abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155344810
De VN?

Ze zijn daar wel van het padje, maar dat ze een aanslag zouden plegen op onze Sinterklaas?
pi_155344847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Sowieso. De slavernij vond niet plaats in Nederland dus in beginsel zijn er in Nederland helemaal geen kinderen van slavernij die ergens last van kunnen hebben. En ten tweede is het ook een beetje raar als de VN pleit om herinneringen aan de geschiedenis uit te wissen en de boel in de doofpot te stoppen om een kinderfeest leuk te houden.
Ik zal het je nog sterker vertellen, de inwoners die geprofiteerd hebben van slavernij zijn hoogstwaarschijnlijk inwoners van Afrikaanse landen, aangezien slavernij daar plaats vond en niet hier. Dus de kans is groot dat een slachtoffer eigenlijk de dader blijkt te zijn, zeker als je zijn stamboom gaat uitpluizen tot 500 jaar in zijn geschiedenis.
pi_155344944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:27 schreef Struan het volgende:
De VN?

Ze zijn daar wel van het padje, maar dat ze een aanslag zouden plegen op onze Sinterklaas?
Nee de tegenstanders van zwarte Piet ;) Als de VN niet helpt en er verder geen stappen zijn...dat kunnen een aantal waarschijnlijk niet verkroppen.
pi_155344966
ik begin inmiddels zo enorm giftig te worden over dat constante gezeik en geziek hierover.
pi_155345014
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:50 schreef kovenant het volgende:
ik begin inmiddels zo enorm giftig te worden over dat constante gezeik en geziek hierover.
Ik word nu wel sinterklaasgezeik moe, het wordt zo hoog gespeeld en er komt toch geen wederzijds begrip.
Zal eens vragen of m'n pa dit boek nog heeft, vrij typisch
pi_155345024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 06:32 schreef luxerobots het volgende:
Als Verene Shepherd en het anti-racismecomité zich ergens mee gaan bemoeien weet ik genoeg.

Bepaalde lieden hebben nu eenmaal racisme nodig, al was het maar om een schadeclaim in te dienen voor de nabestaanden van Afro-Amerikaanse slaven.
Dit dus, het hakken op Sinterklaas is onderdeel van de lobby voor miljarden euro's aan "genoegdoening" voor landen als bijv. Haïti. Mevrouw Shepperd zal er overigens al voor gezorgd hebben dat er van die miljardensteun ook genoeg in haar eigen beurs zal verdwijnen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_155345044
Anders lossen ze even echte wereldproblemen op, onee, dat kunnen ze niet..
pi_155345083
de waarheid is soms niet leuk om te horen.
pi_155345117
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

Ik word nu wel sinterklaasgezeik moe, het wordt zo hoog gespeeld en er komt toch geen wederzijds begrip.
Zal eens vragen of m'n pa dit boek nog heeft, vrij typisch
[ afbeelding ]
Waar gaat dat boek over?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155345169
Ach. De traditie an sich kan best ook wat andere pieten dulden. Daar zit het probleem niet. Het zou mooi zijn als de tegenstanders beseffen dat ze volstrekt het verkeerde pad kiezen om het aan te kaarten. Deze kritiek, door deze mensen en op deze manier werkt alleen maar averechts. Typisch iets voor verongelijkte racismegillers om de kwestie keihard stigmatiserend tegemoet te treden. Als er niet meer respect en begrip komt voor de voorstanders, de traditie en de context waarin dit alles nu plaatsvindt zal het altijd een loopgravenoorlog blijven.
pi_155345270
Met zwarte schmink op is iedereen eender, of je daaronder nou wit, geel of bruin bent. Dus hoezo racisme? Lijkt me juist het omgekeerde!

Daarbij stelt de zwarte schmink niet eens een huidskleur voor maar is het een uiting van een oeroude traditie over het goed en kwaad, licht en donker waarbij het zwart van Zwarte Piet het zwart van het roet van de schoorsteen is. Zwarte Piet hoort dan ook in principe gitzwart te zijn, niet bruin.

Dat ze zich eens inlezen en verdiepen in een traditie ipv oppervlakkig te lopen blaten.

Maar nee, zo gauw je jezelf zwart schminkt ben je een racist want jezelf zwart schminken is per definitie 'blackface'. :') Hoe kortzichtig kan je zijn. Neigt m.i. zelfs naar racisme...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:24:24 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155345299
Kreeg Belgie ook die reprimande?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155345302
Ik zag vanochtend een neger de straatvegen en moest toen denken aan een slavenverleden. :'(
En dan ben ik blank! Wat moet zijn kind wel niet denken. Dat zijn vader voor een baas werkt. :'(
pi_155345343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:24 schreef nils7 het volgende:
Kreeg Belgie ook die reprimande?
En Duitsland: https://de.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155345654
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klopt. En eigenlijk maak ik me er ook totaal niet druk om. Misschien is het ook wel niet meer van deze tijd.

Ze zoeken het maar uit allemaal. :W
Een beetje zoals de rebel flag in de USA, heeft er jaren gehangen en opeens is het helemaal fout.
pi_155345691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:52 schreef madam-april het volgende:
Het Sinterklaasfeest willen ze verbieden terwijl Noroez op de Unesco-lijst van het Immateriële Werelderfgoed staat.

Totaal niet serieus te nemen...
Hypocrieter kan niet. Maar ja, VN he :')
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:53:20 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155345707
Wat ik een beetje jammer vind is dat de figuren die het hardst roepen dat Zwarte Piet (en een aanverwante zaken) zo fout is.
Maar wel lekker met hun Samsungetje of iPhone lopen te whatsappen....

Wat een hypocriet volk is dat, want moderne slavernij bestaat vandaag de dag nog gewoon.
En die anti-zwarte pieters hebben er geen bezwaar mee om die moderne slavernij in stand te houden ;(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155345785
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit dus, het hakken op Sinterklaas is onderdeel van de lobby voor miljarden euro's aan "genoegdoening" voor landen als bijv. Haïti. Mevrouw Shepperd zal er overigens al voor gezorgd hebben dat er van die miljardensteun ook genoeg in haar eigen beurs zal verdwijnen...
Het gaat dan ook enerzijds om een dubbele agenda en anderzijds voor een TOTALVERBOT op Piet, in welke vorm dan ook.
pi_155345888
Laat die mensen van de VN toch lekker een eind blaten en neem er geen aanstoot aan. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:07:40 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_155345919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 03:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze hebben blijkbaar niets beters te doen bij de VN. Fijn dat al het racisme waar doden bij vallen in de wereld is opgelost, behalve dan dat Sinterklaasfeest van ons hè.
Dit was precies mijn gedachte :D.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:12:39 #72
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_155346004
quote:
Het antiracisme-comité van de VN sprak zelfs over 'schendingen van mensenrechten'
Nigger, please...

Zo frustrerend, ik weet nu al dat die delegatie een of ander beleefd verhaal gaat ophangen, waarschijnlijk nog met excuses ook. Wat zou ik ze graag de middelvinger geven met hun Orwelliaanse agenda.
pi_155346112
Sinterklaas en zwarte piet is ook ooit eens bedacht door iemand, dus het kan ook zo verdwijnen. Tradities komen en gaan.

Maar dit vage VN-clubje ruikt natuurlijk geld. Die lui worden al zwaar overbetaald voor niets doen, en met aanklachten kunnen ze nog meer geld vangen. Bovendien is het een effectieve vorm van preventief jij-bakken zodat de echte misstanden in eigen land niet op de agenda komen.
pi_155346299
Was ik net van mijn blanke schuldgevoelens af, beginnen ze er weer over. Ze doen het erom!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:37:43 #75
443973 Eugene.H
Bling Bling Boy!
pi_155346385
quote:
9s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:31 schreef I-care het volgende:
Was ik net van mijn blanke schuldgevoelens af, beginnen ze er weer over. Ze doen het erom!
Wacht maar, met een blanke penis zul je nog vaak verwijten krijgen. :{
Ik hou van jou Susan Test!
pi_155346476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:37 schreef Eugene.H het volgende:

[..]

Wacht maar, met een blanke penis zul je nog vaak verwijten krijgen. :{
Ik date geen blondjes meer :{w
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155346523
Eefje de Kroon zegt dat we in ons hemd staan als we niets doen aan dit grote wereldprobleem dus dan is dat zo !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_155346628
Maar wat is nu werkelijk het probleem als de pieten een ander kleurtje krijgen?

Dat iets traditie is wil toch niet zeggen dat het dan maar oké is en altijd hetzelfde moet blijven? Wij zien toch ook liever dat de Spanjaarden stoppen met het treiteren en doden van stieren voor de fun? Nu worden er hier wel geen pieten getreiterd en gedood, maar blijkbaar is er een deel van onze én de internationale bevolking die aanstoot neemt aan de figuur zwarte piet vanwege de geschiedenis van de slavernij.

Het zo hardnekkig vast willen blijven houden aan deze figuur heeft er volgens mij meer mee te maken dat de Nederlander amper nog een eigen identiteit / cultuur heeft, maar met het zwart houden van de pieten denkt dat het nog iets van een eigen identiteit heeft terwijl dit natuurlijk gewoon schijn is.

Mijn mening: Het maakt me eerlijk gezegd geen drol uit. Zwart, paars, geel of rood. Het gaat me er om dat het een leuk kinderfeest blijft en dat volwassenen eens na gaan denken over het waarom dit zo hoog op wordt genomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:02:55 #79
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_155346740
Flikker op met die kut discussie, zwarte piet moet imo gewoon zwarte piet blijven. Mensen die het als racistisch bestempelen laten hun eigen onzekerheden en minderwaardigheidscomplex zien.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_155346764
quote:
Zeg ik ook altijd tegen PVV'ers.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:16:02 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_155346928
God is blank. Religie verbieden! :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_155347069
Dat continue gezeik... :(

Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_155347073

Er zijn toch wel belangrijkere zaken als het gaat over zwarte mensen die in boten komen.

Lijkt mij.
pi_155347096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:25 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Er zijn toch wel belangrijkere zaken als het gaat over zwarte mensen die in boten komen.

Lijkt mij.
Idd ze vergeten steeds sinterklaas mee te nemen, ondankbare racistische honden die zwarten. :D
pi_155347347
quote:
Het nieuwe oordeel van dit comité met de officiële Engelse naam 'International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination' wordt echter als 'zwaarder' gezien. Eefje de Kroon van het Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten (NJCM), dat de gesprekken in Genève bijwoont, benadrukt dat dit gezelschap de naleving van het Verdrag voor de Rechten van de Mens controleert.
Overal ter wereld worden mensen gemarteld omdat ze bij de verkeerde groep horen, zonder proces opgesloten voor iets wat ze niet hebben gedaan, op basis van huidskleur of godsdienst uitgesloten van deelname aan de samenleving, gediscrimineerd omdat ze homoseksueel zijn, vermoord omdat ze een afwijkende politieke mening hebben en dat gebeurt toch ook echt in landen die dit verdrag hebben ondertekend.

Maar dit clubje maakt zich druk om Zwarte Piet. De prioriteiten zijn weer eens dik op orde daar bij de VN ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 10:46:02 ]
pi_155347411
Gewoon kappen met dat gejank, van beide kanten. :')

Ga gewoon als Piet met een ander kleurtje rondlopen, in plaats van rellen en kinderen lastigvallen met je gezeik. Als er genoeg animo is voor andere kleurtjes dan weten we over een paar jaar niet beter dan dat Piet elke kleur kan hebben.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:00:18 #87
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_155347638
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:49 schreef Stompzinnig het volgende:
Gewoon kappen met dat gejank, van beide kanten. :')

Ga gewoon als Piet met een ander kleurtje rondlopen, in plaats van rellen en kinderen lastigvallen met je gezeik. Als er genoeg animo is voor andere kleurtjes dan weten we over een paar jaar niet beter dan dat Piet elke kleur kan hebben.
Die animo is er niet, het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking wil dat Piet zwart blijft. De enige mensen die lopen te rellen, janken en kinderen lastigvallen zijn de anti-Pieten, die per se hun mening willen doordrukken.

Dus nee, we gaan ''gewoon'' met dezelfde kleur rondlopen als altijd.
pi_155347783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die animo is er niet, het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking wil dat Piet zwart blijft. De enige mensen die lopen te rellen, janken en kinderen lastigvallen zijn de anti-Pieten, die per se hun mening willen doordrukken.

Dus nee, we gaan ''gewoon'' met dezelfde kleur rondlopen als altijd.
Van beide kampen zijn er gevallen geweest van rellen en gejank. Tokkies die anders gekleurde Pieten lastigvallen, of social media volspammen met racistisch geneuzel.

Maar goed, als die animo er niet is zal hij wel gewoon zwart moeten blijven. Die Anti-Pieten zouden er meer aan hebben om zelf gewoon als alternatieve Piet rond te lopen. Misschien krijg je dan dat sommige kinderen er zelf voor kiezen om zich als een kleurtje dat ze leuker vinden te verkleden.

Maar dat willen de tegenstanders niet. Ze willen liever zielig zijn en rellen dan aan een oplossing werken.
pi_155347984
Kan hier geen referendum over georganiseerd worden?
Nederland wordt tenslotte geacht een democratie te zijn, dus meeste stemmen tellen.

En daarna een verbod invoeren om dit onderwerp ooit nog ter discussie te stellen.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_155348127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:17 schreef Phoenix78 het volgende:
Kan hier geen referendum over georganiseerd worden?
Nederland wordt tenslotte geacht een democratie te zijn, dus meeste stemmen tellen.

En daarna een verbod invoeren om dit onderwerp ooit nog ter discussie te stellen.
Een referendum gaat over wetgeving. Over welke nieuwe wetgeving zou het referendum dan moeten gaan? Een landelijk verbod om je als Zwarte Piet te verkleden? Een verplichting voor alle basisscholen om in de les aandacht te besteden aan het racistische karakter van het Sinterklaasfeest? Een wettelijke inspanningsverplichting voor het OM om uitgeverijen van boekjes met daarin Zwarte Piet aan te klagen wegens groepsbelediging?

(Dat is trouwens ook precies het probleem met wat de VN evt. wil. De mensenrechten dienen niet om politiestaat-achtig 24/7 de burger in de gaten te houden op eventueel racistisch gedrag. Als de grote meerderheid in een land een stel racisten zijn die mensen om hun huidskleur uitlachen en uitstoten, dan is dat heel simpel een kwestie van "pech gehad". Alhoewel je evt. wel een inspanningsverplichting van de overheid kan benoemen, zoals in de OP ook voorzichtig wordt gehint, maar je kan niet of nauwelijks voorschrijven hoe zo'n inspanningsverplichting eruit zou moeten zien.)

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 11:34:17 ]
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:48:22 #91
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_155348619
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat we dan allerlei verschillende kleuren Pieten hebben behalve zwarte.
Krijg je weer het gezeur dat het discriminatie is want alle soorten kleuren behalve zwarte!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:49:03 #92
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_155348632
quote:
Mijn mening: Het maakt me eerlijk gezegd geen drol uit. Zwart, paars, geel of rood. Het gaat me er om dat het een leuk kinderfeest blijft en dat volwassenen eens na gaan denken over het waarom dit zo hoog op wordt genomen.
Dit!
pi_155348753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:21 schreef Montagui het volgende:
Daarbij stelt de zwarte schmink niet eens een huidskleur voor maar is het een uiting van een oeroude traditie over het goed en kwaad, licht en donker waarbij het zwart van Zwarte Piet het zwart van het roet van de schoorsteen is. Zwarte Piet hoort dan ook in principe gitzwart te zijn, niet bruin.
Dat is natuurlijk onzin, de Zwarte Piet met zijn pakje en zijn lippen en oorbellen is gewoon een karikatuur van een neger zoals dat in de racistische tijden van voor WOII paste.

quote:
Dat ze zich eens inlezen en verdiepen in een traditie ipv oppervlakkig te lopen blaten.
Daar ben ik het wel mee eens, kritiek zou hier en daar best wat hout kunnen snijden, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt en mij hebben van de kant de buitenlandse criticasters nog geen signalen bereikt dat ze dat uberhaupt serieus nemen.

quote:

Dat iets traditie is wil toch niet zeggen dat het dan maar oké is en altijd hetzelfde moet blijven? Wij zien toch ook liever dat de Spanjaarden stoppen met het treiteren en doden van stieren voor de fun? Nu worden er hier wel geen pieten getreiterd en gedood, maar blijkbaar is er een deel van onze én de internationale bevolking die aanstoot neemt aan de figuur zwarte piet vanwege de geschiedenis van de slavernij.

Het zo hardnekkig vast willen blijven houden aan deze figuur heeft er volgens mij meer mee te maken dat de Nederlander amper nog een eigen identiteit / cultuur heeft, maar met het zwart houden van de pieten denkt dat het nog iets van een eigen identiteit heeft terwijl dit natuurlijk gewoon schijn is.
Ik denk dat een belangrijk deel van het probleem is dat de mensen die hierin het hardst willen vasthouden aan hun eigen identiteit daarmee bedoelen dat dit kinderfeestje er voor blanke kindertjes en hun ouders is. Als je de traditie dat het een feest voor alle Nederlandse kindertjes hoog wil houden dan ga je juist wat aanpassinkjes doorvoeren om ook de zwarte ouders en daarmee de zwarte kinderen erbij te betrekken.

Overigens, als het om de Nederlandse Sinterklaastraditie gaat, dan is de Kerstman daarvan de grote bedreiging. Dat is gewoon een concurrent, een nep-Sinterklaas, een product van culturele overheersing door de VS. Gaan ze dan winkels lastigvallen die zich uitleveren aan de Kerstman?

quote:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oplossing ligt gewoon al klaar. Zwarte Piet kwam al door de schoorsteen, er zit al iets in de traditie dat het zwart van het roet zou komen. Er is bij mijn weten geen enkel liedje of wat dan ook dat het zwarte verbindt aan een huidskleur. Dus weg met de schmink, kolen moeten we hebben, maak ze zwart als een mijnwerker en het is klaar. Dan heb je in 5 jaar de schade aan het feest hersteld en blijft alleen het gevecht tegen de Kerstman en een paar idioten die het woord 'zwart' sowieo willen afschaffen over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155348837
Heb niets met Sinterklaas, ze doen maar. Er zijn op dit moment wel ergere dingen op de wereld.
pi_155348917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, de Zwarte Piet met zijn pakje en zijn lippen en oorbellen is gewoon een karikatuur van een neger zoals dat in de racistische tijden van voor WOII paste.
Kijk eens naar een sjors en sjimmie uit 1971 en daar zien we ook nog steeds sjimmie op die karikaturale negeroide wijze getekend zijn

http://www.sjors-en-sjimm(...)SjoSjishow.asp?id=28

Moeten we dan maar alle verleden achter ons laten en mogen karikaturen ook niet meer. Verder verbinden mensen in NL niet meer die karikatuur met de zwarte piet van sinterklaas. Het is niets meer dan lange tenen van de VN die aan het doorschieten zijn.
pi_155348927
quote:

[..]

De oplossing ligt gewoon al klaar. Zwarte Piet kwam al door de schoorsteen, er zit al iets in de traditie dat het zwart van het roet zou komen. Er is bij mijn weten geen enkel liedje of wat dan ook dat het zwarte verbindt aan een huidskleur. Dus weg met de schmink, kolen moeten we hebben, maak ze zwart als een mijnwerker en het is klaar. Dan heb je in 5 jaar de schade aan het feest hersteld en blijft alleen het gevecht tegen de Kerstman en een paar idioten die het woord 'zwart' sowieo willen afschaffen over.
Dat is voor de zeikerds vast niet genoeg. Die zullen dan klagen dat de "eigenlijke" betekenis nog steeds racistisch is en alleen een beetje verdoezeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 12:03:03 ]
pi_155349020
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:24 schreef Igen het volgende:
Een referendum gaat over wetgeving. Over welke nieuwe wetgeving zou het referendum dan moeten gaan? Een landelijk verbod om je als Zwarte Piet te verkleden? Een verplichting voor alle basisscholen om in de les aandacht te besteden aan het racistische karakter van het Sinterklaasfeest? Een wettelijke inspanningsverplichting voor het OM om uitgeverijen van boekjes met daarin Zwarte Piet aan te klagen wegens groepsbelediging?
Waarom moet het zo moeilijk? Gewoon een referendum opzetten met de vraag: Willen wij Zwarte Piet houden zoals hij is of afschaffen / veranderen?

Daarmee snoer je meteen de mond van alle "zeurpieten" die vanwege eigen (financiele?) belang deze discussie levend proberen te houden. Als wij met zijn allen gekozen hebben voor Zwarte Piet dan kan niemand daar nog wat aan doen, want democratie.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_155349024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 03:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze hebben blijkbaar niets beters te doen bij de VN. Fijn dat al het racisme waar doden bij vallen in de wereld is opgelost, behalve dan dat Sinterklaasfeest van ons hè.
Prioriteiten stellen he.

Nederland van racisme beschuldigen is leuker en makkelijker dan de problemen in Afrika oplossen (racisme Hutu's en Tutsi's misschien?)
pi_155349060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:46 schreef Pedroso het volgende:
Eefje de Kroon zegt dat we in ons hemd staan als we niets doen aan dit grote wereldprobleem dus dan is dat zo !
Voor degenen die interesse hebben in het rapport mede opgesteld door Eefje.

http://www.njcm.nl/site/uploads/download/625
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155349076
quote:

[..]

Ik denk dat een belangrijk deel van het probleem is dat de mensen die hierin het hardst willen vasthouden aan hun eigen identiteit daarmee bedoelen dat dit kinderfeestje er voor blanke kindertjes en hun ouders is. Als je de traditie dat het een feest voor alle Nederlandse kindertjes hoog wil houden dan ga je juist wat aanpassinkjes doorvoeren om ook de zwarte ouders en daarmee de zwarte kinderen erbij te betrekken.
Waarom zou dat laatste moeten? De VN en al die mensenrechtenorganisaties hameren op rechten voor culturele groeperingen. Moslimzwemuurtjes, speciaal onderwijs, suikerfeest, Kwakoe-festival zonder blanke organisatoren, een paspoort met een pasfoto in klederdracht, halal/kosjer slachten, noem het allemaal maar op. Ik vind dat allemaal hartstikke prima. Maar waarom zou je als meerderheidscultuur dan ook niet bepaalde gebruiken mogen hebben waar minderheden niet per se helemaal volwaardig aan mee kunnen/willen doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 12:08:46 ]
pi_155349126
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:06 schreef Phoenix78 het volgende:

[..]

Waarom moet het zo moeilijk? Gewoon een referendum opzetten met de vraag: Willen wij Zwarte Piet houden zoals hij is of afschaffen / veranderen?

Daarmee snoer je meteen de mond van alle "zeurpieten" die vanwege eigen (financiele?) belang deze discussie levend proberen te houden. Als wij met zijn allen gekozen hebben voor Zwarte Piet dan kan niemand daar nog wat aan doen, want democratie.
Met een referendum, en dus een wet, trek je een bepaald onderwerp als overheid naar jezelf toe. Op dat moment wordt het natuurlijk wel heel moeilijk om naar buiten toe vol te kunnen houden dat sinterklaas een keuze van mensen zelf is en dat je er zelf niet zo veel aan kunt doen.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:11:22 #102
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155349133
quote:

SPOILER
het idee is dat je als zwarte piet niet herkend wordt door de kinderen. Als blanke met zwarte schmink op gaat dat best goed. Met andere kleuren valt dat nog best tegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')