abonnement Unibet Coolblue
pi_157201597
"God's volk". Klinkt een beetje als een hoertje dat jaloers is omdat een andere hoer meer aandacht krijgt.
Conscience do cost.
pi_157201932
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:01 schreef bianconeri het volgende:
Ik kom regelmatig van die gekke Israel lovers tegen,
He kijk, een gekke racist. :W *O*
pi_157201998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:58 schreef bianconeri het volgende:
De joden verwierpen Jezus, logisch toch dat God ze verwierp.
Waarom denk je dat de joden Jezus verwierpen ?
pi_157202296
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een jood die geloofde in Jezus was/is geen jood (ja ok bij geboorte nog) maar is een christen.

De joden als geheel zijn dan ook niet Gods volk meer. Een jood als individu kan nog wel deel uitmaken van Gods volk en dus redding krijgen als christen, als hij dus Jezus aanvaardt.
Want de Bijbel zegt duidelijk dat je Jezus moet aanvaarden.
Hoe kan God zijn echte volk verloochenen als hij ze in de eindtijd nog gaat gebruiken:
Zie openbaringen 7 vanaf vers 4

4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
5 Uit de stam Juda waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Ruben waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Gad waren er twaalfduizend verzegeld,
6 uit de stam Aser waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Naftali waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Manasse waren er twaalfduizend verzegeld,
7 uit de stam Simeon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Levi waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Issaschar waren er twaalfduizend verzegeld,
8 uit de stam Zebulon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Jozef waren er twaalfduizend verzegeld, en uit de stam Benjamin waren er twaalfduizend verzegeld.

Of wil jij beweren dat jij een lid bent uit 1 van die 12 stammen?
Denk het niet.
Er staat ook duidelijk uit de stammen van de ISRAELIETEN :)

Alle mensen die toen der tijd niet tot de Joden behoorden waren heidenen.
de grieken en romeinen waren ook geen joden dus.

Lees ook even leviticus 26

quote:
U mag voor uzelf geen afgoden maken, u mag voor uzelf geen beeld of gewijde steen oprichten en u mag in uw land geen gebeeldhouwde steen zetten om u daarvoor neer te buigen, want Ik ben de HEERE, uw God.
2 Mijn sabbatten moet u in acht nemen, en voor Mijn heiligdom moet u eerbied hebben. Ik ben de HEERE.
3 Als u in Mijn verordeningen wandelt en Mijn geboden in acht neemt en ze houdt,
4 dan zal Ik u op zijn tijd regen geven, zodat het land zijn opbrengst zal geven en de bomen van het veld hun vruchten zullen geven.
5 Dan zal de dorstijd bij u tot de wijnoogst duren, en de wijnoogst zal tot de zaaitijd duren. U zult uw brood tot verzadiging toe eten en onbezorgd in uw land wonen.
6 Ik zal vrede in het land geven, zodat u kunt slapen zonder dat iemand u schrik aanjaagt. Ik zal de wilde dieren uit het land wegdoen en geen zwaard zal meer door uw land gaan.
7 U zult uw vijanden achtervolgen en zij zullen door het zwaard vóór u neervallen.
8 Vijf van u zullen er honderd achtervolgen, en honderd van u zullen er tienduizend achtervolgen. Uw vijanden zullen door het zwaard vóór u neervallen.
9 Ik zal Mij naar u toewenden, u vruchtbaar en talrijk maken en Mijn verbond met u bevestigen.
10 Terwijl u nog van de oude oogst van het oude jaar eet, kunt u de oude oogst al wegdoen vanwege de nieuwe.
11 Ik zal Mijn tabernakel in uw midden plaatsen en Mijn ziel zal niet van u walgen.
12 Ik zal in uw midden wandelen. Ik zal u tot een God zijn en u zult Mij tot een volk zijn.
13 Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land van de Egyptenaren geleid heeft, zodat u niet meer hun slaven bent. Ik heb de stangen van uw juk gebroken en u rechtop laten gaan.
14 Maar als u niet naar Mij luistert en al deze geboden niet doet,
15 als u Mijn verordeningen verwerpt en als uw ziel van Mijn bepalingen walgt, zodat u geen enkele van Mijn geboden doet door Mijn verbond te verbreken,
16 dan zal Ik Zelf dit met u doen: Ik zal verschrikking over u brengen, tering en koorts, die uw ogen doen bezwijken en uw leven doen wegkwijnen. U zult uw zaad voor niets zaaien, want uw vijanden zullen het opeten.
17 Ik zal Mijn aangezicht tegen u keren, zodat u door uw vijanden verslagen wordt. Zij die u haten, zullen over u heersen. U zult op de vlucht slaan, terwijl niemand u achtervolgt.
18 Als u dan ondanks dit alles nog niet naar Mij luistert, dan zal Ik u vanwege uw zonden zeven keer erger straffen.
19 Ik zal de trots op uw eigen kracht breken. Ik zal uw hemel als ijzer maken en uw aarde als brons.
20 Uw kracht zal voor niets verbruikt worden, uw land geeft zijn opbrengst niet en de bomen op het land geven hun vruchten niet.
21 Als u dan tegen Mij blijft ingaan en niet naar Mij wilt luisteren, dan zal Ik u overeenkomstig uw zonden zeven keer harder slaan.
22 Ik zal de dieren van het veld op u afsturen en die zullen u van kinderen beroven, uw vee uitroeien en u in aantal zó verminderen, dat uw wegen er verlaten bij liggen.
23 En als u zich hierdoor nog niet laat bestraffen en tegen Mij blijft ingaan,
24 dan zal Ik Zelf ook tegen u ingaan en zal Ik Zelf u vanwege uw zonden ook zeven keer harder slaan.
25 Dan breng Ik het zwaard over u, dat de wraak van het verbond voltrekt. Wanneer u zich dan in uw steden verzamelt, zal Ik de pest in uw midden sturen. U zult in de hand van de vijand overgegeven worden.
26 Wanneer Ik het u aan brood laat ontbreken, dan zullen tien vrouwen uw brood in één oven bakken en zij zullen uw brood in afgewogen hoeveelheden moeten teruggeven. U zult eten, maar niet verzadigd worden.
27 Als u dan hierom nog niet naar Mij luistert en u tegen Mij blijft ingaan,
28 dan zal Ik met grimmigheid tegen u ingaan en zal Ik Zelf u vanwege uw zonden ook zeven keer erger straffen.
29 U zult dan het vlees van uw eigen zonen eten, en het vlees van uw eigen dochters zult u eten.
30 Ik zal uw offerhoogten wegvagen en uw wierookaltaren uitroeien. Ik zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw stinkgoden werpen en Mijn ziel zal van u walgen.
31 Ik zal van uw steden een puinhoop maken en uw heiligdommen verwoesten. Ik wil de aangename geur van uw offers niet ruiken.
32 Ik Zelf zal het land verwoesten, zodat uw vijanden die daarin zijn gaan wonen, zich erover zullen ontzetten.
33 Ik zal u dan onder de heidenvolken verstrooien en Ik zal achter u een zwaard trekken. Uw land zal een woestenij worden en uw steden een puinhoop.
34 Dan zal het land behagen scheppen in zijn sabbatsjaren, alle dagen dat het verwoest ligt en u in het land van uw vijanden bent. Dan zal het land rusten en zal het behagen scheppen in zijn sabbatsjaren.
35 Alle dagen dat het verwoest ligt, zal het rusten, omdat het niet rustte gedurende uw sabbatten, toen u het bewoonde.
36 En wie van u overgebleven zijn, zal Ik in de landen van hun vijanden angst inboezemen, zodat het geritsel van een opdwarrelend blaadje hen al opjagen zal. Zij zullen op de vlucht slaan alsof ze voor een zwaard op de vlucht slaan, en neervallen, terwijl niemand hen opjaagt.
37 Zij zullen over elkaar struikelen alsof ze zich voor een zwaard uit de voeten maken, terwijl niemand hen opjaagt. U zult geen stand kunnen houden tegen uw vijanden,
38 maar u zult omkomen onder de heidenvolken en het land van uw vijanden zal u verslinden.
39 En wie van u overgebleven zijn, zullen vanwege hun ongerechtigheid wegkwijnen in de landen van uw vijanden. Ja, ook vanwege de ongerechtigheden van hun vaderen zullen zij met hen wegkwijnen.
Bekering en vergeving
40 Wanneer zij hun ongerechtigheid zullen belijden, mét de ongerechtigheid van hun vaderen, hun trouwbreuk, die zij tegen Mij gepleegd hebben, en ook dat zij tegen Mij zijn ingegaan,
41 – zodat Ik ook Zelf tegen hen inging en hen in het land van hun vijanden bracht – of wanneer dan hun onbesneden hart vernederd wordt en zij behagen scheppen in de straf voor hun ongerechtigheid,
42 dan zal Ik denken aan Mijn verbond met Jakob. En ook aan Mijn verbond met Izak, en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik denken, en Ik zal denken aan het land.
43 Terwijl het land door hen verlaten is en behagen schept in zijn sabbatsjaren – het ligt er immers omwille van hen verlaten bij – hebben zijzelf behagen in de straf voor hun ongerechtigheid, omdat, ja, omdat zij Mijn bepalingen verwierpen en hun ziel van Mijn verordeningen walgde.
44 Maar bovendien: wanneer zij in het land van hun vijanden zijn, dan zal Ik hen niet verwerpen en niet van hen walgen door hen te vernietigen en Mijn verbond met hen te verbreken, want Ik ben de HEERE, hun God.
45 Ik zal ter wille van hen denken aan het verbond met de voorouders, die Ik voor de ogen van de heidenvolken uit het land Egypte geleid heb om hun tot een God te zijn. Ik ben de HEERE.
46 Dit zijn de verordeningen, de bepalingen en de wetten die de HEERE gegeven heeft, over de verhouding tussen Hem en de Israëlieten, op de berg Sinaï, door de dienst van Mozes.
Hier lees je dat God inderdaad voor een lange tijd zijn volk veracht en uit het beloofde land verstoot.
Zoals dus ook gebeurd is want tot aan 1947/ 48 ongeveer lag het huidige israel er totaal verlaten bij.
maar van als je van af vers 40 leest, kun je lezen dat zo gouw ze berouw tonen over de zonden die zij en hun voorvaderen hebben gedaan dat God weer aan zijn verbond met Abraham Izaäk en Jacob denkt en hun dus niet meer verdelgt maar juist weer aan neemt als zijn volk.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157204227
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:47 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoe kan God zijn echte volk verloochenen als hij ze in de eindtijd nog gaat gebruiken:
Zie openbaringen 7 vanaf vers 4

4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
5 Uit de stam Juda waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Ruben waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Gad waren er twaalfduizend verzegeld,
6 uit de stam Aser waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Naftali waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Manasse waren er twaalfduizend verzegeld,
7 uit de stam Simeon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Levi waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Issaschar waren er twaalfduizend verzegeld,
8 uit de stam Zebulon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Jozef waren er twaalfduizend verzegeld, en uit de stam Benjamin waren er twaalfduizend verzegeld.

Of wil jij beweren dat jij een lid bent uit 1 van die 12 stammen?
Denk het niet.
Er staat ook duidelijk uit de stammen van de ISRAELIETEN :)
Zeer juist !!

quote:
Alle mensen die toen der tijd niet tot de Joden behoorden waren heidenen.
de grieken en romeinen waren ook geen joden dus.
Sterker nog! Ook de joden die te Torah niet meer naleefden waren in de ogen van de gelovige joden ook heidenen. Als Paulus zich aanvankelijk richtte tot de heiden, waren dit net deze gehelleniseerde joden.
pi_157204298
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:58 schreef bianconeri het volgende:
Paulus is toch ook een christen geworden?
Christen geworden ?? Hij heeft het christendom uitgevonden. Niet Jezus. Hoeveel keer moet ik je dat nog herhalen ?
pi_157205671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:47 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoe kan God zijn echte volk verloochenen als hij ze in de eindtijd nog gaat gebruiken:
Zie openbaringen 7 vanaf vers 4

4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
5 Uit de stam Juda waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Ruben waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Gad waren er twaalfduizend verzegeld,
6 uit de stam Aser waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Naftali waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Manasse waren er twaalfduizend verzegeld,
7 uit de stam Simeon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Levi waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Issaschar waren er twaalfduizend verzegeld,
8 uit de stam Zebulon waren er twaalfduizend verzegeld, uit de stam Jozef waren er twaalfduizend verzegeld, en uit de stam Benjamin waren er twaalfduizend verzegeld.

Of wil jij beweren dat jij een lid bent uit 1 van die 12 stammen?
Denk het niet.
Er staat ook duidelijk uit de stammen van de ISRAELIETEN :)

Alle mensen die toen der tijd niet tot de Joden behoorden waren heidenen.
de grieken en romeinen waren ook geen joden dus.

Lees ook even leviticus 26

[..]

Hier lees je dat God inderdaad voor een lange tijd zijn volk veracht en uit het beloofde land verstoot.
Zoals dus ook gebeurd is want tot aan 1947/ 48 ongeveer lag het huidige israel er totaal verlaten bij.
maar van als je van af vers 40 leest, kun je lezen dat zo gouw ze berouw tonen over de zonden die zij en hun voorvaderen hebben gedaan dat God weer aan zijn verbond met Abraham Izaäk en Jacob denkt en hun dus niet meer verdelgt maar juist weer aan neemt als zijn volk.
Israël was tot Gods volk verkozen, maar ipv Hem trouw te zijn doen ze aan afgoderij. Daarom zei Jezus in Matth. 21:43 tegen deze joden: Daarom zeg ik U: Het koninkrijk Gods zal van U worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt.
Het onderstreepte spreekt zo goed al als over een nieuwe natie.

Verder staat in Jer. 31: 31-33 dat God een nieuw verbond gaat sluiten. In vers 32 staat: niet een gelijk het verbond dat ik met hun voorvaders heb gesloten op de dag dat ik hen bij de hand vatte om hen uit het land Egy̱pte te leiden, ’welk verbond van mij zijzelf verbroken hebben, alhoewel ikzelf hen als echtgenoot in eigendom had’, is de uitspraak van Jehovah.”

En daarom interpreteren we Israël als het geestelijke Israël.

Eigenlijk moet ik als volgorde eerst Jeremia en daarna Matth. aanhalen. Maar goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 16:02:28 ]
pi_157207321
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 16:00 schreef Hexx. het volgende:
Israël was tot Gods volk verkozen, maar ipv Hem trouw te zijn doen ze aan afgoderij. Daarom zei Jezus in Matth. 21:43 tegen deze joden: Daarom zeg ik U: Het koninkrijk Gods zal van U worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt.
Het onderstreepte spreekt zo goed al als over een nieuwe natie.
Toch een beetje opletten met de interpretatie hiervan. Mattheüs pakweg zowat 50 jaar na de dood van Jezus geschreven. Jeruzalem was reeds gevallen en van een joods bestuur was er dus nog weinig sprake. Uiteraard wordt met die natie het Romeinse Rijk bedoelden niks meer. Het merendeel van de joden toen verbleven in de diaspora, verspreid over dit R.Rijk en waren geen fundamentalistische gelovigen meer. Het falen van een staatsgreep in 30 en 67 n.C. door deze vrome joden schreef men toe aan deze hellenisatie, wat ze beschouwden als doen aan afgoderij.
Van een profetie is er dus geen sprake.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:51:55 #209
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157208674
Hebben Jehova's een planning/systeem wanneer ze langs de deuren gaan?
Liefde voor God
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:21:59 #210
224960 highender
Travellin' Light
pi_157230148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:30 schreef ATON het volgende:

He kijk, een gekke racist. :W *O*
Ik een racist? lol...

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:33 schreef ATON het volgende:

Waarom denk je dat de joden Jezus verwierpen ?
Ze vonden het godslastering o.a. dat hij zei Gods zoon te zijn.
Maar dit is van belang omdat......?

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:42 schreef ATON het volgende:

Christen geworden ?? Hij heeft het christendom uitgevonden. Niet Jezus. Hoeveel keer moet ik je dat nog herhalen ?
Heb ik je nog nooit horen zeggen hoor, en zelfs al zou hij het uitgevonden hebben dan is hij alsnog van een jood een christen geworden.
pi_157230228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:51 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Hebben Jehova's een planning/systeem wanneer ze langs de deuren gaan?
Jehovah's getuigen* ;)

Er is in elke plaatselijke gemeente van Jehovah's getuigen een schema wanneer ze bijeenkomsten hebben om met elkaar uit te trekken. Dit verschilt per gemeente, de ene komt wat vaker bij elkaar dan de ander.
Maar buiten die gezamenlijke acties om kun je ook individueel of met klein groepje op pad.

Daarnaast is er ook een gebiedsplanning om ervoor te zorgen dat het aan jouw gemeente toegewezen gebied op systematische manier bewerkt wordt. Zodat niet in 1 gebiedje 4x maand getuigen aan de deur staan en in ander gebiedje 1x per jaar.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:32:27 #213
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157230333
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jehovah's getuigen* ;)

Er is in elke plaatselijke gemeente van Jehovah's getuigen een schema wanneer ze bijeenkomsten hebben om met elkaar uit te trekken. Dit verschilt per gemeente, de ene komt wat vaker bij elkaar dan de ander.
Maar buiten die gezamenlijke acties om kun je ook individueel of met klein groepje op pad.

Daarnaast is er ook een gebiedsplanning om ervoor te zorgen dat het aan jouw gemeente toegewezen gebied op systematische manier bewerkt wordt. Zodat niet in 1 gebiedje 4x maand getuigen aan de deur staan en in ander gebiedje 1x per jaar.
Interessant, hier zie ik ze soms. In ieder geval bedankt voor de uitleg.
Liefde voor God
pi_157230688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:47 schreef sjoemie1985 het volgende:

Hoe kan God zijn echte volk verloochenen als hij ze in de eindtijd nog gaat gebruiken:
Uhm vriend, ik heb je nu al 10x gezegd dat God een NIEUW volk nam.
Dus God gebruikt het nieuwe volk, het geestelijke Israel. De christenen.
De joden verwierp hij toen ze Jezus verwierpen. De Bijbel zegt heel duidelijk dat je Jezus moet accepteren als middel tot redding, zonder Jezus kun je geen redding krijgen.
Dus hoe kunnen de joden nog Gods volk zijn?

Terwijl alle joden die geen christen worden voor eeuwig zullen sterven? Alle christenen zullen eeuwig leven terwijl ze niet Gods volk zijn, maar Gods volk zal eeuwig dood blijven. Beetje raar.


quote:
Zie openbaringen 7 vanaf vers 4

Alle mensen die toen der tijd niet tot de Joden behoorden waren heidenen.
de grieken en romeinen waren ook geen joden dus.
Lees dat stukje nog een keer.

Hoeveel stammen heeft Israël?

Ik verklap je alvast: 13.
Hmm, dat klopt niet met Openbaring 7, daar worden maar 12 genoemd. Dat is niet zo raar, bv in Num 1 worden ook maar 12 stammen genoemd. Dit omdat de stam Levi in principe nooit (Num 1:47) geteld wordt vanwege zijn bijzondere positie.
Maar in de opsomming van Openbaring 7 wordt de stam Levi wel genoemd. Dat klopt dus niet als het een opsomming zou zijn van het letterlijke Israel.
Welke stam mist er? De stam Dan. Als het letterlijke Israel hier bedoeld werd dan zou de stam Dan wel genoemd worden en Levi niet.

Als alleen dezen redding krijgen dan kun je de rest van de Bijbel weggooien.
Waarom?
Omdat het dan onzin is dat Jezus voor ons gestorven is, omdat alleen iemand van de stammen redding kan krijgen. En ten 2e omdat de Joden Jezus verwierpen, Gods middel tot redding niet aannamen, en dus eigenlijk helemaal geen redding moeten krijgen.
Dus als de joden nog Gods volk zijn dan zou je de rest van de Bijbel weg kunnen gooien.

Matth 21:43 Daarom zeg ik U: Het koninkrijk Gods zal van U worden weggenomen en aan een natie worden gegeven die de vruchten daarvan voortbrengt.

quote:
Lees ook even leviticus 26

Hier lees je dat God inderdaad voor een lange tijd zijn volk veracht en uit het beloofde land verstoot.
Zoals dus ook gebeurd is want tot aan 1947/ 48 ongeveer lag het huidige israel er totaal verlaten bij.
maar van als je van af vers 40 leest, kun je lezen dat zo gouw ze berouw tonen over de zonden die zij en hun voorvaderen hebben gedaan dat God weer aan zijn verbond met Abraham Izaäk en Jacob denkt en hun dus niet meer verdelgt maar juist weer aan neemt als zijn volk.
Ah dus jij bent er zo een, echt een van de extreme Israël lovers die denkt dat vanaf 1947/1948 Israel weer hersteld werd.
Dus jij denkt dat God echt aan de kant van dit Israel staat? Wat constant oorlog voert en mensen mishandelt en overal maar mensen vermoordt?
Lijkt me sterkt want dat staat pal tegenover hoe de Bijbel God beschrijft.

Daar wordt de situatie in het OT beschreven toen de Israelieten weer terug kwamen naar Israel vanuit Babylon. Nergens blijkt hier uit dat het om een situatie van nu gaat.
Juist niet, want Israel heeft in het OT al heel vaak God in de steek gelaten, dus zou raar zijn als het om nu gaat.
Daarnaast als het om nu zou gaan dan kun je weer heel de Bijbel weggooien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:37 schreef ATON het volgende:


Zeer juist !!
Oei oei Aton, je weet iets totaal niet.
Lees even mijn commentaar op Openbaring 7.
Je zou toch moeten weten dat Israel geen 12 stammen heeft. Dat Openbaring 7 niet over het letterlijke Israel kan gaan.
pi_157230778
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:32 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Interessant, hier zie ik ze soms. In ieder geval bedankt voor de uitleg.
No problem.

Ligt er aan hoeveel getuigen er bij jou zijn. Weet niet waar je woont maar niet overal zijn evenveel.
Als er heel veel gebied is met in verhouding niet veel getuigen dan wordt het minder vaak bewerkt en zie je dus minder vaak getuigen aan de deur.
Of je bent gewoon heel lastig thuis te treffen en doet de plaatselijke gemeente weinig extra moeite om die lastig thuis te treffen mensen te bereiken. Verschilt allemaal.
pi_157230890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:32 schreef ATON het volgende:

Toch een beetje opletten met de interpretatie hiervan. Mattheüs pakweg zowat 50 jaar na de dood van Jezus geschreven. Jeruzalem was reeds gevallen en van een joods bestuur was er dus nog weinig sprake. Uiteraard wordt met die natie het Romeinse Rijk bedoelden niks meer. Het merendeel van de joden toen verbleven in de diaspora, verspreid over dit R.Rijk en waren geen fundamentalistische gelovigen meer. Het falen van een staatsgreep in 30 en 67 n.C. door deze vrome joden schreef men toe aan deze hellenisatie, wat ze beschouwden als doen aan afgoderij.
Van een profetie is er dus geen sprake.
Wow wat een vage reactie geef jij hier.

Waarom betrekt je het Romeinse rijk in deze tekst van Math 21:43?
Het Romeinse rijk heeft helemaal niets met het Koninkrijk Gods te maken.
Daarnaast gaat het om wie Gods volk is, ongeacht of die joden verspreidt waren en of er nog echt joden zouden zijn. Dan zouden de joden nog steeds Gods volk zijn.
Dus dat heeft helemaal niets met die tekst te maken.

Die tekst geeft gewoon heel duidelijk aan dat Gods zegen van het ene volk over gegeven zou worden aan een nieuw volk. Dit voornamelijk omdat de joden Gods middel tot redding niet accepteerden.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:17:48 #217
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157231743
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

No problem.

Ligt er aan hoeveel getuigen er bij jou zijn. Weet niet waar je woont maar niet overal zijn evenveel.
Als er heel veel gebied is met in verhouding niet veel getuigen dan wordt het minder vaak bewerkt en zie je dus minder vaak getuigen aan de deur.
Of je bent gewoon heel lastig thuis te treffen en doet de plaatselijke gemeente weinig extra moeite om die lastig thuis te treffen mensen te bereiken. Verschilt allemaal.
Nu al twee keer dezelfde mensen gehad in denk twee jaar tijd. Dus een keer per jaar. Het is wel vervelend vaak omdat ik geen interesse heb. De gemeenschap zal ook niet groot zijn hier, heb wel in de klas gezeten bij twee getuigen.

Ik wens ze het beste maar het is niet aan mij besteed.
Maar bedankt voor je uitleg.
Liefde voor God
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:19:11 #218
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157231798
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wow wat een vage reactie geef jij hier.

Waarom betrekt je het Romeinse rijk in deze tekst van Math 21:43?
Het Romeinse rijk heeft helemaal niets met het Koninkrijk Gods te maken.
Daarnaast gaat het om wie Gods volk is, ongeacht of die joden verspreidt waren en of er nog echt joden zouden zijn. Dan zouden de joden nog steeds Gods volk zijn.
Dus dat heeft helemaal niets met die tekst te maken.

Die tekst geeft gewoon heel duidelijk aan dat Gods zegen van het ene volk over gegeven zou worden aan een nieuw volk. Dit voornamelijk omdat de joden Gods middel tot redding niet accepteerden.
Aton interpreteert de bijbel puur op historische basis.
Liefde voor God
pi_157233686
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Ik een racist? lol...
Ja natuurlijk ben je een racist. Geen haar beter dan een nazi.
quote:
Ze vonden het godslastering o.a. dat hij zei Gods zoon te zijn.
Heeft hij nooit beweerd. Wat voor vervalste bijbel gebruik jij eigenlijk ?

quote:
Heb ik je nog nooit horen zeggen hoor,
Klopt, maar ik heb het je hier al meermaals geschreven. Vermoedelijk zat er een plank in de weg.
quote:
en zelfs al zou hij het uitgevonden hebben dan is hij alsnog van een jood een christen geworden.
:D :D _O- Zie je nu zelf niet in wat voor onzin jij hier weer schrijft ?
pi_157233977
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:51 schreef bianconeri het volgende:
Waarom betrekt je het Romeinse rijk in deze tekst van Math 21:43?
Het Romeinse rijk heeft helemaal niets met het Koninkrijk Gods te maken.
Hadden er alles mee te maken, gezien ze het koninkrijk Gods al een tijd bezet hielden.
Of weet je niet wat men met het koninkrijk Gods bedoelde? Heb ik hier ook al meermaals duidelijk gemaakt hoor.
quote:
Daarnaast gaat het om wie Gods volk is, ongeacht of die joden verspreidt waren en of er nog echt joden zouden zijn. Dan zouden de joden nog steeds Gods volk zijn.
|:( Zo te merken snap je er weer geen jota van he bianco.
pi_157234106
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:19 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Aton interpreteert de bijbel puur op historische basis.
Ja natuurlijk. Ik helemaaaaal niet in de mythische versie geïnteresseerd. Dat is iets voor naïeve zielen. Wordt tijd dat deze 2000 jaar oude leugen eens ontmaskerd wordt.
pi_157236312
Ik ben een nakomeling van Enki
  zondag 1 november 2015 @ 10:03:15 #223
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157240346
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ik helemaaaaal niet in de mythische versie geïnteresseerd. Dat is iets voor naïeve zielen. Wordt tijd dat deze 2000 jaar oude leugen eens ontmaskerd wordt.
Het verschil tussen jou en mij, ik zeg jij observeert of interpreteert de bijbel historisch.

Jij zegt: naïeve zielen, leugens, ontmaskerd.

Waarom? Wat heb ik je ooit aangedaan of wat heeft een gelovig iemand je aangedaan. Ben zelf geen getuige en zal ook nooit hun leer volgen omdat ik ze extreem vind en ze een heel ander godsbeeld hebben.

Maar en hier gaat het om, het ergste dat ze mij geflikt hebben is aanbellen toen ik lekker uit aan het slapen was.

Dat ze verder geloven dat God enkel hun gaat redden, meen ik,interesseert me vrij weinig.
Liefde voor God
pi_157240617
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 10:03 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Het verschil tussen jou en mij, ik zeg jij observeert of interpreteert de bijbel historisch.
Jij zegt: naïeve zielen, leugens, ontmaskerd.
Er zijn twee benaderingen, de historische, dat wat er werkelijk gebeurd is, en de latere verzonnen mythe eromheen. Als je heden ten dage nog steeds achter deze mythe huppelt ben je wel degelijk zeer naïef of wil je de waarheid erachter gewoon niet weten om je te wentelen in dit denkbeeldig dekentje.

quote:
Waarom? Wat heb ik je ooit aangedaan of wat heeft een gelovig iemand je aangedaan.
Je moet maar even de nieuwsberichten volgen omte weten wat een religie kan aanrichten. Heeft niks met ' persoonlijk ' te maken, maar wel de schade aangericht door dit collectief. De misdaden tegen de menselijkheid, aangericht door het christendom is aan het wegebben, maar nog niet helemaal verdwenen. Men mag voor mijn part het geloof in een of andere god wel aanhangen, maar niet de dogmatische interpretaties van om het even welke religie.
Je verdiepen in de Tenach, de Bijbel of de Koran kan enkel inzicht verschaffen als men de wereldgeschiedenis van toen er naast legt. Kijken wat er dan nog blijft recht staan.
pi_157240806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als je er niets van weet hou je dan aub gewoon stil, ipv proberen ons zwart te maken.
Met je kindermoord onzin, slecht stokpaardje van je. Jij weet niet eens het verschil tussen het OT en NT en wat voor joden en christenen zou gelden.

[..]

Natuurlijk weet ik alles over het verschil tussen het OT en het NT.. en ik maak helemaal niemand zwart.

Of was het niet dezelfde almachtige god van het NT die deze dingen toestond en er zelfs opdracht voor gaf in het OT? Het is en blijft een barbaar! Heeft niks met zwart maken van doen!
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')