Mijn baas had het voornemen in Parijs een kantoor te vestigen, dat onmiddellijk ter plaatse zijn zaken zou waarnemen met de grote firma's, en hij wilde nu weten of ik bereid was er heen te gaan. Ik zou dan in Parijs kunnen wonen en ook een gedeelte van het jaar op reis zijn. 'U bent jong en het lijkt mij een leven dat u wel moet aanstaan.' Ik zei van ja, maar dat het mij eigenlijk gelijk bleef. Toen vroeg hij mij of ik het dan niet fijn vond een ander leven te leiden. Ik antwoordde dat men zijn leven toch niet kon veranderen, dat alle levens op hetzelfde neerkwamen en dat mijn leven hier mij helemaal niet tegenstond. Hij zag er onvoldaan uit, zei mij dat ik nooit rechtstreeks antwoord gaf, dat ik geen eerzucht had en dat zoiets rampzalig was in zaken.
Camus
How in the hell could a man enjoy being awakened at 6:30 a.m. by an alarm clock, leap out of bed, dress, force-feed, shit, piss, brush teeth and hair, and fight traffic to get to a place where essentially you made lots of money for somebody else and were asked to be grateful for the opportunity to do so?
Bukowski
Graag op anoniem