abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155396633
De nieuwste hipste wijken in Nederland.

Waar zijn ze? Waar kun je kopen voor relatief weinig en over 10 jaar fiks cashen. Waar struikel je nu nog over de hoofddoekjes , maar straks over de bakfietsen.

TIP 1

BOLO

oftewijl Bos en Lommer

pi_155396684
Het uitzicht over de stad zeker?

leegte ftw
Google is your friend, abuse your friends
pi_155396939
Woont Ronnie Flex toevallig in BoLo?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_155396994
Veluwe, woonboerderijtje, klagen over de stank van de koeien van de buren
pi_155399509
Slotervaart

Eigenlijk heel Amsterdam-west, osdorp en bijlmer.

Nadat wilders zijn douches heeft aangezet :')
Ik ben geil
pi_155400196
Ja, maar dan moet je dus eerst nog 10 jaar in zo'n griebuswijk zien te overleven.

Bos en Lommerplein na de 1-0 van Galatasaray op Trabzonspor:

pi_155400277
Spangen.
pi_155402980
TIP II

Katendrecht

Aantrekkelijke huizen staan hier tegenwoordig net als Amsterdam maar een paar uur te koop.

pi_155750971
Zeeburgereiland. Moet klaar zijn in 2022

pi_155753817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 00:38 schreef riazop het volgende:
De nieuwste hipste wijken in Nederland.

Waar zijn ze? Waar kun je kopen voor relatief weinig en over 10 jaar fiks cashen. Waar struikel je nu nog over de hoofddoekjes , maar straks over de bakfietsen.

TIP 1

BOLO

oftewijl Bos en Lommer

[ [url=https://d1qgypbvkyx3ls.cloudfront.net/unsafe/940x528/smart/https://admin.stedenintra(...)west-.jpg]afbeelding[/url] ]
Kun je er even bij zetten welke stad het betreft?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_155753829
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 08:20 schreef DonJames het volgende:
Ja, maar dan moet je dus eerst nog 10 jaar in zo'n griebuswijk zien te overleven.

Bos en Lommerplein na de 1-0 van Galatasaray op Trabzonspor:

[ afbeelding ]
_O-
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_155754543
Amsterdam
pi_155755722
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 02:16 schreef riazop het volgende:
Zeeburgereiland. Moet klaar zijn in 2022

[ afbeelding ]
Wordt zeker gemengd koop/sociale huur. Goeie mix voor een toekomstig ghetto.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_155757611
Lombok, Utrecht. Per week duurder en duurder

pi_155757652
Waar woont lil kleine?
pi_155757895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:53 schreef riazop het volgende:
Lombok, Utrecht. Per week duurder en duurder

[ afbeelding ]
Nope. Vergane glorie. Was ooit een zogenaamd 'goed gelukte' multiculturele wijk. Maar is inmiddels kut geworden.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_156020334
Houthavens, Amsterdam

Veel succespersonalities uit de tv wereld en de modellenwereld kopen hier nu.

Het ligt dan ook nog netjes binnen de Ring maar buiten de toeristenellende. Zicht op water.

zaterdag 12 september 2015 @ 11:38:00 #18
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_156020409
Ben nog geen een wijk tegen gekomen waarvan ik zeg; goh daar wil ik nou wonen.
  zaterdag 12 september 2015 @ 11:51:15 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156020636
Amsterdam natuurlijk:

Van der Pekbuurt in Amsterdam-Noord

Zag er vorig jaar nog zo uit en geen mens wilde er dood gevonden worden. 50% werkloosheid en voornamelijk bevolkt door niet westerse allochtonen.

Vanwege de gunstige ligging bij de IJ-oever en de grootschalige stadsvernieuwing / herwaardering van de IJ-oever nu één van de hotste plekken. Over 10 jaar (na de oplevering van Noord/Zuidlijn en door-ontwikkeling van Buiksloterham) waarschijnlijk het bruisend middelpunt van Noord. Tolhuistuin, Eye, Adam toren en NSDM-werf op steenworp afstand. Landelijk noord op bakfietsafstand.

Iets ander verhaal maar zelfde gedachte:

Transvaalbuurt Amsterdam

70% sociale huurwoning en slechts 35% autochtone inwoners. Tien jaar geleden nog één van de meest problmatische Vogelaarwijken.

Dankzij de goedkope huur en de gunstige ligging in Amsterdam-Oost nu één van de populairste bestemmingen voor hippe, jonge Amsterdammers. Vanwege de relatief grote sociale woningvoorraad (die gaat inkrimpen naar 35%) wordt hier nu en de komende jaren veel woningen te koop aangeboden voor betaalbare bedragen. De (succesvolle) wijkaanpak heeft ook een groot deel van de "oorspronkelijke" bewoners verdreven en de ruimte gegeven aan nieuwe populaire initiatieven. Nu al hot, over 10 jaar wellicht het middelpunt van Amsterdam-oost.

Grootdeel van de woningen bestaat uit de "sociale Amsterdamse bouw". Schitterende gevels, degelijk fundament en kwalitatief goede woningen. Voor (starter) met geld ideale woningen om te renoveren en 2015 / 2025 proof te maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156020869
Tuurlijk, nog meer tarwegrasshakes, gojibessencupcakes en glutenvrije quinoapannekoeken. Waarom niet.
pi_156020931
Niet je eigen (wat duurdere) plaggenhut bouwen :')

zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_156020941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 08:29 schreef christiman het volgende:
Spangen.
pi_156021152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:38 schreef Vlinderbom het volgende:
Ben nog geen een wijk tegen gekomen waarvan ik zeg; goh daar wil ik nou wonen.
Dat is ook het idee hč. Nu voor weinig geld een huis kopen in een buurt waar nu niemand wil wonen maar waar over 10 jaar wél iedereen wil wonen. En dan cashen.

Ik sluit me trouwens aan bij de Transvaalbuurt en Van der Pekbuurt van Ryon. Vraag me af of de Vogelbuurt ook nog een kanshebber is, of dat dat alweer net te ver weg ligt van de as NDSM - Tolhuistuin.
  zaterdag 12 september 2015 @ 12:34:07 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156021504
Likkt me echt heel leuk om over de sterrenkinderen te struikelen en aangereden te worden door bakfietsen bereden door Marqtmoeders
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156024745
A'dam Noord volgens The New York Times.

Het kan mij niet bekoren, geef mij maar mij Oud-West.
pi_156028242
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef Igen het volgende:

Ik sluit me trouwens aan bij de Transvaalbuurt ... van Ryon. ...
Woont Femke Halsema al een tijd, met nog een hele batterij andere Groenlinkse partijbonzen. Die kochten daar al een jaar of 7 a 8 geleden.
pi_156028490
de betere (gezellige middelgrote) dorpen op ~20-30 min van de stad af.
hardcoholic
pi_156029203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:46 schreef Ferdii het volgende:
Noem er drie.
pi_156029475
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:46 schreef Ferdii het volgende:
Heel triest in de file staan met je lease auto elke morgen?

Weinig hips aan.

Meer iets voor burgerlulletjes die de stad niet kunnen betalen..
  zaterdag 12 september 2015 @ 20:30:25 #30
256666 leeell
I know you're lonely
pi_156032710
Bos en Lommer represent
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_156033950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Weinig hips aan.

Steden zijn eerder voor paupers tegenwoordig :') er is niks hips aan wonen in een drukke stinkende bende in een hok van 40 vierkante meter.

Waarom een mini appartementje in amsterdam bezitten als je voor het zelfde geld ook een huis met ruime tuin en rust kan krijgen?
hardcoholic
pi_156034051
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:20 schreef Terecht het volgende:

[..]

Noem er drie.
Omgeving Utrecht, bv Vianen, IJsselstein, Soest, amerongen, Maarn etc
hardcoholic
  zaterdag 12 september 2015 @ 21:08:28 #33
256666 leeell
I know you're lonely
pi_156034063
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:05 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Steden zijn eerder voor paupers tegenwoordig :') er is niks hips aan wonen in een drukke stinkende bende in een hok van 40 vierkante meter.

Waarom een mini appartementje in amsterdam bezitten als je voor het zelfde geld ook een huis met ruime tuin en rust kan krijgen?
Zodat je niet tussen alleen maar blanken zit?
Zodat alle faciliteiten van een stad aan je voeten liggen?
Zodat er naast piet patat en de lokale sjinees je ook nog wat anders kan eten?
Omdat je graag uitgaat op een plek naast de lokale bierkeet?
Omdat je graag mensen ontmoet uit andere culturen?
pi_156034328
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:08 schreef leeell het volgende:

[..]

Zodat je niet tussen alleen maar blanken zit?
Zodat alle faciliteiten van een stad aan je voeten liggen?
Zodat er naast piet patat en de lokale sjinees je ook nog wat anders kan eten?
Omdat je graag uitgaat op een plek naast de lokale bierkeet?
Omdat je graag mensen ontmoet uit andere culturen?
Zodat je fiets niet iedere week gejat wordt
Zodat er straat netjes blijft en niet iedereen alles maar neerflikkert
Zodat je je buren nog kent en regelmatig contact mee hebt.
Zodat je elkaar nog helpt als dit nodig is.
Zodat je chill in de tuin kan zitten en kan genieten van vogeltjes ed
hardcoholic
  zaterdag 12 september 2015 @ 21:18:17 #35
256666 leeell
I know you're lonely
pi_156034368
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:17 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Zodat je fiets niet iedere week gejat wordt
Zodat er straat netjes blijft en niet iedereen alles maar neerflikkert
Zodat je je buren nog kent en regelmatig contact mee hebt.
Zodat je elkaar nog helpt als dit nodig is.
Zodat je chill in de tuin kan zitten en kan genieten van vogeltjes ed
Dan blijf je toch als provinciaal lekker daar, jij doet alsof de stad zo slecht is. Kortzichtige boeren :r
pi_156034507
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:18 schreef leeell het volgende:

[..]

Dan blijf je toch als provinciaal lekker daar, jij doet alsof de stad zo slecht is. Kortzichtige boeren :r
:')_!

Ik ben alles behalve boer, maar hou wel van rust, ruimte, en natuur.

Op elkaars lip zitten 3 hoog achter is niet aan mij besteed.

Daarom zeg ik, ~20/30 min van stad af voor eventuele faciliteiten (hoewel dit ook overrated is) en niet de stinkende drukke bende is ideaal
hardcoholic
  zaterdag 12 september 2015 @ 21:22:00 #37
256666 leeell
I know you're lonely
pi_156034543
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:21 schreef Ferdii het volgende:

[..]

:')_!

Ik ben alles behalve boer, maar hou wel van rust, ruimte, en natuur.

Op elkaars lip zitten 3 hoog achter is niet aan mij besteed.

Daarom zeg ik, ~20/30 min van stad af voor eventuele faciliteiten (hoewel dit ook overrated is) en niet de stinkende drukke bende is ideaal
Gelukkig kunnen we je missen
pi_156040308
Ik gok dat veel gemeenten onder de rook van Amsterdam over tien jaar fors populairder worden onder vermogende 30+'ers. Niet zozeer hip, maar imo. het investeren waard met het oog op de langere termijn.

- De gemeente Wijdemeren, en dan met name de dorpen 's Graveland, Kortenhoef, Nederhorst den Berg en Ankeveen en Loosdrecht. Ingeklemd tussen Amsterdam (15 min), het Gooi (5 min) en Utrecht (25 min), bij geen file, dat dan weer wel. Van oorsprong echte boeren dorpen, maar sinds enkele jaren trekken steeds meer jonge, ''hippe'' gezinnen deze kant op, waaronder ook wat (semi) BN'ers en politici. Sowieso steeds meer hoger opgeleiden.

- Weesp. Al zijn de woningen in de stadskern al pittig aan de prijs, ik zie de prijzen in de omliggende wijken in rap tempo stijgen de komende jaren.
  zondag 13 september 2015 @ 09:27:45 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156042849
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef Igen het volgende:
Dat is ook het idee hč. Nu voor weinig geld een huis kopen in een buurt waar nu niemand wil wonen maar waar over 10 jaar wél iedereen wil wonen. En dan cashen.
Ja, precies, De truc is om de kudde voor te zijn. De mensen die voor een ton aan guldens in de jaren negentig op de Zeedijk of Haarlemmerdijk gekocht hebben (toen het nog vergeven was van criminaliteit en ellende) en nu voor een miljoen aan euro's hun pand weer van de hand hebben kunnen doen. Dat zijn de spekkopers, de pioniers die een klein beetje risico hebben genomen maar daar de vruchten van plukken. Ik ken zat kunstenaars die nooit een fatsoenlijke cent hebben verdiend in hun leven maar toch miljonair zijn geworden dankzij het gunstige effect van gentrification proces op hun panden en ateliers. Bij sommige was dat geluk, anderen hebben daar ook doelbewust op gekocht.

Wanneer je nu gaat kopen in bijvoorbeeld de Pijp (ik blijf even in Amsterdam) heb je de boot eigenlijk al gemist. Je woont in een hippe buurt, maar je betaalt net zoals de rest wel gewoon de hoofdprijs. Ook in BoLo krijg je nu appartementen voor twee ton waar in de 2004 nog één ton voor gevraagd werd. Nu kan je de komende jaren in BoLo nog steeds een aardige cent verdienen, maar ook daar is het nu al dringen geblazen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 13 september 2015 @ 09:39:57 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156042960
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Woont Femke Halsema al een tijd, met nog een hele batterij andere Groenlinkse partijbonzen. Die kochten daar al een jaar of 7 a 8 geleden.
Halsema heeft gekocht in de Transvaalkade, het verlengde van de Ringdijk. Het bijzondere aan die kade is dat "het chique" deel van de buurt is. Mooie luxe kadewoningen met uitzicht op het water en met een landelijke en historische uitstraling. Daar woonden vroeger (rond de stadsuitbreiding) geen arbeiders, maar dokters, notarissen en andere notabelen. De woningen zijn er ook naar en zijn naar mijn mening echt schitterend, Ze heeft een goede koop gedaan, hoewel zij in interviews ten onrechte liep te dwepen met de Vogelaarstatus van de wijk. De Ringdijk en de Transvaalkade is al geruime tijd in trek bij het welgestelde / hogeropgeleide deel van Amsterdam.

Ik heb er een aantal jaar geleden ook naar gekeken, maar toen waren die woningen al behoorlijk aan de prijs. Ik zie dat je nu voor een studio (30m2) daar rond de anderhalf ton betaalt. Voor een volledig appartement (50m2) 2.5 ton en voor een volledig woonhuis al een half miljoen. Dat is in overeenstemming met de prijzen in Amsterdam-Centrum en daar valt weinig winst meer te behalen.

Ik ken een paar GroenLinks prominenten (nee echt) die recentelijk gekocht hebben in de Transvaalbuurt zelf. Die zitten nu nog even tussen de hoofddoekjes maar waren rond de 1.5 ton kwijt voor een volledige woning. Wel al gerestaureerd. Ik verwacht dat die binnen 10 jaar het dubbele of het driedubbele terugkrijgen.
--
  zondag 13 september 2015 @ 11:08:00 #41
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156044006
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 09:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Halsema heeft gekocht in de Transvaalkade, het verlengde van de Ringdijk. Het bijzondere aan die kade is dat "het chique" deel van de buurt is. Mooie luxe kadewoningen met uitzicht op het water en met een landelijke en historische uitstraling. Daar woonden vroeger (rond de stadsuitbreiding) geen arbeiders, maar dokters, notarissen en andere notabelen. De woningen zijn er ook naar en zijn naar mijn mening echt schitterend, Ze heeft een goede koop gedaan, hoewel zij in interviews ten onrechte liep te dwepen met de Vogelaarstatus van de wijk. De Ringdijk en de Transvaalkade is al geruime tijd in trek bij het welgestelde / hogeropgeleide deel van Amsterdam.

Ik heb er een aantal jaar geleden ook naar gekeken, maar toen waren die woningen al behoorlijk aan de prijs. Ik zie dat je nu voor een studio (30m2) daar rond de anderhalf ton betaalt. Voor een volledig appartement (50m2) 2.5 ton en voor een volledig woonhuis al een half miljoen. Dat is in overeenstemming met de prijzen in Amsterdam-Centrum en daar valt weinig winst meer te behalen.

Ik ken een paar GroenLinks prominenten (nee echt) die recentelijk gekocht hebben in de Transvaalbuurt zelf. Die zitten nu nog even tussen de hoofddoekjes maar waren rond de 1.5 ton kwijt voor een volledige woning. Wel al gerestaureerd. Ik verwacht dat die binnen 10 jaar het dubbele of het driedubbele terugkrijgen.
Zit jij nou in de gentrificatiemarkt? Je weet er aardig wat over te vertellen. Zo ja: meer tips bitte. Regio Den Haag/Rotterdam.
pi_156044207
quote:

[..]

Steden zijn eerder voor paupers tegenwoordig
Aan de prijzen te zien geldt dat voor de gebieden BUITEN de stad.

quote:

[..]

Omdat je in Amsterdam BINNENRINGS tussen andere mensen woont die dat KUNNEN betalen. > Betere scholen, betere netwerken, geen files, metro, meer winkels, meer restuarants , meer en dieper pakket aan faciliteiten en VOORAL een minder kleinburgerlijke sfeer om je heen
pi_156044248
De situatie drie jaar geleden:

De wijken die momenteel driftig aan het gentrificeren zijn.

Baarsjes.
Oosterpark
Dapperbuurt
Transvaal
Kattenburg
Spaarndammerbuurt[
  zondag 13 september 2015 @ 12:25:46 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156045350
quote:
5s.gif Op zondag 13 september 2015 11:08 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zit jij nou in de gentrificatiemarkt? Je weet er aardig wat over te vertellen. Zo ja: meer tips bitte. Regio Den Haag/Rotterdam.
Ja, het is deels onderdeel van mijn business.. Ik geloof dat Igen (in dit topic) ook in dezelfde / aanverwante sector zit dus die heeft er waarschijnlijk ook wel wat over te vertellen. Momenteel ben ik toevallig bezig met een onderzoek in de regio Den Haag, Rotterdam, Delft. Er gebeurt een boel spannends, maar ik vind het nog te vroeg (ik weet van die regio iets te weinig af) om te zeggen op welk paard je geld moet inzetten. Wel kan ik m.b.t Den Haag twee leuke (wat algemene) tips meegeven:

(A) In Den Haag zijn ze bezig met de herstructurering. Door de gemeente en verschillende woningbouwcorporaties worden in (uit mijn hoofd) vijf verschillende wijken bovengemiddeld veel geďnvesteerd. Spoorwijk is bijvoorbeeld een buurt waar dat (bovengemiddeld) goed aanslaat en de huizenprijzen nu al relatief hard stijgen. Als je het aandurft is het aanlokkelijk om in één van die vijf wijken te gaan wonen / investeren omdat je op korte termijn al een kleine winst kan genereren en op langere termijn (als de projectontwikkelaars ook interesse krijgen) misschien zelfs een keer over de kop kan gaan. Dit omdat de huizenprijzen daar relatief laag zijn.

Nadeel is dat je koopt in een achterstandswijk, en als je bijvoorbeeld gokt op de Schilderswijk (waar relatief weinig succes wordt behaald) kan het zijn dat je eindigt met een onverkoopbaar huis tussen de Jihadisten. Als je daar zelf woont is dat natuurlijk niet leuk :P

(B) Interessanter is dat Den Haag de ambitie heeft om een studentenstad te worden. Dat is het op dit moment absoluut niet ondanks dat er instellingen zijn, maar de tekenen wijzen erop dat deze ambitie waargemaakt kan worden. Niet alleen vestigen universiteiten zich nu in Den Haag, ook stijgt het aantal studenten elk jaar.

Den Haag wil de (verwachte) instroom van studenten in goede banen leiden door campussen te realiseren buiten de stadskernen. Dat is aardig bedoeld (en ze willen overlast tegengaan) maar de ervaring in andere steden leert dat veel studenten daar niet op zitten te wachten. Studenten zijn op zoek naar betaalbare buurten in de buurt van het stadscentrum. Een student maakt nog geen zomer, maar de instroom van jong bruisend bloed heeft zonder meer een erg positief effect op de leefbaarheid en de aantrekkingskracht van een dergelijke buurt. Eerst komen de studenten, dan de barretjes, dan de kunstenaars en tot slot de yuppen.

De truc is om op tijd uit te vogelen waar de instroom zich op gaat richten. Dat is nu nog koffiedik kijken (ik zie veel tegenovergestelde voorspellingen) maar zal toch op een gegeven moment duidelijk moeten worden. Tussen de studenten wonen is trouwens fijner dan tussen de Jihadisten wonen als je toch inzet op een gentrificationproces.
--
pi_156045534
De drie fases van gentrificatie:

I
In de eerste fase van gentrificatie nemen de eerste gentrificeerders het risico om zich te vestigen in een wijk met een bedenkelijke reputatie. Deze pioniers noemen we de risiconemers. Behalve argumenten als gemak mbt een afwijkende levensstijl, telt ook de hoge potentiele return-on-investment en de coolheid van de nieuwe biotoop.

II
In de volgende fase zien we een categorie van kolonisten die menen dat het kopen van laagwaardige woningen of andersoortige panden een goede investering is in combinatie met de dan inmiddels toegenomen ruimtelijke kwaliteit. De wens is te wonen in een stedenbouwkundig aantrekkelijke buurt (monumenten), met in de directe omgeving goede sociaal-culturele voorzieningen. We beginnen nu echt te zien dat dat de prijzen (en huren) van onroerend goed meer dan gemiddeld gaan stijgen.

III
In de derde fase is zelfs voor de grootste stedenbouwkundige nitwit gentrificatie in de betreffende buurt zichtbaar. Inmiddels is de school "wit" en gepercipieerd als "goed".
In deze fase komen kapitaalkrachtige investeerders en particulieren omdat ze verwachten (na realisering van nieuwbouw projecten en renovatie) goed geld te kunnen verdienen.
  zondag 13 september 2015 @ 12:43:35 #46
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156045707
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, het is deels onderdeel van mijn business.. Ik geloof dat Igen (in dit topic) ook in dezelfde / aanverwante sector zit dus die heeft er waarschijnlijk ook wel wat over te vertellen. Momenteel ben ik toevallig bezig met een onderzoek in de regio Den Haag, Rotterdam, Delft. Er gebeurt een boel spannends, maar ik vind het nog te vroeg (ik weet van die regio iets te weinig af) om te zeggen op welk paard je geld moet inzetten. Wel kan ik m.b.t Den Haag twee leuke (wat algemene) tips meegeven:

(A) In Den Haag zijn ze bezig met de herstructurering. Door de gemeente en verschillende woningbouwcorporaties worden in (uit mijn hoofd) vijf verschillende wijken bovengemiddeld veel geďnvesteerd. Spoorwijk is bijvoorbeeld een buurt waar dat (bovengemiddeld) goed aanslaat en de huizenprijzen nu al relatief hard stijgen. Als je het aandurft is het aanlokkelijk om in één van die vijf wijken te gaan wonen / investeren omdat je op korte termijn al een kleine winst kan genereren en op langere termijn (als de projectontwikkelaars ook interesse krijgen) misschien zelfs een keer over de kop kan gaan. Dit omdat de huizenprijzen daar relatief laag zijn.

Nadeel is dat je koopt in een achterstandswijk, en als je bijvoorbeeld gokt op de Schilderswijk (waar relatief weinig succes wordt behaald) kan het zijn dat je eindigt met een onverkoopbaar huis tussen de Jihadisten. Als je daar zelf woont is dat natuurlijk niet leuk :P

(B) Interessanter is dat Den Haag de ambitie heeft om een studentenstad te worden. Dat is het op dit moment absoluut niet ondanks dat er instellingen zijn, maar de tekenen wijzen erop dat deze ambitie waargemaakt kan worden. Niet alleen vestigen universiteiten zich nu in Den Haag, ook stijgt het aantal studenten elk jaar.

Den Haag wil de (verwachte) instroom van studenten in goede banen leiden door campussen te realiseren buiten de stadskernen. Dat is aardig bedoeld (en ze willen overlast tegengaan) maar de ervaring in andere steden leert dat veel studenten daar niet op zitten te wachten. Studenten zijn op zoek naar betaalbare buurten in de buurt van het stadscentrum. Een student maakt nog geen zomer, maar de instroom van jong bruisend bloed heeft zonder meer een erg positief effect op de leefbaarheid en de aantrekkingskracht van een dergelijke buurt. Eerst komen de studenten, dan de barretjes, dan de kunstenaars en tot slot de yuppen.

De truc is om op tijd uit te vogelen waar de instroom zich op gaat richten. Dat is nu nog koffiedik kijken (ik zie veel tegenovergestelde voorspellingen) maar zal toch op een gegeven moment duidelijk moeten worden. Tussen de studenten wonen is trouwens fijner dan tussen de Jihadisten wonen als je toch inzet op een gentrificationproces.
Dank voor je reply. Dat Den Haag inzet op studenten is mij ook al opgevallen idd. Veel studenten van de Haagse Hogeschool huisvesten zich nu trouwens rond Den Haag HS, in laak, stationsbuurt en bepaalde straten in de schilderswijk. Duwo heeft afgelopen jaar ook twee studentenflats opgeleverd vlak naast HS, alhoewel dat een behoorlijk troostelijke aanblik heeft. Verder is bedrijventerrein Binckhorst heel hip aan het worden met huisvesting voor start-ups en kunstenaars in Bink36 en de Caballero Fabriek.
  zondag 13 september 2015 @ 13:00:10 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156046012
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 12:43 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dank voor je reply. Dat Den Haag inzet op studenten is mij ook al opgevallen idd. Veel studenten van de Haagse Hogeschool huisvesten zich nu trouwens rond Den Haag HS, in laak, stationsbuurt en bepaalde straten in de schilderswijk. Duwo heeft afgelopen jaar ook twee studentenflats opgeleverd vlak naast HS, alhoewel dat een behoorlijk troostelijke aanblik heeft. Verder is bedrijventerrein Binckhorst heel hip aan het worden met huisvesting voor start-ups en kunstenaars in Bink36 en de Caballero Fabriek.
Ja, de studentenflats van DUWO kan je het beste negeren. Het ruimtelijk effect van dergelijke flats is veelal negatief, het trekt ook het verkeerde soort student aan (sociale huur) en DUWO plaats ze (deels onder druk van de gemeente) buiten de populaire kernen. Een troosteloze aanblik is inderdaad wat het oplevert, ik word er zelf ook een beetje moedeloos van. Voor de buurt levert het veel herrie en fietsoverlast op.

De studenten waar je op zoek naar bent zijn de trendy studenten uit de meer kapitaalkrachtige omgevingen. Die willen in een buurt wonen dichtbij het centrum / de uni en hebben een pa en ma die ook een eigen huisje (van tussen de één a twee ton) voor hun kind kunnen kopen. Populaire vogels trekken meer vogels aan en zo kan een crappy wijk in de buurt van het centrum opeens een hele hippe, jonge en creatieve omgeving worden. Dit type student studeert meestal in Amsterdam, Utrecht en Leiden (etc.) maar de verwachting is dat (met de uitbreiding van de UL) Den Haag spoedig ook bevolkt wordt door deze studenten. Boeiende ontwikkeling. De coffee company's volgens dan vanzelf.

Van Binckhorst had ik inderdaad ook gehoord! Daar kom ik volgens mij ook nog langs binnenkort. In Amsterdam ben ik zelf werkzaam geweest in dat soort gebieden en ik ben erg benieuwd of de hoofdstedelijke creatieve en ondernemende vibe weten te kopiëren. Volgens mij is dat nog best lastig.
--
pi_156046275
Amsterdam is Nederland? In andere steden ontstaan ook hippe wijken ;)
pi_156046369
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:07 schreef Psy-freak het volgende:
Niet je eigen (wat duurdere) plaggenhut bouwen :')

[ afbeelding ]
-O-

Dat mag niet meer -O- stomme regeltjes en bemoeitenaren :r :( :r
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_156046392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Gadver die wil je toch niet als buur hebben :r
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_156046413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Weinig hips aan.

Vaak ben je dan nog sneller op je werk dan als je in de stad zelf woont dus je argument gaat vaak niet op :6
pi_156046820
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

(A) In Den Haag zijn ze bezig met de herstructurering. Door de gemeente en verschillende woningbouwcorporaties worden in (uit mijn hoofd) vijf verschillende wijken bovengemiddeld veel geďnvesteerd. Spoorwijk is bijvoorbeeld een buurt waar dat (bovengemiddeld) goed aanslaat en de huizenprijzen nu al relatief hard stijgen.

Met het gebied tussen pakweg Stationsweg en Oranjeplein zie ik het ook nog wel goed komen. De ligging is fantastisch tussen centrum en HS in, met een goede uitvalsweg richting A4/A12. De huizen zijn relatief sfeervol, en het ligt net buiten het imho volstrekt kansloze deel van de schilderwijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 13 september 2015 @ 14:00:15 #53
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_156047425
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 13:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

-O-

Dat mag niet meer -O- stomme regeltjes en bemoeitenaren :r :( :r
WAT
  zondag 13 september 2015 @ 14:17:40 #54
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156047842
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, de studentenflats van DUWO kan je het beste negeren. Het ruimtelijk effect van dergelijke flats is veelal negatief, het trekt ook het verkeerde soort student aan (sociale huur) en DUWO plaats ze (deels onder druk van de gemeente) buiten de populaire kernen. Een troosteloze aanblik is inderdaad wat het oplevert, ik word er zelf ook een beetje moedeloos van. Voor de buurt levert het veel herrie en fietsoverlast op.

De studenten waar je op zoek naar bent zijn de trendy studenten uit de meer kapitaalkrachtige omgevingen. Die willen in een buurt wonen dichtbij het centrum / de uni en hebben een pa en ma die ook een eigen huisje (van tussen de één a twee ton) voor hun kind kunnen kopen. Populaire vogels trekken meer vogels aan en zo kan een crappy wijk in de buurt van het centrum opeens een hele hippe, jonge en creatieve omgeving worden. Dit type student studeert meestal in Amsterdam, Utrecht en Leiden (etc.) maar de verwachting is dat (met de uitbreiding van de UL) Den Haag spoedig ook bevolkt wordt door deze studenten. Boeiende ontwikkeling. De coffee company's volgens dan vanzelf.

Van Binckhorst had ik inderdaad ook gehoord! Daar kom ik volgens mij ook nog langs binnenkort. In Amsterdam ben ik zelf werkzaam geweest in dat soort gebieden en ik ben erg benieuwd of de hoofdstedelijke creatieve en ondernemende vibe weten te kopiëren. Volgens mij is dat nog best lastig.
Ik heb twee vrienden die een studio hebben in Bink36 en Cabfab, dat is echt een leuke werkomgeving. Zitten overigens nog meer panden die omgetoverd zijn tot bedrijfsverzamelgebouwen (mooof bijv). Mijn verwachting is dat het daar wel goedkomt. Verder denk ik net zoals stavromulabeta dat de stationsbuurt de grootste kans maakt om flink in aanzien te groeien. Nu al vestigen veel ouderejaars/afgestudeerden van de TU zich daar. Is beter betaalbaar dan zeeheldenkwartier en heeft zelfde uitstraling.
pi_156047871
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:00 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

WAT
WAT WAT?
  zondag 13 september 2015 @ 14:23:01 #56
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_156047958
quote:
18s.gif Op zondag 13 september 2015 14:19 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

WAT WAT?
fucked up
pi_156048103
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:23 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

fucked up
Ja je mag niks meer van de bemoeitenaren -O-
  zondag 13 september 2015 @ 15:03:23 #58
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_156048942
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 14:30 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ja je mag niks meer van de bemoeitenaren -O-
ik ben al aan het bouwen

fuck de ambtenaren
pi_156050764
quote:
Tuurlijk, nog meer tarwegrasshakes, gojibessencupcakes en glutenvrije quinoapannekoeken. Waarom niet.
een beetje verschil mag er ook zijn, ik zie ze liever ook vertrekken maar dan mijn wijk overnemen 020 gazastrook je weet zelluf G
pi_156053268
De hippe wijken van Brussel

Ten zuiden van de gele lijn is min of meer en grofweg de traditionele habitat van de gegoede burgerij
pi_156053292
Let op de ligging van de 4 amsterdamse gymnasia.

Moderator zondag 13 september 2015 @ 22:28:21 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_156064266
Wie doet Groningen even? 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_156065309
Is Groningen zo hip dan? Met yuppen en bakfietsmoeders?

De Folkingestraat is bijv. wel enorm gegentrificeerd, maar dat is dus al gebeurd. Maar hele wijken zoals in Amsterdam?
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 07:19:29 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_156069874
Geen idee. Is niet mijn werk haha. Maar dan weet ik waar ik moet gaan wonen en wanneer ik mn huidige huis moet verkopen 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Miss SHO maandag 14 september 2015 @ 07:31:05 #65
22592 crew  Ole
pi_156069925
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:40 schreef riazop het volgende:
Let op de ligging van de 4 amsterdamse gymnasia.

[ afbeelding ]
dat zijn al dure wijken
Edit- zie nu de vierde
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_156069957
Soesterkwartier (Amersfoort) is ook al een tijdje gaande. Wellicht dat Kruiskamp ook een keer komt?

Wist helemaal niet dat dit een specialisatie was :o interessant!
Somebody that I used to know
pi_156071664
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 07:31 schreef Ole het volgende:

[..]

dat zijn al dure wijken
Edit- zie nu de vierde
De VIERDE staat in Houthavens, een gebied waar veel rijken naar toe stromen nu. En het Cygnusgymnasium bevindt zich op de kop van de Vrolikstraat. Tot de jaren '90 nog gepercipieerd als een rampbuurt.
  maandag 14 september 2015 @ 10:20:33 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156072053
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:57 schreef riazop het volgende:

[..]

De VIERDE staat in Houthavens, een gebied waar veel rijken naar toe stromen nu. En het Cygnusgymnasium bevindt zich op de kop van de Vrolikstraat. Tot de jaren '90 nog gepercipieerd als een rampbuurt.
Dan is het interessant om je te verdiepen in de ontstaansgeschiedenis van het vierde gymnasium. Lees bijvoorbeeld het alleraardigste VN artikel waar ook de initiatiefnemers (toevallig ook mijn oude docenten) aan het woord komen:

http://www.vn.nl/kleurrijk-gymnasium-pioniers-tegen-wil-en-dank/

quote:
En wát voor gymnasium: het 4e moet het eerste multiculturele gymnasium van Amsterdam worden. Tenminste, dat is de ambitie van de schoolleiding. Niet iederéén gelooft dat Turken, Marokkanen en Antillianen hun kroost massaal zullen aanmelden bij een schooltype dat traditiegetrouw vooral de autochtone chic bedient. En die chic zelf heeft ook zijn bedenkingen.

‘Het is voor allochtonen een grote stap om naar een lyceum te gaan, laat staan naar een gymnasium,’ zegt Kaki Markus, een van de ouders uit Amsterdam-Zuid die zich hebben ingezet voor meer gymnasiumplaatsen in de hoofdstad. ‘Dan moeten ze hun kinderen in een andere wijk naar school sturen. Daar zou ik ook niet aan beginnen als ik tot een minderheidsgroep behoorde.’
Uiteindelijk is er bewust voor gekozen om de school in West te openen omdat de "multiculturele" doelgroep daar gemakkelijker heen gaat. De verwachting was dat allochtonen hun kinderen niet naar Zuid of Centrum zouden sturen. Daarnaast aarden allochtonen erg slecht op de klassieke gymnasia. Uitval onder die groep was bedroevend hoog.

De keuze voor de Houthavens werd ook gemaakt onder druk van de gemeente Amsterdam. Het Barlaeus en het Vossius wilde dat er asap een oplossing gevonden werd voor de tsunami aan kinderen die zij moesten uitloten. De enige plek waar rappoklappo een school gebouwd kon worden was de Houthavens omdat het bestemmingsplan daar tijdelijke bouw toestand. Aangezien Strand-West toen nog een zandvlakte was (enkel bewoond door studenten) kon de procedure ook vrij vlot worden afgehandeld worden want er werd geen bezwaar gemaakt.

Voor de uitloters was het erg sneu dat zij helemaal van Zuid en Oost door de stad heen moeten fietsen. De verwachting is niet dat de kinderen van het betere deel van Amsterdam hun kinderen op die school zullen doen. De klassieke drie (Barlaeus, Vossius, St Ignatius) aangevuld met het populaire Hyperion genieten nog steeds de voorkeur.

Het vijfde en meest onbekende gymnasium (Cygnus) kent een gelijksoortige geschiedenis als het Vierde Gymnasium. Behalve dan dat dit een afsplitsing is van een scholengemeenschap uit Amsterdam-Oost en geen initiatief van de andere categorale gymnasia. Het vist qua leerlingenpopulatie ook niet in dezelfde vijver.
--
pi_156072419
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 10:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan is het interessant om je te verdiepen in de ontstaansgeschiedenis van het vierde gymnasium. Lees bijvoorbeeld het alleraardigste VN artikel waar ook de initiatiefnemers (toevallig ook mijn oude docenten) aan het woord komen:

http://www.vn.nl/kleurrijk-gymnasium-pioniers-tegen-wil-en-dank/

[..]

Uiteindelijk is er bewust voor gekozen om de school in West te openen omdat de "multiculturele" doelgroep daar gemakkelijker heen gaat. De verwachting was dat allochtonen hun kinderen niet naar Zuid of Centrum zouden sturen. Daarnaast aarden allochtonen erg slecht op de klassieke gymnasia. Uitval onder die groep was bedroevend hoog.

De keuze voor de Houthavens werd ook gemaakt onder druk van de gemeente Amsterdam. Het Barlaeus en het Vossius wilde dat er asap een oplossing gevonden werd voor de tsunami aan kinderen die zij moesten uitloten. De enige plek waar rappoklappo een school gebouwd kon worden was de Houthavens omdat het bestemmingsplan daar tijdelijke bouw toestand. Aangezien Strand-West toen nog een zandvlakte was (enkel bewoond door studenten) kon de procedure ook vrij vlot worden afgehandeld worden want er werd geen bezwaar gemaakt.

Voor de uitloters was het erg sneu dat zij helemaal van Zuid en Oost door de stad heen moeten fietsen. De verwachting is niet dat de kinderen van het betere deel van Amsterdam hun kinderen op die school zullen doen. De klassieke drie (Barlaeus, Vossius, St Ignatius) aangevuld met het populaire Hyperion genieten nog steeds de voorkeur.

Het vijfde en meest onbekende gymnasium (Cygnus) kent een gelijksoortige geschiedenis als het Vierde Gymnasium. Behalve dan dat dit een afsplitsing is van een scholengemeenschap uit Amsterdam-Oost en geen initiatief van de andere categorale gymnasia. Het vist qua leerlingenpopulatie ook niet in dezelfde vijver.
Als we zouden geloven dat witte schoolbestuurders (want dat zijn het nog steeds hoor) van gymnasia werkelijk multiraciale en open instituties zouden willen maken zou men heel andere vestigingslokaties hebben gezocht. So wie so BUITEN de Ring en ruim voorzien van allochtone staf. Maar de realiteit is heel anders. Zal wel een reden hebben?

Dit is allemaal geen toeval natuurlijk en ook NIET iets typisch Nederlands. In buurlanden zie je OOK dat de elite elkaar opzoekt: In de wijken waar ze wonen, in de sportclubs waar ze sporten en in de scholen waar hun kinderen naar toe gaan.
Die gymnasia volgen EN versterken de gentrificatie.
pi_156072636
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:39 schreef riazop het volgende:

[..]

Als we zouden geloven dat witte schoolbestuurders (want dat zijn het nog steeds hoor) van gymnasia werkelijk multiraciale en open instituties zouden willen maken zou men heel andere vestigingslokaties hebben gezocht. So wie so BUITEN de Ring en ruim voorzien van allochtone staf. Maar de realiteit is heel anders. Zal wel een reden hebben?

Dit is allemaal geen toeval natuurlijk en ook NIET iets typisch Nederlands. In buurlanden zie je OOK dat de elite elkaar opzoekt: In de wijken waar ze wonen, in de sportclubs waar ze sporten en in de scholen waar hun kinderen naar toe gaan.
Die gymnasia volgen EN versterken de gentrificatie.
Quincy Gario, ben jij het?
pi_156072671
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Quincy Gario, ben jij het?
Zelf ben ik voorstander van Zwarte Piet. Jij ook?

Dat laat niet onverlet dat de traditionele WITTE bastions in allerlei besturen in NL moeten worden gebroken.
  maandag 14 september 2015 @ 11:42:53 #72
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156073793
Ik blijf voorlopig nog in de Bijlmer, het wordt hier elke dag leuker
O+
pi_156074014
gentrificatie :r
juppen :r
  maandag 14 september 2015 @ 12:20:45 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_156074595
Lombok represent.
Kan me er wel in vinden. Zeven jaar geleden 10.000 boven de vraagprijs geboden en daarna vrijwel niks van de woningmarkt crash gemerkt. Veel nieuwe hippe eettentjes erbij gekomen, muzikale en biologisch verantwoorde kinderopvangen. En doel van de gemeente om ons bij de binnenstad te betrekken. Ik heb het goed naar m'n zin en het gaat nog verder omhoog.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 14 september 2015 @ 12:43:04 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_156074994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:04 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Nope. Vergane glorie. Was ooit een zogenaamd 'goed gelukte' multiculturele wijk. Maar is inmiddels kut geworden.
Mwah dat afzichtelijke appartemencomplex op de foto van riazop was binnen no time helemaal weg. Waarom mag joost weten, waarschijnlijk omdat binnenin het gebouw de enige plek is waar je die monstrositeit niet hoeft te zien. Als je dat vergelijkt met De Vredenburg in de binnenstad, dat heeft volgens mij wel een paar jaar geduurd. De gentrificatie gaat niet zo hard als gedacht, maar er zijn delen waar de huizen richting de half miljoen gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_156078922
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:13 schreef friekin_ het volgende:
Amsterdam is Nederland? In andere steden ontstaan ook hippe wijken ;)
Dit. Amsterdam = meest overrate stad van NL.
pi_156080134
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2015 15:32 schreef Rickertman96 het volgende:
Krala
:?
Zullen we afspreken dat we het hier zo neerzetten dat het niet alleen voor locals duidelijk is wat er bedoeld wordt?
pi_156080262
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:40 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Zullen we afspreken dat we het hier zo neerzetten dat het niet alleen voor locals duidelijk is wat er bedoeld wordt?
Och. Elke buurt die een aparte straattaal-naam heeft, komt wat mij betreft nog niet in aanmerking voor het predicaat "hippe wijk in opkomst". Dat is gewoon nog steeds ghetto. Misschien over een jaar of 10.
pi_156080782
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:40 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nee. Dit is ghetto.
pi_156081452
Krala :')
pi_156083893
Wat verschrikkelijk lelijk allemaal :N
pi_156083966
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:07 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Omgeving Utrecht, bv Vianen, IJsselstein, Soest, amerongen, Maarn etc
Hey ik woon in Soest! :9
pi_156095001
Vandaag stonden er zelfs kampeerders in de rij voor een zelfbouwkavel in Buiksloterham (Amsterdam Noord)

pi_156098146
Wat Rotterdam betreft: vergeet Kralingen, Veerhaven en Delfshaven niet, jongens. Kralingen was sowieso al een elitaire wijk vroeger, maar nu zie je steeds meer en meer nieuwe eengezinswoningen, studentenwoningen en toffe faciliteiten. Delfshaven is nu nog een achterstandsbuurt, maar de gemeente is alles aan het opknappen. Zelfs een renovatie van het huidige metrostation staat op het programma.

Op Zuid: De gemeente is ook hard op weg om Zuid leefbaarder te maken, maar helaas zijn de Kop van Zuid (omgeving Wilhelminaplein) en Noordereiland de enige hippe plekken op Zuid. IJsselmonde is nog leefbaar. De rest is serieus nog poep. Geen wonder dat aangrenzende gemeenten zoals Barendrecht, Ridderkerk en Albrandswaard groeien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 15-09-2015 04:37:15 ]
pi_156098225
Denk je niet dat eerder de omgeving Zwartjanstraat richting Zuid wordt gedirigeerd en dat het gehele Noord een hogere inkomenswijk wordt.
pi_156100220
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2015 15:32 schreef Rickertman96 het volgende:
Krala
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2015 15:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

Och. Elke buurt die een aparte straattaal-naam heeft, komt wat mij betreft nog niet in aanmerking voor het predicaat "hippe wijk in opkomst". Dat is gewoon nog steeds ghetto. Misschien over een jaar of 10.
Dat beweer ik ook niet. Ik stel alleen maar voor om hier geen local slang aanduidingen te gebruiken maar de wijknamen+stedennamen zoals die gangbaar zijn, zodat niet alleen een handvol locals weten wat er bedoelt wordt.
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2015 16:03 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Nee. Dit is ghetto.
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef Casiotone het volgende:
Krala :')
=> Wie of wat is "Krala" ????
pi_156100434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 05:02 schreef pietjepuk38 het volgende:
Denk je niet dat eerder de omgeving Zwartjanstraat richting Zuid wordt gedirigeerd en dat het gehele Noord een hogere inkomenswijk wordt.
Alle deelgemeenten in Rotterdam-Noord (Hillegersberg, Noord, Schiebroek) was altijd al voor de meer welvarende Rotterdammers. Niet echt iets van de laatste jaren.

En Zwart-Janstraat is gewoon de Beijerlandselaan van Crooswijk imo.
pi_156100445
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:22 schreef Eleiko het volgende:

[..]

[..]

Dat beweer ik ook niet. Ik stel alleen maar voor om hier geen local slang aanduidingen te gebruiken maar de wijknamen+stedennamen zoals die gangbaar zijn, zodat niet alleen een handvol locals weten wat er bedoelt wordt.

[..]

[..]

=> Wie of wat is "Krala" ????
Krala = Kralingen ;)
pi_156100760
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:31 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Krala = Kralingen ;)
Dank!
pi_156102628
Dat is toch hip noch ghetto
pi_156107119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 04:35 schreef o.us2.0 het volgende:
... IJsselmonde is nog leefbaar. ...
IJsselmonde ghettooiseert juist zeer snel nu.
pi_156107654
Schiedam :')
pi_156110719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:14 schreef riazop het volgende:

[..]

IJsselmonde ghettooiseert juist zeer snel nu.
Valt reuze mee rondom het Keizerswaard. Ze hebben zelfs veel woningen gerenoveerd, en tram 2 verlengd naar het busstation van Keizerswaard. Alles wordt juist geupgraded nu. In tegenstelling tot Feijenoord, Pernis, Hoogvliet en Charlois wat heel snel aan het verpauperen is. En daar was het al pauper.
pi_156111493
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:26 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Valt reuze mee rondom het Keizerswaard. Ze hebben zelfs veel woningen gerenoveerd, en tram 2 verlengd naar het busstation van Keizerswaard. Alles wordt juist geupgraded nu. In tegenstelling tot Feijenoord, Pernis, Hoogvliet en Charlois wat heel snel aan het verpauperen is. En daar was het al pauper.
Nee hoor. IJsselmonde ligt gewoon niet goed, laagwaardige en oninteressante woningen, lage dichtheid met weinig voorzieningen, machtige corporaties die woningen met zelfbewoon-wurgcontract in de markt zetten en een autochtone middenklasse die maakt dat ze weg komt (zeker nu er weer leningen worden verstrekt aan ze om een huis te kopen verder van Rotterdam af)
pi_156285383
Amsterdam Noord, rond de oud eNDSM werf gaat het vanaf het najaar compleet los

pi_156484435
IJburg. Alweer een duur en uitverkocht appartementencomplex

pi_156757647
Zowaar een topic van Riazop welke wel nuttig is :P

Veel buurten in Amsterdam die al genoemd zijn, zijn in principe alweer te duur :')
Noord; wil ik niet dood gevonden worden, rare mix straks van yuppen en oude, norse Amsterdammers.

In West schieten de prijzen al jarenlang de hoogte in. Al zit er wel een verschil waar je woont in west. Kolenkit is ook volop verwaarloosd, de Baarsjes is relatief duur.

Paar nieuwe projecten als Ijburg heb je een mooi uitzicht, maar het waait er altijd als een malle.

Iemand bekend met de Indische buurt en het opknapwerk in Oost/Bijlmer?
pi_156758801
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Iemand bekend met de Indische buurt en het opknapwerk in Oost/Bijlmer?
Bijlmer wordt nooit hip want daar hebben ze bijna alle flats gesloopt en saaie rijtjeshuizen ervoor in de plaats gebouwd.
pi_156772986
indische buurt wil je echt niet zitten, om de haverklap schietpartijen en 'incidenten' daar.
There are only 151 Pokémon.
pi_156777205
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:36 schreef Eenskijken het volgende:
indische buurt wil je echt niet zitten, om de haverklap schietpartijen en 'incidenten' daar.
Dat zou in principe juist een reden zijn om nu te kopen daar :P

In de pijp was het in de jaren 90 niet heel veel anders..
pi_156939984
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:50 schreef Ojajoh.. het volgende:

[..]

Dat zou in principe juist een reden zijn om nu te kopen daar :P

In de pijp was het in de jaren 90 niet heel veel anders..
Zo is het natuurlijk.

Alhoewel de Indische Buurt NU al zeer duur is .

TE LAAT dus waarschijnlijk.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:49:41 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156940190
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Zo is het natuurlijk.

Alhoewel de Indische Buurt NU al zeer duur is .

TE LAAT dus waarschijnlijk.
Dat hangt ervan af. De buurt zit al in de lift, dus in dat opzicht ben je te laat. De huidige woningen die aangeboden worden zijn 2 ton per 50m2 voor een gerenoveerde (en gesplitste) woning. Dat is relatief fors (althans, normaal voor Amsterdamse begrippen). Maar de woonvoorraad is nog steeds 85%+ sociaal (moet naar 30%) en nog lang niet alles is gerenoveerd. Er kan dus nog heel veel gekocht, geklust en gerenoveerd worden i.t.t bijvoorbeeld de Pijp.

In vergelijking met andere buurten is er dus nog voldoende te doen in de Indische Buurt.
--
pi_156940275
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. De buurt zit al in de lift, dus in dat opzicht ben je te laat. De huidige woningen die aangeboden worden zijn 2 ton per 50m2 voor een gerenoveerde (en gesplitste) woning. Dat is relatief fors (althans, normaal voor Amsterdamse begrippen). Maar de woonvoorraad is nog steeds 85%+ sociaal (moet naar 30%) en nog lang niet alles is gerenoveerd. Er kan dus nog heel veel gekocht, geklust en gerenoveerd worden i.t.t bijvoorbeeld de Pijp.

In vergelijking met andere buurten is er dus nog voldoende te doen in de Indische Buurt.
Zeker.

Maar de corporaties in Adam zijn ook niet gek en zetten hun og gewoon veel duurder in de markt.

Terwijl hier 10 jaar geleden nog mooie koopjes te halen waren
pi_157007276
Niks mis met wijken waar veel allochtonen wonen ja.
pi_157520155
Zuidas wordt hip...

pi_157521998
Voor Den Haag zou ik ook wel willen wijzen op de Rivierenbuurt en Stationsbuurt (tot de koningsstraat of wellicht maar tot het oranjeplein). En een deel van de Schilderswijk/Transvaal is nu al best hip; kijk naar het deel vanaf Hobbemastraat/ Paul Krugerlaan richting centrum en dan verder 'rond de energiecentrale'. Dat deel van de ring rond het centrum is nog flink betaalbaarder dan zeeheldenkwartier/regentessekwartier etc. Wanneer er een groei aan studenten blijft doorzetten zijn die wijkdelen het meest interessant.

De gemeente zegt dat Laak/Molenwijk veel studenten trekt, maar de bouw daar is kwalitatief niet zo goed en je zit aan de verkeerde kant van het spoor..

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 13-11-2015 21:22:03 ]
dag
pi_157576011
Houthavens, het Pontgebouw

pi_157576376
Niet in Woensel-west wonen. :')
pi_157576515
Woensel Noord daarentegen...

WoenselNoord - Ze Willen Me Niet Zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: