abonnement Unibet Coolblue
pi_156106196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dank je!
Kind wil m alleen pas aan als ie 6 is :')

Ik had ook nog stofjes gekocht

Voor de jongste
[ afbeelding ]

En voor de oudste
[ afbeelding ]
Die zijn leuk!
pi_156137992
Mijn eerste naaisel. (wel eens vlaggetjes en een slabbetje gemaakt maar dat is hele andere koek :9 )

Misschien was het handig niet zo een lastig stofje te kiezen en zonder patroon te werken :P
maarrrrr... harembroekje (achtig iets) O+
er zitten wel schoonheidsfoutjes, maar die zie ik maar als leerproces. Bijvoorbeeld de naad van de broekspijpen komt net niet uit met de naad van het groenblauwige stofje (hoewel ik die wel zo had vastgespeld) en een scherpere schaar is ook wel handiger met knippen.... ik had de heupband wat strakker mogen maken, maar zo kan hij hem fijn een tijdje aan :D



SPOILER: model
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
  woensdag 16 september 2015 @ 15:43:58 #53
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156143370
Leuk stofje Stippel!
Goed gelukt hoor!


Hier weer een legging af. Ik vind het stofje zo leuk!
pi_156196698
Als t goed is halen wij vanavond een oud beestje op voor een prikkie (singer brother) kan ik leuk mee klooien. Ik snap alleen nu al niets van de beschrijvingen en patronen :') locken, stikken, en de rest ben ik al vergeten :')
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:25:33 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156197683
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Als t goed is halen wij vanavond een oud beestje op voor een prikkie (singer brother) kan ik leuk mee klooien. Ik snap alleen nu al niets van de beschrijvingen en patronen :') locken, stikken, en de rest ben ik al vergeten :')
Slim, je kan beter een goede tweedehands kopen dan een nieuw nBlokker aparaat. Misschien heb je geluk maar de kans is groot dat hij erg stoffig etc is en wel een onderhoudsbeurt kan gebruiken, als hij al een tijd niet is gebruikt sowieso. Dus als hij niet helemaal lekker loopt zou ik dat zeker doen, dan loopt ie daarna waarschijnlijk weer voorlopig als een zonnetje.
Heb zelf trouwens maar de hoop opgegeven met mijn 30 jaar oude Singer. Hij blijft maar lussen maken en vastlopen ondanks een onderhoudsbeurt. Maar t was volgens mij destijds al niet de beste die er was...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156208588
Het blijkt trouwens een Brother te zijn met een Singer hoes. Die man deed dat voor zijn werk, bankhoezen maken etc. en had een nieuwer exemplaar. Deze heeft heel simpel maar een soort steek die je kunt verstellen van heel minimaal naar grote zigzag, verder weinig poespas. Maar werd nog steeds gebruikt, werkte perfect. Om te leren ideaal!

Alleen, op internet denk ik echt help, en al die termen. Een patroon van een jumpsuit die er redelijk basic uitziet, spreekt ook over lockmachine? Dat heb ik volgens mij niet..

Wat is redelijk simpel om mee te beginnen, heeft iemand tips?
pi_156209306
De jumpsuit van kiind. Een lockmachine is om de naden netjes mee af te werken, maar dat hoeft niet perse.
pi_156361019
Welke patronen gebruiken de haaksters hier voor een babydekentje?

Ik heb ook mn zinnen gezet op zo'n ripple blanket, maar vind allemaal patronen voor 1x1m :') Lijkt me een beetje groot voor in de wandelwagen.
pi_156364132
Lockmachine die ik op school had, wat een heerlijk ding was dat. O+

Nu gewoon een cm naast de naad afknippen en met de zigzag eroverheen.
pi_156366045
Ik maakte deze af voor de baby:



O+
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:48:54 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156366605
Mooi Limone!!
in de haak.
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:49:56 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156366620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Welke patronen gebruiken de haaksters hier voor een babydekentje?

Ik heb ook mn zinnen gezet op zo'n ripple blanket, maar vind allemaal patronen voor 1x1m :') Lijkt me een beetje groot voor in de wandelwagen.
dan maak je 'm toch een beetje smaller?
in de haak.
pi_156366676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:35 schreef Limone het volgende:
Ik maakte deze af voor de baby:

[ link | afbeelding ]

O+
Mooi!! O+ fijne kleurtjes en hij ziet er lekker zacht uit <3

Ik was begonnen aan een ripple toestand maar met de verkeerde naald dus het werd allemaal te wijd naar mijn voorkeur. Ik denk dat k opnieuw begin en dan kies voor zo'n shell-stitch blanket. Ik had op verzoek van mn oma allerlei katoenen/bamboe garen gekocht om mutsjes van te maken, maar die zijn niet meer nodig dus nja, leek me wel wat om dat dan te recyclen tot dekentje <3
:)
pi_156366752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef LadyBlack het volgende:
Welke patronen gebruiken de haaksters hier voor een babydekentje?

Ik heb ook mn zinnen gezet op zo'n ripple blanket, maar vind allemaal patronen voor 1x1m :') Lijkt me een beetje groot voor in de wandelwagen.
Ik heb t patroon 'aangepast'.
Ripple blanket is gewoon een herhalend patroon. Ik heb dus gewoon minder lossen gedaan als begin (volgesn mij staat in het patroon dat je een veelvoud van 14(?) moet aanhouden), en ben gestopt toen ik m groot genoeg vond... Is nu 80*80 geworden, iets groot voor in de wandelwagen, maar prima voor wieg.

Deze heb ik gemaakt: http://eigenhandig.blogspot.nl/2011/11/neat-ripple-pattern.html (met restjes katoen)
Met de rand die in dit gratis patroon staat: http://www.echtstudio.nl/(...)on-ripple-deken.html
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:18:34 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156367010
Ahja kijk zo'n rekenvoorbeeld was ik naar op zoek inderdaad ^O^

Gewoon iets smaller maken leek me lastig ivm de regelmatigheid. En ik ben nogal een rekenkneus dus dat heb ik dan liever wel op papier oO<
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:19:27 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156367028
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:35 schreef Limone het volgende:
Ik maakte deze af voor de baby:

[ link | afbeelding ]

O+
Prachtig O+

Shell stitch vind ik ook mooi ja! Heb destijds voor E een heel lief jurkje gehaakt in die steek O+
pi_156367641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:35 schreef Limone het volgende:
Ik maakte deze af voor de baby:

[ link | afbeelding ]

O+
O+ O+ Heel mooi! Die kleuren zijn perfect bij elkaar!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:58:02 #68
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156367715
Kijk mijn baby in de Kiind jumpsuit O+
Ze past hem gewoon al.

pi_156368107
Wat staat hij leuk bij je meisje Shop O+

Mooie deken ook Limone! Ziet er heerlijk zacht uit! Ripple is inderdaad vrij makkelijk aan te passen naar het gewenste formaat. Ik heb ergens nog een begin van een ripple-sprei liggen geloof ik, moet ik ook maar eens gaan afmaken, fijn patroon :)

Broekje van Stippel is ook mooi geworden! Staat goed!

Door Mignonne haar post laatst in Z&G heb ik net wol en de juiste maat naalden besteld voor het breien van een jumpsuit voor buik-baby. Heel benieuwd of het gaat lukken! Nu wachten tot het binnen is en in de tussentijd het vestje voor zoon afbreien.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156368108
Shop wat leuk!
Limone die ziet er lekker warm uit!

Ik ben weer begonnen aan een babydekentje (voor in de box of wagen, ook niet te groot dus). Mijn eerste poging met een ripple blanket ook. Ik heb gewoon zoveel lossen gemaakt als ik mijn dekentje lang wilde hebben (maar wel conform de veelvoud van 16 die het patroon wat ik heb gevonden aanhield).

MM bedankt voor de link met de rand. Ik was al aan het verzinnen hoe ik de deken mooi af zou kunnen werken.

Oh en ik ben pas bij de derde toer dus nog geen foto :+
pi_156368389
Mooi stofje Shop!

Nog even mijn flock creatie voor een zeker iemand hier O-) Gewoon omdat het zo leuk is om te doen en het leuk is om iemand blij te maken :) Wel heel erg gejat :P

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156368515
O+ Je hebt het wel echt formidabel geflockt :o Supernetjes gedaan, met die letters *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156368550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:44 schreef pinquit het volgende:
O+ Je hebt het wel echt formidabel geflockt :o Supernetjes gedaan, met die letters *O*
En ik vond hem eigenlijk niet zo goed gelukt :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156369199
Jemig Estrys! Die is echt supergaaf geworden! Heb je dat met de machine gedaan of handwerk?
pi_156371663
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:21 schreef Lijnloos het volgende:
Jemig Estrys! Die is echt supergaaf geworden! Heb je dat met de machine gedaan of handwerk?
Machine. Patroontje gemaakt van een fotootje van pinterest. Met de hand lijkt me echt onbegonnen werk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')