abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155286137
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_155287761
Ik werd rond 10.00 al gebeld door het bedrijf. Ze hadden er al weet ik het hoeveel verkocht en dit was het enige type badpakje dat alle Europese keurmerken had. Ze hadden ook nooit eerder klachten gehad. Maar omdat ze gaan voor 100% tevreden klanten, mocht ik het terugsturen, alle kosten werden vergoed.
Al heel netjes natuurlijk.
Dus we raakten verder aan de praat en wat blijkt, wij verwachten wat anders van het pakje dan dat de bedoeling is. Ik heb Rosalie op haar buik gelegd om te kijken of ze bleef drijven tijdens het zwemmen. Maar het pakje is ervoor gemaakt om rechtop te blijven in het water, als een dobber. Dus als je dan op je buik terecht komt, dan ga je op z'n kop.
Maar als dobber kun je nou niet echt lekker zwemmen lijkt me....
Ik heb het voorgelegd aan mijn vriend om na te denken wat hij wil met het pakje. Terugsturen of toch gebruiken nu we dit weten...

Voor mij hoeft het niet meer, maar ik ben hier niet alleen in natuurlijk.

Het is trouwens niet echt een zwemvestje. Het gaat om een pakje van Beverly Kids.
Deze:
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:13:41 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155288773
Mja, als ze dan dus wel voorover duikelt, is ze gelijk onder water. Lijkt mij geen fijn idee.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_155288938
Als je alleen kunt dobberen, zou Daan er niks aan vinden. Dus dan maar gewoon bandjes. En vanaf komend weekend weer zwemles :)
pi_155288968
Jezus Danic, wat eng :o ik zou er helemaal geen veilig gevoel meer bij hebben. Wat nou als ze tijdens het zwemmen toch per ongeluk voorover duikelt?
E.
pi_155288999
Dit zou ook niks voor Riley zijn. Alleen dobberen doet ze niet aan.
Wel netjes dat je zo snel teruggebeld bent :*
pi_155289157
Brrr, wat eng. Ik zou hem terugsturen.
pi_155289161
Ik sta er dus hetzelfde in als jullie. Je wilt gewoon onbezorgd in het water kunnen zijn. En Rosalie was er juist zo trots op dat ze met haar vleugeltjes en gewone badpakje zo goed op haar buik kon drijven als ze haar armpjes wat wijd neerlegde op het water.
Dat gevoel wil ik weer bij haar terug.

Wat mij betreft gaat het pakje terug!
pi_155289203
Kan ik me heel goed voorstellen Danic!
pi_155290741
Heel logisch, Danic!

Ik zit daar ook mee, want Ellie is dol op zwemmen maar ze HAAT zwemvleugels. Gillen, krijsen, hysterie en dan doet ze niets meer. Dus de lol is er dan ook af. Maar ja, zo'n pakje is dus ook niks... Is er nog meer?
Home is where the O+ is...
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:51:47 #11
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155291183
Wil Rosalie uberhaupt nog wel zwemmen met dat drijfpakje?

Misschien is zo'n drijfpakje met een kraag een idee, Cwen?

Of van die kurkjes, die we vroeger met zwemles hadden :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155291427
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:30 schreef danic het volgende:
Ik sta er dus hetzelfde in als jullie. Je wilt gewoon onbezorgd in het water kunnen zijn. En Rosalie was er juist zo trots op dat ze met haar vleugeltjes en gewone badpakje zo goed op haar buik kon drijven als ze haar armpjes wat wijd neerlegde op het water.
Dat gevoel wil ik weer bij haar terug.

Wat mij betreft gaat het pakje terug!
Als een dobber, ja dat willen kinderen. :{w

Ik zou het ook terugsturen. Onze dochter moest deze zomer even vertrouwen krijgen met bandjes maar toen ze eenmaal doorhad dat ze boven water bleef was er geen houden aan en vond ze het heerlijk. Maar met zo'n ervaring zou ze ook never nooit meer dat pakje aan willen.
Ik zag in het water verschillende soorten drijfmiddelen, van pakjes tot vestjes tot bandjes. Ik vond de bandjes tot nu toe het beste uit de bus komen als ik het zo even aankeek. En erbij blijven moet je toch altijd.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155291642
Dat is niet bepaald een bevredigende uitleg die je daar kreeg, Danic. Het is gewoon levensgevaarlijk. En dat jullie iets anders verwachten dan de bedoeling is.... het is de bedoeling dat je kind niet verzuipt volgens mij en als je dus even niet oplet dan is dat precies wat er wel gebeurt. Volgens mij moeten ze het gewoon uit de handel halen. Kun je dit niet bij een consumentenbond of zo aangeven?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155291846
Nee want het heeft allerlei Europese keurmerken......
Misschien eens iets voor Kassa ofzo. Bij de consumentenbond moet je lid zijn toch? Voordat je iets kan aankaarten?
pi_155291940
Hebben ze een fb-pagina?
pi_155297467
Nja, ik kijk wel even.
Ik vind dat ik vandaag heel netjes te woord ben gestaan, dus ik wil ze nu niet gelijk zwart gaan maken op een site ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155298113
Ik kan me de schrik heel goed voorstellen, maar als de zwempakjes aan alle regels voldoen en jij gebruikt ze "verkeerd", dan vindt ik het heel netjes dat ze je je geld terug willen geven omdat het niet het product is wat je verwacht. Als je met een peuter zwemt, vind ik dat je die sowieso niet zonder direct toezicht mag laten waarbij je dus in dit geval direct kon ingrijpen. Ik zou niet weten waarom je dan over het product wilt klagen, of je er zelfs heel negatief over wilt uitlaten via social media. Maar misschien begrijp ik het verkeerd?

Ik heb trouwens nog een vraag. Het stukje vel onder Isa's bovenlip is gescheurd toen ze bij het kdv op haar mond is gevallen. Dat is nu al een maand geleden minstens, maar ze heeft er nog steeds pijn van. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sarcasme. Herken het.
pi_155298774
Tuurlijk moet je er altijd bij blijven. Maar als je er vanuit gaat dat je iets koopt wat je peuter net wat meer vrijheid geeft in het water en het blijkt dat het alleen maar een onveiligere situatie creeert in plaats van een veiligere situatie dan zou ik daar ook niet blij mee zijn. Daarnaast is er geen sprake van verkeerd gebruik maar van een andere verwachting. Want het badpakje is gewoon goed gebruikt (het blijft natuurlijk wel een badpak he, dat is niet zo moeilijk in gebruik neem ik aan ;) ). Alleen blijkt dus dat je er niet head first mee het water in moet vallen want dan kom je helemaal niet meer boven.

Aan de schandpaal nagelen op social media vind ik weer een ander verhaal inderdaad. Zeker als je gewoon netjes bent geholpen.
pi_155299147
Bijzonder dat mijn vraag of ze fb hebben binnen twee Posts gaat naar aan de schandpaal nagelen :D Voor de duidelijkheid: dat was niet mijn idee achter die vraag.
pi_155302577
Danic, rotsituatie is dat inderdaad. :*

Spirit, geen ervaring mee. Ben je al naar een huisarts gegaan ermee :*
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:51:35 #21
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155302877
@spirit. . Bedoel je het lip bandje? Dat zou echt wel al dicht moeten zijn. Mijn zoontje heeft het ook afgescheurd toen hij als 6 maanden van ons bed af kroop. Was met een weekje mooi dicht.
Mss even langs de huisarts.
pi_155302957
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:56 schreef L-E het volgende:
Bijzonder dat mijn vraag of ze fb hebben binnen twee Posts gaat naar aan de schandpaal nagelen :D Voor de duidelijkheid: dat was niet mijn idee achter die vraag.
Maar wat dan wel? Kijken of er meer dezelfde ervaringen zijn als de mijne?

Geen ervaring helaas Spirit.
pi_155302980
Ohja Spirit, oudste heeft dat lipbandje ook zelf gekliefd toen hij een peuter was door op zijn gezicht te vallen, ik kan me niet eens meer herinneren dat hij er na wat bloed in de mond nog last van had. Geeft ze alleen pijn aan, of is er ook iets te zien?
pi_155303289
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:53 schreef danic het volgende:

[..]

Maar wat dan wel? Kijken of er meer dezelfde ervaringen zijn als de mijne?

Geen ervaring helaas Spirit.
Om aan te geven dat het een nadeel heeft: dat als je kind dus valt er onmiddellijk het gevaar is dat ze met het hoofd onder water komen. Op zo'n fb-pagina heb je kans dat andere ouders het lezen, itt tot een mail die kant op, en dit lijkt me wel iets waarvan je wil dat anderen het ook weten. Gewoon om ongelukken te voorkomen, in de verste verte niet om het bedrijf op een nare manier neer te zetten. En wellicht kunnen zij zelf dit ook aangeven in de gebruiksaanwijzing, er vanuit gaande dat het er niet al staat. Ik schrik er een beetje van dat men denkt dat ik adviseer om via social media anderen te gaan afbranden eigenlijk. Vind dat zo niet bij mij passen.. :@
pi_155303848
Ik ook niet ;)
En ik heb er wel aan gedacht om dit ergens te delen, maar ik kon niet goed bedenken waar. Ik ga je tip even meenemen. Thanks
pi_155306722
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Om aan te geven dat het een nadeel heeft: dat als je kind dus valt er onmiddellijk het gevaar is dat ze met het hoofd onder water komen. Op zo'n fb-pagina heb je kans dat andere ouders het lezen, itt tot een mail die kant op, en dit lijkt me wel iets waarvan je wil dat anderen het ook weten. Gewoon om ongelukken te voorkomen, in de verste verte niet om het bedrijf op een nare manier neer te zetten. En wellicht kunnen zij zelf dit ook aangeven in de gebruiksaanwijzing, er vanuit gaande dat het er niet al staat. Ik schrik er een beetje van dat men denkt dat ik adviseer om via social media anderen te gaan afbranden eigenlijk. Vind dat zo niet bij mij passen.. :@
Dat vind ik ook niet en is ook onterecht. Dan ga je uit van het negatieve. :)
(Ik lees en post dan niet gek veel hier maar dit wilde ik toch even zeggen).
pi_155307701
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:56 schreef L-E het volgende:
Zo bedoelde ik het in elk geval niet hoor!

En eens wat betreft de waarschuwing.
pi_155316183
Vervelend dat dit met dat zwempakje is gebeurt! Ik heb het met die van splash gehad met Jan, gelijk meer drijvers er uit gehaald. Nu gebruikt teun de splash en jan zwembandjes bevalt hem goed
pi_155316192
Gisteren op het werk had ik het over de loco Bambino zegt mijn collega ik heb nog een stapel boekjes en een loco mini liggen weet niet wat ik er nog mee moet dus ze gaat het op zoeken en ik krijg het alvast voor de jongens! *O*
pi_155316770
Bambino loco is ook snel makkelijk merk ik hier. Daan maakt ze inmiddels zo.

Spirit, is het gaan ontsteken ofzo? Je zou zeggen dat zoiets met een weekje wel over is. Of zou ze er steeds aan zitten met haar tong dat het weer gaat irriteren?
pi_155319205
Wil ng even reageren op drijfmiddelen. Waar ik erg tevreden over ben is een puddle jumper. Deze hebben m'n kinderen gedragen tot ze goed op vleugeltjes bleven dragen (en daarna ook nog soms). Als je voor iets anders kiest als deze, kies dan bijvoorbeeld voor een zwemvestje, maar wel een die precies past. Wat ik vaak zie is zwemvestjes die te groot zijn en dan schiet eigenlijk het vestje omhoog. En dat is niet comfortabel voor het kind (en niet heel veilig). En koop nooit een opblaasbaar vestje, die passen namelijk nooit.. (Werk in en zwembad en heb er al veel gezien).
Als je een zwemvestje kiest, het beste een met de rits op de rug of met een ander systeem dat het kind hem niet zelf kan open maken.

Kurkjes zou ik pas doen als het kind op zwemles zit en al een beetje kan zwemmen. Anders is dat onvoldoende als drijfmiddel. Het kan wel in combinatie met vleugeltjes.

Een bandje om de middel kan ook als deze precies aan sluit (en dus niet af valt als een kind er mee loopt zonder vast te houden, want anders kan het in het water ook te makkelijk uit schieten namelijk). Persoonlijk zou ik dit in combinatie met vleugeltjes doen en niet los. Als je alleen met een band met het hoofd eerst in het water komt, kan een kind trouwens vaak ook niet gemakkelijk terug draaien

En zo zijn er (met name in Duitsland) ook nog een gordel voor om de middel met twee luchtzakjes er aan, deze zijn ook tüv goedgekeurd maar dat vind ik het helemaal niks om als drijfmiddel te gebruiken. Kan evt wel ter ondersteuning als een kind leert zwemmen (idee van kurkjes).

En nog een extra tip, als een kind last heeft dat vleugeltjes snijden, koop een zwemshirtje voor er onder aan en het zit veel comfortabeler.

Verder al een tijdje niets meer van me laten horen (druk met andere dingen en zo, lees zo af en toe nog mee). Maar hier gaat het prima. Jelle wordt volgende week 4 en gaat dan naar de basisschool. Spannend voor hem en ook voor mij wel een beetje. Hij heeft qua zindelijkheid namelijk een behoorlijke terugval. Hij is sinds januari zindelijk, maar sinds juni poept hij regelmatig weer in z'n broek (bijna dagelijks). Soms gaat het goed, soms alleen een klein drolletje maar soms ook z'n hele broek vol. Hij weet zelf niet hoe het komt (te druk bezig of niet voelen?). Dus zit qua dat betreft wel een beetje met m'n handen in het haar. Soms gaat het ook een paar dagen goed, of kan ik hem sturen in het naar het toilet gaan). Zo vreemd ook omdat hij gewoon een jaar helemaal zindelijk is geweest.. En helaas vind hij het zelf niet vies of vervelend. Verder is ie helemaal klaar voor en heeft ie er zin in.

Eline volgende week twee en daar gaat het ook goed mee. Denk dat het voor haar wel goed is dat Jelle naar school gaat. Kan ze wat meer dingen zelf doen ipv in de schaduw van Jelle te staan. Zal wel even wennen zijn voor haar in het beging, want ze doet vooral wat hij ook doet..
pi_155332281
Hillie :W
Jeetje. Al bijna een kleuter en peuter in huis. O+

Even een vraagje hoe jullie hiermee omgaan. Riley lijkt soms (steeds vaker) ruzie te maken om het ruzie maken.
Net toen ik haar flesje ging maken riep ze meteen boos dat ze geen flesje wilde. Dus ik zeg rustig tegen haar dat ze geen flesje hoeft en dat we dan een boekje gaan lezen. Toen riep ze boos dat ze wel een flesje wilde. Vond ik ook goed. Maar dan is het weer dat ze geen flesje wil. Na deze keer vertelde ik haar wederom rustig dat ik wel een flesje ga maken voor haar, maar dat ze deze niet hoeft te drinken.
Uiteindeljk heeft ze hem dicht tegen me aan zittend opgedronken en was het allemaal weer helemaal O+
Maar ik merk dat ik soms wat kriegelig wordt van dat constante ruzie om het ruzie maken :@
Het kan werkelijk om alles zijn dat ze deze strijd gaat leveren, waar voor mij beide keuzes acceptabel zijn.
Hoe pakken jullie dit aan?
pi_155333476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:20 schreef Omentielvo het volgende:
Hillie :W
Jeetje. Al bijna een kleuter en peuter in huis. O+

Even een vraagje hoe jullie hiermee omgaan. Riley lijkt soms (steeds vaker) ruzie te maken om het ruzie maken.
Net toen ik haar flesje ging maken riep ze meteen boos dat ze geen flesje wilde. Dus ik zeg rustig tegen haar dat ze geen flesje hoeft en dat we dan een boekje gaan lezen. Toen riep ze boos dat ze wel een flesje wilde. Vond ik ook goed. Maar dan is het weer dat ze geen flesje wil. Na deze keer vertelde ik haar wederom rustig dat ik wel een flesje ga maken voor haar, maar dat ze deze niet hoeft te drinken.
Uiteindeljk heeft ze hem dicht tegen me aan zittend opgedronken en was het allemaal weer helemaal O+
Maar ik merk dat ik soms wat kriegelig wordt van dat constante ruzie om het ruzie maken :@
Het kan werkelijk om alles zijn dat ze deze strijd gaat leveren, waar voor mij beide keuzes acceptabel zijn.
Hoe pakken jullie dit aan?
Oh ja herkenbaar.. Hier ook ''Nee! Ja! Nee! Ja!'' en na de derde keer is het ''jammer dan, je hebt je kans gehad.''
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:23:15 #34
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155334257
Heel herkenbaar. Ik vind het ook moeilijk hier mee om te gaan.

Ik probeer er geen vraag van te maken. Dat helpt hier. Dus niet wil je een beker sap. Maar ik zet hier je sap neer.

Maar je ontkomt er niet aan af en toe.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:32:33 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155334549
Herkenbaar Omen, maar hier is het meestal als ze moe is of even niet lekker in haar vel zit. Dan helpt het ook het beste om het op jouw manier te doen en uiteindelijk even een knus momentje te creëren (zoals dat flesje op schoot idd).
pi_155336424
Hier ook herkenbaar. En dan ook boos weglopen of met haar rug naar me toe gaan zitten ofzo. Echt mokken.
Ik blijf dan in de buurt zitten en zeg dat ze bij me mag komen als ze dat wil. Voor een kroel ofzo. Meestal komt ze binnen een minuutje. Als we dan gekroeld hebben is ze weer zen en stel ik de vraag nog een keer.
Dan gaan we het samen pakken ofzo
Maar ik betrek haar er nog iets meer bij en dat vindt ze fijn.
pi_155336612
Herkenbaar Omen.Ik ga er eigenlijk op dezelfde manier mee om als jij. n mokken gebeurt hier ook regelmatig. Maar dat wordt dan wel aangekondigd en dan gaan ze op de mokplek liggen (onder de tafel) en meestal komt zus dan nog even bij mij vertellen waarom er precies gemokt wordt.

M vandaag tegen oma "mama heeft een baby in de buik!"
Oma :o :o :o
mama :? :N

:')
pi_155336703
Grappenmaker :D

Vanavond pasten mijn schoonouders op omdat ik moest werken. Kindjes liggen al op bed, schoonouders beneden en Eva roept. Schoonmoeder naar boven, komt er heel droog uit Rosalie dr kamer: 'wat nu weer?' :o _O-
pi_155336806
Haha die M.

Ean riep dat deze week ook maar die is sowieso niet zo complimenteus over mijn lichaam.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:29:58 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155337002
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:22 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar Omen.Ik ga er eigenlijk op dezelfde manier mee om als jij. n mokken gebeurt hier ook regelmatig. Maar dat wordt dan wel aangekondigd en dan gaan ze op de mokplek liggen (onder de tafel) en meestal komt zus dan nog even bij mij vertellen waarom er precies gemokt wordt.

:D! O+

En bedankt he, M..... :X _O-
pi_155337059
Hier een ik trek mn luier uit of ik ben nat! joh! alleen dat vannacht om 5 uur en daarna niet echt meer willen slapen... niet heel grappig
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:32:52 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155337136
OMG, ik ben een lijstje aan het maken van wat er allemaal mee moet op vakantie volgende week.

En waar ik echt van het "alleen je paspoort is écht belangrijk, de rest kun je ter plaatse kopen" ben, vind ik t nu toch wel spannend en staat er al vanalles op :')
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:34:25 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155337208
Haha, M en Rosalie :D

Nora zei heel vaak 'dikke buik' wanneer ze 'blote buik' bedoelde. Ik heb ook aardig wat boze blikken onze kant op gezien op het strand :P
pi_155337258
Gaan jullie vliegen of met de auto?
Wij gaan vliegen maar ik ga ervan uit dat ik spullen van beide meiden in 1 koffer krijg.
Sterker nog, ik zal wel moeten. Heb maar 3 koffers geboekt.
Maar ze lopen heel de dag bij en in het zwembad. Dus veel heb ik niet nodig toch? Paar luiers voor onderweg en dan koop ik daar wel een pak.
pi_155337301
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:34 schreef Sylver_ het volgende:
Haha, M en Rosalie :D

Nora zei heel vaak 'dikke buik' wanneer ze 'blote buik' bedoelde. Ik heb ook aardig wat boze blikken onze kant op gezien op het strand :P
Dat deed eva zondag in het zwembad.
Ik: eva, na die mevrouw met het roze badpak mag jij er via het ttrappetje uit
Eva: 'die mevrouw heeft echt dikke benen hè'
:@
pi_155337378
Dank mbt de reacties van dat lip riempje, of hoe je het ook noemt :') Het is echt al een poos geleden en als ik kijk is het ook niet heel meer, maar duidelijk gespleten geheeld. Ze geeft vaak pijn aan, maar er is geen bloed. Een huisarts kan niet zoveel doen, lijkt me, maar ik was wel benieuwd of het snel heelde of dat kinderen er vaker last van zouden hebben. Dus dank voor de feedback :)

Wat betreft het schandpaal nagelen, LE, ik koppelde dat helemaal niet aan jou, maar aan de grote hoeveelheid negatieve reacties gekoppeld aan Facebook. Ik heb het snel doorgelezen en helemaal niet aan de persoon gekoppeld. De link tussen negatief en Facebook is echter snel gelegd als in dat mensen klagen via facebookpagina's van bedrijven, is all ;)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:38:56 #47
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155337380
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:36 schreef danic het volgende:

[..]

Dat deed eva zondag in het zwembad.
Ik: eva, na die mevrouw met het roze badpak mag jij er via het ttrappetje uit
Eva: 'die mevrouw heeft echt dikke benen hè'
:@
:D
Wat zeg je dan eigenlijk? :)
pi_155337432
Buurman liep laatst ook met blote borst. Isa: Buurman dikke buik!! Buurman: wat zegt ze nou? Manlief: oh eh dat je zo mooi bruin bent! Isa: BUURMAN DIKKE BUIK!!!!

Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:40:25 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155337437
Ik heb dat al als we alleen maar een weekendje weg gaan binnen Nederland, LB. Laat staan als je echt op vakantie gaat :) Waar gaan jullie heen?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:41:27 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155337474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:40 schreef Spirit82 het volgende:
Buurman liep laatst ook met blote borst. Isa: Buurman dikke buik!! Buurman: wat zegt ze nou? Manlief: oh eh dat je zo mooi bruin bent! Isa: BUURMAN DIKKE BUIK!!!!

_O-

Hoorde hij het toen wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')