Kun je er even bij zetten welke stad het betreft?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:38 schreef riazop het volgende:
De nieuwste hipste wijken in Nederland.
Waar zijn ze? Waar kun je kopen voor relatief weinig en over 10 jaar fiks cashen. Waar struikel je nu nog over de hoofddoekjes , maar straks over de bakfietsen.
TIP 1
BOLO
oftewijl Bos en Lommer
[ [url=https://d1qgypbvkyx3ls.cloudfront.net/unsafe/940x528/smart/https://admin.stedenintra(...)west-.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:20 schreef DonJames het volgende:
Ja, maar dan moet je dus eerst nog 10 jaar in zo'n griebuswijk zien te overleven.
Bos en Lommerplein na de 1-0 van Galatasaray op Trabzonspor:
[ afbeelding ]
Wordt zeker gemengd koop/sociale huur. Goeie mix voor een toekomstig ghetto.quote:Op woensdag 2 september 2015 02:16 schreef riazop het volgende:
Zeeburgereiland. Moet klaar zijn in 2022
[ afbeelding ]
Nope. Vergane glorie. Was ooit een zogenaamd 'goed gelukte' multiculturele wijk. Maar is inmiddels kut geworden.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:53 schreef riazop het volgende:
Lombok, Utrecht. Per week duurder en duurder
[ afbeelding ]
Dat is ook het idee hè. Nu voor weinig geld een huis kopen in een buurt waar nu niemand wil wonen maar waar over 10 jaar wél iedereen wil wonen. En dan cashen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:38 schreef Vlinderbom het volgende:
Ben nog geen een wijk tegen gekomen waarvan ik zeg; goh daar wil ik nou wonen.
Woont Femke Halsema al een tijd, met nog een hele batterij andere Groenlinkse partijbonzen. Die kochten daar al een jaar of 7 a 8 geleden.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef Igen het volgende:
Ik sluit me trouwens aan bij de Transvaalbuurt ... van Ryon. ...
Noem er drie.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:46 schreef Ferdii het volgende:
de betere (gezellige middelgrote) dorpen op ~20-30 min van de stad af.
Heel triest in de file staan met je lease auto elke morgen?quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:46 schreef Ferdii het volgende:
de betere (gezellige middelgrote) dorpen op ~20-30 min van de stad af.
Steden zijn eerder voor paupers tegenwoordigquote:Op zaterdag 12 september 2015 18:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Heel triest in de file staan met je lease auto elke morgen?
Weinig hips aan.
Meer iets voor burgerlulletjes die de stad niet kunnen betalen..
Zodat je niet tussen alleen maar blanken zit?quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:05 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Steden zijn eerder voor paupers tegenwoordiger is niks hips aan wonen in een drukke stinkende bende in een hok van 40 vierkante meter.
Waarom een mini appartementje in amsterdam bezitten als je voor het zelfde geld ook een huis met ruime tuin en rust kan krijgen?
Zodat je fiets niet iedere week gejat wordtquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:08 schreef leeell het volgende:
[..]
Zodat je niet tussen alleen maar blanken zit?
Zodat alle faciliteiten van een stad aan je voeten liggen?
Zodat er naast piet patat en de lokale sjinees je ook nog wat anders kan eten?
Omdat je graag uitgaat op een plek naast de lokale bierkeet?
Omdat je graag mensen ontmoet uit andere culturen?
Dan blijf je toch als provinciaal lekker daar, jij doet alsof de stad zo slecht is. Kortzichtige boerenquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:17 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Zodat je fiets niet iedere week gejat wordt
Zodat er straat netjes blijft en niet iedereen alles maar neerflikkert
Zodat je je buren nog kent en regelmatig contact mee hebt.
Zodat je elkaar nog helpt als dit nodig is.
Zodat je chill in de tuin kan zitten en kan genieten van vogeltjes ed
quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:18 schreef leeell het volgende:
[..]
Dan blijf je toch als provinciaal lekker daar, jij doet alsof de stad zo slecht is. Kortzichtige boeren
Gelukkig kunnen we je missenquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:21 schreef Ferdii het volgende:
[..]_!
Ik ben alles behalve boer, maar hou wel van rust, ruimte, en natuur.
Op elkaars lip zitten 3 hoog achter is niet aan mij besteed.
Daarom zeg ik, ~20/30 min van stad af voor eventuele faciliteiten (hoewel dit ook overrated is) en niet de stinkende drukke bende is ideaal
Ja, precies, De truc is om de kudde voor te zijn. De mensen die voor een ton aan guldens in de jaren negentig op de Zeedijk of Haarlemmerdijk gekocht hebben (toen het nog vergeven was van criminaliteit en ellende) en nu voor een miljoen aan euro's hun pand weer van de hand hebben kunnen doen. Dat zijn de spekkopers, de pioniers die een klein beetje risico hebben genomen maar daar de vruchten van plukken. Ik ken zat kunstenaars die nooit een fatsoenlijke cent hebben verdiend in hun leven maar toch miljonair zijn geworden dankzij het gunstige effect van gentrification proces op hun panden en ateliers. Bij sommige was dat geluk, anderen hebben daar ook doelbewust op gekocht.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef Igen het volgende:
Dat is ook het idee hè. Nu voor weinig geld een huis kopen in een buurt waar nu niemand wil wonen maar waar over 10 jaar wél iedereen wil wonen. En dan cashen.
Halsema heeft gekocht in de Transvaalkade, het verlengde van de Ringdijk. Het bijzondere aan die kade is dat "het chique" deel van de buurt is. Mooie luxe kadewoningen met uitzicht op het water en met een landelijke en historische uitstraling. Daar woonden vroeger (rond de stadsuitbreiding) geen arbeiders, maar dokters, notarissen en andere notabelen. De woningen zijn er ook naar en zijn naar mijn mening echt schitterend, Ze heeft een goede koop gedaan, hoewel zij in interviews ten onrechte liep te dwepen met de Vogelaarstatus van de wijk. De Ringdijk en de Transvaalkade is al geruime tijd in trek bij het welgestelde / hogeropgeleide deel van Amsterdam.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Woont Femke Halsema al een tijd, met nog een hele batterij andere Groenlinkse partijbonzen. Die kochten daar al een jaar of 7 a 8 geleden.
Zit jij nou in de gentrificatiemarkt? Je weet er aardig wat over te vertellen. Zo ja: meer tips bitte. Regio Den Haag/Rotterdam.quote:Op zondag 13 september 2015 09:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Halsema heeft gekocht in de Transvaalkade, het verlengde van de Ringdijk. Het bijzondere aan die kade is dat "het chique" deel van de buurt is. Mooie luxe kadewoningen met uitzicht op het water en met een landelijke en historische uitstraling. Daar woonden vroeger (rond de stadsuitbreiding) geen arbeiders, maar dokters, notarissen en andere notabelen. De woningen zijn er ook naar en zijn naar mijn mening echt schitterend, Ze heeft een goede koop gedaan, hoewel zij in interviews ten onrechte liep te dwepen met de Vogelaarstatus van de wijk. De Ringdijk en de Transvaalkade is al geruime tijd in trek bij het welgestelde / hogeropgeleide deel van Amsterdam.
Ik heb er een aantal jaar geleden ook naar gekeken, maar toen waren die woningen al behoorlijk aan de prijs. Ik zie dat je nu voor een studio (30m2) daar rond de anderhalf ton betaalt. Voor een volledig appartement (50m2) 2.5 ton en voor een volledig woonhuis al een half miljoen. Dat is in overeenstemming met de prijzen in Amsterdam-Centrum en daar valt weinig winst meer te behalen.
Ik ken een paar GroenLinks prominenten (nee echt) die recentelijk gekocht hebben in de Transvaalbuurt zelf. Die zitten nu nog even tussen de hoofddoekjes maar waren rond de 1.5 ton kwijt voor een volledige woning. Wel al gerestaureerd. Ik verwacht dat die binnen 10 jaar het dubbele of het driedubbele terugkrijgen.
Aan de prijzen te zien geldt dat voor de gebieden BUITEN de stad.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:05 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Steden zijn eerder voor paupers tegenwoordig
Omdat je in Amsterdam BINNENRINGS tussen andere mensen woont die dat KUNNEN betalen. > Betere scholen, betere netwerken, geen files, metro, meer winkels, meer restuarants , meer en dieper pakket aan faciliteiten en VOORAL een minder kleinburgerlijke sfeer om je heenquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:05 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Waarom een mini appartementje in amsterdam bezitten als je voor het zelfde geld ook een huis met ruime tuin en rust kan krijgen?
Ja, het is deels onderdeel van mijn business.. Ik geloof dat Igen (in dit topic) ook in dezelfde / aanverwante sector zit dus die heeft er waarschijnlijk ook wel wat over te vertellen. Momenteel ben ik toevallig bezig met een onderzoek in de regio Den Haag, Rotterdam, Delft. Er gebeurt een boel spannends, maar ik vind het nog te vroeg (ik weet van die regio iets te weinig af) om te zeggen op welk paard je geld moet inzetten. Wel kan ik m.b.t Den Haag twee leuke (wat algemene) tips meegeven:quote:Op zondag 13 september 2015 11:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zit jij nou in de gentrificatiemarkt? Je weet er aardig wat over te vertellen. Zo ja: meer tips bitte. Regio Den Haag/Rotterdam.
Dank voor je reply. Dat Den Haag inzet op studenten is mij ook al opgevallen idd. Veel studenten van de Haagse Hogeschool huisvesten zich nu trouwens rond Den Haag HS, in laak, stationsbuurt en bepaalde straten in de schilderswijk. Duwo heeft afgelopen jaar ook twee studentenflats opgeleverd vlak naast HS, alhoewel dat een behoorlijk troostelijke aanblik heeft. Verder is bedrijventerrein Binckhorst heel hip aan het worden met huisvesting voor start-ups en kunstenaars in Bink36 en de Caballero Fabriek.quote:Op zondag 13 september 2015 12:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, het is deels onderdeel van mijn business.. Ik geloof dat Igen (in dit topic) ook in dezelfde / aanverwante sector zit dus die heeft er waarschijnlijk ook wel wat over te vertellen. Momenteel ben ik toevallig bezig met een onderzoek in de regio Den Haag, Rotterdam, Delft. Er gebeurt een boel spannends, maar ik vind het nog te vroeg (ik weet van die regio iets te weinig af) om te zeggen op welk paard je geld moet inzetten. Wel kan ik m.b.t Den Haag twee leuke (wat algemene) tips meegeven:
(A) In Den Haag zijn ze bezig met de herstructurering. Door de gemeente en verschillende woningbouwcorporaties worden in (uit mijn hoofd) vijf verschillende wijken bovengemiddeld veel geïnvesteerd. Spoorwijk is bijvoorbeeld een buurt waar dat (bovengemiddeld) goed aanslaat en de huizenprijzen nu al relatief hard stijgen. Als je het aandurft is het aanlokkelijk om in één van die vijf wijken te gaan wonen / investeren omdat je op korte termijn al een kleine winst kan genereren en op langere termijn (als de projectontwikkelaars ook interesse krijgen) misschien zelfs een keer over de kop kan gaan. Dit omdat de huizenprijzen daar relatief laag zijn.
Nadeel is dat je koopt in een achterstandswijk, en als je bijvoorbeeld gokt op de Schilderswijk (waar relatief weinig succes wordt behaald) kan het zijn dat je eindigt met een onverkoopbaar huis tussen de Jihadisten. Als je daar zelf woont is dat natuurlijk niet leuk
(B) Interessanter is dat Den Haag de ambitie heeft om een studentenstad te worden. Dat is het op dit moment absoluut niet ondanks dat er instellingen zijn, maar de tekenen wijzen erop dat deze ambitie waargemaakt kan worden. Niet alleen vestigen universiteiten zich nu in Den Haag, ook stijgt het aantal studenten elk jaar.
Den Haag wil de (verwachte) instroom van studenten in goede banen leiden door campussen te realiseren buiten de stadskernen. Dat is aardig bedoeld (en ze willen overlast tegengaan) maar de ervaring in andere steden leert dat veel studenten daar niet op zitten te wachten. Studenten zijn op zoek naar betaalbare buurten in de buurt van het stadscentrum. Een student maakt nog geen zomer, maar de instroom van jong bruisend bloed heeft zonder meer een erg positief effect op de leefbaarheid en de aantrekkingskracht van een dergelijke buurt. Eerst komen de studenten, dan de barretjes, dan de kunstenaars en tot slot de yuppen.
De truc is om op tijd uit te vogelen waar de instroom zich op gaat richten. Dat is nu nog koffiedik kijken (ik zie veel tegenovergestelde voorspellingen) maar zal toch op een gegeven moment duidelijk moeten worden. Tussen de studenten wonen is trouwens fijner dan tussen de Jihadisten wonen als je toch inzet op een gentrificationproces.
Ja, de studentenflats van DUWO kan je het beste negeren. Het ruimtelijk effect van dergelijke flats is veelal negatief, het trekt ook het verkeerde soort student aan (sociale huur) en DUWO plaats ze (deels onder druk van de gemeente) buiten de populaire kernen. Een troosteloze aanblik is inderdaad wat het oplevert, ik word er zelf ook een beetje moedeloos van. Voor de buurt levert het veel herrie en fietsoverlast op.quote:Op zondag 13 september 2015 12:43 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dank voor je reply. Dat Den Haag inzet op studenten is mij ook al opgevallen idd. Veel studenten van de Haagse Hogeschool huisvesten zich nu trouwens rond Den Haag HS, in laak, stationsbuurt en bepaalde straten in de schilderswijk. Duwo heeft afgelopen jaar ook twee studentenflats opgeleverd vlak naast HS, alhoewel dat een behoorlijk troostelijke aanblik heeft. Verder is bedrijventerrein Binckhorst heel hip aan het worden met huisvesting voor start-ups en kunstenaars in Bink36 en de Caballero Fabriek.
quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:07 schreef Psy-freak het volgende:
Niet je eigen (wat duurdere) plaggenhut bouwen
[ afbeelding ]
Gadver die wil je toch niet als buur hebbenquote:Op zaterdag 12 september 2015 17:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Woont Femke Halsema al een tijd, met nog een hele batterij andere Groenlinkse partijbonzen. Die kochten daar al een jaar of 7 a 8 geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |