quote:De Nederlandse judoploeg moet het volgende week bij de wereldkampioenschappen in Astana opnieuw zonder bondscoach Marjolein van Unen stellen. Van Unen miste in juni vanwege gezondheidsredenen al de Europese Spelen en is nog niet voldoende hersteld om naar Kazachstan af te reizen.
,,Ze is nog niet in staat om de judoka's optimaal te begeleiden", legde directeur Henry Bonnes van de judobond woensdag uit. ,,Marjolein krijgt van ons alle tijd die ze nodig heeft. We hopen haar binnenkort terug te zien."
Aan het mondiale titeltoernooi doen vanaf maandag achttien Nederlandse judoka's mee. Zij moeten volgens Bonnes minimaal drie plakken winnen. ,,De kleur maakt niet uit, maar we mogen best wat verwachten van onze sporters."
De staatsomroep is erbij:quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:12 schreef borisz het volgende:
Morgen dag I. Namens NL alleen Jeroen Mooren. Hij heeft nog wel wat puntjes nodig om zeker te zijn van RIo.
Eerste ronde is nog wel te doen. Maar dan volgt zeer wrs Amiran Papinashvili (Geo, 8). Won vorig jaar brons.
quote:13.00 uur: De vrouwen tot 48 kilogram en de mannen tot 60 kilogram bij de WK judo in Astana. NPO 2 en NOS.nl.
1e ronde had Ente een Bye, maar de tweede ronde wordt ook al lastig, waarschijnlijk tegen Giuffrida (Ita, 12)quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:38 schreef borisz het volgende:
Morgen alleen Birgit Ente. Zij kan de punten goed gebruiken, want staat nu te laag om naar Rio te mogen. In de achtste finales mogelijk tegen Gili Cohen (Isr, 10) en bij winst in de kwartfinale Andreea Chițu, de nummer twee van vorig jaar, huidig Europees kampioen en nr 1 vd wereld.
Grote afwezige is titelverdediger Majlinda Kelmendi uit Kosovo. Geblesseerd.
Kans is niet zo heel groot dacht ik. Moet ze nog veel punten halen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:13 schreef TheVulture het volgende:
Gaat ze Rio uberhaupt halen eigenlijk?
Handig.quote:
Ja en G Elmont mag volgend jaar lekker bij Ajax in de opleiding blijven... Voor Rio hebben we een betere.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:19 schreef TheVulture het volgende:
Dex wordt qua prestaties toch telkens een tandje minder lijkt het
Noëlquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja en G Elmont mag volgend jaar lekker bij Ajax in de opleiding blijven... Voor Rio hebben we een betere.
Jouw stream loopt voor?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:48 schreef TheArt het volgende:
Maar ze verliest helaas weer van Waechter.
Dat valt wel mee denk ik. Franssen staat nu 41e van de wereld en Van Emden 6e.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af wie van die twee uiteindelijk naar Rio gaat, dat wordt nog een leuke klucht en waarschijnlijk een trip down memory lane voor Van Emden
Als Franssen wereldkampioen zou worden vandaag gaat de poep denk ik al wel richting de sproeierquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:24 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik. Franssen staat nu 41e van de wereld en Van Emden 6e.
Dan zal Franssen wel echt heel veel moeten doen nog in het komende jaar.
Ja dat lijkt mij ook inderdaadquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef TheVulture het volgende:
Snap ook niet helemaal waarom je op de OS niet met twee judoka's per land zou gaan werken... heeft natuurlijk met capaciteit vanuit het IOC te maken maar toch, het maakt de sport wel beter
Klopt, maar dat is met wel meer sporten en onderdelen het geval. Ergens moeten limieten gesteld wordenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef TheVulture het volgende:
Snap ook niet helemaal waarom je op de OS niet met twee judoka's per land zou gaan werken... heeft natuurlijk met capaciteit vanuit het IOC te maken maar toch, het maakt de sport wel beter
En ze had een partij minder rust dan Gerbi, zeker omdat haar partij naar GS ging. Toch wat minder uit kunnen rusten en dat merk je wel aan het einde van het partij. Tot anderhalve minuut voor het einde was er niets aan de hand.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:48 schreef Max23 het volgende:
Helaas, Van Emden verliest op strafjes.
Geen schande tegen Gerbi
ippon.orgquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:32 schreef bruinebeer het volgende:
Zijn de uitslagen ook ergens te vinden?
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:57 schreef Max23 het volgende:
Franssen gaat het niets eens proberen voor brons? Of mag ze niet meer na die DQ?
twitter:IntJudoFed twitterde op donderdag 27-08-2015 om 13:57:12@wcoc147 (JPN) wins -63kg bronze as Juul FRANSSEN (NED) was disqualified in the previous round #worldjudo2015 reageer retweet
Oke danquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:59 schreef borisz het volgende:
[..]twitter:IntJudoFed twitterde op donderdag 27-08-2015 om 13:57:12@wcoc147 (JPN) wins -63kg bronze as Juul FRANSSEN (NED) was disqualified in the previous round #worldjudo2015 reageer retweet
Uit het oog, uit het hartquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:15 schreef Max23 het volgende:
Linda Bolder, die nu voor Israël uitkomt, verliest haar eerste partij
Dat gaat zometeen weer tussen haar oren zittenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:06 schreef Max23 het volgende:
Polling op de rand van uitschakeling in haar eerste wedstrijd, strafje achter met 50 seconden te gaan
Haar tegenstander kreeg pas 10 seconden voor het einde ook een straf, waardoor ze de verlenging ingingen, echt mazzel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gaat zometeen weer tussen haar oren zitten
De kans dat Elmont overigens verliest van Denisov schat ik op basis van resultaten van de afgelopen jaren op 90%quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:27 schreef tong80 het volgende:
Heren -90 kg,eerste ronde:
GUILLAUME ELMONT
Li Kochman (Isr)............ waza-ari
NOËL VAN 'T END
bye
Tweede ronde:
GUILLAUME ELMONT
Ibrahim Khalaf (Jor)........... shido
NOËL VAN 'T END
Cheng Xunzhao (Chi)
Achtste finales:
GUILLAUME ELMONT
Kirill Denisov (Rus)
Zou kunnen. Maar het blijft een topper.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
De kans dat Elmont overigens verliest van Denisov schat ik op basis van resultaten van de afgelopen jaren op 90%
Voor haar mentale weerbaarheid zijn dit soort potten wel de ultieme testquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:35 schreef Max23 het volgende:
Poe, 5 seconden voor tijd maakt Polling waza-ari en dus door naar de kwartfinale
Als Verkerk hier een plak kan pakken lijkt het me inderdaad wel een duidelijke zaakquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:51 schreef Max23 het volgende:
Overigens schuift op basis van de laatste paar toernooien het muntje weer richting Verkerk tov Steenhuis voor de OS
Loting doet trouwens ook veel, want Verkerk heeft de laatste toernooien steeds een veel betere loting dan Steenhuis, terwijl die laatste nog steeds hoger staat op de wereldranglijstquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Verkerk hier een plak kan pakken lijkt het me inderdaad wel een duidelijke zaak
Oh da's nog best een flink gat, wat levert een wereldtitel op?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:57 schreef borisz het volgende:
Qua Olympische punten is het nu
Steenhuis: 1154 + WK (108)
Verkerk: 692 + WK (minimaal 144))
1: 900quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh da's nog best een flink gat, wat levert een wereldtitel op?
Alleen de beste 'zoveel' resultaten tellen toch mee. Dit lijken mij de cumulatieven en dan is het logisch dat Steenhuis voorstaat, want Verkerk is lang geblesseerd geweest.quote:
Is ook gewoon een Israëlische natuurlijk, laten we wel zijn. Als het andersom was geweest zouden we haar ook Nederlandse noemenquote:
5 besten per jaar + de score op EK of Masters. Maar in dit geval komen die punten er gewoon bij, want ze heeft nog geen 5 toernooien gehad in het laatste kwalificatiejaar(vanaf 1 juni) en ik heb nu alleen de olympische score gegeven. Op de wereldranglijst hebben beide dames meer punten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:16 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Alleen de beste 'zoveel' resultaten tellen toch mee. Dit lijken mij de cumulatieven en dan is het logisch dat Steenhuis voorstaat, want Verkerk is lang geblesseerd geweest.
Heb lichte voorkeur voor Verkerk.
Ouch, demonentijdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:24 schreef Max23 het volgende:
Polling verliest haar kwartfinale op waza-ari
Ik gok dat ze het mentaal toch weer zwaar had, wellicht herinneringen aan het vorige WK waarbij het helemaal fout ging... benieuwd naar haar verhaalquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:25 schreef TheArt het volgende:
Zat eraan te komen na die 2 eerdere wedstrijden. Gewoon niet in topvorm hier. Of misschien ziekjes net als Ente, want het ontbrak enorm aan kracht.
Ja eerst herkansing en daarna wellicht voor bronsquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat ze het mentaal toch weer zwaar had, wellicht herinneringen aan het vorige WK waarbij het helemaal fout ging... benieuwd naar haar verhaal
Ze mag nog wel op voor brons toch?
In Rio komt alles goedquote:
In Rio mag er gelukkig maar éen per land meedoen. De kans dat je dan tegen een sterke Japanner of Georgiër of Fransman moet, is dan een stuk kleiner. Veel landen hebben toch twee wereldtoppers in iedere klasse.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:10 schreef DeeBee het volgende:
Floptoernooi zeg, dat het in Rio maar wat soepeler loopt.
Ja dat bedacht ik me net ook, voor NL is het grotendeels eigenlijk wel een voordeel dat er maar een judoka per klasse naar de OS mag, wij hebben maar in één of twee categorieën twee toppersquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:55 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
In Rio mag er gelukkig maar éen per land meedoen. De kans dat je dan tegen een sterke Japanner of Georgiër of Fransman moet, is dan een stuk kleiner. Veel landen hebben toch twee wereldtoppers in iedere klasse.
Werk aan de winkelquote:
Hopelijk in ieder geval één plak vandaag...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:45 schreef Max23 het volgende:
Verkerk wint haar herkansing en mag op voor brons
Nopequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hopelijk in ieder geval één plak vandaag...
Kan Van 't End nog voor brons?
Was wel weer een tikkeltje te gretig, stond al twee straffen voor en dit was de eerste aanvalquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:04 schreef Max23 het volgende:
Mijn GOD, Grol wordt in zijn eerste wedstrijd overgenomen door een Japanner en vliegt vol op zijn rug
Hoewel we hetzelfde hebben bereikt als het vorige WK, 1 bronzen plak. Het WK daarvoor had NL dan 5 medailles (0 goud), maar gemiddeld halen ze er altijd maar 2 of 3.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:56 schreef TheVulture het volgende:
Dramatisch toernooi voor Nederland hoor... echt alles gaat fout
Ik hoop dat er wel weer een discussie losbarst over hun beleid. Maar ze zullen wel hun kop in het zand stekenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:30 schreef TheArt het volgende:
Nou JBN, geweldig beleid. Echt geweldig bezig.
Op de OS zal het wel beter zijn. Ik neem aan dat sommige judoka's daar een stukje beter in vorm gaan zijn en met maar 1 per land wordt het wel wat makkelijker om het goed te doen. Maar toch, dat beleid......Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Wauw ik wou net zeggen, wat een beer joh in verhoudingquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:33 schreef Max23 het volgende:
Meyer verliest gelijk![]()
Was helemaal niks aan de hand, maar werd in de laatste minuut ineens overgenomen en belandde in een houdgreep. Ik had trouwens niet tegen die reus willen vechten![]()
[ afbeelding ]
Kan iemand mij vertellen wat er dan precies mis is met de JBN?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er wel weer een discussie losbarst over hun beleid. Maar ze zullen wel hun kop in het zand steken
Korrel en Savelkouls kan je ook niets verwijten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:44 schreef borisz het volgende:
Marhinde Verkerk de enige die normaal gepresteerd heeft.
Sanne de Rijke en Frank de Wit kan je verder niets kwalijk nemen.
Maar de overige elf...
Sowieso is het 1 chaos, volgens mij is er nog veel meer aan de hand, maar onderstaande artikelen laten wel zien, dat er wel mis isquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:44 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Wauw ik wou net zeggen, wat een beer joh in verhouding
[..]
Kan iemand mij vertellen wat er dan precies mis is met de JBN?Beetje ruzie in de top daar?
Houkes was eigenlijk ook best een lucky shotquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:17 schreef Nober het volgende:
Laatste wereldtitel voor Nederland:
2009 Marhinde Verkerk
2007 Ruben Houkes
Zo goed zijn we niet.
Gewoon de lijn doorgetrokken die op de vorige OS al werd ingezet. Wordt dan ook helemaal niets volgend jaar op de Spelen. Grol is misschien wel de grootste faalhaas op momenten dat het er op aankomt in de NLse sport ooit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:32 schreef DeeBee het volgende:
Belachelijk slecht toernooi.
Wereldtitels pakken is altijd moeilijk, maar vooral de manier waarop iedereen uitgeschakeld wordt... Compleet kansloos.
Tja en toch won Grol nog goud op de Europese spelenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gewoon de lijn doorgetrokken die op de vorige OS al werd ingezet. Wordt dan ook helemaal niets volgend jaar op de Spelen. Grol is misschien wel de grootste faalhaas op momenten dat het er op aankomt in de NLse sport ooit.
Zegt misschien ook wat over hoe serieus tegenstanders ES nemen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja en toch won Grol nog goud op de Europese spelen
Hij versloeg daar gewoon de Europese top, waaronder de regerend wereldkampioenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zegt misschien ook wat over hoe serieus tegenstanders ES nemen.
Ja maar die keken misschien ook met een schuin oog naar t komende wk en wilden bewust niet teveel risico nemen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:24 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hij versloeg daar gewoon de Europese top, waaronder de regerend wereldkampioen
Dat geloof ik niet. Hij is echt wel in orde dit jaar, alleen vandaag liet hij het uit handen glippen. Overigens, zijn tegenstander staat op dit moment in de finale en lijkt de nieuwe wereldkampioen te worden. Ongelukkige loting had hij dus ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja maar die keken misschien ook met een schuin oog naar t komende wk en wilden bewust niet teveel risico nemen?
En Franssen haalde toch ook de halve finale?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:46 schreef Max23 het volgende:
[..]
Korrel en Savelkouls kan je ook niets verwijten.
CHeck.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Franssen haalde toch ook de halve finale?
Waarom doen de vrouwen eigenlijk niet mee?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:21 schreef borisz het volgende:
Goud voor Teddy! En daarmee is het individuele WK klaar. Morgen nog de landenwedstrijd zonder NL
Bedankt voor je antwoordquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:52 schreef Max23 het volgende:
[..]
Sowieso is het 1 chaos, volgens mij is er nog veel meer aan de hand, maar onderstaande artikelen laten wel zien, dat er wel mis is![]()
http://nos.nl/artikel/200(...)tralisatie-door.html
http://nos.nl/video/20064(...)g-plan-judo-2-0.html
http://nos.nl/artikel/203(...)aar-een-locatie.html
Komt er onder andere op neer dat de top van het NL judo gezamenlijk moet trainen op 1 trainingsplek. Er komt dus ook minder concurrentie uit hun eigen klasse (die worden eigenlijk al afgeschreven). Hun eigen coaches mogen ze ook niet mee nemen.
Niet geplaatst kennelijk. Hoe de Q in elkaar zit geen idee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Waarom doen de vrouwen eigenlijk niet mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |