abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155289944
2015

23 augustus: Coccinelle (jongen)

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t..
3 maart: LadyBlack
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
24 maart: Lamb29

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via quote of een DM :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cassandra87 op 18-08-2015 20:16:57 ]
pi_155289980
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben met terug van de vk. Groeiecho gehad, buikje zit op p3,krijg morgen te horen hoe nu verder. Alsof ik al niet bezorgd genoeg was tijdens deze zwangerschap. Meeting zat op 28 weken, loopt dus ruim twee weken achter. Maak ik me nu terecht zorgen of komt dit veel voor?
Bah Cassandra, wat naar :{ Wat wil de vk nu?

[edit] las niet goed, je hoort het morgen dus. Bah bah altijd naar die onzekerheid. Ik kan verder weinig zinnigs zeggen over hoe vaak zulke dingen voorkomen, maar bij MB is het in iedergeval goed gekomen :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155290039
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:07 schreef pinquit het volgende:
Bah Cassandra, wat naar :{ Wat wil de vk nu?
de echoscopiste ging overleggen, omdat ik morgen regulier onderzoek heb krijg ik morgen te horen hoe of wat. Het kan erfelijk zijn (ik was zelf klein en ben een halfbloedje) maar ik moest er rekening mee houden dat ik minder moet werken of eerder stoppen gezien mijn functie (hoge werkdruk, lastige klanten)
We gaan het maar even afwachten dus. Ik krijg waarschijnlijk wel een extra echo op korte termijn om te kijken of hij deze lijn blijft volgen of nog meer gaat achterlopen
pi_155290106
Heeft ze ook gekeken naar bv. je placenta? hoe groot/dik/sappig die is? :9
Dat was bij mij iig bij de pretecho, baby is hier 1-2 weekjes kleiner dan gemiddeld, maar de echoscopiste keek lachend naar mijn eigen lengte, en ging toen even kijken of de placenta er wel goed uitzag, en 1+1=2, ze vond het niks geks en gooide het op "mwah genetisch, je wil ook geen groot kind in jouw buik" :+

Eerder stoppen met werken vind je niet erg toch? :)
pi_155290204
Cassandra, geen idee of er verschil is in buik of hoofd..

Hier loopt t hoofd 3 wkn achter. Wij horen ook morgen meer, dan moeten we naar de gyn.

Hopelijk krijgen we beide wat goeds te horen!
pi_155290250
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:13 schreef pinquit het volgende:
Heeft ze ook gekeken naar bv. je placenta? hoe groot/dik/sappig die is? :9
Dat was bij mij iig bij de pretecho, baby is hier 1-2 weekjes kleiner dan gemiddeld, maar de echoscopiste keek lachend naar mijn eigen lengte, en ging toen even kijken of de placenta er wel goed uitzag, en 1+1=2, ze vond het niks geks en gooide het op "mwah genetisch, je wil ook geen groot kind in jouw buik" :+

Eerder stoppen met werken vind je niet erg toch? :)
Hehe, hier juist andersom. Een enorme lap vlees aan placenta, het ligt dus ook in de lijn der verwachting dat dit een groot kind wordt (well duh.)
Schijnt dat grootte van de placenta veel meer invloed heeft op groei van t kind dan welke andere factor dan ook, ook de suikers en dergelijke hebben uiteindelijk maar minimale invloed op gewicht. Het overgrote deel van groei van je baby is dus ook echt out of your hands, groot of klein, daar kun je zelf niet zoveel aan doen :*

Ik ben even kwijt waarom je een groeiecho kreeg Cassandra? Waren er zorgen over de groei?
Er is nu niet zoveel over te zeggen, kan van alles zijn. Meetfoutje, vlak voor een groeispurt gemeten, genetisch klein kind of toch meer aan de hand.
Hier in de regio gaan mensen meestal dan op consult bij de gynaecoloog, daar wordt de echo nog eens herhaald en dan wordt er ook wat uitgebreider gekeken naar bijvoorbeeld placenta en doorstroom in de navelstreng. Hier zie ik eigenlijk best regelmatig mensen die met veel toeters en bellen naar het ziekenhuis worden gestuurd want véél te klein of véél te weinig vruchtwater en uiteindelijk blijkt er dan na meting in t ziekenhuis niets aan de hand :')
Kijk het even aan, succes morgen en hou er rekening mee dat je mogelijk voor echo naar de gyn wordt gestuurd :*
:)
pi_155290321
Maar is grootte hetzelfde als gewicht?
Dat van die placenta was: hij ziet er goed uit, dus baby krijgt waarschijnlijk genoeg voedingsstoffen, de navelstrengdoorbloeding checkte ze ook, zag er ook goed uit, dus er is ws niks aan de hand :)
Dat de kans dat alles goed is zegmaar alsnog groot is :) ondanks klein kint
pi_155290359
Ik zei kint :') en t was niet expres ;(

Mijn ticker zegt nog 60 dagen :o holy shizzle!
pi_155290416
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:21 schreef pinquit het volgende:
Maar is grootte hetzelfde als gewicht?
Dat van die placenta was: hij ziet er goed uit, dus baby krijgt waarschijnlijk genoeg voedingsstoffen, de navelstrengdoorbloeding checkte ze ook, zag er ook goed uit, dus er is ws niks aan de hand :)
Dat de kans dat alles goed is zegmaar alsnog groot is :) ondanks klein kint
Gewicht van placenta is achteraf pas te beoordelen voor zover mij bekend. (Maar ik ben geen echoscopist natuurlijk ;) )
Vaak hangt grootte wel samen met gewicht natuurlijk maar je hebt gelijk dat t niet t zelfde is. Geen idee of t vooral t oppervlakte is wat van toepassing is.

En ik zou toch wel een beetje verbaasd zijn hoor bij jou als deze baby echt klein is? Max was toch een 8 ponder? Of vergis ik me nou met iemand anders?
pi_155290460
hehe nee ik bedoel grootte/gewicht baby :P Of waren jouw kinderen ook grootgroot? Ik dacht alleen zwaar :D
pi_155290486
Dat bedoel ik dus :P Max was 47 cm, en 8 pond :9
Ik dacht dat ze op die echo's echt de lengte van bijv. beentje en omtrek/diameter van hoofdje.
pi_155290535
Echo was ivm t iris onderzoek. Groei spurt zou kunnen, hij slaapt sinds gisteren wat meer. Flow en vruchtwater zagen er goed uit. Ze gaan overleggen om alles uit te sluiten. En hoewel er ook heel goed niets aan de hand kan zijn zit t toch niet lekker.

Eerder met werk stoppen is nog te overzien, maar mijn werkdruk laat t niet toe. Om twee uur wel wel overleg met leidinggevende over nieuwe werktijden dus ga t wel aankaarten, dat t besproken is.

Speel bah ook al zo'n nare meting. Ik ga voor jou ook voor een goed bericht duimen morgen!
pi_155290647
Cassandra, dat jouw werk t niet toelaat is dan jammerdebammer!
pi_155290662
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef pinquit het volgende:
Dat bedoel ik dus :P Max was 47 cm, en 8 pond :9
Ik dacht dat ze op die echo's echt de lengte van bijv. beentje en omtrek/diameter van hoofdje.
ghehe ja E. had ongeveer dezelfde verhouding :9

Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry! Met groot kind wordt vooral zwaar kind bedoelt en met klein kind vooral licht kind. Uiteindelijk is die verhouding heel lastig in te schatten met echo, hooguit of hoofdje/beentje/buikje gelijk op gaan. Maar dan nog is t lastig te voorspellen.

En een kind van 47 cm en 3300 gram ziet er echt héél anders uit dan eentje van 54 cm en 3300 gram. De eerste oogt normaal in verhouding de tweede wsl erg dunnetjes.
Net zoals iemand van 1.60 bij 80 kilo er heel anders uit ziet dan iemand van 1.80 bij 80 kilo. Die lengte laat zich slecht inschatten op de echo.
pi_155290867
Dat je werkdruk dat niet toe zou laten lijkt me onzin. Gezondheid gaat voor werk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155290872
Ik heb overigens een ingedaald kind, dat schijnt ook bijzonder te zijn met deze termijn. Ik heb in ieder geval een stagiaire, een verloskundige, een gyn, en twee echoscopiste horen roepen, oooh wat ligt bij diep!? Helemaal in je bekken al.
:+ ik ben allang blij dat ik er geen last van heb haha
pi_155291061
Indalen begint meestal met week 30-32. En dat kan dat lang of kort duren neem ik aan? Bij Pinq is die baby een week of 10 onderweg om die halve meter af te leggen ;) :P
pi_155291585
Volgens mij zakt de mijne ook al. Ik heb in ieder geval elke keer van die stomme steken onderin m'n bekken dat ik echt denk "hallo, wat doe jij daar". Maar dat zou ook vroeg zijn.

Cassandra: rot van de echo. Misschien is het niks ergs en stel dat je minder moet gaan werken, dan valt er op je werk echt wel een mouw aan te passen. Dat moet dan gewoon, want jij bent deels ziek dan.
Hopelijk valt het allemaal mee morgen.
pi_155291688
Cassandra: hier ook een kleiner kind, bij ons geconstateerd bij de GUO. Iedere 2 weken een groeiecho bij de gyn die ons heel goed gerust wist en weet te stellen.
Man is 1,72, ik ben 1,64 dus de gyn maakte zich geen zorgen.

En wat blijkt, bij de laatste groeiecho heeft de baby een spurt gemaakt. Dus ergens tussen week 32 en 34 in.

Ik hoop voor jou morgen gewoon goed nieuws, evenals voor gestreeptestoel. Sommige vrouwen bakken grote baby's, wij bakken ze wat kleiner.

En werkdruk, helaas pindakaas. Hier was rust ook het advies en ik had geen slechter moment kunnen kiezen om me ziek te melden. Ik wilde dus ook doorwerken. Maar toen de gyn zei: "Oh, dus je vindt je werk belangrijk dan je kind..." was het in een klap duidelijk!
pi_155291716
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:46 schreef Estrys het volgende:
Indalen begint meestal met week 30-32. En dat kan dat lang of kort duren neem ik aan? Bij Pinq is die baby een week of 10 onderweg om die halve meter af te leggen ;) :P
Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!

;( :')
pi_155291785
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik vroeg wanneer een tweede kind meestal gaat indalen. Toen begon de vk hard te lachen en zei: ik hoop voor je zo rond de 35wk, maar misschien daalt ie wel helemaal niet in!

;( :')
Mwhehehe :D

je hebt er idd bij die pas bij de bevalling een keertje naar beneden gaan :P
Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
pi_155291843
Max daalde rond de 31wk, maar heeft tot aan de bevalling bibi gelegen. En dat voor een 8 ponder. Ik heb een extreem wijd bekken geloof ik :+
pi_155291858
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij tweede is er weinig over te zeggen maar heus, de meeste kinders dalen wel in hoor. Ook tweede/derde kinderen enzo.
Volgens mij is deze al een aardig eind op weg.

Ik ben net even een rondje stad gelopen maar toen ik terugkwam op kantoor had ik een nogal branderig gevoel down under maar dan binnenin zeg maar. Dus niet dat mn broekje te strak zit :P
pi_155291861
Wij zijn beiden 1.68m maar wij maken dus groter dan gemiddelde baby's. Nu zit dat sowieso al in mijn familie dus och.
Mn schoonmoeder zwaait dan altijd graag met t feit dat haar kinderen 2600 en 2400 gram waren "dus" het kan niet aan B.'s kant van de familie liggen. Zou zomaar kunnen; maar dat zij ruim een pakje zware shag per dag rookte heeft vast niet geholpen om de speklap-potentie er helemaal uit te krijgen :') en ik stoor me er altijd een beetje aan want hallo... alsof het een verdienste is dat je een groot danwel klein kind krijgt?

Mijnes zit nog hoog zat verder trouwens. Gister heel oncomfortabel in mn maag, zodanig dat k ook echt geen trek in mn avondeten had of iets :')
pi_155291869
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijgt ie toch te weinig ruimte :P hij zal wel moeten hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')