvan ik weet dat scholen op deze manier zieke leerlingen toch bij lessen betrekken aan en dan wordt het als belachelijk betiteld.![]()
Verder staat de vraag nog open welke koper provider zulke snelheden levert als jij hier boven ergens aan gaf.
De PO raad geeft aan dat men dit werkelijk nodig heeft maar een stel fokkers weten het beter .quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:43 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat lagere school kinderen werken met Team Viewer. Lijkt mij nogal vreemd.
Doe niet zo raar en overdreven met je vergelijkingen. De vraag is wat men werkelijk nodig heeft en wat dat kost.
De vraag is of dat zo is. Men kan gewoon iets afsluiten bij bijv. Ziggo zoals vele bedrijven ook doen. Ik kan mij niet voorstellen dat kinderen een groter verbruik hebben dan zeg een bedrijf met 100 werknemers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De PO raad geeft aan dat men dit werkelijk nodig heeft maar een stel fokkers weten het beter .![]()
https://www.poraad.nl/nie(...)an-de-directeur-geen
Vergis je niet. Het basisonderwijs is op dit moment in hoog tempo aan het digitaliseren. Overal hangen digiborden en er is een oceaan aan online lesmateriaal.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:38 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen zullen dat gebruiken op een LAGERE school? Waarschijnlijk erg weinig.
Dat materiaal kan je vanaf thuis ook bereiken dan. Als het online staat. Ik herken dat digitale totaal niet van kinderen uit mijn familie. Maar die wonen dan ook niet in Nederland.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vergis je niet. Het basisonderwijs is op dit moment in hoog tempo aan het digitaliseren. Overal hangen digiborden en er is een oceaan aan online lesmateriaal.
Vergis je niet in de prijzen van zakelijke internetabonnementen (met fatsoenlijke SLA's). Heb voorheen voor een bedrijf gewerkt dat IT infrastructuur leverde via glasvezel voor basisscholen. Daar heb je dan wel echt een goeie lijn voor nodig. In principe draaien alle servers dan op een remote locatie waardoor er veel meer mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
20 leerlingen per klas, 12 klassen, dat is dan 480 euro per maand dure provider is het dan.
Welkom in 2015quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef mastertephon het volgende:
Kinderen van 9 die razendsnel internet nodig hebben voor onderwijs. Dan zit daar misschien iets fout.
Niet alleen dat, het voegt niets toe aan een goed boek en pen en papier. Het belangrijkste blijft dat je een goede leraar hebt, of dat de PABO dat kan leveren...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat materiaal kan je vanaf thuis ook bereiken dan. Als het online staat.
Een ziggo glasvezelverbinding?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:59 schreef Metalfreak het volgende:
En even gewoon ter indicatie, een zakelijke Ziggo 100Mbit glasvezelverbinding op een bedrijventerrein kost al zo'n 1000 euro per maand.
Kijk maar eens op die site. Zo werkt dat niet. En we hebben het over kinderen. Niet over een bedrijf met 1000 mensen die constant online zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vergis je niet in de prijzen van zakelijke internetabonnementen (met fatsoenlijke SLA's). Heb voorheen voor een bedrijf gewerkt dat IT infrastructuur leverde via glasvezel voor basisscholen. Daar heb je dan wel echt een goeie lijn voor nodig. In principe draaien alle servers dan op een remote locatie waardoor er veel meer mogelijkheden zijn.
En even gewoon ter indicatie, een zakelijke Ziggo 100Mbit glasvezelverbinding op een bedrijventerrein kost al zo'n 1000 euro per maand.
Ja, die bestaan gewoon hoorquote:
Volkomen onzin. Ik heb neefjes en nichtjes die in het buitenland op hele goede internationale scholen zitten. Die hebben dit op school niet direct nodig.quote:
Ik hoop dat dit verklaart waarom recent mijn snelheid ineens daalde van 17-18 naar 14 mb/s (vast!).quote:Het is nog niet bekend wanneer klanten ook echt een pakket met een hogere downloadsnelheid kunnen bestellen. "We zijn nu begonnen met de uitrol", zei projectmanager Just Hut van KPN woensdagochtend tijdens een persconferentie. Naast een downloadsnelheid van 200Mbit/s is een uploadsnelheid van 60Mbit/s over het vdsl-netwerk mogelijk.
De hogere snelheid wordt per regio uitgerold. Daardoor kan ook de snelheid van gebruikers met een lager pakket omhoog gaan. Wie nu bijvoorbeeld een 50Mbit/s-abonnement heeft maar slechts 25Mbit/s haalt, zal dankzij de nieuwe technologie wel de maximumsnelheid behalen, aldus KPN. Voor de hogere snelheid maakt KPN gebruik van pair bonding en vectoring. Overigens zal de modem van de klanten de hogere snelheid wel moeten aankunnen; het is onduidelijk of klanten met een verouderd modem gratis een nieuwe kunnen krijgen.
Negentig procent van de KPN-aansluitingen in Nederland heeft een dubbele aansluiting op het dsl-netwerk en is daarom geschikt voor pair bonding. Bij vectoring en super vectoring wordt de ruis op de dsl-verbinding gecompenseerd. Om dat te kunnen doen, wisselen de modem van de klant en de servers van de provider informatie uit. Klanten moeten dan ook over modems beschikken die geschikt zijn voor de technologie.
Net waren het nog 100 mensen bij een bedrijf. Verder wordt er bij de meeste bedrijven vaak geblokkeerd op veel streaming diensten omdat anders de bandbreedte nog niet voldoende blijkt te zijn voor zoveel medewerkers. Het lijkt wel of sommige mensen hier vergeten dat bij streamen flinke data hoeveelheden verstookt worden en als het dan ook nog eens door meerdere users tegelijk over dezelfde lijn gebeurd dit een flinke impact kan hebben op de totale performance.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:02 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Kijk maar eens op die site. Zo werkt dat niet. En we hebben het over kinderen. Niet over een bedrijf met 1000 mensen die constant online zijn.
Dan hebben zij veel geluk. Voor Jan Modaal is het geen optie om zijn kind naar een Internationale School te laten gaan. Stel dat het voor mijn neefje een optie zou zijn dan zou ik er zeker op aandringen bij mijn sib om daar gebruik van te maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:03 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Volkomen onzin. Ik heb neefjes en nichtjes die in het buitenland op hele goede internationale scholen zitten. Die hebben dit op school niet direct nodig.
Het geeft gewoon aan dat het niet gaat over een glasvezelverbinding. Het gaat over een opleiding.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan hebben zij veel geluk. Voor Jan Modaal is het geen optie om zijn kind naar een Internationale School te laten gaan. Stel dat het voor mijn neefje een optie zou zijn dan zou ik er zeker op aandringen bij mijn sib om daar gebruik van te maken.
We hebben het over KINDEREN. Niet over middelbare school of universiteit!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net waren het nog 100 mensen bij een bedrijf. Verder wordt er bij de meeste bedrijven vaak geblokkeerd op veel streaming diensten omdat anders de bandbreedte nog niet voldoende blijkt te zijn voor zoveel medewerkers. Het lijkt wel of sommige mensen hier vergeten dat bij streamen flinke data hoeveelheden verstookt worden en als het dan ook nog eens door meerdere users tegelijk over dezelfde lijn gebeurd dit een flinke impact kan hebben op de totale performance.
Als ziggo mkb een verbinding van 500/40 levert voor ¤120, waarom zouden ze dan voor ¤1000 (waar je dat bedrag vandaan haalt is me niet duidelijk) een ziggo-glasvezelverbinding nemen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, die bestaan gewoon hoorDat leveren ze al jaaaaren.
http://zakelijkglasvezel.nl/ziggo-internet-pro/
Oja joh? We hoeven niet allemaal in het verleden te hangen. Toen in 9 was, nog voor het nieuwe millinium, was ik ook als een gek in de weer met computers. Af en toe mocht ik via inbellen het internet op en dat gebruikte ik om informatie te verzamelen en spelletjes te spelen. Zo ben ik spelenderwijs een hoop wijzer geworden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef mastertephon het volgende:
Kinderen van 9 die razendsnel internet nodig hebben voor onderwijs. Dan zit daar misschien iets fout.
Je hebt vaak weinig keus in het buitenland als je jouw kinderen echt een vrijheid wil geven voor het studeren in de toekomst. Bepaalde scholen voldoen aan alle normen. Dat zijn die scholen. Je zou er bij kans failliet aan gaan trouwens.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan hebben zij veel geluk. Voor Jan Modaal is het geen optie om zijn kind naar een Internationale School te laten gaan. Stel dat het voor mijn neefje een optie zou zijn dan zou ik er zeker op aandringen bij mijn sib om daar gebruik van te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |