abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:25:43 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_155306699
Wordt er net aangebeld. Kijk door het raam van de voordeur. Staat het weekend er. Toch open gedaan. 'Dag meneer, ik ben het weekend, sorry dat ik voor uw deur sta op een regenachtige maandagochtend.'

Ontdaan : 'Waarom op maandagochtend ? Meneer het weekend is al voorbij.'
'Nou ik belde vrijdagavond al aan. Werd niet gereageerd.' 'Ik dacht, die is vast de hort op.' 'Stad en land afgezocht, geen hort te vinden of te bekennen.' 'Niet eens in heinde en verre.'
'Meneer het weekend, als zondagskind kan ik u melden dat in het weekend de horten moeilijk te vinden zijn.' 'Soms met horten en stoten, stuit je er op één.' 'Het carrilion laat dan van zich horen.' 'De rake toetsen, van de pianist.' 'Uit de Gasthuistoren, als ik me niet vergis.' 'Dan is het 't uitslapen dat ik mis.'

'Kunt u vaker later langskomen ?' 'Al is het op maandagochtend.'
'Met het geluid van het het horen. De klokkenluidende Torenwachter van 't weekblad, is wat ik op donderdag vaak mis.' 'Thijs wacht niet meer op de Toren.'
'Wis en waarachtig, hij haalde hem zelf.'
'Straat oversteken, en van eiges kwam het nieuws weer binnen.'

Als het over echte Bommelaars gaat. Moeten we met Hans beginnen.
Ook op een druilige maandag in augustus, blijft ie de ultieme Bommelaar.
Geen hort die hem niet kende. Hans slenterde, genoot van Bommel.
Weer een bekende die hem tegenhield. 'De hort op Hans ?'
Hans had chans met iedereen. Mag nog steeds aanbellen bij me.
Met de Toren in de hand.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:27:18 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_155306756
Dat woont zomaar tegenover je. M'n overbuurman in de Koningstraat........
Eén van de beste en grootste sportjournalisten van Nederland ooit.

Ik deed in 1997 mee met een voetbalkwis op TV, bij de KRO. Had als specialiteit Gerald Vanenburg. Aangebeld, en gevraagd of ie artikelen had. Wat heet ? Hele boeken en zelf geschreven verhalen. Ik verdronk in z'n boekenkasten. Eric van der Aa en Chris van Brakel kunnen als buurmannen denk ik beamen dat het een inspirerende en bijzondere man is.

De legendarische opmerking Voetbal is oorlog is niet door Rinus Michels verzonnen, maar door sportjournalist Ed van Opzeeland. Ed van Opzeeland is inmiddels 85. Deze journalist heeft nog veel meer sporen achtergelaten in de sport, zoals de naam Studio Sport.
Heeft Rinus Michels nu wel of niet de uitdrukking Voetbal is oorlog zelf verzonnen? Ewoud Sanders zocht dat eens uit voor het NRC Handelsblad. Sanders merkte toen op dat Michels op 10 maart 1971 sprak met John le Noble van het Algemeen Dagblad. Hierin zei de trainer: “Topvoetbal is zoiets als oorlog. Wie netjes blijft, is verloren.” Niet helemaal letterlijk dus, maar dit zou wel het begin zijn van de gevleugelde uitdrukking Voetbal is oorlog.

Maar naar eigen zeggen was Ed van Opzeeland degene, die deze uitdrukking heeft verzonnen, en in verband heeft gebracht met Michels! Op 5 september 2005 had Van Opzeeland een lang gesprek met Henri van der Steen in het Brabants Dagblad. Van Opzeeland zei toen:
“Ik werkte voor de wekelijkse uitgave van Revue. Na die sensationele wedstrijden tegen Liverpool in 1966 heb ik Michels geïnterviewd. Bij het uitwerken van dat interview zocht ik nog een mooi slot. Toen bedacht ik dat. Nee, Michels heeft dat nooit gezegd, hij had het wel kúnnen zeggen. Hij heeft het later trouwens zelf overgenomen.”

Met andere woorden: Van Opzeeland is geestelijk vader van één van de beroemdste voetbaluitspraken. Daarnaast is Voetbal is oorlog niet in 1971 verzonnen, maar al in 1966.
Deze Ed van Opzeeland debuteerde in 1952 op de sportredactie van Het Parool en was later werkzaam bij onder meer Het Vrije Volk, VNU en De Telegraaf Tijdschriftengroep. Verder is hij de bedenker van de naam Studio Sport en verleende langdurig medewerking aan het programma.
Ook schreef hij talrijke boeken, zoals Koningen van de bokssport, Koud vuur en onlangs de biografie Ben Bril, Davidster als ereteken. Tevens is hij de bedenker en maker van de REVU-schaatsspecials, die verschenen in het tijdperk van Ard en Keessie.

Ed van Opzeeland is een gewaardeerd collega. Guus van Holland (vroeger de Volkskrant, nu NRC) zegt over hem:
"Wij kennen elkaar van het ijshockey van een jaar of dertig geleden, toen dat in Nederland op hoog niveau werd gespeeld. Hij had in 1981 het boek Koud Vuur geschreven over ijshockey. Ik pakte dat boek er in die tijd altijd bij.

Hij heeft het ijshockey groot gemaakt in Nederland, samen met Frans Henrichs. Die twee moet je in een adem noemen. Ed was ook van de voetbaljaarboeken over de Europa Cup. Die moest je hebben om alles te weten, en alles terug te kunnen vinden.
Toen ik Ed leerde kennen, werkte ik voor de linkse Volkskrant. Hij zat toen juist bij de rechtse media als De Telegraaf. Ed vond alles geweldig, waar wij toen veel kritischer waren. Tenslotte was Ben de Graaf mijn chef, die nooit complimenten gaf.

Ed schreef ook anders dan wij: heel beeldend, soms wat gezwollen. Dat maakt zijn verhalen wel heel meeslepend om te lezen, maar in de jaren zeventig was dat eigenlijk ouderwets, not-done. Die manier van schrijven komt nu echter weer terug, waardoor Eds manier van schrijven weer aansluit bij de huidige tijd."

Ed van Opzeeland was ook de enige Nederlander bij de eerste finale om de Europa Cup voor landskampioenen. Van Opzeeland tegen Henri van der Steen: "En bij de tweede, zelfs bij de derde finale was ik volgens mij de enige.”
Van Opzeeland ging toen op eigen houtje naar die wedstrijden. "Ik werkte bij Het Parool, maar mijn chef, Rien Bal, hield alles over dat nieuwerwetse gedoe uit de krant, die moest er niks van hebben, kon het ook niet zo goed verkroppen als iemand moderne ideeën had. En ik vond het prachtig, die Europa Cup, vanaf de eerste dag.”
Al snel werd de Europa Cup een hit. Dat bracht de Geïllustreerde Pers op het idee Van Opzeeland weg te kapen bij Het Parool en hem de sector sporttijdschriften te laten opzetten. Dat bleek een goede zet.
Volgens Het Brabants Dagblad kwamen beide partijen met een briljant plan. Van Opzeeland bedacht namelijk het jaarlijkse Europa Cup-boek, dat door de uitgeverij met overweldigend succes werd uitgevent.

Van Opzeeland: "Dat gebeurde in die dagen nog huis-aan-huis - vooral de Margriet was op die manier een enorm succes. Voor de kinderen was er elk jaar een paasboek en een kerstboek, maar de huisvrouwen konden ook breipatronen kopen. En voor hun man dus ook een Europa Cup-boek. En dat deden ze, als alibi om voor zichzelf zo’n boekje met breipatronen aan te schaffen. Het eerste Europa Cup-boek, in 1962, verkocht op die manier 750.000 exemplaren. Later maakten we er drie per jaar.”

Ed en Guus.
Ze gingen naar Benfica-Feyenoord. Het Legioen liet zich daar zien en horen. Duizenden Feyenoord-fans togen naar Lissabon met de schepen De Grote Beer en De Waterman.
Van Opzeeland is op zijn tachtigste nog steeds actief. In het laatste nummer van Achilles schreef hij een meeslepend verhaal over de catcher in het honkbal. Zoals Van Holland al zei: heel beeldend, met gezwollen taal.

Ik spreek hem nog wel eens op straat. Mooie gesprekken. Hoewel ie een beetje afscheid geeft genomen van het huidige voetbal wegens de commercie en financiële belangen. Hij is inmiddels 85. Misschien een beetje vergeten. Iemand die 'Voetbal is oorlog' en 'Studio Sport' heeft bedacht, en als enige Nederlandse journalist bij de eerste drie EC-1 finales aanwezig was, mag wel even in het zonnetje.

Ik wil mijn top 3 van sportlui uit Bommel veranderen.......
Eén Adrie van Houwelingen.......Twee Ed van Opzeeland.......Drie Michael Sengers........Excuses Joost, had Maarten Ducrot te veel eer gegeven.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:28:00 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_155306783
Internetspreuk.
Niet verzonnen door mezelf
Ga slapen mens
Als het maar rijmt
Al die meuk
's ochtends bij het opstaan
's avonds gaat het licht uit.
Nog niks gezegd, of gedaan
Spuit elf
Internet plaatje gevonden
Helemaal zelf
Lig in een deuk
dag voorbij

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:29:22 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_155306839
Wie was de laatste langs de lijn
Bezijden de waarheid, ontkalkt
Kan het zijn dat de raspaardjes niet meer bestaan
Verschijnen ze niet meer

Ben bijna ontdaan, kalk aan de schoenen
De bal die dribbelt, maakte het onderscheid
Niet te veel naar links of rechts
Dan is buitenspel dat rest

Binnendoor dreigen, dan er omheen
Schijnbeweging, hinkelend gepasseerd
Verdediger op verkeerde been
Kop groter jong geleerd, held op sokken
Wie kent ze nog ? Coentje, Sjakie, Robbie de Wit
Ge wit tegenwoordig is balbezit heilig

De nul vasthouden, eenzaam staat de spits
Te wachten op de bal van de flanken, laten we gokken
Hij komt er niet meer, mag niet, niemand te bedanken
Midvoor, iemand om de mooie voorzet in te koppen
Een hele tribune verhuisde naar de overkant
Was nog in de meer
Scheer je weg meneer, rakelings, legendarisch bekant
Voetbal was nog romantisch
Overmand door emoties

Zie het nog voor me, Tsjeu, de schaar in de hand
Wat blijft zijn de herinneringen
Ik kijk zelf in de spiegel
Op amateur-niveau geen slechte
Tahamata, Ling, Moulijn, Rensenbrink, Pietje Keizer
Dat waren de echte
Ik droom ervan, De dribbelaars, de zijlijn die ooit was

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:30:45 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_155306893
Kom net thuis van een lange slopende vakantie.
De foto met m'n favoriete hoertje aan de bar komt later.

Net zoals ik de Selfie met m'n benen, liggend in de stoel, met aan het eind een fles bier bij m'n naar rottende kaas ruikende tenen later zal posten.
Het was de vakantie besteld bij de duivel. Op de eerste rang in de hel.

De heen reis had 17 uur vertraging. Geslapen op een houten bank. Nou ja geslapen ? Cabaret Dubbel en Dwarslezie liggen nog in een deuk.
Het bankafschrift staat nog in m'n rug. Terug was nog erruger. Kon de nooit uit gan nie vonden.
De hele vakantie valt in één zin samen te vatten. [Tropische stortregeningen]
Geen zonneschein was er te zien of het kwam met bakken uit de zevende hemel. Sneeuwe nie, Scheelte nie veel.

Greuwelijk, vreselijk, monsterlijk, en afgrijselijk.
Ik hoop toch dat jullie van onze selfies hebben genoten.
Anders is het helemaal voor de kat z'n kut geweest.
Verbleivende met hou er de moet maar in
Herma, voorlopig nog. Ondanks het tegendeel word bewesen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage maandag 17 augustus 2015 @ 21:38:04 #6
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_155307211
Volgens mij hebben we bij de columns nog wel een plekje voor je. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_155307339
Letters achter elkaar zetten maakt nog geen woord.
Woorden achter elkaar zetten maakt nog geen zin.
Zinnen achter elkaar zetten maakt nog geen verhaal.

En nee, Tong; je hoeft me niet te quoten.
Die stront van je klik ik toch weer ongezien weg.
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:45:31 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_155307547
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
Letters achter elkaar zetten maakt nog geen woord.
Woorden achter elkaar zetten maakt nog geen zin.
Zinnen achter elkaar zetten maakt nog geen verhaal.

En nee, Tong; je hoeft me niet te quoten.
Die stront van je klik ik toch weer ongezien weg.

Stoere praat. Klopje op schouder.

Iemand die snel kan typen, is nog geen woordkunstenaar.

Kijk je uit ? Er wordt een open deur ingetrapt.

Je zal maar kou vatten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:48:36 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_155307682
Als oprechte introverte spraakzame echte Bommelaar sprak ik voor de HEMA een eenzame fietser aan. Althans ik zei 'U bent op uw vrouw aan het wachten., zittend op de stang ?'
Dat klopte dus. Ik vond hem er vaal en bedroefd uit zien. Alles goed verder meneer ? Het gaat. Zo op en neer. U komt niet uit Bommel zo te horen. Nee gelukkig niet. Hoezo gelukkig niet ?

'Stug volk. Geen contact mee te krijgen'
God behoede hem ooit Cor de Gram tegen te komen
Ondertussen Rende de Sambo me voorbij...'Hey Herm, ik woon in Gameren maar door jou blijf ik een echte Bommelaar.'

Handen schudden, wat heet ? Sambo en Tong innerlijk omhelst.
'Wa zijn jullie an ut doen ? Zei Chris van Brakel met de hand aan de fiets, tegen het verkeer inlopend in de Bosschstraat. Dat hem een kleine drie kwartier kostte. Wegens verbaal onderhoud bij de wegwerkzaamheden.

Verder met het gesprek met de import, Ik zei dat het eventueel ook aan je zelf kan liggen. Dat je een beetje moeite moet doen om te vechten tegen de vooroordelen.
Hij bleef stug volhouden. Aan de overkant zag ik Jiel en Roy ouwehoeren.
Me aangesloten. Half uur later. Eérste klas, op de eerste rij, murw gebeukt en van alle laatste roddels voorzien, op weg naar m'n flatje.

Komt Chris langs gefietst 'Geleuf nie alles wa ie zegt, komt wel ut een goed hart.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:52:24 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_155307824
Eeuwige roem

We beseffen soms niet hoe groot we zijn als klein voetballand
De teneur is vaak zo negatief, de helden moeten klein blijven
Kop boven de grasmaaier, scheer je weg. Kop er af
Je moet in Nederland je mond houden, dan pas geliefd
Verstommen in het licht van de schijnwerpers

Alleen achteraf in de goot, aanbidden ze je, te laf
René van der Gijp werd als wereldspeler nooit serieus genomen
Vergooide zijn talenten zeggen ze dan
Hij maakte Lokeren en PSV landskampioen
De man van de perfecte actie, dreigende flank
Barry Hughes ziet het hem nog doen
René overvleugelde Louis bij Sparta, was stank voor dank
Kieft heet het boek. Dat is zoals het hoort

Eén achternaam, voornaam niet nodig, overbodig
Gijp is er ook zo één, een held in eigen schaduw
Willem moest weg bij Ajax, kwam een ventje van 17 aan
Werd later uitgescholden voor pannenkoek
Willem plengde een traan, zelfs voor Marco geen eerbied
Kieft en Gijp, twee helden op sokken

Figuurlijk, zijn twee karakters die er mogen zijn
Ze hadden geen scheenbeschermers nodig
Die waren overbodig, Gijp er langs, Willem in de lucht
Had de carrière van René maar de vlucht genomen
naar zijn toppen der kunnen, was ie nu minder berucht
De ideale schoonzonen mogen er zijn

Geen problemen met spelers als Kuijt en van der Sar
De echte helden worden pas achteraf gewaardeerd
Verrek, heeft Seedorf echt zoveel prijzen gewonnen
Staat ie daadwerkelijk in het AC Milan van de eeuw
Van Persie is het volgende slachtoffer

De waardering in Nederland blijft vaak achterwegen
220 landen aangesloten bij de FIFA, en toch weet menigeen
te vertellen, dat de 2e-en derde plaats op de laatste WK's toeval zijn
Debet aan een gelukkige loting
Seedorf en van Persie. Ik heb van jullie genoten
Van Basten zegt me niets. René en Willem, Niemand krijgt jullie klein

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:54:18 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_155307918
Als......

Een Libelle-Margriet-muts moet zo nodig de zee in. Randstedelijk gezien wel logisch. Die willen ook de TT rijden. Maar ja. Niet alles kan, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Via Leiden naar het strand. Brandende zon. Ik wil toch het vakantie gevoel hebben, optimaal genieten. Meneer de ober.

Mijn man kan niet praten, zijn mening niet duiden. Hij staat nu midden in de zon, beschaduwt u hem een beetje. Ik ren naar de kolkende golven.

Oe, heerlijk. Het was mieters Henk Jan. Henk Jan wat is er ? Wat hebben ze met je gedaan ?
Ze wisten niet wie je was en omdat je niks terug zei haalden ze er de eigenaar bij ? Meneer de eigenaar, bent u aansprakelijk voor deze tent ? Ik lag net lekker te poedeloedoeleke in de zoet zilte zee en ondertussen schofferen jullie mijn man tot op het bot.

Maar mevrouw, we stelden enkel alleen maar vragen aan meneer. Zo lust ik er nog wel één. U hoort nog van ons.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:56:07 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_155308002
Ik geloofde meestal niet in astrologie, handoplegging, rekie enzo of hoe het ook allemaal mag heten. Nu ga ik echter twijfelen. Heb een stel van die internet-testjes gedaan en die komen akelig dicht bij de werkelijkheid. Echt verbazingwekkend. Zal een paar van die uitslagen plaatsen :

Ik ben hoogbegaafd
M'n EQ is 180
Sociaalvaardig
Geef anderen de aandacht die ze verdienen zonder mezelf weg te cijferen
Je kunt altijd op me rekenen, hoe druk ik het ook heb
Zal nooit een dolk in iemands rug steken
Zal een vriend nooit laten vallen
Verbaal sterk
Grote woordenschat
In een ander leven zou ik Maarten Luther King zijn geweest
Ben een doorzetter, die nooit opgeeft
Het is begrijpelijk dat ik zoveel vrienden heb, zonder allemansvriend te zijn
Vrouwen vallen voor m'n glanzend schitterende ogen en stralende lach
Ik ga het ver schoppen in de maatschappij
Andere mensen zouden zo als ik willen zijn
Jaloezie ken ik niet
Ben niet hebberig
Ik zou m'n laatste centen nog weggeven aan iemand die het nodig heeft
Mensen die me kennen uit het verleden denken nog vaak aan me
Mijn woonomgeving is altijd netjes en opgeruimd
Ik mag mezelf een schouderklopte geven
Ik zie er altijd verzorgd uit
Ben sportief
Een groepsmens
Ben een leiderstype
Een groot voorbeeld voor anderen, een echte inspiratiebron
Belezen
Ontwikkeld op vele terreinen
Heb alles goed op de rails, zodat ik niet snel ontspoor
Familieman
Monogaam
Er is nooit een saai moment met mij in je omgeving, zonder dat ik me opdring.
Groot gevoel voor humor
Met mij kun je vrijwel geen ruzie krijgen
Ben een groot denker

Mensen die me een beetje kennen schrikken hier niet van. Ik zelf ook niet echt, maar als je het zo zwart op wit ziet, komt de wekelijkheid wel hard binnen vallen. Vooral door de bronnen, die me door die testen binnenstebuiten hebben gekeerd. Daar sta ik vanaf vandaag toch anders tegenover. Het is dat ik zo bescheiden ben, anders had ik alle testresultaten gepost. Maar dan wordt het ongeloofwaardig.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 21:58:36 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_155308101
Shoarma-zaak Ramses

De buitenkant van Ramses zag er leuk en kleurrijk uit. Alles in de nationale kleuren van Egypte.
Dat was een lokkertje om naar binnen te stappen. Ook mooie, felle oranje neonlichten voor het raam en een knipperlichtend bordje op de deur, dat duidelijk maakte dat ze open waren.
Mooie service. Want voor hetzelfde geld is de zaak gesloten en sta je als Jan met de korte achternaam aan een dichte deur te trekken. Dat is hetzelfde als het alarm afgaat bij het verlaten van de HEMA. Je zal zeggen dat zal me worst wezen, maar je gaat toch blozen als een gestolen aardbei.

Bij binnenkomst een grapje maken kan het ijs breken dacht ik. 'Wat Shaffie vandaag Ramses ?' werd echter niet begrepen. 'Ik Ali.' Daar sta je dan met je mond vol tanden. Maar goed, die tanden zou ik nog hard nodig hebben. Ik wachtte rustig mijn beurt af, er was immers nog een klant vóór me. Die klant bleek echter Gekke Fritsie te zijn. Een soort mascotte van de zaak. Fritsie bestelde nooit iets, zat op een kruk in de hoek en vertelde al 10 jaar dezelfde grap aan de klanten. Iets met gehakt maken van Egyptenaren. Ik begreep er niks van, maar lachte hardop. Fritsie was weer tevreden. Fritsie zorgde voor de vrolijke noot in de zaak. En werd getollereerd door Ali.

Daar scoorde Ali, die zowel eigenaar als kok bleek te zijn, gelijk punten mee. Dat toonde zijn gastvrijheid. Ali was al even vriendelijk als Gekke Fritsie. Heel anders dan je van een Egyptenaar zou verwachten de laatste tijd. Ik voelde me gelijk op m'n gemak.

Ik bestelde een shoarmaschotel en een flesje Cola. De bestelling werd netjes genoteerd, opdat er niks mis kon gaan. Het zijn kleine details, maar dat maakt nu juist het onderscheid.
Ik ging aan een tafeltje zitten met mooie plastic bloemen en een bakje water. Je weet immers nooit wie er met zijn handen gaat eten, er zijn zoveel buitenlanders hier momenteel.

Het was brandschoon. Dat heb ik in andere zaken wel eens anders meegemaakt. Ik zag aan de muur een certificaat hangen. Ik dacht dat het een hygiëne-certificaat was, maar bleek het strikdiploma van zijn dochtertje te zijn. Dat vond ik zo lief en sympathiek. Ik ging me steeds meer op m'n gemak voelen.
Ali kwam persoonlijk de shoarmaschotel serveren. Met een glimlach werd ik bediend. 'Eet uw smakelijks meneer, dat uw het maar lekker zalt vinden.' Waar vind je die beleefdheid tegenwoordig nog ? De eerste hap is altijd het belangrijkst en die was heerlijk. De champignon was lekker knisperig, het shoarmavlees perfect op temperatuur en goed gekruid. De saus maakte het af. Dat kan niet meer misgaan dacht ik. De kleine garnituurtjes deden hun werk ook goed. Dit kon me niet lang genoeg duren, het leken wel perfecte partituren. Mijn smaakpapillen werden gestreeld alsof André Riéu de maaltijd er per strijkstok inwalste.

Het cruciale moest nog komen, de pattates-frietates. Die kunnen zo'n schotel verpesten. Een echte test voor Ali. Te slap, te hard, te koud, te flauw, alles is mogelijk. De meeste Egyptenaren in Nederland kunnen wel overweg met een schotel. Ik was dan ook opgelucht dat de patatjes ook echte patatjes waren. Je zou ze bijna op z'n Belgisch frietjes gaan noemen.
Maar patatjes klinkt internationaler, heeft meer allure. Bij frietjes denk je al snel aan 'Frietkot Kees Kroket'

Deze zaak hàd internationale allure. Alles klopte. Vanaf de binnenkomst tot het afrekenen.
'Heeft het uw gesmaakt meneer ? Wilt u misschien ook nog een pepermunnetje voor bij de frisse adem ?'

Nou ja zeg, dat kon er nog wel bij. Ali was oprecht bang dat ik uit m'n muil zou stinken. Weer zo lief. Het afrekenen ging ook in een aimabele sfeer. 'Tot uw volgende keer meneer.'
Die volgende keer komt er zeker. Ali verdient een kwaliteits-diploma, naast die van zijn dochter.
En Fritsie ? Fritsie was in afwachting van de volgende klant, zijn repertoire was wat dat betreft onbeperkt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:07:46 #14
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_155308495
Ik nomineer Tong's schrijfsel voor het aankomende boekenweekgeschenk.
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 22:11:20 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_155308636
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik nomineer Tong's schrijfsel voor het aankomende boekenweekgeschenk.
Noem ik het : The only one-liner.Tweede druk op komst.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 23:34:04 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_155311878
Zo net.....

Weet je wat het grootste probleem is ? Er komt niks moois voor de lelijkheid in de plaats. De Philipsschool was de lelijkste school van Nederland. We missen het, omdat er velen mooie herinneringen aan hebben. Het was echter een rechthoekig, vierkant blok beton, met hier en daar een raam. Stijle trap naar boven. Het was wel onze eigen Bommelsche lelijkheid. Onze nostalgie. Die daar begon. Stonden we op de planken. Eindejaars-musical met opoe in de zaal. Op een kinderstoeltje. Als het kon. Ouders lachen, je had geen idee waarom. Had ik de baard in de keel. Na Chrisje van Hees en Margé Riebergen was dat een harde brom.

Kennen we de Katjes nog en de Hugo ? Geen architectische schoonheden, maar je kon er wel achterom. Nu zijn het woningen, in de binnenkom. Bommel groeit, noemden ze vroeger de buitenkom. De gymzalen, zijn ook al weerom. Van de weeromstuit verdwenen. Bij de MAVO, of op de Thorbeckestraat. Met de lange van Zeijl, de bocht afsnijden. Binnendoor, als het kon. Achterom kijken is niet nodig. De toekomst ligt aan je voeten. Maar de Bommelse ziel en zaligheid,
is aan het verdwijnen. Ligt haar hiel.

Waar is de Boemel gebleven ? Zat er nog in de zandbak, kwetterend, het nest bevuilend. Is er iets voor terug gekomen ? Is er iets gelijkwaardigs voor de aanstormende jeugd ? Tafelvoetballen of erna te laat thuiskomen. Iets anders eigenaardigs. Een Bolle, Johnnie van Veen of van Zelst en Vos. Total loss thuiskomen. Uitgewoond. Wel binnen de lijntjes gebleven.

Er is zo veel verdwenen inmiddels. Kom je na 10 jaar weg geweest te zijn terug in Bommel, drijft de spits nog steeds in de rommel ? VV Zaltbommel ?
Olympia leeft alleen nog in de Bommelse gedachten. Elitaire kunst wel in de grachten. Geen buitenom meer voor de rechtsbuiten. Spits staat alleen te wachten.

Zwemmen inmiddels in de waal, olievlekken in je nek. Sinterklaas kwam er aan. Kilo of twee. Niet op open zee, nee, aan de Bommelse kade. Geen schade verder. Kwam door de vroege pepernoten in de HEMA. Gelukkig hebben we het draaiorgel nog. Zie ginds komt ie aan. Het Bommelsch bestaan is niet allemaal erg. Martin Conrads ziet je al staan. Lachend en zwaaiend. Die bril staat ons allemaal. Jip en Janneke mogen blij zijn met zo'n staanplaats op de dijk. Geen gezeik. We voelen ons in Bommel blijvend rijk. Iedereen in z'n eigen herinneringen graaiend.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:27:20 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_155319575
Argentijns restaurant Máxima

Zoals beloofd zo snel mogelijk een nieuwe recensie van jullie favoriete recensent. Daarom het dicht bij huis gezocht, waar je bovendien niet hoeft te reserveren. Had er nog nooit gegeten en was erg benieuwd. Zag, als ik er langs kwam, dat het er altijd bom vol zit. Da's een goed teken. Vroeger heette het dan ook cafetaria Olie B. Bommel. Sinds kort zit ik op FaceBook en mag nu m'n neef Jan van Eck, de vroegere eigenaar, vriend noemen. Máxima is mooi gelegen, op de hoek van de Nieuwstraat en Nonnenstraat, tegenover het cultureel centrum de Poorterij. Helaas is de tegenover gelegen basisschool, de Philipschool, laatst afgebroken doordat er te veel verkeerde culturen kwamen.

Bij binnenkomst bleek het i.d.d hardstikke druk te zijn. Eigenlijk niks voor mij, maar jullie recensent gaat door muren en vuren om zijn recensie te kunnen maken. Eenmaal aan tafel probeerde ik met een grapje het ijs te breken. Of ze hier ook stanley messi's hebben om het vlees te snijden. Kwartje viel weer eens niet. Maar niet getreurd, de serveerster was allerliefst. Ik koos voor een Argentijnse witte wijn. Een avocadosoepje vooraf en een T-bone steak, ben de naam ervan vergeten. Het was wel het duurste dat je kon bestellen. Dus ik dacht dat moet dan wel veel vlees zijn.

Wijntje smaakte prima. Primadonna zou Maradona hebben gezegd. Soep was lekker als voorafje. Als nagerecht vind ik soep altijd wat minder. Dan kan zo'n etentje op het eind nog de soep inlopen. Zit weer een Koos Alberts grap in. Keek eens rond en zag weinig bekende gezichten. de gezichten waren wel lekker aan het schrokken. Dat beloofde wat voor mijn steak. En wat voor een steak ? Had ik mezelf niet overschat en moest ik het zakje gebruiken om de rest van de maaltijd mee naar huis te nemen ? Niets was minder waar. Jammer dat er geen botjes aanzaten, anders was ik gaan Patrick Kluiveren. Heerlijk pittig. Lekker net niet aangebrand en met mooie groentjes en aardappeltjes. Kon me nog net inhouden om als Tong het bord niet af te likken.

Wim Lex zou bij Máxima nog een pilsje hebben besteld. Maar m'n fles wijn was nog niet leeg en bier op wijn geeft koppijn. Voldaan zakte ik even onderuit en liet alles lekker bezinken. We drinken immers tot we zinken. Complimentje aan de serveerster voor de snelle service en goede bediening.
Al met al weer een prima avondje in een Bommels toprestaurant. Ben over het zebrapad naar huis gelopen. Was wel een omweg van 10 meter. Aan je conditie werken is nooit verkeerd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155325252
Ongelooflijk......woorden schieten tekort voor de fantasie van Tong _O_
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:16:49 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_155330241
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:20 schreef Dunnevandale het volgende:
Ongelooflijk......woorden schieten tekort voor de fantasie van Tong _O_
Aan de werkelijkheid ontsproten. In een nieuw jasje gegoten. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155332133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Aan de werkelijkheid ontsproten. In een nieuw jasje gegoten. :)

:P
Geniaal!!!!
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:37:49 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_155332798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:16 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Geniaal!!!!
Pannenkoekenhuis De Waterpoort

Als democraat heb ik ditmaal mijn fans de keuze laten maken tussen een pizzeria en een pannenkoekenrestaurant. Eerlijk gezegd verbaasde het me niet dat de echte Bommelsche-lekkerbekjes voor de pannenkoek kozen.
Mede door de heerlijke lekkerbekjes en andere niet zelf te vangen vis, van vishandel Bronk, onder anderen. Daar genieten ze iedere week al van. Verandering van spijs heeft nu eenmaal andere eisen. Ik denk ook dat de enige niet -Echte -Bommelse-lekkerbek, in Bommel, Jaap de visboer is die voor de Pizzeria heeft gekozen. Stropen deed Piet de Kolf, m'n opa, al. Kaf van het koren. Bariton in het gezang.

Zelf had ik weinig keus wat betreft het pannenkoekrestaurant. Er is er één in Zaltbommel. Qua pannenkoekenmeneus. Ben vaak in die horeca-gelegenheid geweest. Toen heette het echter nog Café De Taveerne.

Ik ben er regelmatig als een strooppannenkoek uitgerold. Me er thuis voelen mocht dus geen probleem zijn. De tap altijd open. Wat hebben we er veel gezopen. Het etablissement is trouwens schitterend gelegen, onder de Waterpoort met uitzicht op de Waal. Inmiddels schedel kaal. Mooi geschermd wordt er nog met zwaard en degen.

Bij binnenkomst natuurlijk mijn traditionele grapje. Of de meeste gasten, net als ik, via zet-mail reserveren ? 'Meneer, u hoeft hier niet te reserveren.' Ijs werd niet gebroken. Scheelde niet veel.
De gastheer was verder erg hoffelijk en wees me een mooi tafeltje aan, met een mooi uitzicht op de Waterstraat. Rechts van me zag ik Cafetaria TIGO staan, links slijterij Luc van Boort. Bij beiden veel tijd versleten. Dus een warm gevoel van binnen. Nu mijn maag nog een warm gevoel geven.
Lekker schransen zoals het hoort. Geen man over boort. Kees is met z'n boot vlak bij gelegen.
Ik had begrepen dat zo'n pannenkoek nogal vult, je al snel het volume onderschat. Dus geen voorafje. Het was bij uitzondering eens een zonnige dag, dus keus viel op een lekker glas ice-tea.
Ik koos verder voor de spekpannenkoek met ananas, kaas en stroop. De gastheer probeerde me nog over te halen er een salade bij te nemen. Goed bedoeld, maar ik vind dat als je eenmaal lekker vet gaat eten er geen semi-gezond konijnenvoer bijhoort. Als je aan de lijn bent en biologisch gekweekte zeewier eet, neem je als toetje ook geen HEMA-rookworst. Nagerecht kon ik nadien altijd nog tijdens het uitbuiken bestellen. Dorst lessen bovendien.

Het leuke van een pannenkoekenrestaurant is dat het ook naar pannenkoeken ruikt. Ik wilde bijna gaan vragen of ik de klopper mocht schoonlikken, zoals bij moeke vroeger. Maar dat doen ze tegenwoordig met een elektrische staafmixer. Voor je het weet zit je tong ertussen.
Dan zou het Herman van Tongerloos zijn geworden.

Het was gezellig onrustig door de vele kinderen. Die mogen daar voor de halve prijs eten als ze hebben afgezwommen. Normaal stikt het van de Marokkanen in Bommel. Hier waren ze op de vingers van één hand te tellen. Toch een voordeel van het afschaffen van het schoolzwemmen.
De dampende pannenkoek werd voor me neergezet. Het aroma kwam me tegemoet. M'n neusharen begonnen te tintelen van opwinding. Ik moest niet in de zon kijken anders zou de stroop vervangen worden door niespoeder. Je hebt de neiging hem doormidden te snijden, maar dat is not done. Spaghetti kort je ook niet in met mes en vork. Nadat ik mijn handtekening op de pannenkoek had gestroopt, sneed ik er een mooi driehoekje uit. Zorgvuldig, zonder dat de stroop er vanaf gleed, bracht ik hem naar mijn mond. Een hele kunst, maar jarenlange ervaring doet wonderen. Hij was perfect op temperatuur. De kaas was heerlijk versmolten met de pannenkoek. De ananas was lekker zoet zonder zoetsappig te zijn.

Dit was echt een koekje van eigen deeg.

Na de laatste hap te hebben weggespoeld, kon ik niet anders dan concluderen dat Café De Taveerne een waardige opvolger had gekregen. Ik rolde nu niet dronken de kroeg uit. Hoefde niet laveloos onder de waterpoort gebukt te gaan, omdat ik laveloos was geweest. Last van m'n schouder ? Heel wat jaartjes ouder, maar wat een feest. Ik liep de Waterstraat in, liep langs de TIGO. Moest Anton wel feliciteren, met het kampioenschap van zijn NEC. Het was een warme begroeting, afgerekend met het lekkerste koude ijs van Bommel.

Taveerne en TIGO beiden een 8. Wat een mooi culinair stadje hebben we toch.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:40:46 #22
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_155341270
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
Letters achter elkaar zetten maakt nog geen woord.
Woorden achter elkaar zetten maakt nog geen zin.
Zinnen achter elkaar zetten maakt nog geen verhaal.
Dit.

Je hersenspinsels slaan echt nergens op. Niet grappig, en ontzettend slecht geschreven.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_155343006
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
Letters achter elkaar zetten maakt nog geen woord.
Woorden achter elkaar zetten maakt nog geen zin.
Zinnen achter elkaar zetten maakt nog geen verhaal.

En nee, Tong; je hoeft me niet te quoten.
Die stront van je klik ik toch weer ongezien weg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:40 schreef PIETR het volgende:

[..]

Dit.

Je hersenspinsels slaan echt nergens op. Niet grappig, en ontzettend slecht geschreven.
Hé zuurpruimende treurwilgjes, jullie hadden heel dit topic niet aan hoeven te klikken. 8-)
Dat je het toch deed was eigen keus, het weer dichtklikken bij desinteresse is ook een keus.
Was de behoefte om een waardeoordeel uit te spreken zo groot? :P

Tongemans, ik vind je stukjes vermakelijk en leuk geschreven. :Y
Vooral doorgaan er mee. O+
Freestyle
  Trouwste user 2022 woensdag 19 augustus 2015 @ 15:30:34 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_155354448
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 01:09 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

[..]

Hé zuurpruimende treurwilgjes, jullie hadden heel dit topic niet aan hoeven te klikken. 8-)
Dat je het toch deed was eigen keus, het weer dichtklikken bij desinteresse is ook een keus.
Was de behoefte om een waardeoordeel uit te spreken zo groot? :P

Tongemans, ik vind je stukjes vermakelijk en leuk geschreven. :Y
Vooral doorgaan er mee. O+
Ik reageer er niet meer op. Ze zeuren en zeiken altijd. Het liefst tegen mij. Krijg overal positieve reacties.
Ook van een bekende journalist. Die wil me interviewen in zijn kunstprogramma op NPO1. Heb impulsief ja gezegd. In overleg het toch uitgesteld door omstandigheden. Ben verder ook geen held in dit soort dingen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 19 augustus 2015 @ 15:51:40 #25
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_155355024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik reageer er niet meer op. Ze zeuren en zeiken altijd. Het liefst tegen mij. Krijg overal positieve reacties.
Ook van een bekende journalist. Die wil me interviewen in zijn kunstprogramma op NPO1. Heb impulsief ja gezegd. In overleg het toch uitgesteld door omstandigheden. Ben verder ook geen held in dit soort dingen.

:P
Ben toch wel heel benieuwd wie die journalist dan is waar je het over hebt.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Trouwste user 2022 woensdag 19 augustus 2015 @ 16:08:48 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_155355500
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:51 schreef PIETR het volgende:

[..]

Ben toch wel heel benieuwd wie die journalist dan is waar je het over hebt.
Iedere avond 19.00. Eén van de presentatoren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:10:37 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155355546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:08 schreef tong80 het volgende:

Iedere avond 19.00. Eén van de presentatoren.

:P
Radio? Kunststof? Frènk?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 woensdag 19 augustus 2015 @ 16:11:40 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_155355564
quote:
5s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Radio? Kunststof? Frènk?
:)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:27:38 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_155404239
'Nee, ik hit Driek zei Driek.' 'Gehit toch allemaal Jan bij jullie?' 'Bijna allemaal, m'n vader hiet Henk.' 'Ik dacht dat juist Henk, Jan hiette.' 'Nee de vader van m'n vader hiette Jan.' Net zoals nog drie andere in de familie.'

'Das dan drie keer Jan, Driek. Veur het zelfde geld hadde Driekus Jan gehete.' 'Net zoals Jan Hendrik van Veen op de lagere school. Die hiet gewoon Johnnie.' 'Ik noem m'n broer ok gin Jan Willem.' Zo vroeg ik laatst aan Nel, hoe het met haar broer ging. Jan Jozuis de Cuick. 'Wie ?' vroeg ze ? 'Zo noemen we hem al 40 jaar niet meer.' Ze lag in een deuk. 't is gewoon Jan.'

Afijn, na het handen schudden, ondertussen kijkend naar de imposante tatoeage op z'n arm. Zal vast moeder, met een hartje, op hebben gestaan, begreep ik dat ze wel allemaal Welsing heten. Kwam ik al helemaal in een moeilijk pakket. Van de één naar de andere Welsing gingen via Schouten en Damen terug naar de roots van de ultieme ijzerboer. Henk Elsink. Geintje. Henk Welsing. De ontmoeting met Björn vanochtend was te kort om er een stukje over te schrijven. Hoe jammer ik het ook voor z'n moeder Ani van Lith vind. Die zou wat trots zijn. Zelfs iets bij Björn om naar op te kijken.

Terug naar het ijzer vreten. Voordat we de rode draad van het verhaal vergeten. Ik wist inmiddels dat Henk, Henk hiette. Volgens Driek, de oudste en langst werkzame ijzerboer in de Bommelerwaard. Boer klinkt misschien denigrerend. Maar ijzer-agrariër bek nie echt. Vergeten naar z'n leeftijd te vragen. Maar de vader van Driek en de Jannen. de zoon van de opa van de Jannen, die ok Jan hiette, mot wel tegen de 90 lope. Hij loopt nog steeds mee, al beunend en steunend met z'n zoon. Drie keer raaie mè wie.

Toen Opa Welsing uit Veenendaal moest vertrekken zocht ie z'n heil in Bommel. Toen waren we nog gastvrij. Is er nog een ziekenhuis kerk-en straat naar vernoemd. Hoor net nu de klokken luiden. Henk Welsing ging al jong werken en voor zichzelf zorgen. Kwam er een gezin bij. Henk Welsing was Mark Rutte 50 jaar voor uit, met het verschil dat de participatie-samenleving van Henk Welsing er socialer uit zag dan het gedrocht van Mark Rutte.

Na het kamp, zoals we dat in de volksmond noemen, moest ie een ander adres zoeken. Het werd gesloten, en de bewoners werden naar een groot woonwagenkamp in Tiel gedirigeerd. Ho even dacht Henk Welsing. 'Bommel heeft m'n hart gestolen.' 'En ik ga geen aangifte doen.'

De vader van Driek en de hoeder van de naam Jan, woont nu al bijna 50 jaar op de Heksewal. Dat noemen we nog eens integreren. Henk, de hardwerkende ijzerboer, heeft later alsnog aangifte gedaan bij de gemeente Bommel. Of ze in het geboorte-register erbij wilden zetten dat z'n dochters geen Jan heten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:32:30 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_155404316
Leuke stukjes Tong. Zitten af en toe rake zinnen tussen. Jammer genoeg raak ik soms wel de draad een beetje kwijt.

Als ik een tip mag geven, kijk of je de rode lijn kunt vasthouden in je verhaal en schrap het overbodige.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:45:27 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_155404525
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:32 schreef Tinkepink het volgende:
Leuke stukjes Tong. Zitten af en toe rake zinnen tussen. Jammer genoeg raak ik soms wel de draad een beetje kwijt.

Als ik een tip mag geven, kijk of je de rode lijn kunt vasthouden in je verhaal en schrap het overbodige.
Bedankt voor je tip. Jij komt niet uit Bommel en begrijpt de helft niet. Ga niks schrappen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:47:05 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_155404552
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:32 schreef Tinkepink het volgende:
Leuke stukjes Tong. Zitten af en toe rake zinnen tussen. Jammer genoeg raak ik soms wel de draad een beetje kwijt.

Als ik een tip mag geven, kijk of je de rode lijn kunt vasthouden in je verhaal en schrap het overbodige.
Ik vind 'af en toe' en 'soms' lelijker dan mijn verhalen. Het is trouwens rode draad.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:47:54 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_155404567
'Stukjes' is ook al zo denigrerend. Wie ben jezelf ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:50:32 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_155404622
Nou. Zal nog eens iets aardigs tegen je zeggen tong. Volgens mij begon ik met een compliment en waren het kleine opbouwende puntjes van kritiek.
Vind dat je maar vreemd doet de laatste tijd.

En wie ik zelf ben? Een journaliste met journalistendiploma die heeft ingezien dat ze beter een ander vak kan zoeken. Wat niet wil zeggen dat ik geen mening mag hebben.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:56:17 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_155404745
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:50 schreef Tinkepink het volgende:

En wie ik zelf ben? Een journaliste met journalistendiploma die heeft ingezien dat ze beter een ander vak kan zoeken. Wat niet wil zeggen dat ik geen mening mag hebben.
Ieder z'n mening.

Succes met het zoeken naar een andere baan.

Waarom en hoe kwam je tot dat inzicht ? Als journaliste moet je toch tegen een stootje kunnen ?

Ik reageerde te fel. De ironische toon verdwijnt dan.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:58:07 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_155404782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ieder z'n mening.

Succes met het zoeken naar een andere baan.

Waarom en hoe kwam je tot dat inzicht ? Als journaliste moet je toch tegen een stootje kunnen ?

Ik reageerde te fel. De ironische toon verdwijnt dan.

:P
Ik ben direct na mijn studie wat anders gaan doen en ben niet op zoek naar een andere baan. Zit al tijden prima op mijn plek.
Kan overigens prima tegen een stootje, maar dat betekent niet dat ik het nodig vind me te laten afbekken terwijl ik iets prima bedoel. "Te fel" is een manier om het te verwoorden ja.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:15:11 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_155405164
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:58 schreef Tinkepink het volgende:

"Te fel" is een manier om het te verwoorden ja.
Laat ik het anders zeggen. Ik ken je goed genoeg. Dacht dat je het anders zou opvatten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:58:43 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155406107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:32 schreef Tinkepink het volgende:
Leuke stukjes Tong. Zitten af en toe rake zinnen tussen. Jammer genoeg raak ik soms wel de draad een beetje kwijt.

Als ik een tip mag geven, kijk of je de rode lijn kunt vasthouden in je verhaal en schrap het overbodige.
Eens. Te veel ruis doet weinig goeds.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:26:28 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155406816
Ff pissen. Luister liever naar mijn eigen gezeik.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:54:27 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_155407625
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eens. Te veel ruis doet weinig goeds.
Ik kap alweer.

Gezeik altijd. De groeten aan Kreator en z'n soort.

Die weten hoe het hoort.

Zeiken zittend. Lul binnen boord.

Slap gelul.

Zet het tweede hands pissen voort.

FOK! naar de kloten ?

Bedank de idioten.

Geruis.......dovenmans oren.

Zwart is het beeld.

Dat overblijft.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:57:46 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155407718
Sjeesus.
Van een beetje opbouwende kritiek kun je alleen maar leren. Je bent toch geen kleuter die alleen maar aaien over zijn bolletje wil.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:59:44 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_155407785
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 14:57 schreef Copycat het volgende:
Sjeesus.
Van een beetje opbouwende kritiek kun je alleen maar leren. Je bent toch geen kleuter die alleen naar aaien over zijn bolletje wil.
Het is goed met je.

Doei.

Houdoe.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:00:36 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155407816
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 14:59 schreef tong80 het volgende:
Het is goed met je.

Doei.

Houdoe.

:P
Jammer dat je je zo kleingeestig laat kennen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:03:48 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_155407919
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jammer dat je je zo kleingeestig laat kennen.
Jammer dat je in raadselen spreekt. Ruis ? Opbouwende kritiek ? Vanwaar. En wat :?

Weinig goeds ? Je lult een slag in de ruimte en ik moet het opvatten als opbouwende kritiek ? :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:05:09 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155407968
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:03 schreef tong80 het volgende:

Jammer dat je in raadselen spreekt. Ruis ? Opbouwende kritiek ? Vanwaar. En wat :?

Weinig goeds ? Je lult een slag in de ruimte en ik moet het opvatten als opbouwende kritiek ? :D

:P
Je zou natuurlijk ook om uitleg kunnen vragen ipv direct de gepikeerde Hary uit te hangen.
Je teksten zijn vaak te wollig, waardoor hetgeen je wilt vertellen verloren raakt. Less is more.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:13:31 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_155408233
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook om uitleg kunnen vragen ipv direct de gepikeerde Hary uit te hangen.
Je teksten zijn vaak te wollig, waardoor hetgeen je wilt vertellen verloren raakt. Less is more.
Waarom zou ik uitleg moeten vragen over een cryptisch commentaar van iemand die ik niet ken :?

Je kunt ook zelf beginnen met aan te geven wat er mis mee is, of wat er goed aan is. Wat is wollig ?

Wie denk je wel dat je bent :?

:P

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:15:20 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155408300
Zoek het lekker uit. Kleuter.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:17:54 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_155408391
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:15 schreef Copycat het volgende:
Zoek het lekker uit. Kleuter.
Dank u. Wie is er kleingeestig. Grote meneer.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:27:28 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_155408680
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:15 schreef Copycat het volgende:
Zoek het lekker uit. Kleuter.
Wil je m'n excuses aannemen. Word hier zelf verdrietig van. Dit hoort niet bij me en ik ben mezelf niet.

Ben kwaad en teleurgesteld. Ik krenk nu andere mensen. Sorry.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:32:32 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155408842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:27 schreef tong80 het volgende:

Wil je m'n excuses aannemen. Word hier zelf verdrietig van. Dit hoort niet bij me en ik ben mezelf niet.

Ben kwaad en teleurgesteld. Ik krenk nu andere mensen. Sorry.

:P
No problem. Ik weet dat je niet in een fijne periode zit, nu.
Hoop oprecht dat je je weer snel de oude voelt!

:*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:39:36 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_155409099
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

No problem. Ik weet dat je niet in een fijne periode zit, nu.
Hoop oprecht dat je je weer snel de oude voelt!

:*
Bedankt. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik opgelucht ben. :)

Beetje vochtige oogjes. Ik ga legge. Nogmaals, mooi dat je begrip hebt voor m'n belachelijke gedrag.

Tot morgen. Kusje terug. :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:40:42 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155409141
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:39 schreef tong80 het volgende:

Bedankt. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik opgelucht ben. :)

Beetje vochtige oogjes. Ik ga legge. Nogmaals, mooi dat je begrip hebt voor m'n belachelijke gedrag.

Tot morgen. Kusje terug. :*

:P
Ja fijn, nu heb ik natte oogjes.
Doe rustig aan!

:*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:36:13 #53
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_155410952
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie denk je wel dat je bent :?

:P

:P
Ja, wat denk jij wel niet? Beetje commentaar hebben op deze hoogstaande literaire stukjes van tong80 :')

Dit topic toont maar weer eens aan wat voor een labiele, aan hoogmoedswaanzin lijdende, gek tong80 is.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:25:03 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_155413339
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:36 schreef PIETR het volgende:

[..]

Ja, wat denk jij wel niet? Beetje commentaar hebben op deze hoogstaande literaire stukjes van tong80 :')

Dit topic toont maar weer eens aan wat voor een labiele, aan hoogmoedswaanzin lijdende, gek tong80 is.
Ga door. Zin in een mooie polemiek met je. Ik ken je verder niet. Stel je eens voor. Dan kunnen we verder praten. Feyenoorder zo te zien. Dan begin je al als verliezende underdog.
Met de meeste underdogs heb ik compassie. Met Feyenoorder die beginnen te schreeuwen uit het niets heb ik niets. Je kunt je herstellen, door toch een normaal gesprek aan te gaan. Je ziet. Ik verlaag me niet. Heb je respons ? Het liefs met mooie woorden.

Waarschijnlijk is dit dodelijk voor je.

Die laatste opmerking kan voor mij ook dodelijk zijn.

Ik ben er nog even. Hoop op een mooi antwoord. Dan ga ik door het stof.

Nou......wees eens tof

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:29:17 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_155413467
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:51 schreef PIETR het volgende:

[..]

Ben toch wel heel benieuwd wie die journalist dan is waar je het over hebt.
Verdiep je. Liever niet eigenlijk.

Nomen et omen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:31:29 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155413520
Tandarts Au.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:31:41 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_155423795


Z'n verjaardag. _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2015 @ 14:04:19 #58
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_155495812
tong80, het schrijfsel dat je naar de columnhoek stuurde is ingepland voor vanavond 18.00 uur.
Gefeliciteerd! *O* w/

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Trouwste user 2022 maandag 24 augustus 2015 @ 20:56:11 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_155509805
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:04 schreef bazbo het volgende:
tong80, het schrijfsel dat je naar de columnhoek stuurde is ingepland voor vanavond 18.00 uur.
Gefeliciteerd! *O* w/

:X
Echt ? :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155510659
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Echt ? :)

:P
http://frontpage.fok.nl/c(...)s-de-waterpoort.html

Gefeliciteerd. :D

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 maandag 24 augustus 2015 @ 21:23:45 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_155510850
Nu nog in DWDD. I'll beat Nico z'n ass up. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:14:49 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_155530083
Net een gedicht geschreven
Er ingehamerd
Op m'n tandvlees

Tandarts zit weer gebijteld

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:37:35 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_155535127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:14 schreef tong80 het volgende:
Net een gedicht geschreven
Er ingehamerd
Op m'n tandvlees

Tandarts zit weer gebijteld

:P
Flikkerstraal een kut eind op klote homo.

Zak oew bakkus is verbouwe ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155535217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Flikkerstraal een kut eind op klote homo.

Zak oew bakkus is verbouwe ?

:P
Gaat ie wel meneer Tong?

:P
Freestyle
pi_155535610
Nou. Ik kan begrijpen dat het aantal gebruikers van fok achteruit gaat. Als je zo'n topics tegenkomt zou je voor minder gechoqueerd wegklikken.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 augustus 2015 @ 09:49:22 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_155550915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:52 schreef Steentje7 het volgende:
Nou. Ik kan begrijpen dat het aantal gebruikers van fok achteruit gaat. Als je zo'n topics tegenkomt zou je voor minder gechoqueerd wegklikken.
Jeetje. Jeetje mina. Jeetje mina nog an toe.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 26 augustus 2015 @ 18:46:54 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_155566276
Jack van Doormalen wil je m'n voeten kussen ? Ik ga op m'n knieën. Ben niet lenig genoeg om m'n eigen voeten te kussen. Ik was te voorbarig met mijn snelle kritiek over jouw snelle beoordeling. Ik had het te snel ingeschat. Gewoon gepareerd. Na zo'n korte tijd mag je een restaurant niet te snel afkraken. Denk dat Adrie Kraker, het met me zal beamen. De lekkernij van de Steenweg is verdwenen.

Het geweldige lopend buffet kost nu 10 % meer. Ze staan nu stil. Het was lekker met de flamboyante kok. De vlam in de pan. Ondertussen lusten de smaakmakers er niks meer van. Het is te gruwelijk. Alles is uitgeblust.

Ik was de eerste klant. Open werd er gedaan. Ik dacht als veteraan, ik kan niet meer terug. Schatte hem op 75. Pantoffels, een schort voor. smeriger zie je ze niet. Net z'n handen afgeveegd gaf ie me een hand.

Geen idee van wie die hand is of was. Als iemand een hand mist. Je weet me te vinden.
Ik keek langs de oude man met schort. Kostte me geen moeite. Smeriger schort heb je nooit gezien. Het Toiletpapier op het gras van 'tafel je dek je' is schoner. Z'n gebrekkig Nederlands werd niet gecompenseerd door z'n taalvaardigheid en lengte. Ik keek recht in de keuken. Alsof je bij Kim Holland naar binnen kijkt tijdens.....Laat ik het afdrogen noemen.

Potten en pannen. Emmers op de vloer. Alsof de Rooie op zondagochtend net zichzelf onder de tap uit veegt in 't Torentje. Alle eerbied voor Tommie. Dit was schandalig en onverteerbaar. Tommie was op z'n goeie dagen om op te vreten. Dit voedsel was niet te pruimen. Ik hou op over Kim Holland.
Gruwelijk. Niet te vreten, slechte ambiance, slechte bediening, totaal helemaal niks. Schandalig.
Ik mis m'n ouwe, jonge, lieve Chinese.
Money rules the world.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 september 2015 @ 23:53:36 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_155856090
Kwam 2 weken geleden Adrie Bronk tegen. Of ie het leuk zou vinden een recensie te krijgen op "Een echte Bommelaar"? Daar kon Adrie geen nee tegen zeggen. Helaas is het er door omstandigheden nog niet van gekomen. De eerst volgende zal, zo snel mogelijk, over Vishandel Bronk gaan. Nu eerst een recensie die ik nog had liggen. Even opgevist, opgepoetst en gereviseerd.

Vishandel Duyvis. Dinsdag visdag.

Jaap heet de chefkok. Voor iedereen een praatje paraat. Vriendelijk en adrem met zijn grapjes. Jaap is inmiddels 75, staat nog steeds, als een echte jonge heer, de kibbeling met liefde te braden.
Al staat ie met de rug naar je toe, hij blijft beleefd en veegt eerst zijn handen aan een wonderschoon vissershanden-doekje af vooraleer ie je vraag beantwoordt. Niet dat je veel vragen hebt na al die jaren. Het is meer even bijkletsen. Soms een vage vraag als alibi.

Uit Spakenburg komen ze, dat proef je dan ook. De kabeljauw lijkt altijd kakelvers gevangen, de makreel net van kop en kont gescheiden en de tong bij Paleis het Lo uit de hofvijver geschept.
Het personeel blijft altijd beleefd Ook als je zegt dat ze de saus zijn vergeten bij de kibbeling. Altijd een net excuus, je krijgt dan een extra bakje saus. Als je zegt dat dat niet nodig is, zijn ze onvermurwbaar, zonder verder misbaar te maken laat je het dan op zijn beloop. Je gaat niet staan kibbelingen bij zo'n service

De kraam staat prominent op de markt. Hetgeen het eten aan de kraam extra leuk maakt. Het naar binnen laten glijden van de haring met uitjes krijgt een nieuwe dimentie als je omhoog kijkend de Bommelse toren ziet.
Bij de klokkenluider van de Notre Dame zou zo de bultrug als last van z'n schouders glijden.

De hoofd-assistente van Jaap, en op zaterdag van diens opvolger Wilco, is bloedmooi en lijkt op de vrouw van Jaap van 50 jaar geleden. Die was ooit het Vissersmeisje van het jaar in Spakenburg. Dat wil wat zeggen bij al die blozende wangetjes aan het winderige Ijsselmeer.
Bij de garnalen proef en zie je gewoon dat heel de familie van Jaap bruut aan het pellen is geweest. Geen kopje te bekennen. Inkoppertje qua Pèlle natuurlijk. Als je garnalen en Kibbeling samen koopt zegt de vrouw van Jaap altijd heel lief dat je ze goed gescheiden moet houden. Dat de garnalen natuurlijk wel peper en zout nodig hebben. Dat doet ze ook al 40 jaar. De Bokking is de specialiteit des huizes. Voor lekkerbekjes echt iets om je lippen bij af te likken.

Zijn zonen zijn in opleiding en mogen elke dinsdag, tussen het afrekenen door, meekijken hoe de grote baas al jaren aan de top staat. Op zaterdag zwaait Wilco met de scepter en de frietpan. Wilco noemt me altijd meneer van Tongerlo.
Hij vraagt dan naar NIVO. Ik naar de Vogels of de Rooien, zoals de Ijsselmeervogels in de volksmond worden genoemd. Mijn volksmond was weer naar alle tevredenheid gevuld. Bij Duyvis hoeven ze niet te hengelen naar complimentjes. De naam alleen al zegt dat het er altijd een fuif is.

Een 8 en een half.

Ik kan niet wachten op de visjes van Adrie, hoor ik al jaren alleen maar goeie verhalen over.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155856565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:53 schreef tong80 het volgende:
Kwam 2 weken geleden Adrie Bronk tegen. Of ie het leuk zou vinden een recensie te krijgen op "Een echte Bommelaar"? Daar kon Adrie geen nee tegen zeggen. Helaas is het er door omstandigheden nog niet van gekomen. De eerst volgende zal, zo snel mogelijk, over Vishandel Bronk gaan. Nu eerst een recensie die ik nog had liggen. Even opgevist, opgepoetst en gereviseerd.

Vishandel Duyvis. Dinsdag visdag.

Jaap heet de chefkok. Voor iedereen een praatje paraat. Vriendelijk en adrem met zijn grapjes. Jaap is inmiddels 75, staat nog steeds, als een echte jonge heer, de kibbeling met liefde te braden.
Al staat ie met de rug naar je toe, hij blijft beleefd en veegt eerst zijn handen aan een wonderschoon vissershanden-doekje af vooraleer ie je vraag beantwoordt. Niet dat je veel vragen hebt na al die jaren. Het is meer even bijkletsen. Soms een vage vraag als alibi.

Uit Spakenburg komen ze, dat proef je dan ook. De kabeljauw lijkt altijd kakelvers gevangen, de makreel net van kop en kont gescheiden en de tong bij Paleis het Lo uit de hofvijver geschept.
Het personeel blijft altijd beleefd Ook als je zegt dat ze de saus zijn vergeten bij de kibbeling. Altijd een net excuus, je krijgt dan een extra bakje saus. Als je zegt dat dat niet nodig is, zijn ze onvermurwbaar, zonder verder misbaar te maken laat je het dan op zijn beloop. Je gaat niet staan kibbelingen bij zo'n service

De kraam staat prominent op de markt. Hetgeen het eten aan de kraam extra leuk maakt. Het naar binnen laten glijden van de haring met uitjes krijgt een nieuwe dimentie als je omhoog kijkend de Bommelse toren ziet.
Bij de klokkenluider van de Notre Dame zou zo de bultrug als last van z'n schouders glijden.

De hoofd-assistente van Jaap, en op zaterdag van diens opvolger Wilco, is bloedmooi en lijkt op de vrouw van Jaap van 50 jaar geleden. Die was ooit het Vissersmeisje van het jaar in Spakenburg. Dat wil wat zeggen bij al die blozende wangetjes aan het winderige Ijsselmeer.
Bij de garnalen proef en zie je gewoon dat heel de familie van Jaap bruut aan het pellen is geweest. Geen kopje te bekennen. Inkoppertje qua Pèlle natuurlijk. Als je garnalen en Kibbeling samen koopt zegt de vrouw van Jaap altijd heel lief dat je ze goed gescheiden moet houden. Dat de garnalen natuurlijk wel peper en zout nodig hebben. Dat doet ze ook al 40 jaar. De Bokking is de specialiteit des huizes. Voor lekkerbekjes echt iets om je lippen bij af te likken.

Zijn zonen zijn in opleiding en mogen elke dinsdag, tussen het afrekenen door, meekijken hoe de grote baas al jaren aan de top staat. Op zaterdag zwaait Wilco met de scepter en de frietpan. Wilco noemt me altijd meneer van Tongerlo.
Hij vraagt dan naar NIVO. Ik naar de Vogels of de Rooien, zoals de Ijsselmeervogels in de volksmond worden genoemd. Mijn volksmond was weer naar alle tevredenheid gevuld. Bij Duyvis hoeven ze niet te hengelen naar complimentjes. De naam alleen al zegt dat het er altijd een fuif is.

Een 8 en een half.

Ik kan niet wachten op de visjes van Adrie, hoor ik al jaren alleen maar goeie verhalen over.

:P
De vis wordt duur betaald, je moet boter bij de vis doen en een visje uitgooien, maar je leeft als een vis in het water en vist niet achter het het net.

Kortom, je stukje is weer het neusje van de zalm. O+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 maandag 7 september 2015 @ 10:22:22 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_155890597
quote:
17s.gif Op zondag 6 september 2015 00:14 schreef ALTER-EGO het volgende:

Kortom, je stukje is weer het neusje van de zalm. O+

:P
Terwijl ik niet naar complimentjes vis.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155891173
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Terwijl ik niet naar complimentjes vis.

:P
O+

:P
Freestyle
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 09:26:09 #72
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_156163221
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Trouwste user 2022 donderdag 17 september 2015 @ 12:50:53 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_156167610
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 16:34:30 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_156222307
Messi

Spelers naar buiten, trage start
Genietend van de zon
Jonge god, mooie kuiten
Succes lonkt aan de horizon,
publiek snakt, een hart dat bonkt

Stadion in lichterlaaie, flitsend licht
Reeds drie man gepasseerd
Twee keer kappen, één keer draaien
Oude helden verstoten, ongegeneerd
Medeplichtig aan strelend aaien

Blik naar het leer, toch haren in de nek
Keeper op zijn hoede, wat een pech
Tikkie breed dat doet zo’n zeer
Zelf de glorie willen voelen
Plots is zijn rug weer recht

Ogen blijven naar beneden, ze twijvelen niet
Bal komt naast de linkerschoen, als wuivend riet
Afrekenen met het verleden
Alleen falen door het niet te doen
Aanstonds het overwinningslied

Rechterbeen veert zonder rancune, staat alleen
Bal mag de touwen strelen van deze godenzoon
Blik naar de tribune, als één van de hunne
Zijn naam klinkt uit hun kelen
Men waant zich in de mooiste droom

Armen in de lucht, er klinkt bravo
Geen hoofdrol vermeden , wat een niveau
Je hoort een diepe zucht,
Altijd zon, nooit meer regen
De hand van God heeft zijn opvolger gekregen

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:38:32 #75
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_156222381
Zelden mooier voetbalcommentaar gehoord.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 16:56:53 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_156222855
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:38 schreef Scuidward het volgende:
Zelden mooier voetbalcommentaar gehoord.
Dank je wel :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156222860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:34 schreef tong80 het volgende:
Messi

Spelers naar buiten, trage start
Genietend van de zon
Jonge god, mooie kuiten
Succes lonkt aan de horizon,
publiek snakt, een hart dat bonkt

Stadion in lichterlaaie, flitsend licht
Reeds drie man gepasseerd
Twee keer kappen, één keer draaien
Oude helden verstoten, ongegeneerd
Medeplichtig aan strelend aaien

Blik naar het leer, toch haren in de nek
Keeper op zijn hoede, wat een pech
Tikkie breed dat doet zo’n zeer
Zelf de glorie willen voelen
Plots is zijn rug weer recht

Ogen blijven naar beneden, ze twijvelen niet
Bal komt naast de linkerschoen, als wuivend riet
Afrekenen met het verleden
Alleen falen door het niet te doen
Aanstonds het overwinningslied

Rechterbeen veert zonder rancune, staat alleen
Bal mag de touwen strelen van deze godenzoon
Blik naar de tribune, als één van de hunne
Zijn naam klinkt uit hun kelen
Men waant zich in de mooiste droom

Armen in de lucht, er klinkt bravo
Geen hoofdrol vermeden , wat een niveau
Je hoort een diepe zucht,
Altijd zon, nooit meer regen
De hand van God heeft zijn opvolger gekregen

:P
*Stil*

Mooi!

O+

:P
Freestyle
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:36:20 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156223698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:34 schreef tong80 het volgende:
Messi

Spelers naar buiten, trage start
Genietend van de zon
Jonge god, mooie kuiten
Succes lonkt aan de horizon,
publiek snakt, een hart dat bonkt

Stadion in lichterlaaie, flitsend licht
Reeds drie man gepasseerd
Twee keer kappen, één keer draaien
Oude helden verstoten, ongegeneerd
Medeplichtig aan strelend aaien

Blik naar het leer, toch haren in de nek
Keeper op zijn hoede, wat een pech
Tikkie breed dat doet zo’n zeer
Zelf de glorie willen voelen
Plots is zijn rug weer recht

Ogen blijven naar beneden, ze twijvelen niet
Bal komt naast de linkerschoen, als wuivend riet
Afrekenen met het verleden
Alleen falen door het niet te doen
Aanstonds het overwinningslied

Rechterbeen veert zonder rancune, staat alleen
Bal mag de touwen strelen van deze godenzoon
Blik naar de tribune, als één van de hunne
Zijn naam klinkt uit hun kelen
Men waant zich in de mooiste droom

Armen in de lucht, er klinkt bravo
Geen hoofdrol vermeden , wat een niveau
Je hoort een diepe zucht,
Altijd zon, nooit meer regen
De hand van God heeft zijn opvolger gekregen

:P
Heel fraai! Ik zie je zo staan, in een schemerig zaaltje, tijdens een spoken word-avond.

Paar dingetjes:

Medeplichtig aan strelend aaien

Moet hier niet juist een tegenstelling in? Tenminste, ik lees het als de voetballer die zijn tegenstander subtiel een tikkie verkoopt. En zou dan strelend veranderen in een agressiever woord. Snijdend, stekend ... Zijn niet de juiste woorden, maar iets in die trant. Maar misschien lees ik het wel verkeerd, als Messi-beet.

Twijvelen moet met een f.

En achter vermeden staat een spatie te veel.

:*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 17:54:56 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_156224053
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heel fraai! Ik zie je zo staan, in een schemerig zaaltje, tijdens een spoken word-avond.

Paar dingetjes:

Medeplichtig aan strelend aaien

Moet hier niet juist een tegenstelling in? Tenminste, ik lees het als de voetballer die zijn tegenstander subtiel een tikkie verkoopt. En zou dan strelend veranderen in een agressiever woord. Snijdend, stekend ... Zijn niet de juiste woorden, maar iets in die trant. Maar misschien lees ik het wel verkeerd, als Messi-beet.

Twijvelen moet met een f.

En achter vermeden staat een spatie te veel.

:*
Met twijfelen heb je gelijk. Heb hem na hier op m'n Face Book geplaatst, en het daar zelf al veranderd. Kan gebeuren.
Die spatie te veel komt door m'n trillende Korsakow handen.

'Medeplichtig aan strelend aaien' is een dichterlijke tegenstelling die positief is bedoeld.

Messi is bezig de beste voetballer aller tijden te worden. Die behandeld de bal met fluwelen voeten.

Er zullen voor jou wel dingen instaan waarvan je de dubbele bodem niet doorziet. :)

Maradona zijn Argentijnse voorganger als beste ooit, scoorde ooit een belangrijk doelpunt met de hand op een WK. Dat noemde hij achteraf 'De hand vanGod.'

:* :) 8-)

:T

[ Bericht 8% gewijzigd door tong80 op 19-09-2015 18:00:54 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 19 september 2015 @ 18:25:01 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156224629
De hand van God van Maradona ken ik heus wel, hoor!

:P
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 18:58:16 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_156225229
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:25 schreef Copycat het volgende:
De hand van God van Maradona ken ik heus wel, hoor!

:P
Ik luister

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 21:07:34 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_156228505
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:25 schreef Copycat het volgende:
De hand van God van Maradona ken ik heus wel, hoor!

:P
Kiprich, cultheld voor het leven

De ware zucht hoort van diep te komen
De longen vol lucht geblazen
Alleen echte bazen, weten dit te beheersen
Geen gemakzucht, eerder energie ophalen
Opladen voor wat komen gaat, te kunnen grazen
Wat ons staat te wachten, melancholie, romantische gedachten

Koud in het veld, de handen al in de zij
Warmlopen is overbodig, kost te veel kracht
Zal ie nog nodig hebben, dan onverwacht :
'geef die bal maar aan mij'
Overdacht toch spontaan, het liefst langs de lijn,
In de voetjes zoals dat heet, warmte in aantocht

Niet elke bal hoeft een toverbal te zijn, echter
met een tovenaar in dienst, kleurt de hemel blauw
Komt de regenboog tevoorschijn
voor dag en dauw, wachtend om te schitteren
Eerst een sigaret, aansteker in de zak
Het vuur uit de sloffen, moet vlammend hard zijn

Zie hem daar lopen, naar de vogeltjes fluitend
Omringd door duizende toeschouwers, doch alleen
De zon schijnt, het briesje in z'n haar blaast
Geen gesloten dak, heerlijk in de natuur buiten
Het slenteren verandert in dartelen, wat een eindbaas
Een veulen in de wei, alleen met de bal kan ie zich uiten

Je bent al snel een cultheld, wordt hier en daar verteld
Het kan raar lopen, een antilope op het veld
met hangende schouders en kromme pootjes, onverhuld
Blijft onvermeld dat deze speler het publiek bekoorde
In koor bezongen ze zijn heldendaden, 'Jóóósef, Jóóósef, Jóóósef'
Die het zich herinneren weten : József was de ultieme cult

József, de tovenaar van Tatabanya, sprak met de bal aan zijn voeten
Andere minimale culthelden, blazen hoog van de toren
Puffend en zuchtend liet József zien hoe het wel zou moeten
Hoe je niet alleen met je mond een held bent, de echte cultheld
dartelt in het veld, scoort, je moet ook het publiek bekoren.
Dan pas mag je bij de echte culthelden zoals József behoren

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156228620
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kiprich, cultheld voor het leven

De ware zucht hoort van diep te komen
De longen vol lucht geblazen
Alleen echte bazen, weten dit te beheersen
Geen gemakzucht, eerder energie ophalen
Opladen voor wat komen gaat, te kunnen grazen
Wat ons staat te wachten, melancholie, romantische gedachten

Koud in het veld, de handen al in de zij
Warmlopen is overbodig, kost te veel kracht
Zal ie nog nodig hebben, dan onverwacht :
'geef die bal maar aan mij'
Overdacht toch spontaan, het liefst langs de lijn,
In de voetjes zoals dat heet, warmte in aantocht

Niet elke bal hoeft een toverbal te zijn, echter
met een tovenaar in dienst, kleurt de hemel blauw
Komt de regenboog tevoorschijn
voor dag en dauw, wachtend om te schitteren
Eerst een sigaret, aansteker in de zak
Het vuur uit de sloffen, moet vlammend hard zijn

Zie hem daar lopen, naar de vogeltjes fluitend
Omringd door duizende toeschouwers, doch alleen
De zon schijnt, het briesje in z'n haar blaast
Geen gesloten dak, heerlijk in de natuur buiten
Het slenteren verandert in dartelen, wat een eindbaas
Een veulen in de wei, alleen met de bal kan ie zich uiten

Je bent al snel een cultheld, wordt hier en daar verteld
Het kan raar lopen, een antilope op het veld
met hangende schouders en kromme pootjes, onverhuld
Blijft onvermeld dat deze speler het publiek bekoorde
In koor bezongen ze zijn heldendaden, 'Jóóósef, Jóóósef, Jóóósef'
Die het zich herinneren weten : József was de ultieme cult

József, de tovenaar van Tatabanya, sprak met de bal aan zijn voeten
Andere minimale culthelden, blazen hoog van de toren
Puffend en zuchtend liet József zien hoe het wel zou moeten
Hoe je niet alleen met je mond een held bent, de echte cultheld
dartelt in het veld, scoort, je moet ook het publiek bekoren.
Dan pas mag je bij de echte culthelden zoals József behoren

:P
^O^

Je bent op dreef. :D

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 21:24:11 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_156229062
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:10 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

^O^

Je bent op dreef. :D

:P
Moet plots aan een "ongepaste" opmerking van mezelf denken.
Mijn broer en ik zaten in het theater naar een voorstelling over het Zaltbommel van vroeger te kijken.
Grote, vierjaarlijkse, revue gemaakt door toneelverenigingen en andere organisaties.
Hadden ze een sketch over straatnamen van tegenwoordig van vroegere Bommelaren.
Zei ik iets te hard tegen m'n broer : 'Gerrit de Koreaan Dreef.'
Geroezemoes en ingehouden gegniffel rond ons.
Gerrit van Eck woonde bij ons in de straat. Door zijn dienstplicht had ie als bijnaam 'de Koreaan.'
Hij overleed doordat ie, als dronken alcoholist, in een slootje verdronk, na van een bruggetje te zijn gevallen.

:o

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156229347
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Moet plots aan een "ongepaste" opmerking van mezelf denken.
Mijn broer en ik zaten in het theater naar een voorstelling over het Zaltbommel van vroeger te kijken.
Grote, vierjaarlijkse, revue gemaakt door toneelverenigingen en andere organisaties.
Hadden ze een sketch over straatnamen van tegenwoordig van vroegere Bommelaren.
Zei ik iets te hard tegen m'n broer : 'Gerrit de Koreaan Dreef.'
Geroezemoes en ingehouden gegniffel rond ons.
Gerrit van Eck woonde bij ons in de straat. Door zijn dienstplicht had ie als bijnaam 'de Koreaan.'
Hij overleed doordat ie, als dronken alcoholist, in een slootje verdronk, na van een bruggetje te zijn gevallen.

:o

:P
:o

:D
Ze kende n je daar vast wel beter. ;)

Naar einde wel voor Gerrit. ;(

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 22:25:40 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_156230919
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:31 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

:o

:D
Ze kende n je daar vast wel beter. ;)

Naar einde wel voor Gerrit. ;(

:P
Tuurlijk, het was niet echt schokkend. Ik kwam uit de voetbalkantine en had gedronken. M'n moeder speelde mee, anders was ik niet eens gegaan en gaan stappen. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156231085
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk, het was niet echt schokkend. Ik kwam uit de voetbalkantine en had gedronken. M'n moeder speelde mee, anders was ik niet eens gegaan en gaan stappen. :)

:P
Ik kwam van de week een leuk krantenartikel tegen over je moeder. :)
Krachtige vrouw lijkt me dat. O+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 23:03:17 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_156231945
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:32 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik kwam van de week een leuk krantenartikel tegen over je moeder. :)
Krachtige vrouw lijkt me dat. O+

:P
Unieke vrouw. Iedereen kent haar hier in Bommel. 50 jaar geacteerd en zeer sociaal. Uit een groot gezin en één van een drieling. Heb een stukje over haar geschreven. Past wel in dit topic.

Dit artikel bedoel je denk ik :

'Ik ben een theatermens.'

Vijfenvijftig haar lang was Letta actief voor het amateurtoneel.
Zaterdag speelde ze haar laatste voorstelling.


Met pijn in haar hart heeft Letta van Tongerlo ( 69 ) afgelopen weekend afscheid genomen van het amateurtoneel. Ze vindt zichzelf niet mobiel genoeg meer om op het podium actief te zijn.
'Maar het kost me heel veel moeite,' zegt ze. 'Ik ben echt een theatermens.'

De meeste Bommelaren kennen haar wel. Als meisje van 13 voerde ze al toneelstukjes op met de buurtvereniging in de binnenstad.
Letta groeide op in een groot gezin met 12 kinderen aan de Heilige geeststraat. Ze werd geboren als één van een drieling. 'Het was altijd gezellig bij ons thuis', zegt ze. 'We maakten muziek met elkaar en we zongen. Mijn vader speelde mondharmonia en mijn moeder kon heel mooi verhalen vertellen. Ik weet nog heel goed dat ze dat ook altijd met Kerstmis deed. Ik kom wat liefde en gezelligheid uit een heel warm nest.'

Toen ze als verpleegster aan de slag ging in het ziekenhuis in Zaltbommel, werd ze lid van toneelgroep de Groentjes. Ze trouwde en kreeg twee kinderen en ze bleef actief bij het toneel. Bij de Groentjes heeft ze jarenlang allerlei rollen gespeeld. Ondertussen werd ze ook wel gevraagd om de regie van stukken te doen. 'Bij de brandweer in Waardenburg bijvoorbeeld,' weet ze nog goed. 'En ik heb ook wel eend de eindproduktie van scholengemeenschap Cambium gedaan. En ik werkte mee aan elke Bommelrevue. Ik heb daar erg goede herinneringen aan.'
Vijf jaar geleden nam ze het initiatief om een seniorentoneelgroepje op te richten in de Schans. 'Dat is echt heel leuk om te doen,' zegt ze. 'Maar ook wel eens moeilijk, want iemand van 80 laat zich niet zoveel meer zeggen.' Ook financiëel was het wel eens zwaar. De toneelgroep van de Schans is anders dan de meeste toneelgroepen geen vereniging met een bestuur en veel vrijwilligers. 'Het is gewoon een activiteit zoals bijvoorbeeld het kaarten of het sjoelen. Er is dus geen extra geld beschikbaar,' vertelt ze. Toch kreeg Letta het voor elkaar om één keer per jaar een toneelstuk op de planken te brengen. Daarbij deed ze niet alleen de regie, ze speelde ook zelf een belangrijke rol in het stuk, bemoeide zich met de kaartverkoop en organiseerde de verloting. 'Eigenlijk een éénmansbedrijf,' lacht ze.

Nu het doek is gevallen, verwacht Letta niet in een gat te vallen. 'Ik ben dol op mijn twee kleinkinderen, daar daar zal ik veel tijd aan besteden,' verteld ze. 'Ook lees ik graag en ik heb veel aanloop. Samen met een vriendin probeer ik elk jaar een keer op vakantie te gaan. En ik wil heel graag een computercursus gaan volgen. Maar ik ga het toneel wel heel erg missen.'

Mag ik trots zijn ? :)

Zal mijn column hierna posten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 september 2015 @ 23:09:03 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_156232105
Tieske de putjesschepper



Tieske (Tinus) was een bekende en markante bommelaar, werkte eerst bij de sigarenfabriek van de familie van Maaren in de Bloemendaal als sigarenmaker, nadat de fabriek ophield te bestaan weigerde hij om zijn hand op te houden bij de gemeente, (hij wilde er voor werken) het baantje van putjesschepper was nog vrij. Hij is op 19-04-1964 overleden.

Tieske was één meter 50. Werkte voor de gemeente als putjesschepper. Liep door de straten van Zaltbommel met zijn karretje. Iedereen kende hem en Tieske kende iedereen. Vooral de jeugd hield van hem want hij maakte deksels in de stoep open om de verloren knikkers te zoeken. Hij werd ook "Geplaagd" 'Tieske, pak me dan.' 'Kik moar uut dak oe nie pak belhamel.'
Tieske was geliefd bij jong en oud. Helaas werd Tieske een beetje ziek. En moest ie stoppen met zijn werk. Kon niet meer voor zichzelf zorgen. En moest naar een andere bestemming.

Destijds was er geen plaats voor Tieske in het bejaardentehuis. Daar zaten veel notabelen en kakmadams. Die vonden maar dat Tieske er raar uitzag en dat ie stonk.
Tieske moest naar een klooster in Kerkdriel. De nonnen wilden hem wel verzorgen.
Maar Tieske wilde helemaal niet weg uit zijn geliefde Bommel.Hij kon geen dag zonder de waal en de Bommelse toren.

Mijn ma was toen een 22jarige verpleegster in het Bommelse gasthuis. En omdat ze met Tieske was opgegroeid en hem goed kende, net als de rest van haar familie, "mocht" ze hem begeleiden naar Kerkdriel. Met de taxi werd Tieske opgehaald. Maar hij wilde niet. Hij huilde tranen met tuiten. 'Dag Steenweg, dag Bommel ik goa oe nooit nie meer missen.' Ma kon zich zelf als jonge verpleegster niet inhouden en huilde met lieve kleine Tieske mee. Ze moest de vingers van Tieske één voor één van de deurpost halen.

Tieske kon net uit het raam van de taxi kijken en prevelde zwaaiend onderweg : 'Dag mooi stadje van me.'

Tieske stierf een maand later uit heimwee. :{

Omdat mijn moeder inmiddels zelf een markante Bommelaar is en hem zo mooi had geholpen en begeleid heeft de organisatie ma gevraagd het monument te onthullend.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156232173
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Unieke vrouw. Iedereen kent haar hier in Bommel. 50 jaar geacteerd en zeer sociaal. Uit een groot gezin en één van een drieling. Heb een stukje over haar geschreven. Past wel in dit topic.

Dit artikel bedoel je denk ik :

'Ik ben een theatermens.'

Vijfenvijftig haar lang was Letta actief voor het amateurtoneel.
Zaterdag speelde ze haar laatste voorstelling.


Met pijn in haar hart heeft Letta van Tongerlo ( 69 ) afgelopen weekend afscheid genomen van het amateurtoneel. Ze vindt zichzelf niet mobiel genoeg meer om op het podium actief te zijn.
'Maar het kost me heel veel moeite,' zegt ze. 'Ik ben echt een theatermens.'

De meeste Bommelaren kennen haar wel. Als meisje van 13 voerde ze al toneelstukjes op met de buurtvereniging in de binnenstad.
Letta groeide op in een groot gezin met 12 kinderen aan de Heilige geeststraat. Ze werd geboren als één van een drieling. 'Het was altijd gezellig bij ons thuis', zegt ze. 'We maakten muziek met elkaar en we zongen. Mijn vader speelde mondharmonia en mijn moeder kon heel mooi verhalen vertellen. Ik weet nog heel goed dat ze dat ook altijd met Kerstmis deed. Ik kom wat liefde en gezelligheid uit een heel warm nest.'

Toen ze als verpleegster aan de slag ging in het ziekenhuis in Zaltbommel, werd ze lid van toneelgroep de Groentjes. Ze trouwde en kreeg twee kinderen en ze bleef actief bij het toneel. Bij de Groentjes heeft ze jarenlang allerlei rollen gespeeld. Ondertussen werd ze ook wel gevraagd om de regie van stukken te doen. 'Bij de brandweer in Waardenburg bijvoorbeeld,' weet ze nog goed. 'En ik heb ook wel eend de eindproduktie van scholengemeenschap Cambium gedaan. En ik werkte mee aan elke Bommelrevue. Ik heb daar erg goede herinneringen aan.'
Vijf jaar geleden nam ze het initiatief om een seniorentoneelgroepje op te richten in de Schans. 'Dat is echt heel leuk om te doen,' zegt ze. 'Maar ook wel eens moeilijk, want iemand van 80 laat zich niet zoveel meer zeggen.' Ook financiëel was het wel eens zwaar. De toneelgroep van de Schans is anders dan de meeste toneelgroepen geen vereniging met een bestuur en veel vrijwilligers. 'Het is gewoon een activiteit zoals bijvoorbeeld het kaarten of het sjoelen. Er is dus geen extra geld beschikbaar,' vertelt ze. Toch kreeg Letta het voor elkaar om één keer per jaar een toneelstuk op de planken te brengen. Daarbij deed ze niet alleen de regie, ze speelde ook zelf een belangrijke rol in het stuk, bemoeide zich met de kaartverkoop en organiseerde de verloting. 'Eigenlijk een éénmansbedrijf,' lacht ze.

Nu het doek is gevallen, verwacht Letta niet in een gat te vallen. 'Ik ben dol op mijn twee kleinkinderen, daar daar zal ik veel tijd aan besteden,' verteld ze. 'Ook lees ik graag en ik heb veel aanloop. Samen met een vriendin probeer ik elk jaar een keer op vakantie te gaan. En ik wil heel graag een computercursus gaan volgen. Maar ik ga het toneel wel heel erg missen.'

Mag ik trots zijn ? :)

Zal mijn column hierna posten.

:P
O+

Leuk om te zien ook hoe betrokken de mensen met elkaar zijn in Bommel. :)
Dat heb ik uit meer stukjes en artikelen gehaald.
Is voor mij heel verfrissend om dat te zien.
Ken dat niet hier. ;)
Freestyle
pi_156232820
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:09 schreef tong80 het volgende:
Tieske de putjesschepper

[ afbeelding ]

Tieske (Tinus) was een bekende en markante bommelaar, werkte eerst bij de sigarenfabriek van de familie van Maaren in de Bloemendaal als sigarenmaker, nadat de fabriek ophield te bestaan weigerde hij om zijn hand op te houden bij de gemeente, (hij wilde er voor werken) het baantje van putjesschepper was nog vrij. Hij is op 19-04-1964 overleden.

Tieske was één meter 50. Werkte voor de gemeente als putjesschepper. Liep door de straten van Zaltbommel met zijn karretje. Iedereen kende hem en Tieske kende iedereen. Vooral de jeugd hield van hem want hij maakte deksels in de stoep open om de verloren knikkers te zoeken. Hij werd ook "Geplaagd" 'Tieske, pak me dan.' 'Kik moar uut dak oe nie pak belhamel.'
Tieske was geliefd bij jong en oud. Helaas werd Tieske een beetje ziek. En moest ie stoppen met zijn werk. Kon niet meer voor zichzelf zorgen. En moest naar een andere bestemming.

Destijds was er geen plaats voor Tieske in het bejaardentehuis. Daar zaten veel notabelen en kakmadams. Die vonden maar dat Tieske er raar uitzag en dat ie stonk.
Tieske moest naar een klooster in Kerkdriel. De nonnen wilden hem wel verzorgen.
Maar Tieske wilde helemaal niet weg uit zijn geliefde Bommel.Hij kon geen dag zonder de waal en de Bommelse toren.

Mijn ma was toen een 22jarige verpleegster in het Bommelse gasthuis. En omdat ze met Tieske was opgegroeid en hem goed kende, net als de rest van haar familie, "mocht" ze hem begeleiden naar Kerkdriel. Met de taxi werd Tieske opgehaald. Maar hij wilde niet. Hij huilde tranen met tuiten. 'Dag Steenweg, dag Bommel ik goa oe nooit nie meer missen.' Ma kon zich zelf als jonge verpleegster niet inhouden en huilde met lieve kleine Tieske mee. Ze moest de vingers van Tieske één voor één van de deurpost halen.

Tieske kon net uit het raam van de taxi kijken en prevelde zwaaiend onderweg : 'Dag mooi stadje van me.'

Tieske stierf een maand later uit heimwee. :{

Omdat mijn moeder inmiddels zelf een markante Bommelaar is en hem zo mooi had geholpen en begeleid heeft de organisatie ma gevraagd het monument te onthullend.

:P
Dat is een ontroerend verhaal.
Mooi dat er een standbeeld voor Tieske is ter nagedachtenis. :)
Daar zou hij vast reuzetrots op zijn, dat hij daar zo fier in zijn geliefde Bommel staat. O+
Freestyle
  Trouwste user 2022 zondag 20 september 2015 @ 09:23:21 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_156235972
Loop net, met m'n zaterdagse Bronk-kibbeling, in de Koningsstraat, wil m'n hofje ingaan, langs een stilstaande auto, wordt er vanuit de auto een bananenschil op straat gegooid. Vlak voor m'n voeten. Ik raap het op, klop op de autoruit. 'Meneer, u verliest iets.' Hij neemt het aan en draait het raampje weer dicht. De auto gepasseerd, doet iemand anders achter het stuur de deur open. 'Wa motte nou man ?' 'Vindt u dat normaal meneer, zo'n schil op straat gooien ?' 'Ach vent, goai noar oew vluchtelingen.'

De kaalhoofdige man in glimmend trainingspak, dacht waarschijnlijk dat ik een visje had gekocht voor de op de beganegrond wonende Somaliër. Deze goed Nederlands sprekende, ex-vluchteling met HTS, heeft geen pleinvrezende, uitslapende, WAO-er nodig om van voedsel voorzien te worden. Ik wilde bijna oerwoudgeluiden gaan maken, qua banaan. Deels uit lafheid, deels uit solidariteit met de banaan en het Afrikaans fruit in het algemeen, hield ik me gedeisd en keek niet meer achterom. Dat moeten de Afrikanen immers al te vaak doen momenteel. Ze mochten van mij echter wel de boom in. Wijsheid klimt namelijk met de jaren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 20 september 2015 @ 17:22:49 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_156247008
Ons Ber

Klein van stuk, hard als graniet
Als je hem zag, dacht je aan lang vervlogen tijden
Vlassend snorretje, puberen en Zundapp rijden
Waar je niet aan dacht zijn grote dromen die in het verschiet
liggen, tot wasdom komen als volwassen man
Dromen immers zijn bedrog, weet menigeen alles van

Bij Helmondia beginnen was niet ideaal, verre van zelfs
Dan is de spiraal al snel instabiel, naar boven uitzonderlijk
Mocht je al blij zijn dat je af en toe inviel
Van ieder talent gespeend, wel winnen in de derde helft
Je hebt wat afgeweend, talent bleek betrekkelijk
Dan is mentaliteit alles dat telt, zo werd je oordeel geveld

Harder lopen dan de anderen, van koers veranderen
Geen balletje hooghouden, dat besteed je uit
Harder lopen dan de rest, je best doen, kin omhoog
Raspaardjes zijn er genoeg, menig gesneuveld talent
haalde het niet, achteraf te lang verwend
Daar loop je hard voorbij, met een grote boog

Noeste arbeid begon zich steeds te lonen
'Kom maar bij ons trainen, bij de jeugd'
Gat in de ozon laag gesprongen, toch mooi afgedwongen
Tot zijn vreugd, mocht ie z'n kwaliteiten komen tonen
Daar gaat ie met de trein, eerst de fiets, tas op de rug
Komt het toch van pas, al dat trainen, ijzeren longen

De eerste de best bal, knal, daar lag de tegenstander
Hij had geen kaartje nodig om te zeggen dat ie op visite kwam
Maak maar een plaatsje vrij, dan zou ie laten zien hoe het hoorde
Als geen ander, kwam ie zichzelf tegen, z'n geest bleef vrij
Nu was ie beland waar ie wilde zijn, het hek was van de dam
Het was mentaliteit dat hem daar bracht, wat het publiek bekoorde

Na al die jaren terugkijkend, blijken voetbaldromen te zijn uitgekomen
Wie had dit ooit voorspeld, een voetbalsprookje, dat is zeker
Noeste arbeid bleekt te lonen, straks mag ie de beker tonen
Daar staat ie dan naast de grote Rastaman, kijkt bewonderend omhoog
'Gif 'm moar aan mij, ik déél um mé alle harde werkers deze beker'
Z'n moeke zei :'Kik ons Ber doar nou is stoan, nust die van Gullit.'
Niemand hield het nog droog

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156247331
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 17:22 schreef tong80 het volgende:
Ons Ber

Klein van stuk, hard als graniet
Als je hem zag, dacht je aan lang vervlogen tijden
Vlassend snorretje, puberen en Zundapp rijden
Waar je niet aan dacht zijn grote dromen die in het verschiet
liggen, tot wasdom komen als volwassen man
Dromen immers zijn bedrog, weet menigeen alles van

Bij Helmondia beginnen was niet ideaal, verre van zelfs
Dan is de spiraal al snel instabiel, naar boven uitzonderlijk
Mocht je al blij zijn dat je af en toe inviel
Van ieder talent gespeend, wel winnen in de derde helft
Je hebt wat afgeweend, talent bleek betrekkelijk
Dan is mentaliteit alles dat telt, zo werd je oordeel geveld

Harder lopen dan de anderen, van koers veranderen
Geen balletje hooghouden, dat besteed je uit
Harder lopen dan de rest, je best doen, kin omhoog
Raspaardjes zijn er genoeg, menig gesneuveld talent
haalde het niet, achteraf te lang verwend
Daar loop je hard voorbij, met een grote boog

Noeste arbeid begon zich steeds te lonen
'Kom maar bij ons trainen, bij de jeugd'
Gat in de ozon laag gesprongen, toch mooi afgedwongen
Tot zijn vreugd, mocht ie z'n kwaliteiten komen tonen
Daar gaat ie met de trein, eerst de fiets, tas op de rug
Komt het toch van pas, al dat trainen, ijzeren longen

De eerste de best bal, knal, daar lag de tegenstander
Hij had geen kaartje nodig om te zeggen dat ie op visite kwam
Maak maar een plaatsje vrij, dan zou ie laten zien hoe het hoorde
Als geen ander, kwam ie zichzelf tegen, z'n geest bleef vrij
Nu was ie beland waar ie wilde zijn, het hek was van de dam
Het was mentaliteit dat hem daar bracht, wat het publiek bekoorde

Na al die jaren terugkijkend, blijken voetbaldromen te zijn uitgekomen
Wie had dit ooit voorspeld, een voetbalsprookje, dat is zeker
Noeste arbeid bleekt te lonen, straks mag ie de beker tonen
Daar staat ie dan naast de grote Rastaman, kijkt bewonderend omhoog
'Gif 'm moar aan mij, ik déél um mé alle harde werkers deze beker'
Z'n moeke zei :'Kik ons Ber doar nou is stoan, nust die van Gullit.'
Niemand hield het nog droog

:P
Je typt knappe stukken terwijl je slaapt. ;)

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 zondag 20 september 2015 @ 17:38:53 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_156247354
quote:
17s.gif Op zondag 20 september 2015 17:37 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Je typt knappe stukken terwijl je slaapt. ;)

:P
Multi-Tasken. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156247482
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 17:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Multi-Tasken. ;)

:P
Opmerkelijk.. jij bent een man die kan multitasken, ik ben een vrouw die niet kan multitasken. :D
Terwijl er meestal gezegd wordt dat het een typisch vrouwending is. :+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 maandag 21 september 2015 @ 08:54:45 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_156264061
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heel fraai! Ik zie je zo staan, in een schemerig zaaltje, tijdens een spoken word-avond.

Paar dingetjes:

Medeplichtig aan strelend aaien

Moet hier niet juist een tegenstelling in? Tenminste, ik lees het als de voetballer die zijn tegenstander subtiel een tikkie verkoopt. En zou dan strelend veranderen in een agressiever woord. Snijdend, stekend ... Zijn niet de juiste woorden, maar iets in die trant. Maar misschien lees ik het wel verkeerd, als Messi-beet.

Twijvelen moet met een f.

En achter vermeden staat een spatie te veel.

:*
Zo is ie beter :

Messi.......De voet van God.

Spelers naar buiten, trage lome start
Genietend van de zon, wat wordt verwacht
Een jonge god, mooie kuiten
Succes lonkt aan de horizon
Publiek snakt, naar 't spelend hart dat bonkt

Stadion in lichterlaaie, flitsend licht
Reeds drie man gepasseerd, verdediging ontwricht
Twee keer kappen, één keer draaien
Oude helden kijken toe, ongegeneerd
Medeplichtig aan strelend aaien, zelf ongedeerd

Blik naar het ronde leer, lange haren in de nek
Keeper op zijn hoede, wat een pech
Tikkie breed doet dan zo’n zeer
Zelf de glorie willen voelen, de zoveelste keer
Plots, de gebogen rug weer recht

Ogen blijven naar beneden, ze twijfelen niet
Bal naast de linkerschoen, als wuivend riet
Afrekenen met het verleden
Alleen falen door het niet te doen
Aanstonds het overwinningslied, van de ware kampioen

Rechterbeen, zonder enige rancune, staat alleen
Bal mag de touwen strelen van deze godenzoon
Blik naar de tribune, als één van de hunne
Zijn naam klinkt uit hun kelen
Men waant zich in de mooiste droom

Gespreide armen in de lucht, er klinkt bravo
De hoofdrol gekregen, wat een niveau
Hoorbaar is de onpijlbaar diepe zucht,
Altijd zon, nooit meer regen
De hand van God, zijn opvolger gekregen

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 september 2015 @ 19:51:39 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_156278104
Arjen de laatste dribbelaar

De laatste romanticus langs de lijn
Bezijden de realiteit, ontkalkt vol elegantie
Kan het zijn dat de raspaardjes niet meer bestaan
Verschijnen ze niet meer, geen Coen Moulijn,
geen Pietje Keizer, die vol branie tegenstanders lieten staan

Geen kalk meer aan de schoenen, geen solisten meer
De man die dribbelde maakte het onderscheid
Te veel naar links of rechts, de juiste baan
Wegbereiders, slalommend als ski-kampioenen
Bereid tot soleren, de trainer liet ze gaan

Binnendoor dreigen, buiten er omheen
Schijnbeweging, bal er langs, gepasseerd
Verdediger op verkeerde been
Kop kleiner, grote daden, net als Tsjeu la Ling
Reggie als uitblinker, Arjen weet nog hoe het ging

De nul vasthouden, eenzaam staat de spits
te wachten op de bal van de flanken, laten we gokken
Hij komt niet meer, mag niet, niemand te bedanken
Midvoor, bereid de kromme voorzet in te koppen
Scheer je weg meneer, rakelings, coaches tevreden op de banken

Voetbal was romantiek, publiek bedienen
Schoonheid voorop, langs de man, bal op de kop
Sokken half stok, stokpaard, permanent in de war
Geen opdrachten, maak er wat van, publiek tevreden
Arjen is de laatste, over hem wordt gepraat aan de bar

Breekbaar als kristallen glazen, broos zoals ze zeggen
Nooit de uitdaging uit de weggaand, hij blijft verbazen
Vaak eenzaam voorin, bijna buitenspel, op de rand
Fluweel, elegant, niet te stoppen, kijk hem razen
Toch de rust aan de bal, als Mandela op Robbeneiland

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156284561
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:51 schreef tong80 het volgende:
Arjen de laatste dribbelaar

De laatste romanticus langs de lijn
Bezijden de realiteit, ontkalkt vol elegantie
Kan het zijn dat de raspaardjes niet meer bestaan
Verschijnen ze niet meer, geen Coen Moulijn,
geen Pietje Keizer, die vol branie tegenstanders lieten staan

Geen kalk meer aan de schoenen, geen solisten meer
De man die dribbelde maakte het onderscheid
Te veel naar links of rechts, de juiste baan
Wegbereiders, slalommend als ski-kampioenen
Bereid tot soleren, de trainer liet ze gaan

Binnendoor dreigen, buiten er omheen
Schijnbeweging, bal er langs, gepasseerd
Verdediger op verkeerde been
Kop kleiner, grote daden, net als Tsjeu la Ling
Reggie als uitblinker, Arjen weet nog hoe het ging

De nul vasthouden, eenzaam staat de spits
te wachten op de bal van de flanken, laten we gokken
Hij komt niet meer, mag niet, niemand te bedanken
Midvoor, bereid de kromme voorzet in te koppen
Scheer je weg meneer, rakelings, coaches tevreden op de banken

Voetbal was romantiek, publiek bedienen
Schoonheid voorop, langs de man, bal op de kop
Sokken half stok, stokpaard, permanent in de war
Geen opdrachten, maak er wat van, publiek tevreden
Arjen is de laatste, over hem wordt gepraat aan de bar

Breekbaar als kristallen glazen, broos zoals ze zeggen
Nooit de uitdaging uit de weggaand, hij blijft verbazen
Vaak eenzaam voorin, bijna buitenspel, op de rand
Fluweel, elegant, niet te stoppen, kijk hem razen
Toch de rust aan de bal, als Mandela op Robbeneiland

:P
Je krijgt het voor elkaar om mij een heel schrijfsel over sport te laten lezen.
En mijn interesse er in te blijven houden. :)

Ze worden steeds knapper, je stukjes. O+
Goed bezig H. :Y
Freestyle
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 september 2015 @ 11:49:49 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_156293130
Vishandel Bronk

Ik was zo'n bietje de allerurste vanochtend. Tijd genoeg dus om op z'n Bommels te kleppen en te gek uilen. Het vet moest nog warm worden. Schort nog aangedaan. Garnalen Noors-Hollands gescheiden en de haring uit de emmers gevist. De braadpan in de aanslag. Adrie was weer klaar om in de aanval te gaan. Ik wilde Adrie, die ik zo'n beetje heel m'n leven ken, aanspreken.

Er was nog iemand voor me, dé is gewoonte bij Adrie. Lekker ouwehoeren voor dé ge de lekkerbek meekrégt. Met iedereen lullen, totdat de schellen van je oren vallen.

Dé hét ie van z'n vader. Wim Bronk blonk al uit in de retoriek veur dé Riek het ha uitgevonde. Van vader op zoon. Met de paplepel ingegoten. Zo vader zo zoon. Op z'n 15e, net van school, schoonde Adrie al de vis op. Van de schoolbanken rechtstreeks naar de scholvissen. Kibbeling moest nog worden uitgevonden. Garnalen uit Noorwegen waren onderweg. 'Welke wil de hebbe Herm ?' 'Doe moar de lekkere Adrie.' Schepke er boven op, extra portie. Echt Hollands. Dak te weinig geld bij me had vergaf ie me. 'Ache moar een keer un mooi stukske schréft.'

Mooi wordt het stukske zeker. Kreeg laats het verwijt dat ik weer over Vishandel Duyvis had geschreven. Wat in de Kuip zit verzuurt niet, zei de haring. Waar Duyvis vis van achteren heet, heet Adrie het van voren. Waar van Bronkhorst hinkt op twee gedachten. 'Zak Dirk nu opstellen of Kuijt ?' Is Adrie de uitblinker zonder coach. Heeft hij niet nodig. Hij heeft de regie over z'n eigen kraam.

Van de Heksenwal tot de Koniningin Wilhelminaweg. De Bosche Poort staat wagenwijd open. Als voetballiefhebber dribbelt Adrie Bronk tussen oew benen door. Geen woorden maar daden.
Geen woorden te veel, daarom maak ik het niet te lang. De Tsjeu la Kibbeling van Bronk is de lekkerste. De lekkerbek een likkenswaardig genot. De garnalen lijken door zijn familie, gezellig aan de grote tafel, gezamenlijk van kop en kont gescheiden. Dan kan Duyvis wel uit Spakenburg komen en een acht en een half hebben gekregen. Zeggen dat het er altijd een fuif is. Maar het echte feest begint pas als Adrie binnen is. Tussen ons gezegd en gezwegen.

Adrie krijgt een negen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 13:07:28 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_156319340
Net op het moment dat ik dacht over hem te schrijven
Zie ik hem weer communiceren
In deze tijden van pappen en nat houden, loze kreten
Van schouders er onder, zonder geweten
Zijn het de daden die beklijven

Heb je een vraag gesteld
Hoef je niet lang te wachten, het antwoord
kun je snel verwachten, en achteloos, zoals het lijkt
is dat in deze tijd, niet altijd het geval
Daarom dit vermeld, houd Han binnen boord

De landelijk politiek is een gedrocht
Zelf gecreëerde onfatsoen
Meedogenloze machtspolitiek, verknocht
aan ondoorgrondelijk taalgebruik, dat riekt
naar alles doen voor poen, de ziel verkocht

In Bommel hebben we een wethouder, een stekhouder
zonder praatjes, partijloos lijkt ie wel
Gebruik makend van sociale media en de rest van internet
Houdt ons op de hoogte van de Bommelse actualiteit
Zonder dat ie de berichtgeving over zijn privé vermijdt

Han Looijen staat met z'n laarzen in de provinciaalse klei
Niet bang voor vuile handen, daarbij
altijd aanwezig als het moet, maakt tijd vrij voor iedereen
Daarom wil ik voorstellen, Bommel maak hem blij
Geef hem een virtueel bloemetje. Opdat het hem goed doet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156321380
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:07 schreef tong80 het volgende:
Net op het moment dat ik dacht over hem te schrijven
Zie ik hem weer communiceren
In deze tijden van pappen en nat houden, loze kreten
Van schouders er onder, zonder geweten
Zijn het de daden die beklijven

Heb je een vraag gesteld
Hoef je niet lang te wachten, het antwoord
kun je snel verwachten, en achteloos, zoals het lijkt
is dat in deze tijd, niet altijd het geval
Daarom dit vermeld, houd Han binnen boord

De landelijk politiek is een gedrocht
Zelf gecreëerde onfatsoen
Meedogenloze machtspolitiek, verknocht
aan ondoorgrondelijk taalgebruik, dat riekt
naar alles doen voor poen, de ziel verkocht

In Bommel hebben we een wethouder, een stekhouder
zonder praatjes, partijloos lijkt ie wel
Gebruik makend van sociale media en de rest van internet
Houdt ons op de hoogte van de Bommelse actualiteit
Zonder dat ie de berichtgeving over zijn privé vermijdt

Han Looijen staat met z'n laarzen in de provinciaalse klei
Niet bang voor vuile handen, daarbij
altijd aanwezig als het moet, maakt tijd vrij voor iedereen
Daarom wil ik voorstellen, Bommel maak hem blij
Geef hem een virtueel bloemetje. Opdat het hem goed doet.

:P
Mooi stuk H. ^O^
Hoop dat de hoofdpersoon in het verhaal dit lezen zal.
Dat dat kan niet anders dan hem goed doen. :)

:*

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 14:52:46 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_156321977
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:28 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Mooi stuk H. ^O^
Hoop dat de hoofdpersoon in het verhaal dit lezen zal.
Dat dat kan niet anders dan hem goed doen. :)

:*

:P
heeft gereageerd op je bericht.

Herman van Tongerlo aan ‎Een Echte Bommelaar......
3 uur · Bewerkt ·
Net op het moment dat ik dacht over hem te schrijven
Zie ik hem weer communiceren
In deze tijden van pappen en nat houden, loze kreten
Van schouders er onder, zonder geweten
Zijn het de daden die beklijven...
Meer weergeven
Vind ik leuk Reactie Delen
Ada Veenstra, Willem Quick, Ben Welbie en 13 anderen vinden dit leuk.
Reacties
Nog 3 reacties weergeven
Kees de Bil
Kees de Bil Nou niet meteen naast (die dure) schoenen gaan lopen hè wethouder? wink-emoticon
Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 1 uur

Han Looijen heeft gereageerd · 1 antwoord
Herman van Tongerlo
Herman van Tongerlo Ok Han....je vraagt erom.........'ik wordt' ?
Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 1 uur
Han Looijen
Han Looijen Ai!!! Dat ben ik niet gewend van mezelf! Dank! Die verdraaide autocorrect-functie van de iPhone ook
Vind ik leuk · Beantwoorden · 59 min.

:)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 14:55:49 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_156322052
Ada Veenstra, Willem Quick, Ben Welbie en 13 anderen vinden dit leuk.
Reacties
Margot Schreuders-Verkuil
Margot Schreuders-Verkuil Han Looijen
Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 2 uur
Driek Welsing
Driek Welsing Goeie kerel me buurman geweest herman is een gast naar mn hart
Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 2 uur
Han Looijen
Han Looijen Wauw!!!! Ik weet ff niet wat hierop te zeggen... Ik sta niet heel snel met m'n bek vol tanden, maar nu wel. Thanks Herman (en Driek)!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 · 1 uur

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156322282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

heeft gereageerd op je bericht.

Herman van Tongerlo aan ‎Een Echte Bommelaar......
3 uur · Bewerkt ·
Net op het moment dat ik dacht over hem te schrijven
Zie ik hem weer communiceren
In deze tijden van pappen en nat houden, loze kreten
Van schouders er onder, zonder geweten
Zijn het de daden die beklijven...
Meer weergeven
Vind ik leuk Reactie Delen
Ada Veenstra, Willem Quick, Ben Welbie en 13 anderen vinden dit leuk.
Reacties
Nog 3 reacties weergeven
Kees de Bil
Kees de Bil Nou niet meteen naast (die dure) schoenen gaan lopen hè wethouder? wink-emoticon
Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 1 · 1 uur

Han Looijen heeft gereageerd · 1 antwoord
Herman van Tongerlo
Herman van Tongerlo Ok Han....je vraagt erom.........'ik wordt' ?
Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 · 1 uur
Han Looijen
Han Looijen Ai!!! Dat ben ik niet gewend van mezelf! Dank! Die verdraaide autocorrect-functie van de iPhone ook
Vind ik leuk · Beantwoorden · 59 min.

:)

:P
^O^

O+

:P
Freestyle
  woensdag 23 september 2015 @ 16:43:52 #106
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156324913
_O_ Mooi geschreven, Herman.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  Trouwste user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 17:39:27 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_156326232
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:43 schreef 24Fan het volgende:
_O_ Mooi geschreven, Herman.
Dank je wel :)

Mag ik opscheppen ? Ja dat mag. ;) Kwam net m'n oud-huisarts en tegenwoordig schrijver, Paul van Dijk, tegen.

Hij hield me aan, en vroeg me waarom ik er alleen op internet iets mee deed. Hij had al eens op de Bommelpagina (Een echte Bommelaar) van FB gepost dat ik m'n columns over Bommel moest bundelen. Verder zei ie dat ik in het Plaatselijke "sufferdje" 'De Toren' een rubriek moest beginnen. Ik zei dat ik niet zo van de actualiteiten ben. Wel in het algemeen, hap snap. Maar zou niet in het Bommels weekblad de actualiteit kunnen becommentariëren. 'Dan een overdenkingshoekje of een dichterlijk gedachten rubriekje ?' Ben niet zo van het durven en initiatieven nemen. Vond het wel een compliment.

Een nog groter compliment moest komen. Ik woonde met m'n familie in de Ruiterstraat, Zaltbommel, de straat waar Paul momenteel woont. En vroeger zijn praktijk had. Hij heeft een boekje uitgegeven over die straat, o. a. met interviews. Eén van die interviews was met mijn moeder, ( Valt terug te lezen in dit topic).

Nu had ie voor z'n eigen Ruiterstraat-site Jan Schouten, ondernemer, psycholoog, TV-maker en schrijver geïnterviewd. Die heeft net een boek uitgegeven (De aanjagers) en woont ook in de Ruiterstraat. Hij is inmiddels gepensioneerd, en kan op z'n ouwe dag als miljonair van het leven genieten. Op de vraag wie zijn favoriete schrijvers zijn, antwoordde Jan Schouten met de naam van een Franse Filosoof, die ik ben vergeten en Herman van Tongerlo. Ik blie, bla bloosde, God zweere als ie er bij stond. Het interview komt op internet te staan. Dus mijn trotse geblahblah, kan ik straks staven met feiten. :)

Hier, in m'n eigen topiekje, kan ik ongeneneerd pochen. Toch geen hond die het leest. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156326841
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dank je wel :)

Mag ik opscheppen ? Ja dat mag. ;) Kwam net m'n oud-huisarts en tegenwoordig schrijver, Paul van Dijk, tegen.

Hij hield me aan, en vroeg me waarom ik er alleen op internet iets mee deed. Hij had al eens op de Bommelpagina (Een echte Bommelaar) van FB gepost dat ik m'n columns over Bommel moest bundelen. Verder zei ie dat ik in het Plaatselijke "sufferdje" 'De Toren' een rubriek moest beginnen. Ik zei dat ik niet zo van de actualiteiten ben. Wel in het algemeen, hap snap. Maar zou niet in het Bommels weekblad de actualiteit kunnen becommentariëren. 'Dan een overdenkingshoekje of een dichterlijk gedachten rubriekje ?' Ben niet zo van het durven en initiatieven nemen. Vond het wel een compliment.

Een nog groter compliment moest komen. Ik woonde met m'n familie in de Ruiterstraat, Zaltbommel, de straat waar Paul momenteel woont. En vroeger zijn praktijk had. Hij heeft een boekje uitgegeven over die straat, o. a. met interviews. Eén van die interviews was met mijn moeder, ( Valt terug te lezen in dit topic).

Nu had ie voor z'n eigen Ruiterstraat-site Jan Schouten, ondernemer, psycholoog, TV-maker en schrijver geïnterviewd. Die heeft net een boek uitgegeven (De aanjagers) en woont ook in de Ruiterstraat. Hij is inmiddels gepensioneerd, en kan op z'n ouwe dag als miljonair van het leven genieten. Op de vraag wie zijn favoriete schrijvers zijn, antwoordde Jan Schouten met de naam van een Franse Filosoof, die ik ben vergeten en Herman van Tongerlo. Ik blie, bla bloosde, God zweere als ie er bij stond. Het interview komt op internet te staan. Dus mijn trotse geblahblah, kan ik straks staven met feiten. :)

Hier, in m'n eigen topiekje, kan ik ongeneneerd pochen. Toch geen hond die het leest. :D

:P
Woef! :P
Leuk H. O+

:*

PS: Zal nooit meer met mijn mobiel proberen te posten. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door ALTER-EGO op 23-09-2015 18:35:59 ]
Freestyle
  woensdag 23 september 2015 @ 19:04:00 #109
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156328689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:39 schreef tong80 het volgende:
Hier, in m'n eigen topiekje, kan ik ongeneneerd pochen. Toch geen hond die het leest. :D

:P
Ik heb het lekker wel gelezen :6 Tof hoor! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 23 september 2015 @ 19:34:27 #110
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156329672
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:04 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik heb het lekker wel gelezen :6 Tof hoor! ^O^
Ik ook. Goed gedaan, kerel. Zo'n compliment kun je trots op wezen. :) ^O^
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  Trouwste user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 20:02:44 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_156330725
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:04 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik heb het lekker wel gelezen :6 Tof hoor! ^O^
:P

[ Bericht 12% gewijzigd door tong80 op 24-09-2015 04:34:54 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 23 september 2015 @ 20:03:14 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_156330744
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:34 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Ik ook. Goed gedaan, kerel. Zo'n compliment kun je trots op wezen. :) ^O^
Best wel he ? :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2015 @ 18:23:34 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_156353892
Ollie B. & Geintje

Sinds een jaar is deze ouwe snoeperd gestopt met roken. Sindsdien gaat m'n gezondheid met sprongen achteruit. pats kniH sprong zeg maar. Het vooruitzicht was destijds anders, en had ik andere gevolgen verwacht. Het was weliswaar een sprong in het diepe, maar dat ik m'n hoofd nadien zo moeilijk boven water zou houden stond niet in de planning. Je zou bijna Ad van Tricht, de badmeester, gaan raadplegen. Ware het niet dat ie waarschijnlijk toch geen tijd zou hebben, gezien 'de Toren.' Daar staat ie vaker in dan Thijs de Torenwachter vroeger. Deze week had ie weer eens een jubileum. Ik meen dat ie nu 10 jaar zelfstandig, samen, mag douchen in een hotel, of iets dergelijks. Wat dat betreft torent ie boven alle Bommelaren uit. Ik denk zelfs dat ie meer onderscheidingen heeft dan An de Kneuter Carnavalshits. En dat was al een imponerende reeks.

Waarschijnlijk ging mijn lichaam tegenstribbelen en dacht van 'Hé maat, zo zijn we niet getrouwd.'
Om hem toch zoet te houden ben ik lollies gaan eten. Zoethout gaat zo druppen boven het toetsenbord. En met een slabbetje typen staat zo raar bij een 50+er. De lollie zou dan tevens een prima vervanger zijn voor de giftige nicotine-staaf. Die m'n lichaam dertig jaar lang, met gif, te lijf is gegaan.

Zo gezegd zo gedaan. Om het hoekske hier bij de Koningsstraat, heb je een mooi snoepwinkeltje....Ollie B. & Geintje. Was er al vaak langs gelopen, op weg naar het Kruidvat, om toiletpapier om van je af te vegen te kopen. Of naar Aziz. De lieve zelfstandige Marokkaanse winkelier. Ik krijg dan altijd kriebels in m'n buik, lekkere kriebels, want ik ga dan 40 jaar terug in de tijd. En sta met m'n gulden bij Hilleke in de winkel, treuzelend, zeg maar aarzelend. Zo'n gulden kun je maar één keer uitgeven. Als weegschaal moet je dan de juiste afweging maken.

In dit winkeltje staat de moderne Hilleke. Elly hiet ze. Bijgestaan door haar man Jan, runt ze al vanaf 2002 het Bommelsche snoepwinkeltje in het centrum. Een echte Bommelaar zegt: 'de stad.'
Elly is officiëel geen echte Bommelaar, ze komt uit Den Bosch. Maar ik vind officiëus zo'n lelijk woord, dat ik haar wel degelijk beschouw als één van ons. Ze begonnen het winkeltje aan de overkant van de Boschstraat, daarna hebben ze een tijd hun hart verpand in de Waterstraat, om vanaf afgelopen augustus weer een bietje thuis te komen in de Boschstraat. De eerste keer dat ik binnen was, stonden we binnen een minuut te kleppen alsof we elkaar al jaren kende. Toen ze zei dat ze uit Den Bosch kwam, vroeg ik haar, als geintje, of ze wist waarom Boschenaren zo graag Macaroni eten. Ze had geen idee. 'Dan kunnen ze door de gaatjes door blijven lullen.' Joep Hek van de dam en m'n keuze gaan maken.

Als een volleerde toverballenfee beval ze me de ene lekkernij na de andere aan. Daarvoor had ik me eerst georiënteerd in de winkel. Het bleek niet alleen een snoepwinkeltje te zijn, er waren ook feest-en kado-artikelen te koop. Ad van Tricht zou zich hier als een vis in het water hebben gevoeld, twijfelend welk feestartikel ie zou aanschaffen met z'n kado-bon. Ik raakte gewoon in een feeststemming van alle toeters, felicitatiekaartjes, mokken met opdruk en jubileumaffiches. Ze afficheerden zich meer als snoepwinkel, maar de aanblik van al die vrolijkheid deed me ook watertanden.

Allerlei snoepwaar uitgezocht, lollies natuurlijk in aantal het meest. Het echte feest moest nog beginnen. Ik zou thuis als een kleuter zo blij na Sinten Maarten Mik Mak, je moeder is een dikzak, de snoepwaar uit gaan pakken. Me daarna te goed doen aan al het lekkers. Waarna ik misselijk maar voldaan, het avondeten een keertje over zou slaan. Een mandarijntje van Aziz om m'n geweten te schonen. Het gekochte product van het Kruidvat, hing al klaar. Het etenswaar moest immers ergens eindigen. Maar dit begin was onovertroffen. Ik had het zelf ook getroffen met dit winkeltje in de buurt. Plus dat ik het trof met deze nieuwe vriendin. Sindsdien treffen we elkaar wekelijks. Dan hebben we de grootste lol tussen de lollies. Mijn advies. Wip er eens binnen. Binnen de kortste keren ben je in een feeststemming.

Dikke 9

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156355017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:23 schreef tong80 het volgende:
Ollie B. & Geintje

O+ deze ouwe snoeperd O+

Mijn advies. Wip er eens binnen. Binnen de kortste keren ben je in een feeststemming.

Dikke 9

:P
Wat een leuke recensie H. O+
Zou er bijna een kijkje gaan nemen. ;)
Ook bij deze zat ik weer meerdere keren hardop te lachen. :D

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2015 @ 20:47:41 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_156357819
quote:
17s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:05 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Wat een leuke recensie H. O+
Zou er bijna een kijkje gaan nemen. ;)
Ook bij deze zat ik weer meerdere keren hardop te lachen. :D

:P
Doet me deugd. :) Krijg leuke reacties op de Bommelse internetsite. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156358175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Doet me deugd. :) Krijg leuke reacties op de Bommelse internetsite. :)

:P
Wie weet ben je op een dag naast Bommelse held ook nationale held. O+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2015 @ 21:02:39 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_156358329
quote:
17s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:58 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Wie weet ben je op een dag naast Bommelse held ook nationale held. O+

:P
Ben ik al ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156358352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ben ik al ;)

:P
Voor mij wel. O+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2015 @ 22:20:44 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_156385861
WK-2022, Qatar, van 21 november tot 18 december. Vier dagen vóór Kerst de finale van het WK voetbal. Ha ha ha.... :D
Midden in de winter, terwijl de europese competities bezig zijn. Hier -6 graden, in Qatar is het in die periode gemiddeld +35 graden. Zou men in de zomer voetballen in Qatar, speelt men in +40-45 graden. Dat wetende is het helemaal ridicuul om het WK-2022 aan het voetbaltraditieloze , faciliteiten ontberende, snikhete Qatar toe te wijzen.




Vooral in Engeland, met de grootste en belangrijkste competitie ter wereld, zijn ze woest. Het gaat de Premier League honderden miljoenen euro's kosten. Ze voetballen daar namelijk door, ook tijdens de Kerst, terwijl het in andere landen winterstop is. Ieder pondje gaat daar door het mondje. Vooral op Boxingday, de Kerstdag waarop wordt gevoetbald. Dat WK-2022, het afgelopen WK-2014 in Brazilië en het WK-2018 in Rusland, zijn bron van speculaties en soms harde feiten qua omkoping bij de aanstelling door de FIFA-Bobo's.

De internationale voetballerij is helemaal doorgeslagen door het corrupte "zwarte" geld. Paar honderd buitenlandse dooien, voornamelijk Indiërs, bij de bouw van de WK-stadions in Qatar. Erbarmelijke werkomstandigheden, geen goede voorzieningen en sociale begeleiding. And no one gives a fuck. Voorzitter van de FIFA, de Zwitser Sepp Blatter, heeft Platini ruim 2 miljoen euro "steekgeld" geschonken, en niemand weet waarom. Michel Platini had destijds, in 2010, geen bestuurlijke functie binnen de FIFA. Hij was voorzitter van de UEFA. Later bekende Platini op Qatar gestemd te hebben. Volgens Platini zelf onder druk van de Franse regering, vanwege de zakelijke-en handels-en politieke belangen. Hier kun je nu je vraagtekens bij zetten, in zo verre dat al niet gebeurde.



Eerder vandaag werd bekend dat Blatter zich waarschijnlijk weer beschikbaar gaat stellen als voorzitter van de FIFA, nadat ie zijn kandidatuur eerst had ingetrokken en zijn functie had neergelegd. De wandelgangen van voor-en tegenstanders fluisteren hard-op dat het 90 % zeker is. Ware het niet dat Blatter enkele uren later door de Zwitserse overheid werd gearresteerd, z'n computers in beslag genomen zijn en zijn kantoor doorzocht.

Voorzitter van de UEFA, de Fransman Michel Platini, heeft zich kandidaat gesteld voor het voorzitterschap van de FIFA, als opvolger van de, toen nog, afscheid nemende Sepp Blatter. Van het zittende FIFA-bestuur zit de helft vast wegens omkoping, aannemen van steekpenningen en het witwassen van belastinggeld. De Vice-Voorzitter Jack Warner (Voorzitter Zuid-Amerikaanse bond) is de hoofdverdachte en fungeert als klokkenluider. Van de anderen zijn er een paar verdacht of preventief opgestapt. Sepp Blatter durfde Zwitserland niet te verlaten wegens kans op arrestatie. Vooral het Noord-Amerikaanse continent vermeed hij. Vreemd, omdat hij verklaarde niks van de criminele activiteiten af te weten en er zelf niet bij betrokken te zijn. Zo liet ie het WK-vrouwen in Canada langs zich heen gaan.



De Nederlandse Bobo, ex-voorzitter van Ajax en de KNVB, Michael van Praag heeft Platini altijd gesteund. Nu Michel Platini zelf verdachte is in deze grote criminele-corruptie-zaak, zwijgt ie net als Platini in alle talen. Terwijl ie een talenknobbel heeft. Het is een onontwarbare kluwen van lijntjes, draden, geruchten, feiten en duistere zaken geworden. Om in scheidsrechters-termen te spreken, het zal lang duren voor het web is ontward en de juiste personen zijn teruggefloten.
Voorzitter van de FIFA, Sepp Blatter, kondigde een aantal jaren geleden aan om de FIFA transparanter te maken. Voetbal is van iedereen en niet alleen van de bestuurders, zij hij destijds. O.a de salarissen van de bestuurders en hemzelf zouden openbaar worden. Evenals het te besteden budget en de uitgaven van deze Maffiaanse voetbalmolog. Niets is er van terecht gekomen. Het schimmengebied is inmiddels een doodlopend, donker voetbaldoolhof. Ontsnappen vrijwel onmogelijk en doorgronden onwaarschijnlijk.



Het internationale voetbal wordt meer dan ooit geregeerd en kapot gemaakt door de Bobo's met dollartekens in hun ogen i.p.v pupillen. Zie ook het gedrocht Champions League, dat niks meer met Football en Financial-Fairplay heeft te maken. Het echte voetbal is op zaterdagochtend nog te zien. Met de pupillen aangespoord en geholpen door de vrijwilligers, enthousiast rennend, pingelend en juichend na het scoren alsof ze Messi zijn. Na de wedstrijd en een verfrissend douchje, patatje-oorlog en een blikje sinas met een rietje. Dat is de enige overeenkomst met Qatar......geen alcohol.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 september 2015 @ 00:19:19 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_156390153
Ik ga het voorwoord schrijven van de presentatiegids van de Bommelse-carnavalsvereniging. Oplage 8.000. :) Geweldige carrière-move. *O* 8-) :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156390512
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:19 schreef tong80 het volgende:
Ik ga het voorwoord schrijven van de presentatiegids van de Bommelse-carnavalsvereniging. Oplage 8.000. :) Geweldige carrière-move. *O* 8-) :D

:P
^O^

Er zit beweging in. :)

O+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 september 2015 @ 01:02:08 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_156391257
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 september 2015 00:32 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

^O^

Er zit beweging in. :)

O+

:P
:7 8-) B-) (8>

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156391512
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 01:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

:7 8-) B-) (8>

:T
O+

:T
Freestyle
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 september 2015 @ 22:35:30 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_156409808
26 september 2015.....Nationale buren-dag.

Tijdje geleden nieuwe buurvrouw gekregen. Nou ja gekregen. Ze ging hier naast wonen. Als ik haar gekregen had zou ze bij mij mogen blijven slapen. En had ik haar, na het inpakken, met strik en al, weer moeten uitpakken. Zo mooi is ze. Je raakt bijna verstrikt in je eigen gedachten, gedachteloos bonkt je hart in de keel. Mooie, pronte borstjes, golvende, blonde, gekrulde haren, die zich rond haar ranke hals drapperen. Strakke, bossche-bollig ronde, zoete billetjes, onder een taille dat door een met zilveren sterretjes bewerkt hoepeltje kan. Een lach zo stralend dat de Niagara-watervallen omhoog klauteren, spetterend en kletterend van vreugde, omdat ze even in haar diep blauwe ogen hebben mogen kijken.

Dat ik binnen een waterstraal van drie kubeke-meter van haar flatje woon, en dezelfde lucht mag inademen die zij teder langs haar diep rode, zwoele lippen naar buiten heeft gezucht, vervult mij met de grootste blijheid en vreugde. Vergelijkbaar met het kampioenschapsvuur op de Coolsingel bij het eerste kampioenschap van Feyenoord na bijna een kwart eeuw afzien in 2024. De sierlijke tred die ik iedere dag schielijk aanschouw uit mijn raam, als ik haar aan hoor komen dartelen, op haar roze pumpjes, doet m'n nekharen steigeren, galopperend verkneukelen ze zich onderling. Als je goed luistert, hoor je de giechelende kieteling van de haartjes die als haantjes de voorste om de eerste rang vechten.

Het gevecht dat ik met mezelf voerde was iets pijnlijker. Mijn afschrikwekkend, hardnekkig aanwezige, adembenauwende verlegenheid, had me tot dat moment belet me aan haar voor te stellen. Daar waar zij dartelde op haar roze-wolkjes, zwevend langs mijn kleine universum, schroomde ik de stoute schoenen aan te trekken, en een kopje suiker te gaan lenen. Wat dat betreft ben ik geen echte vent, zo zoetjes aan raak je daar aan gewend, een echte man weet van aanpakken, en een schuwe deurdrempel te trotseren. Ik keek nog eens in de spiegel. En wat ik zag hoor ik van anderen eigenlijk al jaren. Dat ik een gruwelijk aantrekkelijke, bijzonder fotogenieke, adembenemende, wonderlijk stralende, schitterend blinkende, mannelijke uitstraling heb.
Voor het eerst dacht ik, kom op Herm, accepteer eens een keer een complimentje.

Deur achter me dicht getrokken. Op m'n tenen gaan lopen. Immers, de verrassing moet natuurlijk wel compleet zijn. Dat ze de deur niet al open doet omdat ze de man van de map hoort aankomen. Diep ademgehaald, verslikte me bijna in de te frisse lucht, doordat ik zo'n 6 keer m'n tanden had gepoetst.
De bel met een flinke mannelijke kracht ingedrukt. Vooraleer de deur zou opengaan, nogmaals, ter ondersteuning en om kracht te putten, een slok frisfruitige zuurstof geïnhaleerd. De deur gaat open, er verschijnt de vrouw van iedere man zijn dromen, het aura was van een koninklijke schoonheidskoningin, de Niagara-watervallen omzoomden haar voetbedding, de roze blaadjes dreven eendrachtig in een poel van liefde. Sensualiteit en ongedwongenheid in alle ontroering, vochten spartelend en in vervoering om voorrang. Toen ik de nu al legendarische woorden sprak........

........'Neuken ?'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 27 september 2015 @ 00:21:22 #125
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156412757
_O_
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 zondag 27 september 2015 @ 00:55:43 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_156413203
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2015 00:21 schreef Mark het volgende:
_O_
:D :)

Net iemand op Bommelsche Feestboek dat ik ze moet gaan bundelen. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156413376
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 00:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

:D :)

Net iemand op Bommelsche Feestboek dat ik ze moet gaan bundelen. :D

:P
^O^

O+

:P
Freestyle
  Trouwste user 2022 zondag 27 september 2015 @ 09:16:31 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_156416073
Mijn moeder is gelovig, niet streng in de leer, maar ze gaat wel naar de kerk. Doet ze contacten op. Zo had ze gisteravond een etentje. Werd ze aangesproken door iemand. Die was nogal geschokt door het woord 'neuken.' Ik zou mezelf neergehaald hebben met m'n laatste stukje. De hele tendens van m'n column beviel haar niet. Dat had ik toch niet nodig. Terwijl ik me niet kan voorstellen hoe ik schoonheid met meer euforie kan verwoorden. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156416748
Nu kan ik sterven.
Ik tover zand tussen je billetjes
  Trouwste user 2022 zondag 27 september 2015 @ 11:12:17 #130
7889 tong80
Spleenheup
pi_156417425
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 10:29 schreef De_Zandtovenaar het volgende:
Nu kan ik sterven.
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 september 2015 @ 18:26:47 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_156477633
Chris van Brakel......

Ik stond vanmorgen extra vroeg op. Deze blind-date zou ik niet mislopen. Breekt m'n sleuteltje van m'n net terug gekregen fiets. Ik wist door m'n overbuurman al dat een politie-agent kan deugen. Tatum en Boris hebben aan Teunissen een prima vader. Koningstraat is wat dat betreft onover troffen. De recent gestolen fiets was er weer. Geen mandekking. Maar wel Herman van Dijk in de schaduw. Wachtend aan de overkant. Met z'n wijntje, en uitdijend, met z'n 'Blijf eeuwig bij me.' Geintje. Ik moest snelwandelen.

Dag te vroeg bij de huisarts. Bleek achteraf. 'Meneer u wordt volgende week pas verwacht.' 'Buiten dat, u wordt op een woensdag pas verwacht.'
Onmiddellijk de klompenmaker gebeld. 'Met klompenmaker daggedamoorwit. Ik een lans gebroken. Was gin lijme meer an. Verkeerde week en verkeerde dag. Schaapherder was al gestopt.
\Zat ik daar met de gebakken peren. Peren is niet het ergste, maar je zag ze denken....'ha ha ha. iemand die peren bakt.'

Heb toen het ijs gebroken. Binnen een mum van tijd de ziekenwagen voor de deur. Geen hond weet wat mum is. Hij stond er wel. Freddie Riken aan het stuurt, Joris de wegberijder, glurend. behulpzaam.
Ik terug lopen. Komt er een fiets op je pad. 'Hoe bevalt het in de brugklas ?' 'Ik zit in de zevende meneer.'

Ze groeien boven het hoofd waar je bij staat.
Doorgelopen, bezweet in vertrouwd gebied. De Boschstraat. Wordt er een wagen binnenste buiten gekeerd, om een winkel binnenste te binnen te bekleden. In gesprek geraakt. Van Wijk hiete ie. Woont in Gameren maar geboren in Zuilichem. Laat nou net m'n vader uit Zuilichem komen. Heel gesprek....'Zeide gei er ene van willie's?' 'Van de van Tongerlo's ?' 'M'n zoon wont tegenover oew waar oew oma wonde.'

Mooi was dé. Het mooiste moest nog komen.
Nelleke en Chris, ik klampte ze aan en zei dat ik eigenlijk introvert ben.
Mijn dinsdag kan niet meer kapot. Dan ben ik blij om in de stad te wonen.
Ik kende Nelleke al van Feestboek. Dan kunde toneel spelen wagge wil, dien voorkomen dagge heel wa seit. Maar zo stralen. Het eerste dat ik tegen haar zei: 'bende gij Nelleke ? Wa ziede er mooi uit, ge straalt'
En nog meer superlatieven. Nelleke, zeg dak lieg. grin-emoticon

Toen de Koningstraat in op weg naar m'n flatje. Het flatje waar ooit onder aan de trap met carnaval werd geroepen: 'KOM NOU NAAR BOVEN'
En in de Verdraagzaamheid werd geantwoord met: 'NEEHEEEEE'
Pimmetje Pimmetje de mooiste van het land.
Of niet Bert Stehman ?
Zag ik Chris staan, fiets aan de ene hand. Lieve hond parmant in de andere. Chris zal nooit veranderen. 'Chris ge zeit inmiddels ok al 60 plus.'
'Wa hiet Herm, zeuventig inmiddels.' Op z'n oud-Bommelsch geouwehoert. De tijd vergetend. Chris is het symbool van het huidige Bommel.

Ik woon in een zijstraatje, Chris van Brakel is een hoofdstraat op zich

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156486764
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:26 schreef tong80 het volgende:
Chris van Brakel......

Ik stond vanmorgen extra vroeg op. Deze blind-date zou ik niet mislopen. Breekt m'n sleuteltje van m'n net terug gekregen fiets. Ik wist door m'n overbuurman al dat een politie-agent kan deugen. Tatum en Boris hebben aan Teunissen een prima vader. Koningstraat is wat dat betreft onover troffen. De recent gestolen fiets was er weer. Geen mandekking. Maar wel Herman van Dijk in de schaduw. Wachtend aan de overkant. Met z'n wijntje, en uitdijend, met z'n 'Blijf eeuwig bij me.' Geintje. Ik moest snelwandelen.

Dag te vroeg bij de huisarts. Bleek achteraf. 'Meneer u wordt volgende week pas verwacht.' 'Buiten dat, u wordt op een woensdag pas verwacht.'
Onmiddellijk de klompenmaker gebeld. 'Met klompenmaker daggedamoorwit. Ik een lans gebroken. Was gin lijme meer an. Verkeerde week en verkeerde dag. Schaapherder was al gestopt.
\Zat ik daar met de gebakken peren. Peren is niet het ergste, maar je zag ze denken....'ha ha ha. iemand die peren bakt.'

Heb toen het ijs gebroken. Binnen een mum van tijd de ziekenwagen voor de deur. Geen hond weet wat mum is. Hij stond er wel. Freddie Riken aan het stuurt, Joris de wegberijder, glurend. behulpzaam.
Ik terug lopen. Komt er een fiets op je pad. 'Hoe bevalt het in de brugklas ?' 'Ik zit in de zevende meneer.'

Ze groeien boven het hoofd waar je bij staat.
Doorgelopen, bezweet in vertrouwd gebied. De Boschstraat. Wordt er een wagen binnenste buiten gekeerd, om een winkel binnenste te binnen te bekleden. In gesprek geraakt. Van Wijk hiete ie. Woont in Gameren maar geboren in Zuilichem. Laat nou net m'n vader uit Zuilichem komen. Heel gesprek....'Zeide gei er ene van willie's?' 'Van de van Tongerlo's ?' 'M'n zoon wont tegenover oew waar oew oma wonde.'

Mooi was dé. Het mooiste moest nog komen.
Nelleke en Chris, ik klampte ze aan en zei dat ik eigenlijk introvert ben.
Mijn dinsdag kan niet meer kapot. Dan ben ik blij om in de stad te wonen.
Ik kende Nelleke al van Feestboek. Dan kunde toneel spelen wagge wil, dien voorkomen dagge heel wa seit. Maar zo stralen. Het eerste dat ik tegen haar zei: 'bende gij Nelleke ? Wa ziede er mooi uit, ge straalt'
En nog meer superlatieven. Nelleke, zeg dak lieg. grin-emoticon

Toen de Koningstraat in op weg naar m'n flatje. Het flatje waar ooit onder aan de trap met carnaval werd geroepen: 'KOM NOU NAAR BOVEN'
En in de Verdraagzaamheid werd geantwoord met: 'NEEHEEEEE'
Pimmetje Pimmetje de mooiste van het land.
Of niet Bert Stehman ?
Zag ik Chris staan, fiets aan de ene hand. Lieve hond parmant in de andere. Chris zal nooit veranderen. 'Chris ge zeit inmiddels ok al 60 plus.'
'Wa hiet Herm, zeuventig inmiddels.' Op z'n oud-Bommelsch geouwehoert. De tijd vergetend. Chris is het symbool van het huidige Bommel.

Ik woon in een zijstraatje, Chris van Brakel is een hoofdstraat op zich

:P
O+
Freestyle
  Trouwste user 2022 donderdag 1 oktober 2015 @ 08:52:23 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_156517037
Ben nu op de kop af bijna een jaar gestopt met roken. Van de één op de andere dag. 53 weken geleden. Heb weer meer lucht, en sta niet meer hoestend op. Net naar de Albert Hein gelopen, niet één keer moeten stoppen. Dat laat ik aan de rokers over. Wilde nog achter Jack aanrennen. Hij was me te snel af. Meneer Schreuders is hoofdonderwijzer, wijsheid komt met de jaren. Beducht voor het te laat komen, kon er nog net 'Hé Herm' vanaf. Daarna weer in gezwinde draf doorgelopen. Jackie trapte op de pedalen.

Komen ze achter je rug langs aangefietst. De brugpiepers. Pukkel op de rug, te jong om pukkels in het gezicht te krijgen. Kleppend, sommigen append, lullen ze de oren van je kop. De grootste, of brutaalste fietst op kop. De rest volgt ze. Mooi om te zien. Zo klein als ze soms zijn. De pukkel amper torstend, nog worstelend. Zie m'n lieve nichtje Mijntje voor me. Fiets op de groei. Blij met de mooie cijfers.

Van de Albert Hein terugkomend, Iets ouwere vrouw vraagt aan me : 'Is de Albert Heijn al open ?' 'Net nog wel mevrouw, althans Albert, van Heijn ben ik niet zeker.' Samen lachend in de zon. Dan is vroeg opstaan leuk. Zal het andere Bommelsche geklep voor me houden. Ik kon het niet laten. Moest effe bij Hans naar binnen kijken. Werd weer beduusd. Hij blijft zich vernieuwen. Nu in het zwart wit. Terug in de tijd, maar oh zo modern. Hans ge zijt me er ééntje. Samen met oew bruur een goed stel. Theo Reitsma weet er alles van.

Staat de deur open, rariteit in Bommel tegenwoordig. Niet iedere winkel is op tijd. Zelfs de Hema, slijt z'n tijd in ruste, tussen 8 en 9.
Zoals ik vroeger m'n tijd sleet tussen de slijterij en sigarenwinkel, hinkel ik nu op twee gedachten. De derde is me ontschoten. Effe naar binnen gewipt. Waar bob van Kooten en Willie ooit huis hielden, staat nu een lieve vrouw achter de toog. Ze had me al die tijd gemist. Vond het wel mooi, dat ik definitief gestopt ben met roken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 1 oktober 2015 @ 12:17:45 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_156519944
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:12:59 #135
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156520778
Die link werkt bij mij niet....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 donderdag 1 oktober 2015 @ 16:03:15 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_156523991
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef Mark het volgende:
Die link werkt bij mij niet....
Deze ?

https://scontent-ams3-1.x(...)08b2c423&oe=5693E03C

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:27:51 #137
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_156530426
^O^
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:59:00 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_156539515
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:27 schreef Nibb-it het volgende:
^O^
:)

:*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156550634
Hey Tongieboy. Leuk die stukjes van jou. Je schrijft een hoop van je af merk ik... Sterkte kerel en niks aantrekken van mensen die zeggen dat jij je moet inbinden of dingen moet schrappen. Maar ook niet teveel je eigen ego strelen he.. :s)
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:06:40 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_156567662
Vandaag NIVO-Sparta tegen de Zwervers. Jammer dat Joop Bekker niet meer speelt.
Zou met z'n baard de tegenstander hebben geïmponeerd. Wat heet ? Op het laatst kon Joop het niet meer belopen, stond ie zo ver achter Hans van Keulen te verdedigen, dat op de A2 het spel werd stilgelegd. Zwarte baard, later grijs, in het heden weet ik niet. Heb je nog een verstands-Piet ? Of de Wegwijs-Piet ?

AS Roma en Lazio werden ook niet samen gesticht. File-vorming bij de Lucht. René en Boudewijn, samen opgelucht dat ze toch goed zijn terecht gekomen. bij de Vreemdelingen, die verdwaald zijn zeker. Bij NIVO is iedereen welkom. Snoepjes worden niet uitgedeeld. We laten deze Zwervers alle hoeken van het veld zien. Doen we ze marsepijn. De onwijzen zitten in Vucht.

Zonder Olaf, Steve, Elfrie en Guus. Die vreemdeling is echter zonnenbank bruin. Daan staat weer vooraan. Als een Bommelse voetballer van VV Olympia. Klopt zijn hart tegenwoordig in het rood-wit. Kleurenblind zolals ie is.
Z'n gebit rammelend, Daan de Bruin.....kik veur oe.....hij zit.
Rik en Eric van Aalst, Riny de Neus, Edwin van Gendt, en Hans van den Heuvel. Marie Cardol, Jack Schreuders, Joop Vink, Peter, de ouwe, in zijn hoogtijdagen,
Gerrit den Besten, Robbie Roding in het doel. Aat de Jonge. De supporter puur sang.
Het tweede mocht er ook zijn.

Het mooiste blijft de Muis.Daar hebben ze bij GVV, FC Gameren een extra elftal voor opgericht. Wout blijft de broek van Cor oprichten. Zoals het dames-voetbal is hersteld bij Tivoli. Waar Bob van Kooten en Jan van Hees aan het pokeren waren.
Samen in Bommelsch glorie. Nu hiet het 't Zusje.

Jan scheldend naar huis. Weer een joetje verloren.

:P

[ Bericht 22% gewijzigd door tong80 op 04-10-2015 12:36:07 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:25:02 #141
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156568760
Leuk, daar moest ik 'vroeger' ook vaak tegen voetballen, de Zwervers :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:28:37 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_156569706
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:25 schreef richolio het volgende:
Leuk, daar moest ik 'vroeger' ook vaak tegen voetballen, de Zwervers :P
Ik niet, voetbalde te hoog voor ze. :D ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 4 oktober 2015 @ 12:39:37 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_156589761
Herman kijkt omhoog, weet niet of ie een zusje heeft of had. Weet wel dat hem ooit de toegang is ontzegd in Tivoli. Hij wilde even z'n pootjes lichten, luillekkeren in Bommel. Nachtrust. Weg van de rock 'n' roll. Even op één oor. Z'n haren in de war. Da is war zei Herm. Ik hoor nog z´n gekerm, toen ze hem buiten zetten.



Toon ontzegde hem de toegang. Mulder geen kattekwaad in de zin. Zelf ooit door Rob toegesproken. Gebeurde niet in de Spin. Dick en Chris weten, en wisten van wanten. Weten muziek te waarderen. Weren niet klanten, echte gekuilers. Van mij mag het Zusje slagen, noem mij een ouwe vandagen.

De dagen van Brood, gekruimeld en al. Is van aller dag. Ge mot het wel inzien. Wat Dick, Rob, Jan, Chris en Eric zo vermag.....Is de lach van de mooie muziek. Zonder geldelijk gewin. Ik gun Rob alle succes. Ga er zeker weten een keer eten. Dan mag Rob ´n´ Roll zeggen. Herman, blijf een keer biljarten, pokeren en zuipen. Ik zal je niet meer buiten zetten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 4 oktober 2015 @ 20:37:29 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_156603503
Sorry dat ik weer eens iets positiefs post.
Bolle van harte, mien jong.

Wilde Studio Sport vanavond ontwijken. Dacht ik ga een blokje om. Loop niets vermoedend langs de Spin. Zie ik Peer van Hees glunderend zitten. Piet Krens met een blad bier naar buiten komen. Ik kon de 'Dag Herm' niet ontwijken. De zuipkracht won het van het volle verstand. Effe snel lullen. Slappe kwats natuurlijk. Drie handen op één dikke bierbuik. 'Effe binnen kijken.' Hand en spin bediend. Aan de bar plaatsgenoten genomen.

De mooie bruin stralende vrouw van Peter naast me. Net terug van een tropische vakantie. Goeré overvlakké ofzo. Het was wel iets van overzee.
Heerlijk kleppen op niveau. Luisterde niet echt, was wel Ad, Ad Rem.
Wat een mooie vrouw. Ben links van opinie, peer valt niet rechts van de boom. Zou Appel zeggen. Even gaan staan, beduusd van het zweet. Wat heet, de mooist vrouw na Jantine vroeg of ze m'n kruk mag hebben.
'Gij wel, net ingereden'.
Wist niet dat het mosselendag was. Mosselen aan de bar, op de tafels, het toilet. Alles was bezet. Scheelde niet veel of Aad de mos kwam binnen gelopen met z'n oesters, na de maaltijd. Klein pilsje besteld. Natuurlijk met zo'n staande voet. Dan lijkt klein kleiner dan het moet. Kleinigheidje zou Chris zeggen. Zat er Dick in.

Biertje binnengewerkt. Op weg naar de mart. Zie ik Toontje en Henkie zitten.
Ook Smeets negerend. Als echte ajacieden. bij de Chinees. Dacht, wat niet is gesnoven is voor Smeets geen doping. Loempia besteld. De loempinee was op zoek naar mosselen in het bosveld. Henkie kon zo door een waterkraan. Toon daarentegen, was duidelijk geen loodgieter geworden. Toontje giet vet in de pan. Dan kan ie verstopt raken.

Daar leeft Henkie van. Lood om oud ijzer. Weer iets wijzer. Wat een wandelingetje met je doet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 12:33:50 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_156616558
Wordt tijd dat de judoka Poetin op het matje wordt geroepen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2015 @ 21:25:49 #146
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_156627635
hee leuk om te lezen!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:00:14 #147
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156630782
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:25 schreef Doc het volgende:
hee leuk om te lezen!
Doc! *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 23:24:28 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_156631414
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:00 schreef Mark het volgende:

[..]

Doc! *O*
Wat een held hé ? :D

Vanavond een half uur aan de foon gehad.

Mijn liefde voor 'm geuit.

Gij meugt er ok zijn Mark :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:27:23 #149
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_156631499
Als mede-Brabander heb ik noit ginne moeite me oew schrijfsels ;)

For old times sake:
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 maandag 5 oktober 2015 @ 23:29:00 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_156631545
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:27 schreef Mark het volgende:
Als mede-Brabander heb ik noit ginne moeite me oew schrijfsels ;)

For old times sake:
Was mooi toen Mark.

M'n laatste held


:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:39:24 #151
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_156649140
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:00 schreef Mark het volgende:

[..]

Doc! *O*
Marrekkie! ^O^ Tof dat die Awesome onder je naam nog steeds staat :D

We moeten weer eens afspreken man! Ik kom wsl nog binnenkort in je woonplaats wanneer de locale universiteit weer een open dag heeft - ik stuur dan nog wel een berichtje of zo
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')