abonnement Unibet Coolblue
pi_155293836
quote:
De aanwezigheid van mensen met een “links georiënteerd” en “negroïde uiterlijk” gaf de politie bij de landelijke Sinterklaasintocht, vorig jaar in Gouda, “een onrustig gevoel van veiligheid voor de aanwezige gezinnen”. Dat schrijven de agenten in het proces-verbaal op grond waarvan Jerry Afriyie volgende week woensdag wordt vervolgd.

Hij is de enige van de negentig mensen die destijds werden gearresteerd, die ook daadwerkelijk wordt vervolgd. Alle andere zaken zijn geseponeerd. Afriyie, die al jarenlang actie voert tegen Zwarte Piet onder de naam Kno’ledge Cesare, wordt verdacht van mishandeling van een agent en wederspannigheid bij zijn arrestatie.

Op beelden die zijn gemaakt van de protesten tegen de Sinterklaasintocht op 15 november 2015, is te zien hoe Afriyie tegen de grond wordt gewerkt door een handjevol agenten dat bovenop hem gaat zitten. Zijn advocaat, Tomas Kodrzycki, is van plan die beelden volgende week in de rechtszaal te vertonen. Afriyie is destijds ook direct de bevoegdheid ontnomen om zijn baan als beveiliger uit te oefenen. Dat is volgens de politie, die deze bevoegdheid moet verlenen, vanwege de mishandeling van de agent – dat Afriyie alleen nog verdacht was en het toen nog niet eens vaststond of hij hiervoor zou worden vervolgd, had volgens de politie geen invloed op dat besluit.
Demonstratieverbod

Alle actievoerders in Gouda werden aangehouden omdat ze de Sinterklaasoptocht bijwoonden op een plaats waar de burgemeester een demonstratieverbod had afgekondigd. Zij stonden daar zwijgend, sommigen met anti-Zwarte Piet T-shirts aan. De activistische journalist Kevin P. Roberson legde de arrestatie van Afriyie/Kno’ledge vast op film. [v.a. 7.30]
quote:
“Wij hielden ons op tussen het podium van Sinterklaas en de media. Wij zagen hier gezinnen met hun kleine kinderen staan en daartussen mensen, die opvielen door hun afwijkende uiterlijk met betrekking tot het beeld van mensen met gezinnen. Hun uiterlijk zou je kunnen typeren als links georiënteerd. Wij spraken deze mensen aan en hoorden dat zij geen antwoord gaven op eenvoudige vragen als: ‘Waar komen jullie vandaan en wat komen jullie hier doen of wat is jullie intentie?’ Wij zagen ook meerdere mensen met een negroïde uiterlijk zich tussen het genoemde podium en de opstelling van de pers begonnen te verzamelen. Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme. Dit beeld gaf ons een onrustig gevoel van veiligheid voor de aanwezige gezinnen.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-negroide-uiterlijk/

Sorry, maar als ik dit zo lees in de wetenschap dat er vooraf spanningen waren en dat er signalen waren dat er anti -en pro Zwarte Pieten aanhangers zouden verschijnen, kan ik me deze uitspraken best voorstellen. Misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar laten we daar nou niet teveel heisa over maken zeg.
pi_155293895
Ongelukkig geformuleerd ? :') het is toch gewoon de naam, van iemand met een negroïde uiterlijk? Kap nou eens met dat gejank en slachtoffer gedoe.
pi_155293972
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ongelukkig geformuleerd ? :') het is toch gewoon de naam, van iemand met een negroïde uiterlijk? Kap nou eens met dat gejank en slachtoffer gedoe.
Ongelukkig in de zin van dat ze weten dat hier weer een boel mensen over zullen vallen en er weer een hoop heisa ontstaat ja. Je moet tegenwoordig heel voorzichtig zijn in je woordkeuze.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:23:20 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155293977
Ik ben ben benieuwd wat onze landelijke huilneger Quincy dit jaar weer gaat doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155293984
Een links georienteerd uiterlijk...wat moet ik me daar bij voorstellen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_155294006
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef Hathor het volgende:
Een links georienteerd uiterlijk...wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_155294012
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ongelukkig in de zin van dat ze weten dat hier weer een boel mensen over zullen vallen en er weer een hoop heisa ontstaat ja. Je moet tegenwoordig heel voorzichtig zijn in je woordkeuze.
En ik vind het belachelijk dat je moet op passen om iets bij zijn naam te noemen. En daardoor vind ik dat je niet voorzichtig moet zijn met je woordkeuze in zulke gevallen maar gewoon moet zeggen hoe het is. Oprotten met dat onterecht gehuil.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:24:54 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155294023
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef Hathor het volgende:
Een links georienteerd uiterlijk...wat moet ik me daar bij voorstellen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155294030
quote:
99s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:24 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

En ik vind het belachelijk dat je moet op passen om iets bij zijn naam te noemen. En daardoor vind ik dat je niet voorzichtig moet zijn met je woordkeuze in zulke gevallen maar gewoon moet zeggen hoe het is. Oprotten met dat onterecht gehuil.
Volgende stap is iedereen met een donker uiterlijk preventief in de gevangenis stoppen rond Sinterklaas?
pi_155294044
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zelfde zoekterm 'Hippie' zo te zien.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:25:38 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155294052
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:24 schreef Slaro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dammit, je was me voor.
Maar mijn hippies zijn tenminste echt. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155294108
Op Twitter gaat het alweer lekker los :')

https://twitter.com/searc(...)%20Gouda%22&src=tren
pi_155294123
quote:
Hun uiterlijk zou je kunnen typeren als links georiënteerd.
Dit is ronduit debiel, maar in het licht van recente politieberichtgeving niet verbazingwekkend.

Het lijkt me overigens vrij duidelijk wat die mensen kwamen doen, net als al die andere mensen. Moet je mening tegenwoordig eerst getoetst worden door iemand met een beroepsopleiding? Of waren ze bang dat ze eventueel aan werken - het handhaven van de openbare orde - toe zouden komen?
-
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:28:16 #14
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155294150
Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat "de verzamelde menigte, voornamelijk bestaande uit donkergetinte personen, wist dat er een demonstratieverbod was, en na het niet antwoorden op vragen van agenten is ingerekend".

Dat is toch wat er gebeurd is.
pi_155294239
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben ben benieuwd wat onze landelijke huilneger Quincy dit jaar weer gaat doen.
Misschien wel een mening uiten. Krijg je daar een onrustig gevoel van?
-
pi_155294285
Het is niet: oh, neger dus problemen
Het is: oh, neger met een anti zwarte piet shirt aan op een plek waar uitdrukkelijk over gezegd is dat je er niet mag demonstreren.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:31:43 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155294292
"Nee hoor, wij doen echt niet aan etnisch profileren." En vervolgens gaan die dienstkloppers ongegeneerd op negerjacht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155294295
Al die blanke weg met ons typetjes die er nog het hardst over vallen irriteren me denk ik nog het meest.
  Beste debater 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 15:32:49 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155294332
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al die blanke weg met ons typetjes die er nog het hardst over vallen irriteren me denk ik nog het meest.
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes die in werkelijk alles wel een reden zien om hun slachtofferschap weer rond te slingeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:32:58 #20
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_155294338
quote:
13s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:31 schreef Ringo het volgende:
"Nee hoor, wij doen echt niet aan etnisch profileren." En vervolgens gaan die dienstkloppers ongegeneerd op negerjacht picnic.
:D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_155294380
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Slaro het volgende:

[..]

Volgende stap is iedereen met een donker uiterlijk preventief in de gevangenis stoppen rond Sinterklaas?
Heb je je net helemaal geschminkt en je oorbellen ingedaan, wordt je opgesloten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155294425
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes die in werkelijk alles wel een reden zien om hun slachtofferschap weer rond te slingeren.
Welk slachtofferschap?
pi_155294427
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al die blanke weg met ons typetjes die er nog het hardst over vallen irriteren me denk ik nog het meest.
Als je met ons de groep wijsgeren bedoelt waar jij toe behoort dan voel je je terecht aangesproken.
-
  Beste debater 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 15:36:53 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155294468
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Welk slachtofferschap?
Alsjeblieft zeg... NWS loopt over van de chronisch verontwaardigde 'ik mag niks, want ja, blank'-jankers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_155294510
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:35 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Als je met ons de groep wijsgeren bedoelt waar jij toe behoort dan voel je je terecht aangesproken.
Je kan niet iemand zo 1,2,3 in een hokje plaatsen. Maar van die Nederlanders die zichzelf een soort white guilt als in de VS aanpraten draait mijn maag zich om.
Vooral om misplaatst gehuil omtrent een kinderfeest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')