abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155271462
Laat je een keuze afhangen van de uitkomst, of beoordeel je de keuze op zijn eigen merites?

Aanhangers van de eerste stelling zullen zeggen: er moet nu eenmaal gewerkt worden. Aanhangers van de tweede stelling zouden kunnen zeggen: het gros van je zonuren afstaan aan (meestal) een commerciële onderneming voor de winst van een ander zonder dat je eigenlijk iets van waarde doet, is godsgeklaagd.

Je werkt omdat het moet, omdat het je onmogelijk wordt gemaakt niet te werken. Mocht je dat te simplistisch vinden, dan is het duidelijk dat je daar niet bij stilstaat. Maar laten we niet doen alsof het een keuze is.

Ter afsluiting een aantal citaten:

Wat voordeel heeft de mens van al zijn arbeid, dien hij arbeidt onder de zon? Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt; maar de aarde staat in der eeuwigheid.

Prediker

(...) Volkov, die in hoofdstuk twee zijn nieuwe rijkostuum komt laten zien en afscheid neemt met de woorden „ik heb nog honderd dingen te doen”. Tot verbijstering van Oblomov: ‘Honderd dingen op één dag, de arme kerel! En dat heet leven! Wat blijft er zo van de mens over? Waartoe verspilt en versnippert hij zijn krachten?’ Waarna Oblomov zich weer op zijn rug legt, ‘met het plezierige gevoel dat hij er niet van die ijdele wensen en gedachten op nahield en niet langs ’s Heren wegen zwierf, maar dat hij hier lag en zijn menselijke waardigheid en kalmte wist te bewaren.'

Gontsjarov

Mensen met ambitie zijn te dom om lui te zijn.

Kundera
Graag op anoniem
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:59:20 #2
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_155271512
Mooi verhaal hoor, goed verwoorde klacht ook
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_155271565
Gewoon verstand op nul en gaan toch

Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor haar
pi_155271609
Ik denk dat dit topic te moeilijk is voor 99% van de FOK!ers
Play hard, go pro.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:09:01 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155271719
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:10:59 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_155271766
Terechte klacht. Noodzakelijk kwaad en er is geen oplossing voor.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_155271780
Je snijdt hier een religieus-filosofisch onderwerp aan. Hulde!
Lees het begin van Genesis.
Ik geloof direct dat je gelijk hebt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:12:25 #8
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_155271799
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:03 schreef Aethereal het volgende:
Ik denk dat dit topic te moeilijk is voor 99% van de FOK!ers
Dit topic is te moeilijk voor 99% van de fokkers. Dit hele topic is dan ook een van de onregelmatige tests om te kijken welke fokkers een voor hun doen gefundeerde mening komen geven waaruit blijkt dat deze stof veel te moeilijk voor ze is waaruit de conclusie kan worden getrokken dat zij er vaak helemaal niets aan kunnen doen.

Dit concept niet snappen is wederom een blijk van onmacht!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_155271833
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:12 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Dit topic is te moeilijk voor 99% van de fokkers. Dit hele topic is dan ook een van de onregelmatige tests om te kijken welke fokkers een voor hun doen gefundeerde mening komen geven waaruit blijkt dat deze stof veel te moeilijk voor ze is waaruit de conclusie kan worden getrokken dat zij er vaak helemaal niets aan kunnen doen.

Dit concept niet snappen is wederom een blijk van onmacht!
De meeste Fokkers denken niet. Dat is gewoon zo.
Ik vind dat de TS een goed onderwerp heeft.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:15:41 #10
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_155271875
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:13 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De meeste Fokkers denken niet. Dat is gewoon zo.
Ik vind dat de TS een goed onderwerp heeft.
TS heeft ook een zeer goed topic met eindelijk weer eens een OP waar tijd, energie en moeite in gestopt is. Ergo hulde aan deze TS _O_
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_155271899
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:57 schreef Mainport het volgende:
Mensen met ambitie zijn te dom om lui te zijn.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:25:00 #12
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_155272089
Zo waar dit. Mensen zijn als hamstertjes bezig in radjes.. werken naar het pensioen want dan is er tijd voor jezelf, de plicht is volbracht en het leven is voltooid. Je enige leven; je enige kans op deze prachtige aarde om je eigen lijnen uit te zetten.

Maar ja.. zoek maar eens een alternatief, als 95% van jouw omgeving hetzelfde doet.
pi_155272729
Ik ook
Maar ik heb nu 3 weken vakantie *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* _O_ _O_ _O_ _O_ :D :D :D ~O> ~O> ~O>
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:58:42 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_155273018
samenvatting;

ts raadt aan om allemaal een uitkering te trekken
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155273957
Zoek een hobby die geld opleverd
pi_155299778
Mijn baas had het voornemen in Parijs een kantoor te vestigen, dat onmiddellijk ter plaatse zijn zaken zou waarnemen met de grote firma's, en hij wilde nu weten of ik bereid was er heen te gaan. Ik zou dan in Parijs kunnen wonen en ook een gedeelte van het jaar op reis zijn. 'U bent jong en het lijkt mij een leven dat u wel moet aanstaan.' Ik zei van ja, maar dat het mij eigenlijk gelijk bleef. Toen vroeg hij mij of ik het dan niet fijn vond een ander leven te leiden. Ik antwoordde dat men zijn leven toch niet kon veranderen, dat alle levens op hetzelfde neerkwamen en dat mijn leven hier mij helemaal niet tegenstond. Hij zag er onvoldaan uit, zei mij dat ik nooit rechtstreeks antwoord gaf, dat ik geen eerzucht had en dat zoiets rampzalig was in zaken.

Camus

How in the hell could a man enjoy being awakened at 6:30 a.m. by an alarm clock, leap out of bed, dress, force-feed, shit, piss, brush teeth and hair, and fight traffic to get to a place where essentially you made lots of money for somebody else and were asked to be grateful for the opportunity to do so?

Bukowski
Graag op anoniem
pi_155299884
uitkerings
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:32:40 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_155300251
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:16 schreef Mainport het volgende:

How in the hell could a man enjoy being awakened at 6:30 a.m. by an alarm clock, leap out of bed, dress, force-feed, shit, piss, brush teeth and hair, and fight traffic to get to a place where essentially you made lots of money for somebody else and were asked to be grateful for the opportunity to do so?

zo'n gejank vind ik dat altijd. Dan begin je toch lekker voor jezelf als zzp'ertje. Met een beetje geluk heb je over vijftig jaar een miljoenenbedrijf. En dan? Denk je dat je daar gelukkig van wordt?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:47:19 #19
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_155300740
quote:
11s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:48 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ook
Maar ik heb nu 3 weken vakantie *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* _O_ _O_ _O_ _O_ :D :D :D ~O> ~O> ~O>
3 weken :') dat is even snel om als een weekend... Heb er net 13 maanden opzitten, dat was wel lekker (en nog relatief snel om).
pi_155316118
Iemand vroeg mij laatst wat iemand die niets doet het recht geeft om geld te krijgen.

In die vraag schuilt een opvatting: iemand die veel (of het goede) doet, heeft recht op meer geld dan een ander.

We weten inmiddels dat het nu in ieder geval niet zo werkt, de argumenten zijn bekend. Als iemand die heel nuttig werk doet een fractie krijgt van iemand die met zijn beroep waarde vernietigt, zou je volgens dezelfde logica iemand die niets doet een prima inkomen kunnen geven.

De opvatting blijft desondanks staan: arbeidsethos staat hoger aangeschreven dan het recht op luiheid. Waarom weet ik niet, het lijkt me een morele keuze, maar de wind staat nu eenmaal die kant op.

Mijn punt is: je kunt prima arbeidsethos hoog hebben staan, maar val de ander er niet mee lastig. Het is een opvatting als alle andere, die bovendien in de praktijk niet geldig is. Vuilnismannen, agenten en leraren doen nuttig en onmisbaar werk; bankiers en consultants kosten de wereld alleen maar geld.
Graag op anoniem
pi_155316181
Je hebt geen hekel aan werken. Je hebt een gebrek aan zingeving in je leven.

Als je oude moeder aan je zou vragen of je de ramen wil zemen, boodschappen wil halen, haar financiën wil regelen en haar even weg wil brengen met de auto, dan heb je daar waarschijnlijk geen probleem mee, maar dan heb je wel een dag gewerkt als schoonmaker, administratief medewerker en taxichauffeur. Maar als er een spreekwoordelijk pistool op je hoofd wordt gezet om je te dwingen om op een bepaalde tijd op te staan, naar een bepaald gebouw te gaan, te doen wat anderen zeggen en met mensen te werken waar je helemaal geen band mee hebt, dan begin je daar een hekel aan te krijgen ja. Zo'n 40 jaar lang. Dat geldt voor iedereen, maar sommigen kunnen beter de schijn op houden, want sociale verwachtingen.
pi_155316201
Deal with it
pi_155316393
allemaal mooie woorden, maar laten we gewoon even vaststellen dat je kan doen wat je wilt.
natuurlijk heeft alles consequenties, maar het kan wel. iedereen denkt wel eens goh, wat is het allemaal zinloos. maar we doen het allemaal toch. want dat is het makkelijkst.
pi_155316489
Daarom snachts werken. Ik ben de rest van de dag vrij :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_155316563
Terechte klacht...

Op zich haat ik werken opzich nog niet eens zo zeer, maar 5 dagen in de week is me gewoon teveel. Op termijn, als ik wat meer verdien wil ik het liefst naar 3/4 dagen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')