abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:48:25 #51
396386 sturmpie
for night & nature
pi_155321317
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heeft hij een diagnose?

Staat hij wel officieel ingeschreven in zijn gemeente?

Heeft de huisarts aangegeven dat hij in de praktijk wel geholpen kan worden als hij direct afrekent?
ik heb de indruk dat het tweetal er voor kiest om niet naar de huisarts te gaan, vanwege de rekening.

ik heb foto's bekeken op internet en het ziet er uit als huidkanker. ze zouden echt naar de huisarts en ziekenhuis moeten gaan voor verder onderzoek en behandeling. maar ja, ze leven van één bijstandsuitkering, de zieke man is niet verzekerd, dat kunnen ze nooit betalen, dat wordt een rekening van duizenden euro's die ze nooit kunnen afbetalen van één bijstandsuitkering.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_155321322
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]

[..]

het is een oudere man ± 60 met een slecht gebit, hij loopt moeilijk, komt nauwelijks buiten.
zijn vrouw heeft ook een slecht gebit maar is verder naar het lijkt gezond.
ik heb het vermoeden dat het tweetal van één bijstandsuitkering leeft.
de vrouw heeft wel een zorgverzekering.

de man heeft al ± 6 maanden een grote korst/wond onder zijn oog, op zijn wang. het verbetert niet, het lijkt groter te worden.
ik heb foto's bekeken op internet over huidkanker en het is hetzelfde. het ziet er slecht uit.
O, jij hebt de diagnose gesteld :?
pi_155321357
Wat een topic wending.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155321363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:48 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik heb de indruk dat het tweetal er voor kiest om niet naar de huisarts te gaan, vanwege de rekening.

ik heb foto's bekeken op internet en het ziet er uit als huidkanker. ze zouden echt naar de huisarts en ziekenhuis moeten gaan voor verder onderzoek en behandeling. maar ja, ze leven van één bijstandsuitkering, de zieke man is niet verzekerd, dat kunnen ze nooit betalen, dat wordt een rekening van duizenden euro's die ze nooit kunnen afbetalen van één bijstandsuitkering.
U bent arts van beroep, neen toch? Dan nog wat, meneer kan gewoon Naar Duitsland gaan en daar een behandeling ondergaan. Wil hij dat niet, dan is het toch echt zijn eigen probleem.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:50:23 #55
396386 sturmpie
for night & nature
pi_155321366
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

O, jij hebt de diagnose gesteld :?
het ziet er echt heel ernstig uit, niet zomaar een wondje of korstje, het is een grote zwarte korst met uitsteeksels en het wordt steeds groter.
pi_155321369
TS, waar bemoei jij je eigenlijk mee?
pi_155321381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]

[..]

het is een oudere man ± 60 met een slecht gebit, hij loopt moeilijk, komt nauwelijks buiten.
zijn vrouw heeft ook een slecht gebit maar is verder naar het lijkt gezond.
ik heb het vermoeden dat het tweetal van één bijstandsuitkering leeft.
de vrouw heeft wel een zorgverzekering.

de man heeft al ± 6 maanden een grote korst/wond onder zijn oog, op zijn wang. het verbetert niet, het lijkt groter te worden.
ik heb foto's bekeken op internet over huidkanker en het is hetzelfde. het ziet er slecht uit.
Als hij zich hier in Nederland bij een ziekenhuis op de spoedeisende hulp meldt zijn ze mogelijk verplicht hem te helpen. Aangezien het ziekenhuis met een onbetaalde rekening komt te zitten zullen ze er alles aan doen er onderuit te komen. Daarnaast is de kans groot dat de aanwezigheid van de man bekend wordt en hij het land wordt uitgezet.

Het beste is dus hem naar Duitsland te brengen.

Hierbij neem ik aan (op basis van de beperkte info) dat hij hier illegaal is.
pi_155321411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:50 schreef DonJames het volgende:
Terechte vraag gezien de topic wending.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:51:53 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155321421
quote:

[..]

Nou, dan ziet het er niet zo best uit voor die man, als hij dit inderdaad onbehandeld laat. Maar dat is dan wel hun keuze.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:51:53 #60
396386 sturmpie
for night & nature
pi_155321422
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:50 schreef DonJames het volgende:
het is niet leuk dat mensen in de omgeving lijden, ook het zien van een dergelijke wond/korst, is niet fijn. ik heb de gemeente een e-mail gestuurd en de huisartsenpost gebeld.
het zou toch fijn zijn voor die man als hij enigszins geholpen wordt, al heeft hij geen geld.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:53:15 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155321458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als hij zich hier in Nederland bij een ziekenhuis op de spoedeisende hulp meldt zijn ze mogelijk verplicht hem te helpen. Aangezien het ziekenhuis met een onbetaalde rekening komt te zitten zullen ze er alles aan doen er onderuit te komen. Daarnaast is de kans groot dat de aanwezigheid van de man bekend wordt en hij het land wordt uitgezet.

Het beste is dus hem naar Duitsland te brengen.

Hierbij neem ik aan (op basis van de beperkte info) dat hij hier illegaal is.
Kan een Duitser hier illegaal zijn? EU en zo?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155321469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:51 schreef sturmpie het volgende:

[..]

het is niet leuk dat mensen in de omgeving lijden, ook het zien van een dergelijke wond/korst, is niet fijn. ik heb de gemeente een e-mail gestuurd en de huisartsenpost gebeld.
het zou toch fijn zijn voor die man als hij enigszins geholpen wordt, al heeft hij geen geld.
Hij kan geholpen worden, in Duitsland. Wil hij dat niet is dat echt zijn probleem en geeft dat al aan dat er veel meer aan de hand is dan enkel een ziekte.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:53:48 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155321470
Vreemd. Contact opnemen met ZiNL om dit te bespreken?
https://www.zorginstituutnederland.nl/services/contact
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155321487
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland woont, moet zich verplicht inschrijven in de GBA. Als hij dat niet gedaan heeft, zou je dat als illegaal kunnen zien. Volgens mij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_155321490
quote:

[..]

Je zegt net zelf dat het zijn eigen keuze is om niet naar de dokter te gaan. Dus waar bemoei jij je mee?
pi_155321522
quote:
Het is ook niet leuk, dat mensen fraude plegen. Wat hij waarschijnlijk ook nog eens doet, aangezien hij waarschijnlijk niet ingeschreven staat. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer dingen niet goed geregeld/.
Het is ook niet leuk, als mensen wel zorg gebruiken, maar er niet voor betalen.

Wel de lusten, maar niet de lasten.....
pi_155321537
quote:

[..]

Heeft hij om hulp gevraagd? :? Heb je hem er over gesproken? :?
pi_155321557
Maar als ik het even mag samenvatten:

- je weet eigenlijk niet wat die man heeft;
- je weet ook niet of hij een inkomen heeft;
- je weet ook niet zeker of hij verzekerd is; en
- je weet ook niet zeker of hij wel een behandeling wil.

Bemoei je met je eigen problemen, zou ik zeggen.
pi_155321581
quote:
ik heb foto's bekeken op internet en het ziet er uit als huidkanker. ze zouden echt naar de huisarts en ziekenhuis moeten
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:58:07 #70
396386 sturmpie
for night & nature
pi_155321593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:53 schreef Renesite het volgende:
Vreemd. Contact opnemen met ZiNL om dit te bespreken?
https://www.zorginstituutnederland.nl/services/contact
bedankt !
ik heb een mail gestuurd.
pi_155321602
quote:

[..]

Heb je het eigenlijk wel besproken met die man zelf, voordat je het hele internet opgetrommeld hebt?
Ik zie ook een hele medische kermis op straat, in de stad, maar ik bemoei me er eigenlijk alleen mee als diegene een acuut probleem lijkt te hebben. Dat is wel eens een twijfelgeval, maar als diegene het al weet en het traject diagnostiek en behandeling al door is, wat schieten we er mee op?
In dit geval weet je dus niet of de man een diagnose heeft en behandeling wil. Je zorgen bespreken met de buurman en -vrouw lijkt me de beste eerste stap.

Edit: straks krijgen die mensen gezeik met de uitkering door jou omdat je de gemeente mailt over zoiets. Ik ben voor een ordentelijk Nederland, maar in zulke persoonlijke ellende zou ik persoonlijk geen aandeel hoeven hebben.
pi_155321623
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als eu burgers langer dan drie maanden in Nederland willen verblijven moeten zij aantonen dat zij in hun levensonderhoud kunnen voorzien en een zorgverzekering hebben.

Voor verblijf langer dan drie/ vier maanden is inschrijving bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), respectievelijk in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) verplicht.
pi_155321629
quote:

[..]

Jij wil die ranzige plek niet zien _O-
Ipv bellen kan je hem ook voor dichtstbijzijnde Duitse zks voor de deur zetten. Moet hij wel willen meewerken.
Is het een alcoholist?
pi_155321679
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]

bedankt !
ik heb een mail gestuurd.
Het zou kunnen dat je net de uiteindelijke uitzetting van die man in werking hebt gezet.
pi_155321690
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat je net de uiteindelijke uitzetting van die man in werking hebt gezet.
Wat uiteraard het probleem wel (deels) oplost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')