Soms? Sóms???quote:Op woensdag 2 september 2015 21:32 schreef martijnde3de het volgende:
Mijn gevoel soms bij de Nederlandse politiek.
[ afbeelding ]
Volgens mij leer je op de kleuterschool al dat "ja maar hij deed het ook!" geen excuus is.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als politici hun volk dom willen noemen, moeten ze dat vooral een keer uitspreken. "Wij willen geen referendum, want u weet niet waar het over gaat."
En het gehele volk gaat natuurlijk uniform een richting op.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:32 schreef martijnde3de het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, 100% van de bevolking is het op alle punten eens met de PVV. Wilders zegt immers altijd "Nederland wil dit en dat", "Nederland heeft genoeg van" etc.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:36 schreef Zolder het volgende:
[..]
En het gehele volk gaat natuurlijk uniform een richting op.
Ja, laten we het niveau omhoog halen. Kun je deze weer uit de kast halen:quote:Op woensdag 2 september 2015 21:46 schreef Igen het volgende:
Maar ik gun alle Nederlanders een tweede kans om te laten zien dat het ook anders kan. Om te laten zien dat ze zich als volwassenen kunnen gedragen, die met verantwoordelijkheid een keuze kunnen maken en die dus serieus genomen kunnen worden.
Want een Nederland waar een flink deel van het volk niet boven het niveau kleuterschool uitkomt zodat het land gebabysit moet worden door de oudere broer die met z'n half afgemaakte geschiedenisstudie de rol als "verstandige politicus" kan spelen, is niet mijn ideaalbeeld voor Nederland.
Je zou daarboven moeten staan ipv. als reactie jezelf tot hetzelfde lage niveau te verlagen en dan te klagen dat je niet serieus wordt genomen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, laten we het niveau omhoog halen. Kun je deze weer uit de kast halen:
Ergens in het noorden hebben ze dit geloof ik. Finland oid? Heb begrepen dat het goed gaat. Dacht ik in een documentaire gezien te hebben. Lekker vaag deze omment, I know.quote:
Hoe kun je van de kiezer verwachten dat hij/zij dit maar gewoon even negeert. Het gaat hier om een politicus van een van de grootste partijen van Nederland die doodleuk doet alsof de Tweede Wereldoorlog hier uitbreekt als die Europese Grondwet niet komt. Dat is een misdadige vorm van ophitsing. Het volk heeft juist laten zien hier doorheen te prikken door tegen te stemmen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou daarboven moeten staan ipv. als reactie jezelf tot hetzelfde lage niveau te verlagen en dan te klagen dat je niet serieus wordt genomen.
Nee, juist niet. "Het volk" heeft laten zien zich niet te kunnen inhouden en massaal te happen op trollbait.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hoe kun je van de kiezer verwachten dat hij/zij dit maar gewoon even negeert. Het gaat hier om een politicus van een van de grootste partijen van Nederland die doodleuk doet alsof de Tweede Wereldoorlog hier uitbreekt als die Europese Grondwet niet komt. Dat is een misdadige vorm van ophitsing. Het volk heeft juist laten zien hier doorheen te prikken door tegen te stemmen.
Dus het volk heeft eigenlijk geen echte keus? Het is óf slikken wat je wordt voorgehouden óf je bent een laaggeschoolde idioot die niet weet waar hij het over heeft.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, juist niet. "Het volk" heeft laten zien zich niet te kunnen inhouden en massaal te happen op trollbait.
Nee. Er waren ook nee-stemmers die wisten waar het over ging, wat het verdrag inhield en om inhoudelijke redenen tegen stemden. Zoals het hoort.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dus het volk heeft eigenlijk geen echte keus? Het is óf slikken wat je wordt voorgehouden óf je bent een laaggeschoolde idioot die niet weet waar hij het over heeft.
Dat is de tactiek van 'weldenkend links'. De mensen die bezwaren hebben tegen hun ideeen (Europese Unie, multikul, etc) afschilderen als halfidioten.waar je eigenlijk niet bij wil horen. In Nederland vaak Tokkies genaamd, in de VS weer Rednecks. Terwijl je juist leuk, hip, modern, sociaal bent als je voor hun ideeen kiest.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dus het volk heeft eigenlijk geen echte keus? Het is óf slikken wat je wordt voorgehouden óf je bent een laaggeschoolde idioot die niet weet waar hij het over heeft.
Lees dit eens: https://decorrespondent.n(...)an/82836160-4c5ac849quote:Op woensdag 2 september 2015 21:32 schreef martijnde3de het volgende:
[ afbeelding ]
De politici die voorstemden en later de referendumuitslag bij het grof vuil zetten wisten niet eens waar het over ging. Die moesten de argumenten voor aflezen van een door BZ met belastinggeld gemaakt verstrekt kaartje. De Nee-stemmers hadden donders goed door dat het betekende dat we minder over onze toekomst te vertellen kregen.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Er waren ook nee-stemmers die wisten waar het over ging, wat het verdrag inhield en om inhoudelijke redenen tegen stemden. Zoals het hoort.
Maar die groep was ongeveer precies even groot als de groep ja-stemmers die inhoudelijk stemden (ook niet allemaal). De doorslag gaven de mensen die het als een kleuterspelletje zagen.
Het is helemaal niet negatief dat ze straatarm zijn. Straks zijn de MO-landen bijna net zo welvarend als West-Europa en komen de arbeidsvoorwaarden op hetzelfde niveau (nadat die juist door die arbeidsmigratie sterk zijn verslechterd) en dan is er weer een nieuwe impuls nodig voor the race to the bottom. Tevens moet de EU telkens weer groter en 'onbestuurbaarder' worden om de nationale soevereiniteit verder uit te hollen. De EU is nooit af, de EU staat nooit stil, dat is de truc, het is geen superstaat, het is een beweging, een richting.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:08 schreef ForzaMilan het volgende:
Maarja, als ik het dus goed begrijp waar het dus eigenlijk op neer komt:
De EU willen Oekraine, Moldavie en Georgie toevoegen aan de EU op den duur.
Dit zijn arme landen met nauwelijks binding aan Europa.
Oekraine is straatarm maar heeft wel grote schaliegasvoorraden in het Oosten.
Deze voorraden gebruiken zorgt voor meer onafhankelijk van het Russische Gazprom. (wat positief is)
Echter moeten we wel veel geld in die drie landen steken omdat ze straatarm zijn. (wat dan weer negatief is)
Echter zijn op dit moment de resultaten van schaliegaswinning teleurstellend.
Een Flucht nach vorne.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De EU is nooit af, de EU staat nooit stil, dat is de truc, het is geen superstaat, het is een beweging, een richting.
300.000 toch? Nog 190 te gaan?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:51 schreef LXIV het volgende:
Er zijn trouwens 110.000 stemmen opgehaald. Nog 140.000 te gaan. Dat is erg veel, ik betwijfel of het gehaald wordt. Maar dan nog zijn ze verder gekomen dan ik dacht!
Halen ze nooit. Ze zijn op 18 augustus begonnnen met werken, dat is middenin de vakantieperiode. Ze zijn al aan het crowdfunden geslagen omdat hun budget gewoon niet toereikend is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:36 schreef LXIV het volgende:
110.000 handtekeningen. Het wordt nog spannend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |