abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155378923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh dat hoor ik ook geregeld. En als ik dan zeg dat ik dat zeker niet zal doen, volgt standaard: Waarom? :?
:D!
pi_155378941
Lastig onderwerp, de dood.. Ik houd Eva ook nog een beetje weg van alle narigheid in de wereld, ze heeft nog tijd genoeg om zich daar zorgen over te maken vind ik. Ze mag nu vooral nog even genieten van het onbezorgde leven dat een kind mag hebben.
Als ze over een tijdje met vragen komt zou ik daar wel eerlijk op antwoorden, waarschijnlijk wel met her en der wat aanpassingen voor haar leeftijd.
E.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:51:27 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155378994
Agos, wat een doordachte peutertjes :o E is daar (gelukkig) helemaal niet mee bezig.

Verder sluit ik me helemaal aan bij 'dood is dood'. En zal ik haar later wel uitleggen want andere mensen met alle eufemismen bedoelen, en waarom ze die gebruiken.

Wij hebben een kat van bijna 20 jaar, dus ik verwacht eigenlijk dat we in de nabije toekomst wel een keertje wat uitleg moeten gaan geven.
pi_155379043
Ik vind het wel heel heftig dat zoveel mensen zeggen dat ze hun kind liever weg houden van de dood, omdat ze nog onbezorgd mogen zijn. Ik denk niet dat een kind dat wel met de dood te maken krijgt perse niet meer onbezorgd is. Of dat vertel ik mezelf heel graag :')
pi_155379109
Nee, en bovendien onderschat je kinderen dan. Die kunnen uit zichzelf al met grote onderwerpen bezig zijn. Als ik les geef aan dertienjarige brugklassertjes vraag ik het ook wel aan ze, wie van hen wel eens zich heeft afgevraagd waarom mensen geweld gebruiken, oorlog voeren, en in wat wereld ze eigenlijk terecht zijn gekomen. Dan zie je veel vingertjes omhoog gaan, en sommige kinderen zijn dan heel blij dat ze even hun hart daarover kunnen luchten in de klas. Je moet kinderen daarin gewoon serieus nemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155379126
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, dood in de natuur vind ik nooit naar. Niet perse heel leuk, maar daar hou ik mijn kind niet van weg eigenlijk. En zoals gezegd vinden ze het beide ook heel gewoon :)
Klopt eigenlijk. Heel naar was het niet om te zien. :)
Thanks voor je inzichten :*
pi_155379199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel heftig dat zoveel mensen zeggen dat ze hun kind liever weg houden van de dood, omdat ze nog onbezorgd mogen zijn. Ik denk niet dat een kind dat wel met de dood te maken krijgt perse niet meer onbezorgd is. Of dat vertel ik mezelf heel graag :')
Nou, voor jouw geruststelling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155379216
quote:
Als hij er vragen over heeft dan houd ik hem niet weg hoor :) Ik bedoelde beelden van doodgeschoten mensen, die in rare hoeken liggen en met bloed uit hun hoofd in de krant staan (Belgische kwaliteitskrant was dat :') )

ik heb gisteren nog een gesprek gehad met Sil toen we een puzzel met letters aan het maken waren, we waren bij de V. We hadden een poes die Valentijn heette:

Ik: dit is de V van Valentijn
S: waar is Valentijn?
Ik: die is dood
S: Waarom?
Ik: Die was al heeeeel oud en dan gebeurt dat wel eens
S: Opa pet (mijn vader) is ook oud
Ik: Dat klopt, maar nog niet zo oud als Valentijn hoor, die was nog veel ouder!
S: Opa Pet heeft Valentijn doodgestampt

That escalated quickly
:D O+ Peuters O+
pi_155379271
Ik bedoel inderdaad hetzelfde als Spees. Ik zou vragen altijd eerlijk beantwoorden maar ze is er nog helemaal niet mee bezig en (gelukkig) hebben we ook nog niets meegemaakt waarom ik het moet uitleggen.
E.
pi_155379279
quote:
Maar Riley heeft op deze manier de dood nog niet meegemaakt.
Tijdens haar leven zijn vier mensen overleden. Drie toen zij nog een baby was en eentje vorig jaar december. Maar die kende ze niet.
Ik geloof ook zeker dat een kind echt nog onbezorgd kan zijn als ze het van zo dichtbij meemaken. Ook vind ik dat kinderen meestal heel mooi uit zichzelf al omgaan met de dood.

Wat betreft het nieuws. Nieuws kijk ik bijna nooit, dus dat krijgt ze niet mee. Kranten heb ik niet in huis. En de tv staat hier of uit. Of op Netflix (zo mooi bij laatsgekeken programma's staan Orange is the New Black en Pieter Konijn :+ )
pi_155379373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik bedoel inderdaad hetzelfde als Spees. Ik zou vragen altijd eerlijk beantwoorden maar ze is er nog helemaal niet mee bezig en (gelukkig) hebben we ook nog niets meegemaakt waarom ik het moet uitleggen.
+1
Wij hadden een crematie toen Lars 6 dagen oud was... toen hebben we hem maar niet meegenomen ;)
pi_155379380
Films kijken :')
Van de week mocht de oudste op blijven en die zat zo lekker in een hoekje te spelen met haar boekje en iPad dat we haar zo'n beetje vergaten. Gek genoeg hebben we natuurlijk wel gevraagd of ze wat te drinken wilde of wat te snoepen want Papa pakte ook iets te snoepen. Maar we gingen samen een film kijken. Mijn man en ik. Een Nederlandse film hadden we opgenomen. Dan weet je van tevoren dat er veel in gescholden (en gesekst) word. Opeens klinkt er uit het hoekje: HAHAHA PAPA hoor je dat? Huh? Wat? Hij zei Ouwe Kootslak!! (Klootzak). Toen hadden we zoiets van oeps. Vergeten dat ze er ook nog bij zat :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155379410
En LE, wat omen zegt inderdaad. Een kind hoeft niet ineens met zorgen te leven als ze wel met de dood te maken krijgen. Ik denk dat een kind, hoe klein ook, juist wel betrekken bij de dood heel erg goed is.
Ik was drie toen mijn oma overleed en ik mocht nergens bij, werd ervoor beschermd. In mijn hoofd heb ik toen allemaal erge verhalen gemaakt want ineens was oma er niet meer. Ik ben heel lang heel bang geweest dat mijn moeder ook zomaar weg ging.
Als ik in jullie situatie had gezeten had ik ook niet gedaan alsof de wereld alleen maar mooi is, want dat is niet zo.
Maar ik ga het voor eva niet opzoeken, er komt wel een tijd dat we ermee te maken krijgen of ze iets op tv voorbij ziet komen.
E.
pi_155379754
Haha Tally _O-

Ach, zo wil Lars heel graag durex voor z'n verjaardag, want hij zag in de reclameblokken op Fox (hij is gek op the Simpsons) altijd durexreclame voorbij komen. "Huid op huid, dat is lekker he?" :') :X :@
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:25:25 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155379762
Ik heb E. & S. (oke, die was toen pas 8 weken ;)) ook gewoon meegenomen naar de uitvaart van mijn oma. Ik weet zéker dat oma dat had gewild en de meisjes horen ook gewoon bij de familie. S. zat lekker in de draagdoek te slapen en heeft tijdens de dienst bij mij gedronken, E. was aan het spelen met haar verrekoker (verrekijker O+ ) en heeft zich heeeeel goed gedragen. Na de dienst mocht ze even rennen buiten en daarna gingen we wat drinken en eten met de familie. Ik heb ook gewoon verteld dat oma Lies ziek was en nu is overleden, dat ze niet meer terugkomt. E. haalde nog net haar schouders niet op en riep: 'oke mam!'... Ze heeft ook nooit verder doorgevraagd eigenlijk.
pi_155379835
We hebben de kinderen (toen 2,5 en 5 maanden) niet meegenomen naar de begrafenis kerkdienst maar wel naar de begraafplaats. De dienst was heel langdradig en dat wisten we van te voren.
Sofie weet dus nog echt precies te vertellen hoe t allemaal ging. Ze was er voor de begrafenis ook bij. Schoonvader lag thuis opgebaard en ze zat dr naast lekker te spelen. Toen hij de kist in ging stond ze dr met dr neus boven op. Ze vond t machtig interessant.
We hebben toen veel t boekje van nijntje gelezen.
Ze is dr nog veel mee bezig, Luuk niet. Die heeft t toen allemaal niet zo meegemaakt. Hij weet bij de foto van opa wel wie t is.
*poef* nu is het weg
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:53:05 #167
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155380376
Wij hebben Draak vertelt dat, als mensen niet meer ademen, niet praten, niet meer bewegen en in een kist liggen, dood zijn. En dat die mensen, zodra de kist weg is, naar de wolken gaan.
En als we het nu over B. (Mijn stiefopa) hebben, zegt ze altijd: B., van superoma die in de wolken is.

Ze was bijna 3 toen ze meegeweest is naar de crematie van mijn oma. De dienst was niet zo lang en we hadden een kleurboek meegenomen, daar heeft ze de hele dienst in gekleurd. Ieder vond het knap dat ze 45 minuten geen kik gegeven heeft. We hadden ook afgesproken met de begeleidster dat, mocht Draak het toch te overweldigend vinden, we ten alle tijden naar een andere ruimte mochten. Na de dienst mochten we zelf afscheid nemen en toen heeft ze een hele tijd rondom de kist gelopen en d'r roosje en vlinder erop gelegd. We mochten ook nog kijken hoe de kist naar de oven ging. Draak zei, toen ze kist meenamen: Daar gaat superoma, nou gaat ze naar de wolken hè mama?
pi_155380695
Met 15 maanden hebben we I. overigens niet meegenomen naar de begrafenis van mijn moeder. Dat vond ik echt nog wel erg klein om iets aan het afscheid te hebben. Het was toevallig ook op een reguliere kdv-dag. We zijn wel samen met I. naar het crematorium geweest om met z'n drieën toen afscheid te nemen. Hij had een tekening gemaakt en die hebben we samen in de kist gelegd. Dat vond ik toen voldoende. Na afloop zijn we wel met de hele familie pannenkoeken gaan eten, daar was hij uiteraard gewoon bij :Y) O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155380771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:05 schreef Phaidra het volgende:
Met 15 maanden hebben we I. overigens niet meegenomen naar de begrafenis van mijn moeder. Dat vond ik echt nog wel erg klein om iets aan het afscheid te hebben. Het was toevallig ook op een reguliere kdv-dag. We zijn wel samen met I. naar het crematorium geweest om met z'n drieën toen afscheid te nemen. Hij had een tekening gemaakt en die hebben we samen in de kist gelegd. Dat vond ik toen voldoende. Na afloop zijn we wel met de hele familie pannenkoeken gaan eten, daar was hij uiteraard gewoon bij :Y) O+.
Mijn moeder is ook overleden toen Sil een maand of 16 a 17 was. Mijn schoonvader is tijdens de dienst met hem buiten gaan wandelen en bij het afscheid met ons gezin bij de kist was hij er wel bij. Niet dat hij het echt mee kreeg maar hij hoorde er wel gewoon bij.
pi_155381142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mijn moeder is ook overleden toen Sil een maand of 16 a 17 was. Mijn schoonvader is tijdens de dienst met hem buiten gaan wandelen en bij het afscheid met ons gezin bij de kist was hij er wel bij. Niet dat hij het echt mee kreeg maar hij hoorde er wel gewoon bij.
Ook een fijne oplossing O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155381285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ook een fijne oplossing O+.
SPOILER
Oh nee helemaal niet! Ik bedoel dat wij net zoals jullie wel een momentje hebben gehad waar hij wel bij was, ook al was hij niet bij de dienst. Alleen bij jullie was dat het pannenkoekenhuis, bij ons een kort momentje achteraf :)
pi_155381867
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh nee helemaal niet! Ik bedoel dat wij net zoals jullie wel een momentje hebben gehad waar hij wel bij was, ook al was hij niet bij de dienst. Alleen bij jullie was dat het pannenkoekenhuis, bij ons een kort momentje achteraf :)
Ah zo! Sorry zo las ik het niet helemaal ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155382691
Even luchtig tussendoor;

Billy is helemaal wc-zindelijk! *O*
Maandag de pot opgeruimd, en dat accepteerde hij gelukkig gelijk. Sindsdien alles netjes op de wc.
Vanmiddag een uur weggeweest, toen heeft hij het ook netjes opgehouden.

Op de opvang gisteren poepte hij in z'n broek :@ Dus daar nog even aan de luiers.
pi_155382790
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Even luchtig tussendoor;

Billy is helemaal wc-zindelijk! *O*
Maandag de pot opgeruimd, en dat accepteerde hij gelukkig gelijk. Sindsdien alles netjes op de wc.
Vanmiddag een uur weggeweest, toen heeft hij het ook netjes opgehouden.

Op de opvang gisteren poepte hij in z'n broek :@ Dus daar nog even aan de luiers.
Oh wat goed *O* *O*

Ik ving vanochtend toevallig op dat een meisje op het kdv elk half uur op de wc gezet moest worden op verzoek van de moeder. Dan schiet je mijns inziens het doel toch een beetje voorbij...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155382824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh wat goed *O* *O*

Ik ving vanochtend toevallig op dat een meisje op het kdv elk half uur op de wc gezet moest worden op verzoek van de moeder. Dan schiet je mijns inziens het doel toch een beetje voorbij...
Ja dat werkt niet.. Billy geeft het zelf aan als hij moet, dan help ik even met z'n onderbroek en broek omlaag doen.
Op het kdv hebben ze standaard tijden, doen ze even een rondje wc en luiers verschonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')