Nope, ga ik nu maken! Wel fijn als alles in de wasmachine kan. Zodra iets niet meer naar wasverzachter ruikt (wat ik bij baby's niet moet gebruiken heb ik begrepenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 00:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
www.hetwolhuis.nl is mijn vaste webshop![]()
Ik hou van de garens van Drops. Goede prijs/kwaliteit verhouding als je niet een vermogen kwijt wilt zijn aan garen maar wel mooi spul wilt.
Drops baby alpaca-silk is wolzijde en is ontzettend zacht, relatief dunne draad. En drops merino extra fine is merinowol en ook heel erg zacht. Iets dikker en superwash behandeld dus kan in de wasmachine.
Heb je al een account op www.ravelry.com?
Oehquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 00:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn favoriet is Echtstudiowww.echtstudio.nl
Phildar partner 3,5 vind ik fijn voor babydingen, lekker zacht en wel wasbaar.
Heb je een boekje bij de naaimachine? Daar moet in uitgelegd staan welke draadspanning je het beste kunt gebruiken bij verschillende soorten stoffen en steken. Proven to be very usefulquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:16 schreef L-E het volgende:
Oke, naaimachine-n00b hier, hoi. Waarom zie ik tussen de naden mijn stiksel een beetje zitten? Het is net of het niet strak genoeg is, klopt dat?
Dat helpt soms echt niet neequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:25 schreef L-E het volgende:
Mijn man wil me een naaimachine voor mijn verjaardag geven, omdat ik het zo leuk vindMaar ik weet niet of dat slim is, ik weet niet of ik er nu superslecht mee ben, of dat het komt doordat deze machine Woodstock nog heeft mee gemaakt
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:29 schreef Burdie het volgende:
Ja echt, dat maakt verschil L-E. Nu is het net alsof je vraagt waarom je op je Nokia 3210 niet zo goed kunt internetten.
Wat ongelofelijk tof! Die capuchon ook!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:43 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb een vest voor zoon gemaakt. Nu nog 1 voor dochter en nog 1 voor baby-in-buik![]()
[ afbeelding ]
He die zag ik net op facebookquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag na heeeeeeel lange tijd (ooit een aantal naailessen gehad) de naaimachine weer eens tevoorschijn getoverd. Begonnen met een simpele legging voor mijn meiden in een effen kleur. Dan was het niet zo erg als ik het zou verpesten. Heb stof met leuke patroontjes liggen, dus dat wordt het volgende project. Ben best tevreden met het resultaat. Nog wat kleine aanpassingen bij de volgende en het is goed.
[ afbeelding ]
Haha dat kanquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
He die zag ik net op facebook
Mooi geworden hoor!
wat goed gelukt! En slim!!! Misschien kan ik zelf wel een legging maken die Minke wel fijn vindquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag na heeeeeeel lange tijd (ooit een aantal naailessen gehad) de naaimachine weer eens tevoorschijn getoverd. Begonnen met een simpele legging voor mijn meiden in een effen kleur. Dan was het niet zo erg als ik het zou verpesten. Heb stof met leuke patroontjes liggen, dus dat wordt het volgende project. Ben best tevreden met het resultaat. Nog wat kleine aanpassingen bij de volgende en het is goed.
[ afbeelding ]
Er zijn genoeg sites met patroontjes en uitleg! Ik heb mijn patroon hier vandaan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
wat goed gelukt! En slim!!! Misschien kan ik zelf wel een legging maken die Minke wel fijn vind
20+3 iddquote:Op vrijdag 4 september 2015 17:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, dat ga ik doen. Er staat 20 steken en 9 toeren is een stukje van 10x10. Wat is dan een steek? Want dan moet ik meer dan tien lossen hebben om te beginnen neem ik aan?
Ooooooohquote:Op vrijdag 4 september 2015 20:44 schreef Sicilia het volgende:
Ja dat zouden dan 20 lossen moeten zijn IMA!
Ik heb alle 3 de vestjes af.
Maat 56, 74 en 104. Gaat steeds een beetje makkelijker haha!
[ afbeelding ]
Wauw super goed gelukt!!quote:Op maandag 7 september 2015 15:24 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst een jumpsuit gemaakt. Drukknoopjes moet ik er nog in slaan en de naden even netjes strijken. Best tevreden voor een eerste keer! Meisjes moeten alleen nog groeien, want dit is maat 68 en ze zitten nu in 62!
super goed gelukt!quote:Op maandag 7 september 2015 15:24 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het eerst een jumpsuit gemaakt. Drukknoopjes moet ik er nog in slaan en de naden even netjes strijken. Best tevreden voor een eerste keer! Meisjes moeten alleen nog groeien, want dit is maat 68 en ze zitten nu in 62!
Leuk!quote:Op maandag 14 september 2015 07:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb een jurkje gemaakt voor mijn jongste
[ afbeelding ]
Die zijn leuk!quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dank je!
Kind wil m alleen pas aan als ie 6 is
Ik had ook nog stofjes gekocht
Voor de jongste
[ afbeelding ]
En voor de oudste
[ afbeelding ]
SPOILER: modelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Slim, je kan beter een goede tweedehands kopen dan een nieuw nBlokker aparaat. Misschien heb je geluk maar de kans is groot dat hij erg stoffig etc is en wel een onderhoudsbeurt kan gebruiken, als hij al een tijd niet is gebruikt sowieso. Dus als hij niet helemaal lekker loopt zou ik dat zeker doen, dan loopt ie daarna waarschijnlijk weer voorlopig als een zonnetje.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Als t goed is halen wij vanavond een oud beestje op voor een prikkie (singer brother) kan ik leuk mee klooien. Ik snap alleen nu al niets van de beschrijvingen en patronenlocken, stikken, en de rest ben ik al vergeten
dan maak je 'm toch een beetje smaller?quote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Welke patronen gebruiken de haaksters hier voor een babydekentje?
Ik heb ook mn zinnen gezet op zo'n ripple blanket, maar vind allemaal patronen voor 1x1mLijkt me een beetje groot voor in de wandelwagen.
Mooi!!quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:35 schreef Limone het volgende:
Ik maakte deze af voor de baby:
[ link | afbeelding ]
Ik heb t patroon 'aangepast'.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Welke patronen gebruiken de haaksters hier voor een babydekentje?
Ik heb ook mn zinnen gezet op zo'n ripple blanket, maar vind allemaal patronen voor 1x1mLijkt me een beetje groot voor in de wandelwagen.
Prachtigquote:Op vrijdag 25 september 2015 07:35 schreef Limone het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:35 schreef Limone het volgende:
[ link | afbeelding ]
En ik vond hem eigenlijk niet zo goed geluktquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:44 schreef pinquit het volgende:
Je hebt het wel echt formidabel geflockt
Supernetjes gedaan, met die letters
Machine. Patroontje gemaakt van een fotootje van pinterest. Met de hand lijkt me echt onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:21 schreef Lijnloos het volgende:
Jemig Estrys! Die is echt supergaaf geworden! Heb je dat met de machine gedaan of handwerk?
Oeeeh tof! Ga je dezelfde maken of heb je een ander patroon gevonden?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:22 schreef Sicilia het volgende:
Wat staat hij leuk bij je meisje Shop![]()
Mooie deken ook Limone! Ziet er heerlijk zacht uit! Ripple is inderdaad vrij makkelijk aan te passen naar het gewenste formaat. Ik heb ergens nog een begin van een ripple-sprei liggen geloof ik, moet ik ook maar eens gaan afmaken, fijn patroon
Broekje van Stippel is ook mooi geworden! Staat goed!
Door Mignonne haar post laatst in Z&G heb ik net wol en de juiste maat naalden besteld voor het breien van een jumpsuit voor buik-baby. Heel benieuwd of het gaat lukken! Nu wachten tot het binnen is en in de tussentijd het vestje voor zoon afbreien.
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:30 schreef Burdie het volgende:
Tip: vanaf maandag 5 oktober zijn een singer naaimachine en lockmachine te koop bij de lidl!
Ja ik ga voor dit patroon want ik vind hem zoquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oeeeh tof! Ga je dezelfde maken of heb je een ander patroon gevonden?
Ik vind dat patroon echt om te janken verder dus als je er gefrustreerd van raakt... het ligt niet aan jou
Jaaa ik heb de overlock gevraagd voor mijn verjaardagquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:30 schreef Burdie het volgende:
Tip: vanaf maandag 5 oktober zijn een singer naaimachine en lockmachine te koop bij de lidl!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
Ja maar t is maar een klein maatje ook dus dan vallen die kleine naalden niet zo opquote:Op vrijdag 25 september 2015 20:15 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja ik ga voor dit patroon want ik vind hem zoBen echt heel benieuwd of het gaat lukken haha, want het zijn wel heel dunne naalden en ik heb nog nooit fair isle gebreid, maar ik moet het gewoon proberen!
Ja ik heb wat fimpjes gekeken op YouTube en dat zag er inderdaad niet zo ingewikkeld uitquote:Op vrijdag 25 september 2015 20:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar t is maar een klein maatje ook dus dan vallen die kleine naalden niet zo op![]()
Dat fair isle zou ik me niet druk om maken, dat is niet ingewikkeld verder, gewoon een truukje zeg maar. Als je dat eenmaal een keer geprobeerd hebt snap je wat k bedoel![]()
Welke kleuren heb je gekozen? ♡
quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:18 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Jaaa ik heb de overlock gevraagd voor mijn verjaardagHeb een naaimachine van Silvercrest en die bevalt prima dus durf ook wel voor de overlock te gaan.
Weet jij dan toevallig ook wat ie gaat kosten? Online zie ik nog niks staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ooooh mooi! goeie combi ♡♡quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:38 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja ik heb wat fimpjes gekeken op YouTube en dat zag er inderdaad niet zo ingewikkeld uit![]()
Ik ben gegaan voor oker met grijs, want we weten het geslacht van de baby pas bij de geboorte en zolang kan ik niet wachtenVond deze kleuren wel unisex en weer eens wat anders dan standaard wit met grijs of bruin met beige.
Als er online nog niets bekend is dan staat de prijs nog niet vast. De vorige keren was de overlock 149 euro..quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Weet jij dan toevallig ook wat ie gaat kosten? Online zie ik nog niks staan
Wat een prachtige kleur bij dat blonde koppie!quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en laatst nog een jurkje gemaakt voor mijn dametje, hij is nog wat aan de ruime kant maar ach, kan ie nog even mee
[ link | afbeelding ]
En inclusief model
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en laatst nog een jurkje gemaakt voor mijn dametje, hij is nog wat aan de ruime kant maar ach, kan ie nog even mee
[ link | afbeelding ]
En inclusief model
[ link | afbeelding ]
Dank je! Ik vond het ook een leuk stofje. Bestelt op casennina.bequote:
Kwam m net tegen op SewNatural toevallig!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 06:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Dank je! Ik vond het ook een leuk stofje. Bestelt op casennina.be
Ik ben verslaafd aan het raken. Steeds zie ik weer leuke stofjes en wil ik iets maken....
Oh echt? Met baard idd.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij heb je dat patroon toen ook via mij gehadmet baard?
Super leuk!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga er bij de kleine nog blonde afneembare vlechten bij maken
Haha!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga er bij de kleine nog blonde afneembare vlechten bij maken
Ik zou bij God niet meer weten waar dat is. Mss is SQ beter georganiseerd. :pquote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja nu wil ik dat patroon hoor! Kan ik mooi een oma aan het werk zetten
.
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:31 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ![]()
Kan ik er twee bestellen
? Ik vind ze echt supertof!
Spees ook al zo handig! Ik heb de foto even naar m'n moeder gestuurd, of ze zoiets wil maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende project:
Patroon hier
[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 27-10-2015 16:54:21 ]
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:46 schreef twist02 het volgende:
Poeh, het duurde even, maar speelkleed #2 is eindelijk af!Leuk kleed. Wat heb ne gebruikt voor de vulling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende project:
[ afbeelding ]
Patroon hier
Ook super leuk mutsje!
Mooi zeg!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:14 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb de proefversie van de jumpsuit voor buikbaby afBest leuk gelukt!
[ afbeelding ]
Nu snel beginnen aan de volgende!
Oh dit vind ik echt fantastischquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:14 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb de proefversie van de jumpsuit voor buikbaby afBest leuk gelukt!
[ afbeelding ]
Nu snel beginnen aan de volgende!
Ik vind phildar partner 3,5 (of 6) heel lekker zacht. Is ook goed wasbaar, en ziet er daarna nog mooi uit.quote:Op zondag 8 november 2015 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
En, was je nichtje blij? Volgens mij lijkt t hartstikke goed
Wie heeft er een tip voor garen voor een babydekentje? Ik zit op Hobbydoos te kijken, maar weet niet zo goed hoe bepaalde garens zich houden in gebruik. Moet geen pluisding worden natuurlijk. En liefst heb ik ook een garen dat ik minstens met naald nr 5 kan haken, anders wordt t zo'n eindeloos project
Ik heb voornamelijk gebreid met phildar, dan merk je dat minder idd...quote:Op zondag 8 november 2015 22:37 schreef twist02 het volgende:
Ja, was een flinke hit die muts!
Voor dekentjes heb ik al een paar keer Phildar Impact 3,5 gebruikt, vond ik erg fijn. Of Stylecraft Special DK. Ik haak die ook allebei met een 5mm haaknaald, maar ik haak wel erg strak (dus kies vaak een grotere naald dan echt 'nodig' is).
Phildar Partner 6 is heel lekker zacht (ben nu met een muts bezig daarvan), maar ik vind het wel erg splijtgevoelig. Voor een muts kan ik me daar wel bij neer leggen, maar een dekentje zou ik dan te groot vinden.
Met een granny stripe gaat het best hardquote:Op maandag 9 november 2015 09:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ja de supersoft van Zeeman is heerlijk spul, maar echt te dun naar mijn zinen Royal vind ik te ruw idd. Ik ben straks even in de Hema, dan check ik hun baby soft nog even!
En anders hoop ik dat ik morgen een mooi gemengd garen vind. Helemaal synthetisch vind ik voor een dekentje toch ook weer niet zo.
argh! ik bedoelde zeemanquote:Op maandag 9 november 2015 09:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ja de supersoft van Zeeman is heerlijk spul, maar echt te dun naar mijn zinen Royal vind ik te ruw idd. Ik ben straks even in de Hema, dan check ik hun baby soft nog even!
En anders hoop ik dat ik morgen een mooi gemengd garen vind. Helemaal synthetisch vind ik voor een dekentje toch ook weer niet zo.
[ Bericht 29% gewijzigd door twist02 op 10-11-2015 19:30:37 ]
En ik wan-ho-pig die hele Hema door hequote:
quote:Op donderdag 12 november 2015 21:30 schreef L-E het volgende:
Leuk LB, maar de L-E's onder ons hebben nog steeds geen flauw idee waar je het over hebt![]()
Lijn, wat een leuk broekje!
I'm telling you, voor dat dekentje hoef je alleen tot 8 te kunnen tellenquote:Op donderdag 12 november 2015 21:53 schreef L-E het volgende:
Leuk trui! Ik vind haken een soort rocket science dus ik vind mensen die dat kunnen Echt Heel Slim
Dat zeg ik: rocket science!quote:Op donderdag 12 november 2015 21:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
I'm telling you, voor dat dekentje hoef je alleen tot 8 te kunnen tellen
De vos heb ik geïmproviseerd, wel door naar verschillende plaatjes op internet te kijken hoor. De krokodil is een combinatie van 2 (koop) patronen:het hoofd komt van one & two company, de staart van een lalylala draak.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef Sicilia het volgende:
Trui die zijn echt geweldig! Is daar een patroon van?!
precies dit heb ik voor mijn vriendin gehaaktquote:Op donderdag 12 november 2015 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]!
Ik ga deze maken:
Babydekentje dus, in de ripple stitch
Ohja, het enige jammere is dat die Pittsburgh wel zo'n beetje aanvoelt als Zeeman Royal, maar vooruit..... niet duur en wel 40% wol dus da's toch fijn.
nou, dan ben je professioneel prutserquote:Op donderdag 12 november 2015 22:11 schreef trui het volgende:
Haha grapjas SQ!ik pruts maar wat aan hoor. Maar dank je!
Ja ik heb Drops merino extra fine liggen voor baby's eerste pakje dat mijn moeder gaat breien. God wat is dat lekker zacht zegquote:Op donderdag 12 november 2015 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb al mijn dekens met drops gehaakt. Ik haat acryl. Maar kost wel duiten.
heerlijk he!quote:Op donderdag 12 november 2015 22:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja ik heb Drops merino extra fine liggen voor baby's eerste pakje dat mijn moeder gaat breien. God wat is dat lekker zacht zeg
quote:Op donderdag 12 november 2015 20:59 schreef LadyBlack het volgende:
En ik zit bijna hardop te lachen hoe belachelijk simple zo'n ripple is![]()
Nou je moet in elk geval aan het eind steeds voor je gevoel een steek teveel maken, anders minder jequote:Op maandag 16 november 2015 13:28 schreef kazy het volgende:
[..]Ik heb het toch gepresteerd om het patroon fout te volgen. Of nouja, dat denk ik, want het ziet er aan de uiteinden steeds gekker uit (het wordt steeds korter aan één kant, dus ik doe ergens iets fout). Of het moet aan mijn zeer beperkte telkunsten liggen, dat kan ook nog
Binnenkort maar eens opnieuw beginnen of gewoon stug doorgaan natuurlijk.
(Aan de andere kant, zo goed kan ik niet haken, is dat een goed excuus?)
Trui: die vos! Wat leuk!
Ah vandaar, bedankt voor de tip! Ik was inmiddels wel begonnen met meerderen aan het eind, dus daarmee doorgaan dan maar. Op een gegeven moment had ik nog 4 steken over ofzo en begon er iets te dagen bij mij dat ik het niet goed deedquote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou je moet in elk geval aan het eind steeds voor je gevoel een steek teveel maken, anders minder jeDus consequent je groepjes blijven tellen en dan moet t lukken!
Ik zag die op facebook voorbijkomen bij ehm... iemand van hier. Maar wie?quote:Op woensdag 18 november 2015 17:32 schreef L-E het volgende:
Iemand die de kiind-jumpsuit al eens heeft gemaakt en mij even wil adviseren?
Leukquote:Op maandag 16 november 2015 13:15 schreef Vicky het volgende:
Super leuke dingen komen weer voorbij!
[ afbeelding ]
Ik had weer eens zin in een raamschilderin
Op de pagina waar je de patronen kan downloaden staat een foto handleidingquote:Op woensdag 18 november 2015 19:31 schreef L-E het volgende:
Welke foto's? Ik heb een beschrijving uitgeprint van zeven stappen zonder foto. Er staat: 'naai voor en achterkant op de schouders vast' maar hoe moet ik het dan zo leggen dat het als een envelop valt? Nu ik weet dat het enveloppehals heet kan ik iig gaan googlen
De stofjes komen van casennina.be en van stoffenstraat.com, maar er zijn nog zoveeeeel leuke stofjes. Ik moet van mezelf eerst stofjes op gaan maken voordat ik nieuwe koop. Al zijn er weer een paar onderwegquote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef Burdie het volgende:
Genoeg jumpsuitmakers hier, L-E.
Ik ga binennkort mijn lockmachine maar weer eens uit het stof trekken, als ik die mooie creaties van shop zie...! Wil ook!!!
Waar koop je die leuk stofjes?
Lillestof heeft altijd mooi motievenquote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef Burdie het volgende:
Genoeg jumpsuitmakers hier, L-E.
Ik ga binennkort mijn lockmachine maar weer eens uit het stof trekken, als ik die mooie creaties van shop zie...! Wil ook!!!
Waar koop je die leuk stofjes?
Man man, tip van de dag ditquote:Op woensdag 18 november 2015 19:36 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Op de pagina waar je de patronen kan downloaden staat een foto handleiding
http://kiind.nl/article430/
Die ja!!quote:Op woensdag 18 november 2015 19:36 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Op de pagina waar je de patronen kan downloaden staat een foto handleiding
http://kiind.nl/article430/
Happy to help, ben benieuwd hoe die eruit komt te zien LEquote:Op woensdag 18 november 2015 19:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Man man, tip van de dag dit! Thanks a zillion!
Foto?!quote:Op woensdag 25 november 2015 08:51 schreef L-E het volgende:
Gewoon proberen klap. Als je er geen klap van kan (whehe) dan weet je dat ook weer.
Mijn jumpsuit is gelukt mensen! ❤ Ik ben zo trots!
Begin gewoon met een dekentje ofzo, rechttoe rechtaan. Plan een ledikantdeken, en als je halverwege geen zin meer hebt wordt het er een voor de wieg of wandelwagenquote:Op woensdag 25 november 2015 08:30 schreef klaprooss het volgende:
Al die kleertjes![]()
Mnoh! Ik wil echt voor de baby breienmaar dat moet je gewoon eens doen toch? Niet nadenken en gewoon doen en vooral afmaken?
Ik heb zó het idee dat het me niet lukt![]()
Zien!quote:Op woensdag 25 november 2015 08:51 schreef L-E het volgende:
Gewoon proberen klap. Als je er geen klap van kan (whehe) dan weet je dat ook weer.
This post is worthless without picsquote:Op woensdag 25 november 2015 08:51 schreef L-E het volgende:
Mwuahah!quote:Op woensdag 25 november 2015 08:51 schreef L-E het volgende:
Dat eerst duidelijk hebben lijkt me een goede eerste stapquote:Op woensdag 25 november 2015 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Getver L-E!
Oh jongens domme vraag hier, haken en breien? Is dat veel verschil ik bedoel.. Wat is het verschil
quote:Op woensdag 25 november 2015 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Getver L-E!
Oh jongens domme vraag hier, haken en breien? Is dat veel verschil ik bedoel.. Wat is het verschil
quote:Op woensdag 25 november 2015 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Getver L-E!
Zeg dat nou niet, ik heb al zo'n enorme stash.quote:Op woensdag 25 november 2015 14:22 schreef mignonne het volgende:
Ela ik vind Drops BabyAlpaca Silk het allerfijnst voor babyspul.
1000 maal dank! Ik ga patroontjes zoeken en wol uitzoekenquote:Op woensdag 25 november 2015 14:22 schreef mignonne het volgende:
Ela ik vind Drops BabyAlpaca Silk het allerfijnst voor babyspul. Superzacht door de zijde, prikt niet en een fijne dunne draad. Niet zo dun dat je project 5 jaar duurtmaar wel dun genoeg zodat je niet van die uit de kluiten gewassen vestjes aan je fijngebouwde baby'tje hebt ofzo.
En verder Drops Merino Extra Fine vind ik ook fijn. Superwash dus het is wat meer vergevingsgezind qua wassenerg zacht ook en komt in mooie kleurtjes. Draad is wat dikker dan die alpaca silk.
Oh en ik ben fan van de dropsgarens in deze.Fijne prijs/kwaliteit. 100% wol of bijv wolzijde over het algemeen voor schappelijke prijzen.
Als je wat meer uit wilt of kunt geven... Cascade Sport 220 Superwash. Echt heerlijk zacht en zulke mooie kleurtjes ♡♡♡
Niet schokkend duur maar wel 2x drops ofzo. Voor baby's maakt dat niet zo uit, voor truien in maat 122 iets meer![]()
Ohhh ik heb hier zó hard om gelachenquote:Op woensdag 25 november 2015 20:02 schreef L-E het volgende:
Het leek het drama van het jaar te worden, dit project, toen ik ontdekte dat ik het onderstel deel van het patroon nog niet had vast gelijmd nadat het uit de printer kwam en ik daarom de pijpen van een summersuit had afgeknipt![]()
![]()
Ik vind juist breien fijner. Pen leeg, omkeren en verder. Bij haken moet ik de tel bijhouden en sinds kinderen is dat iets wat ik niet meer kanquote:Op donderdag 26 november 2015 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Super gedaan LE![]()
En Klap, ik zou idd even oefenen met een klein projectje!
Voor mij is het verschil trouwens dat ik haken heerlijk overzichtelijk vind met maar 1 naald, en breien mateloos ingewikkeld want altijd in de knoop met die 2 naalden
^_^quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:19 schreef elamanilo het volgende:
[..]
1000 maal dank! Ik ga patroontjes zoeken en wol uitzoeken![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dit is 50-56 in alpacasilkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Is het van een bestaande klok gemaakt? Wat voor wijzers zitten er nu op?quote:Op zondag 29 november 2015 21:33 schreef L-E het volgende:
Input van creatieve geesten nodig!
Voor school heb ik een klok gemaakt voor Oudste van een stuk boom. Ik heb er het silhouet van Pikachu (Pokemon) op gemaakt en daarom wil ik graag bliksemschichten als wijzers. Maar hoe doe ik dat? Het is dus hout met een zwart silhouet, het zou fijn zijn als het een beetje in die stijl past. Oh, en het mag niet te veel werk zijn want ik moet het woensdag klaar hebben..
Nee, en dus geen wijzersquote:Op zondag 29 november 2015 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is het van een bestaande klok gemaakt? Wat voor wijzers zitten er nu op?
En moet het een werkende klok zijn of is het een oefenklok?quote:Op zondag 29 november 2015 21:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, en dus geen wijzersHet is de doorsnede van een boomstronk.
Ja, dat dacht ik eerst ook, maar dat is heel splijtgevoelig dus redelijk onmogelijk in een andere vorm te krijgen zonder dat het afbreekt.quote:Op zondag 29 november 2015 21:44 schreef Lijnloos het volgende:
Misschien kun je van die verfroerstokjes gebruiken ervoor?
Ja! Mijn man de bouwer zegt aluminium, maar triplex lijkt me voor een snelklaar-oplossing wat haalbaarderquote:Op zondag 29 november 2015 21:42 schreef L-E het volgende:
Het is een oefenklok. Een werkende klok maken van een boomstam.. als ik zulke skills had zou ik echt awesome zijn
Het bevestigen van de wijzers is ook niet moeilijk, er zit al van alles bij om eventuele wijzers mee vast te maken:) Maar oke, dun triplex dus. Dat haal ik gewoon bij de bouwmarkt neem ik aan?
Leuk! Heb hem volgens mij ook in de Facebookgroep voorbij zien komenquote:Op zaterdag 5 december 2015 19:41 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben druk bezig om kleertjes te maken die ik volgende week zondag ga (proberen te) verkopen op de kerstmarkt in Laren, maar vandaag maakte ik even een jurkje voor dochterlief. Heeft ze meteen een mooie kerstoutfit. Idee schaamteloos gepikt van een Facebookgroep, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen![]()
[ afbeelding ]
Hmm krijg hem niet recht
wanneer sta je daar?quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:41 schreef Sicilia het volgende:
Ik ben druk bezig om kleertjes te maken die ik volgende week zondag ga (proberen te) verkopen op de kerstmarkt in Laren, maar vandaag maakte ik even een jurkje voor dochterlief. Heeft ze meteen een mooie kerstoutfit. Idee schaamteloos gepikt van een Facebookgroep, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen![]()
[ afbeelding ]
Hmm krijg hem niet recht
Ja daar kwam hij zo vaak voorbij, ik kon de verleiding niet weerstaan! Jouw creaties zie ik daar ook altijd voorbij komenquote:Op zaterdag 5 december 2015 20:51 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Leuk! Heb hem volgens mij ook in de Facebookgroep voorbij zien komen
oh misschien kom ik dan ook even langs! Als ik mijn man zo ver krijg. Maar wordt wel na twaalf, dan ben je zeker uitverkocht :pquote:Op zaterdag 5 december 2015 22:19 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja daar kwam hij zo vaak voorbij, ik kon de verleiding niet weerstaan! Jouw creaties zie ik daar ook altijd voorbij komen.
En Cassandra, daar sta ik zondag 13 december!
Leukquote:Op zaterdag 5 december 2015 22:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
oh misschien kom ik dan ook even langs! Als ik mijn man zo ver krijg. Maar wordt wel na twaalf, dan ben je zeker uitverkocht :p
Ohnee dan begint t!
Ah oke! Nou daar heb ik in ieder geval wel een aantal van, dus wie weet zit er iets tussen voor julliequote:Op zondag 6 december 2015 23:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
we zijn op zoek naar 62, 56 past hij denk ik nog maar heel even in
wauw zeg. getekend of stickers?quote:Op donderdag 10 december 2015 19:28 schreef Vicky het volgende:
Mama, voor kerst moeten Anna, Elsa en Olaf op het raam..
Zij vragen, ik draai
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]`
[ afbeelding ]
getekend en geverfdquote:Op zaterdag 12 december 2015 12:26 schreef sararaats het volgende:
[..]
wauw zeg. getekend of stickers?
niet uit de hand getekend hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Wauw Vicky! Ik kan nog geen simpel huisje tekenen, dit is wel het betere werk
acryl van Actionquote:Op zaterdag 12 december 2015 16:09 schreef Theeleuter het volgende:
Handige manier! Met welk soort verf?
Ja via facebook! Staat in mijn onderschriftquote:Op zondag 13 december 2015 14:52 schreef Lamb29 het volgende:
Wauw Sicilia! Heb je al een webwinkel!? <3
Oeh leuk! Zag zulke mooie dingenquote:Op zondag 13 december 2015 21:37 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja via facebook! Staat in mijn onderschrift![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |