abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155243452
Ik heb sinds 3 maanden een relatie. Ik zag echter afgelopen week toen ik naast haar zat, dat ze nog steeds whatsappt met haar ex. Ze heeft eens verteld dat het op een vervelende manier uit is gegaan en dat ze nog contact heeft maar dat was het. Zag dat hij twee grote berichten had gestuurd en zij daarvoor iets in de trant van 'heb je me niet gemist'. Als dit laatste waar is, is het natuurlijk foute boel, dat hoeven jullie me ook niet te vertellen :') Ik vind het echter moeilijk met haar hierover te praten omdat ik totaal geen zeur wil zijn, en ook zelf geen zin in gezeik heb. Maar dit zit me dus enorm dwars, ook omdat ze zelf nooit echt initiatief toont om af te spreken en het meestal vanuit mij komt. Is het normaal dat ze nog steeds whatsappt met hem, en hoe zou ik haar hiermee moeten confronteren? Dank alvast voor de hulp
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:57:08 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155243485
Wat had ze hem teruggestuurd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155243514
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:57 schreef Copycat het volgende:
Wat had ze hem teruggestuurd?
Geen idee, de rest van de avond heeft ze niet echt meer op haar telefoon gezeten en dus ook niet op hem gereageerd
pi_155243540
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:58 schreef Anonymous030 het volgende:

[..]

Geen idee, de rest van de avond heeft ze niet echt meer op haar telefoon gezeten en dus ook niet op hem gereageerd
Vraag het haar, dat is hartstikke normaal
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_155243638
Dit is natuurlijk foute boel!
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_155243743
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:03 schreef AldoTheApache het volgende:
Dit is natuurlijk foute boel!
Tsja.. Ze is er totaal geen type voor, nog nooit vreemd gegaan en zei dat ze niet meer verliefd op hem was toen het uit ging na 1,5 jaar en helemaal over hem heen was. Maar dit alles brengt wel twijfels bij mij teweeg..
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:08:56 #7
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_155243788
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:59 schreef richolio het volgende:

[..]

Vraag het haar, dat is hartstikke normaal
^
[en tevens stukken beter dan dit getwijfel]
geen.
pi_155243789
Misschien kan je het er met haar over hebben? En het vragen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_155243807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:08 schreef Isis20 het volgende:

[..]

^
[en tevens stukken beter dan dit getwijfel]
Alsof wij het weten inderdaad :P Tevens is communicatie belangrijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:11:25 #10
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_155243865
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:09 schreef richolio het volgende:

[..]

Alsof wij het weten inderdaad :P Tevens is communicatie belangrijk
Nu je het zegt!
Ik weet zeker dat ze appt met d'r ex omdat ze dat ene paar schoenen terug wil! Die sneakers met paarse veters. Maak je niet druk. Ik als buitenstaander weet dit.
geen.
pi_155243921
Is she stays, she stays.
If she goes, she goes...
Wat doe je er aan, deur op slot?
Wie dit leest is gek
pi_155243934
Het zal wel de leeftijd zijn, maar ik snap niet waarom je hier niet over kan praten.
pi_155243936
Ja oke het is meer een algemene vraag. Is het bijv. normaal dat ik me zorgen maak. Is het normaal dat iemand een jaar na dato nog contact heeft / whatsappt / (reageert op instagram foto's, ik weet het, :')__!) met haar ex ondanks dat ze elkaar normaal gesproken niet vaak zullen tegenkomen in het leven?
pi_155243950
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:14 schreef zarGon het volgende:
Het zal wel de leeftijd zijn, maar ik snap niet waarom je hier niet over kan praten.
We zijn allebei 20
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:23:00 #15
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155244115
Of haar vertrouwen....of niet en dan vragen of je het mag lezen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:24:44 #16
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155244147
<nee>

[ Bericht 93% gewijzigd door Copycat op 15-08-2015 19:36:24 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:26:25 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155244184
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:14 schreef Anonymous030 het volgende:
Ja oke het is meer een algemene vraag. Is het bijv. normaal dat ik me zorgen maak. Is het normaal dat iemand een jaar na dato nog contact heeft / whatsappt / (reageert op instagram foto's, ik weet het, :')__!) met haar ex ondanks dat ze elkaar normaal gesproken niet vaak zullen tegenkomen in het leven?
Ligt aan de mate en aard van het contact. Maar praat met haar over dit specifieke geval.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155244259
Vragen en kijken hoe ze reageert, er zijn veel verklaringen waarom het volkomen onschuldig is :)
pi_155244623
<Kssst>

[ Bericht 91% gewijzigd door Copycat op 15-08-2015 19:48:40 ]
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:49:20 #20
447181 royzegthoi
my point of view
pi_155244732
Gewoon aan haar vragen whatisup. Als je haar verhaal niet helemaal geloofd (dus je hebt nog je twijfels), vraag dan even of je het gesprek door mag lezen.

Gaat ze moeilijk doen is het gewoon houdoe en bedankt ;)
pi_155244989
Zo abnormaal vind ik het niet dat mensen zo nu en dan nog weleens contact hebben met een ex, maar dat zal de leeftijd wel weer zijn. Heb je enige aanleiding om aan te nemen dat ze hem terug wil?
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_155245434
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:49 schreef royzegthoi het volgende:
Gewoon aan haar vragen whatisup. Als je haar verhaal niet helemaal geloofd (dus je hebt nog je twijfels), vraag dan even of je het gesprek door mag lezen.

Gaat ze moeilijk doen is het gewoon houdoe en bedankt ;)
dit zou ik ook doen :)
pi_155246907
Als ze vraagt of ze hem niet gemist heeft vind ik het vreemd. In ieder geval mee confronteren en niet over je heen laten lopen. Ex is ex, en er is in mijn ogen weinig reden waarom je daar nog ineens contact mee moet hebben, helemaal als je een nieuwe vriend hebt.

Wees in ieder geval niet bang voor confrontaties. Dingen opkroppen levert op de lange termijn altijd meer ellende op.
Ignorance is bliss
pi_155247175
Soms worden bepaalde zaken nog afgedaan over de app.
Ik app overigens nog redelijk vaak met mijn ex. Zit van beide kanten totaal geen (liefde/lust)gevoel bij. Mijn vriendin weet het, en ze mag en kan alles lezen wanneer ze wilt. Ex en ik zijn goed uit elkaar gegaan en als we elkaar zien is het altijd gewoon gezellig, als goede vrienden.

Ga dus niet gelijk uit van het doemscenario. Toon interesse en vraag haar: Hoe vindt je dat het gaat tussen jou en je ex bijv? Heb je nog spullen van hem, of andersom? Of: Wat vervelend dat jullie zo naar uit elkaar gingen, is het inmiddels alweer een beetje koest tussen jullie?

Je hoeft natuurlijk niet direct de botte hork te zijn en haar direct te beschuldigen van vreemdgaan, soms is een oprechte interessevraag afdoende.
pi_155247423
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:11 schreef Monopoly het volgende:
Soms worden bepaalde zaken nog afgedaan over de app.
Ik app overigens nog redelijk vaak met mijn ex. Zit van beide kanten totaal geen (liefde/lust)gevoel bij. Mijn vriendin weet het, en ze mag en kan alles lezen wanneer ze wilt. Ex en ik zijn goed uit elkaar gegaan en als we elkaar zien is het altijd gewoon gezellig, als goede vrienden.

Ga dus niet gelijk uit van het doemscenario. Toon interesse en vraag haar: Hoe vindt je dat het gaat tussen jou en je ex bijv? Heb je nog spullen van hem, of andersom? Of: Wat vervelend dat jullie zo naar uit elkaar gingen, is het inmiddels alweer een beetje koest tussen jullie?

Je hoeft natuurlijk niet direct de botte hork te zijn en haar direct te beschuldigen van vreemdgaan, soms is een oprechte interessevraag afdoende.
Welke zaken als het al een jaar geleden is? En hun sociale kringen ook niet mengen voor de rest.. Vind het gewoon vreemd dat ze contact houdt, ze heeft mij nu toch? En ik ga haar zeker confronteren, maar vind het ook enigszins ook jammer dat ze het niet uit zichzelf doet.
pi_155248544
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:18 schreef Anonymous030 het volgende:

[..]

Welke zaken als het al een jaar geleden is? En hun sociale kringen ook niet mengen voor de rest.. Vind het gewoon vreemd dat ze contact houdt, ze heeft mij nu toch? En ik ga haar zeker confronteren, maar vind het ook enigszins ook jammer dat ze het niet uit zichzelf doet.
Dat jij zo onzeker bent, is niet haar pakkie-an hè. Het kan volkomen normaal zijn dat je iemand waar je een tijd lief en leed mee hebt gedeeld, niet volledig uit je leven bant omdat je nieuwe boi zichzelf als totale vervanger wil zien voor een nu gewone vriend en shit uit het verleden enzo.
Ga niet de jaloerse pik uithangen en stel gewoon wat open vragen zonder beschuldigende en/of verwijtende ondertoon. Dat kan misschien ook wat duidelijker maken dat dit soort dingen gewoon besproken kunnen worden, zonder dat jouw persoonlijke issues zoals onzekerheid aangewakkerd worden..
pi_155248715
Lol scary_mary. Ik denk dat je deze keer de plank nogal mis slaat
Fylax is op televisie geweest
pi_155249024
Tja ik zou er niets achter zoeken, ik heb nog contact met verschillende exen, gewoon even over koetjes en kalfjes, vragen ze even hoe het gaat, hoe het huis bevalt en hoe het met mijn dochter is. Er is er zelfs een die doet de groeten af en toe aan mijn vriend.

Mijn vriend heeft af en toe ook dat soort gesprekken met zijn ex, zoek daar niets achter, zijn volwassen mensen hoor.

En twijfel je dan vraag je dat gewoon, heb ook wel eens aan mijn vriend gevraagd of hij zijn ex wel eens mist, dan zegt hij van we hebben uiteraard een leuke tijd gehad maar nee zou haar niet terug willen.
klaar toch, heb ook leuke momenten gehad met mij ex, kunnen soms nog heel erg lachen over bepaalde dingen, maar het verliefde gevoel is weg.
pi_155249083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:55 schreef jodelahity het volgende:
Lol scary_mary. Ik denk dat je deze keer de plank nogal mis slaat
Dat kan altijd natuurlijk, maar als zij vreemd wil gaan dan doet ze dat toch wel en dan gaat TS zijn huidige instelling ook geen kut helpen.
pi_155249167
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat kan altijd natuurlijk, maar als zij vreemd wil gaan dan doet ze dat toch wel en dan gaat TS zijn huidige instelling ook geen kut helpen.
Of ze moet zich leren gedragen. Exen zijn niet 'gewoon' vrienden, maar personen waar iemand erg intiem mee is geweest. Heel ander verhaal.
Ignorance is bliss
pi_155249201
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar dat maakt hem niet onterecht onzeker.. Jij stelt dat hij onzeker is en alles wat erna volgt.. Maar als hij inziet dat zij vreemd wil gaan kan hij wel een stap voor zijn of zich voorbereiden. Als je slechts stelt dat hij onzeker is en daar niet naar moet handelen wordt het sowieso verneukt voor hem als wat hij dacht klopt. Ik formuleer het misschien niet helemaal correct, maar neem aan dat je wel snapt wat ik zeg.
pi_155249230
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:11 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Of ze moet zich leren gedragen. Exen zijn niet 'gewoon' vrienden, maar personen waar iemand erg intiem mee is geweest. Heel ander verhaal.
Geweest, als in verleden tijd ja. Of ben je ook zo een onzekere boi dat wat WA gelijk staat aan vreemdgaan in jouw ogen?
pi_155249303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Geweest, als in verleden tijd ja. Of ben je ook zo een onzekere boi dat wat WA gelijk staat aan vreemdgaan in jouw ogen?
Betekent niet dat je dat allemaal maar af moet gaan doen als niks. Zo nu en dan even een 'hoe gaat het' naar een ex, prima. Constant met die persoon praten, dikke doei.

En als jij behoefte hebt aan het constant aanhalen van ex-vriendjes en ik genoeg heb aan mijn vriendin, vraag ik me ernstig af wie hier de 'onzekere' is.
Ignorance is bliss
pi_155249335
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je moet ook kijken wat er in de WA staat hé. Op deze manier kan een meid tegen een andere jongen zeggen dat ze hem graag wil neuken en ben je onzeker als je erover klaagt :')

Of laat ik het zo zeggen, om het praktijkgericht wat betreft deze OP te houden, ik zou nooit aan een ex vragen of ze me heeft gemist als ik niet weer haar zou willen pakken :')

Heb je me gemist?
Ja.
Ow leuk, ik vraag het om niks hoor.

:')
pi_155249370
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:17 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Je moet ook kijken wat er in de WA staat hé. Op deze manier kan een meid tegen een andere jongen zeggen dat ze hem graag wil neuken en ben je onzeker als je erover klaagt :')
Precies dit. Goed punt, was ik vergeten.
Ignorance is bliss
pi_155249385
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:11 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Onzin. Mijn ex is een van mijn beste vrienden. Intiem geweest maar nu een compleet seksloze relatie als vrienden. Mijn huidige vriend is ook goed met hem bevriend.
pi_155249463
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:19 schreef Koettie het volgende:

[..]

Onzin. Mijn ex is een van mijn beste vrienden. Intiem geweest maar nu een compleet seksloze relatie als vrienden. Mijn huidige vriend is ook goed met hem bevriend.
Top dat het voor jullie zo goed uitpakt! Zelf zou ik echter uit zo'n situatie stappen en verder zoeken, geen behoefte aan.
Ignorance is bliss
pi_155249535
Het kan ook niet anders zijn dan dat een uitzondering zich aanmeldt om te 'bewijzen' dat het niet klopt, voorbijgaande aan het feit dat het voor vrijwel iedereen juist wel geldt. Wat wil je ermee bereiken? Mensen op het dwaalspoor brengen dat de meerderheid gewoon vrienden met hun ex is of blijft? Omdat het bij jou zo is. Zonder ook maar na te denken wat in het algemeen geldt. Gewoon je eigen situatie doorstampen, lollig hoor
pi_155249559
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:12 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Maar dat maakt hem niet onterecht onzeker.. Jij stelt dat hij onzeker is en alles wat erna volgt.. Maar als hij inziet dat zij vreemd wil gaan kan hij wel een stap voor zijn of zich voorbereiden. Als je slechts stelt dat hij onzeker is en daar niet naar moet handelen wordt het sowieso verneukt voor hem als wat hij dacht klopt. Ik formuleer het misschien niet helemaal correct, maar neem aan dat je wel snapt wat ik zeg.
Het is niet relevant of hij al dan niet onterecht onzeker is. Onzekerheid is een slechte raadgever, dus beter handelt hij daar niet naar nee. Hij gaat het toch niet voorkomen als zij wel een vreemdganger blijkt te zijn en TS gaat zich echt niet beter voelen als het toch gebeurt, terwijl hij er als de controlerende onzekere boi bovenop zit.
pi_155249620
Dus wat moet men doen als men een whatsapp bericht leest van zijn vriendin waarvan je kan denken dat ze mogelijk weer naar haar ex hunkert?

Of nog steeds gewoon niet onzeker zijn? Dat blijft je antwoord of?
pi_155249671
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:24 schreef jodelahity het volgende:
Het kan ook niet anders zijn dan dat een uitzondering zich aanmeldt om te 'bewijzen' dat het niet klopt, voorbijgaande aan het feit dat het voor vrijwel iedereen juist wel geldt. Wat wil je ermee bereiken? Mensen op het dwaalspoor brengen dat de meerderheid gewoon vrienden met hun ex is of blijft? Omdat het bij jou zo is. Zonder ook maar na te denken wat in het algemeen geldt. Gewoon je eigen situatie doorstampen, lollig hoor
Doel je op mijn reactie, of die boven me? Lange dag gehad. :P
Ignorance is bliss
pi_155249687
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:27 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Doel je op mijn reactie, of die boven me? Lange dag gehad. :P
Ow ja doelde op koetie
pi_155249776
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef jodelahity het volgende:
Dus wat moet men doen als men een whatsapp bericht leest van zijn vriendin waarvan je kan denken dat ze mogelijk weer naar haar ex hunkert?

Klaarblijkelijk doet ze maar alsof ze van niks weet zodra de kans bestaat dat ze fout zit.

Of ze vind ons een stel 'te onzekere bois' om te antwoorden. Auw.
Ignorance is bliss
pi_155249798
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:24 schreef jodelahity het volgende:
'Bewijzen' dat het onzin is. Ik ken meer dan genoeg mensen die vriendschappelijk omgaan met hun ex. Je hebt mogelijk jaren gedeeld waarom meteen hardcore dumpen? Jouw situatie doorstampen is wel oké natuurlijk, geen nuance :')
pi_155249857
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:16 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Betekent niet dat je dat allemaal maar af moet gaan doen als niks. Zo nu en dan even een 'hoe gaat het' naar een ex, prima. Constant met die persoon praten, dikke doei.
Twee berichten noemt TS, dus dat lijkt me vooralsnog verre van constant. Als het wel constant zou zijn, ja dan is het zeker weten tijd voor een goed gesprek ja.

quote:
En als jij behoefte hebt aan het constant aanhalen van ex-vriendjes en ik genoeg heb aan mijn vriendin, vraag ik me ernstig af wie hier de 'onzekere' is.
Hoeft geen onzekerheid te zijn, kan ook met (gebrek aan) closure te maken hebben bijvoorbeeld..
pi_155249875
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:32 schreef Koettie het volgende:

[..]

'Bewijzen' dat het onzin is. Ik ken meer dan genoeg mensen die vriendschappelijk omgaan met hun ex. Je hebt mogelijk jaren gedeeld waarom meteen hardcore dumpen? Jouw situatie doorstampen is wel oké natuurlijk, geen nuance :')
Het is nogal simpel om te achterhalen wie van ons gelijk heeft. Kijk naar hoeveel mensen in het algemeen nog op een vriendschappelijke basis contact hebben met hun ex(en). Zullen vast wel onderzoeken naar gedaan zijn.

En om je een stapje voor te zijn: ja ze zijn er. Dat is voor iedereen duidelijk. Het gaat erom of het enigszins normaal is.

En je kan je ook afvragen: zou jij je ex waarmee je bevriend bent vragen of hij je heeft gemist via whatsapp?
pi_155249916
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:32 schreef Koettie het volgende:

[..]

Omdat niet alle mensen zitten te wachten om hun partner te delen met iemand waar hij/zij 'jaren mee heeft gedeeld'.

Zelf hebben al mijn partners nooit actief contact met hun ex (gehad), en dat geldt voor mij ook. Geen slechte breuk gehad, maar vind het nergens voor nodig. Wat de norm is zou ik niet durven zeggen verder, alleen hoe ik het zie.
Ignorance is bliss
pi_155250002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:34 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Het is nogal simpel om te achterhalen wie van ons gelijk heeft. Kijk naar hoeveel mensen in het algemeen nog op een vriendschappelijke basis contact hebben met hun ex(en). Zullen vast wel onderzoeken naar gedaan zijn.

En om je een stapje voor te zijn: ja ze zijn er. Dat is voor iedereen duidelijk. Het gaat erom of het enigszins normaal is.

En je kan je ook afvragen: zou jij je ex waarmee je bevriend bent vragen of hij je heeft gemist via whatsapp?
Toevallig net gedaan want hij is al drie weken op vakantie. Maar ik geef toe, dat is niet 'gewoon'. :p Dus die punten krijg je er gratis bij van me. Maar goed, dat is puur vriendschappelijk, ik weet Niet hoe dat bij TS is. Maar dat hele je kan vrienden zijn daar krijg ik het vliegen schijt van
pi_155250067
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:37 schreef Koettie het volgende:

[..]

Toevallig net gedaan want hij is al drie weken op vakantie. Maar ik geef toe, dat is niet 'gewoon'. :p Dus die punten krijg je er gratis bij van me. Maar goed, dat is puur vriendschappelijk, ik weet Niet hoe dat bij TS is. Maar dat hele je kan vrienden zijn daar krijg ik het vliegen schijt van
Die punten had ik al, maar probeerde je me af te pakken ;)

En over dat je geen vrienden kan zijn valt ook niemand die meid of TS op aan. Maar gezien de situatie lijkt het voor mij nogal alsof het niet vrienden zijn. Als je in de OP ook kijkt zie je ook dat het raar uit elkaar ging ofzo en er geen enkele behoefte was verder. En dan wel zoiets vragen xd Bedoel als iets niet klopt dan klopt het gewoon niet
pi_155250114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Twee berichten noemt TS, dus dat lijkt me vooralsnog verre van constant. Als het wel constant zou zijn, ja dan is het zeker weten tijd voor een goed gesprek ja.

[..]

Hoeft geen onzekerheid te zijn, kan ook met (gebrek aan) closure te maken hebben bijvoorbeeld..
Je ex vragen of hij haar mist is extreem ongepast en vreemd.

Als je inmiddels een nieuwe relatie hebt en goed met je ex op kan schieten, is 'closure' voor mij een drogreden.

Als je wilt weten waarom het misging, knoop een goed gesprek aan, heb het er over en toon je vriend daarna het fatsoen om niet regelmatig met je ex te gaan appen. Als je geen 'closure' hebt, ga dan geen nieuwe relatie aan want dan ben je daar simpelweg niet aan toe.
Ignorance is bliss
pi_155250302
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:17 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik dus niet. En als zij zo een tekst verstuurt, dan is dat niet zijn onzekerheid en binnen een monogame relatie gewoon een legitieme klacht, die besproken dient te worden.
pi_155250491
Zij verstuurde zo'n tekst. Dus dan hoef je niet over onzekerheid van hem te spreken.

quote:
Dat jij zo onzeker bent, is niet haar pakkie-an hè.
Ga niet de jaloerse pik uithangen
Dat kan misschien ook wat duidelijker maken dat dit soort dingen gewoon besproken kunnen worden, zonder dat jouw persoonlijke issues zoals onzekerheid aangewakkerd worden..
pi_155250504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:26 schreef jodelahity het volgende:

Zoals aangegeven, gewoon een gesprek aan gaan. Om die tekst, niet omdat je denkt dat je vriendin haar ex nooit meer mag contacten omdat ze jou nu heeft.
pi_155250505
Je weet zelf ook wel dat je dit keer gewoon lulde.
pi_155250607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:51 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zoals aangegeven, gewoon een gesprek aan gaan. Om die tekst, niet omdat je denkt dat je vriendin haar ex nooit meer mag contacten omdat ze jou nu heeft.
Edit: hij vroeg zich dat af omdat hij dat al had gelezen. Als hij niet zo'n stomme vraag van haar had gezien had hij die vraag niet gesteld waar jij nu telkens op doorgaat. Terwijl het heel normaal van hem was om dat zo te melden.

Ach weet je, TS als ik zoiets zou lezen (en gezien de situatie die je beschrijft) zou ik doei zeggen tegen de meid. Sommige anderen zouden er wel mee doorgaan. Kies gewoon maar wat jij denkt dat het meest logisch is. Ik zit hier ook iets te verdedigen wat voor mij nogal duidelijk is maar waar blijkbaar andere mensen nog allerlei mogelijkheden zien dat het blijkbaar niks voorstelt en het onzekerheid van jou is.
pi_155250754
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:54 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja heel lollig en waar gaf TS aan dat ze dat niet mocht.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:18 schreef Anonymous030 het volgende:

[..]

Zie reeactie #26

Het dik gedrukte was waar ik op reageerde. Het verwijst naar het hebben van contact in het algemeen en niet naar de specifieke tekst van het twijfelachtige berichtje in het bijzonder.
pi_155250772
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

Zie reeactie #26

Het dik gedrukte was waar ik op reageerde. Het verwijst naar het hebben van contact in het algemeen en niet naar de specifieke tekst van het twijfelachtige berichtje in het bijzonder.
Ja die reactie komt ook nadat hij die reactie al gelezen had hé
pi_155250892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja die reactie komt ook nadat hij die reactie al gelezen had hé
En je punt daarmee is?
pi_155250940
Dus voor als je het niet snapt. Het gaat om de INHOUD van dat bericht. Als zij had gevraagd "hoe gaat het"? Had TS geen probleem ermee gehad. Maar ze vraagt nogal andere dingen. En daardoor gaat hij twijfelen. Dan krijgt hij jouw gelul over onzekerheid en dat hij vanwege dat woordnazi gedeelte door jou dus eigenlijk niet zo moet denken. Terwijl het heel terecht is dat hij ermee zit en wantrouwig is. Je gaat daar helemaal aan voorbij omdat je blijkbaar niet begrijpt dat TS rekening houdt met de inhoud van de tekst die zij stuurde.

En jij reageert op die zin terwijl hij die opstelde nadat hij dus wist hoe zij contact had met haar ex. Als het normaal contact was had hij die zin niet zo neergezet. Maar jij leest het en denkt van 'nou, hij let dus alleen daarop' terwijl jij diegene bent die het in dit geval juist niet begrijpt.
pi_155250982
TS moet vriendin gewoon vragen het hele gesprek te mogen zien. Blijkt het quasi-romantische kletspraat te zijn, dumpen die handel. Je kunt beter krijgen dan zo'n aandachtszoekend onzeker wicht.
Ignorance is bliss
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:09:35 #61
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155251074
Dat jij nog bij haar blijft getuigt van weinig zelfrespect.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155251303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:04 schreef jodelahity het volgende:
Dus voor als je het niet snapt. Het gaat om de INHOUD van dat bericht. Als zij had gevraagd "hoe gaat het"? Had TS geen probleem ermee gehad. Maar ze vraagt nogal andere dingen. En daardoor gaat hij twijfelen.
Dan heb ik dat causale verband over het hoofd gezien, ik ga inderdaad af op wat hij letterlijk neerzet en dat was een zinnetje over het contact in het algemeen. Nergens geef ik aan dat TS niet onzeker mag zijn, ik geef wel aan dat zijn onzekerheid niet haar pakkie-an is en dat is iets anders.

quote:
Dan krijgt hij jouw gelul over onzekerheid en dat hij vanwege dat woordnazi gedeelte door jou dus eigenlijk niet zo moet denken. Terwijl het heel terecht is dat hij ermee zit en wantrouwig is. Je gaat daar helemaal aan voorbij omdat je blijkbaar niet begrijpt dat TS rekening houdt met de inhoud van de tekst die zij stuurde.
Alleen zeg ik niet dat hij niet onzeker mag zijn of zo mag denken. Ik zeg dat hij er beter geen eisen aan hangt, omdat zij hem nu toch al heeft.

quote:
En jij reageert op die zin terwijl hij die opstelde nadat hij dus wist hoe zij contact had met haar ex. Als het normaal contact was had hij die zin niet zo neergezet. Maar jij leest het en denkt van 'nou, hij let dus alleen daarop' terwijl jij diegene bent die het in dit geval juist niet begrijpt.
Of hij al dan niet terecht emotioneel reageert met zo een zin, maakt het nog geen nuttig uitgangspunt. Misschien verwees ik daar ook naar met onzekerheid is een slechte raadgever, net zoals jij nu vanuit een emotie reageert en dingen invult die ik zou denken..
pi_155251346
Ik zou toch benieuwd zijn waarom mijn vriendin wilt weten of haar ex haar gemist heeft. Dat ze contact hebben moeten ze helemaal zelf weten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155252481
Het zou ook kunnen dat je het niet goed gelezen hebt, of ze iets zei van 'heb je het niet gemist' of iets totaal anders zonder verdere bedoelingen. Ik zou er wel m'n vraagtekens bij zetten, zeker op jouw leeftijd. Ex is toch ex..
pi_155320122
Het feit dat ze zoiets vraagt is niet echt een heel goed teken :p
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_155320229
Ex? rottig einde van de relatie, maar toch zogenaamd contact willen houden voor de kinderen en de schoonouders waar je jaren en jaren samen lief en leed mee gedeeld hebt. Sure honey :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155320711
quote:
ik geef wel aan dat zijn onzekerheid niet haar pakkie-an is en dat is iets anders.
Het is wel haar pakkie-an. Ze weet heel erg goed hoe dergelijk gedrag werkt naar haar nieuwe 'liefde'. Vertrouwen maak je, die is niet vanzelfsprekend. Zeker niet bij relaties.

Op die leeftijd hebben ze zo veel niet gedeeld wat allemaal nog zou moeten doorklinken in een of andere pseudo vriendschap.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155327479
En, is er gepraat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:50:07 #69
416020 K44S
The bearded man
pi_155327606
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is she stays, she stays.
If she goes, she goes...
Wat doe je er aan, deur op slot?
Toch is het wel zo interessant voor TS om te weten of jouw "She goes" ook voor TS is om te weten.
Met andere woorden: Dat zij niet met haar ex vreemd gaat.

TS: Zoals meerdere hier al zeggen: Ik zou het haar vragen.. vragen waarom zij nog contact met hem heeft. Als het gaat om pure vriendschap, dan zou je het kunnen vertrouwen.

Maar ik persoonlijk, heb moeite met "ja,we zijn alleen vrienden hoor"
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_155330419
Het hangt er toch vanaf wat eraan vooraf ging, wat de mogelijke 'intonatie' van de vraag was.
Wanneer hij net op vakantie is geweest en een groot stuk tekst heeft getypt waaruit zij dacht te kunnen halen dat hij haar gemist had (want de vorige keer dat hij daar was, waren ze samen ofzo), dan is 'heb je me gemist' meer een feitelijk navraag.
Als hij net een stuk tekst heeft getypt over hoe hij op vakantie met andere vrouwen aan het sjansen was en ze vraagt 'heb je me gemist' dan duidt dat op jaloezie.

Zo zijn er vast nog wel scenario's te bedenken over hoe je dit kan interpreteren.
And the druids turn to stone...
pi_155347446
Er word zeer moeilijk over gedaan naar mijn mening. De oplossing is gewoon heel simpel: breng het ter sprake. Niet op een beschuldigende manier, maar laat weten dat jij je onzeker voelt en het gevoel hebt alsof zij nog niet helemaal over haar ex heen is.

In de eerste paar maanden van mijn huidige relatie was ik ook bang dat mijn vriend nog gevoelens had voor zijn ex. Hij stond nog best wel vaak in contact met hem en alle tekenen waren gewoon overduidelijk. Ik wou dat ik toen de ballen had gehad om mijn onzekerheid aan te geven. Dat heb ik pas na twee jaar relatie gedaan. Toen gaf hij ook toe dat we te vroeg een relatie waren begonnen en dat hij inderdaad die relatie nog niet verwerkt had in de eerste paar maanden van onze relatie. Achteraf gezien had hij graag gezien dat ik hem er eerder mee had geconfronteerd, omdat dat hem sowieso zou hebben geholpen sneller over hem heen te komen...omdat het zijn huidige relatie echt dwars zat.

Dus...doe wat ik toentertijd niet durfde en vraag er gewoon naar. Als ze niks te verbergen heeft zal ze er best over willen praten. Als ze heel geheimzinnig doet, of met verwijten komt dat je haar niet vertrouwd e.d.....dan weet je dat er iets mis is ;) Wees er wel zeker van dat je haar niet van dingen beschuldigd, maar bespreek je eigen gevoelens.
pi_155361526
Als mijn vriendin de behoefte voelt om meer dan eens in de twee week met haar ex te appen, trap ik sowieso op de rem. Voor de rest gewoon confronteren, als je je hoofd maar koel houdt. Wees echter niet bang om kritische vragen te stellen!
Ignorance is bliss
pi_155361835
Zowel ik als m'n huidige vriendin whatsappen met ex.

Maar nee, vragen of je "t gemist hebt" is wel fout idd.
Lambo of Rekt
pi_155363222
quote:
3s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:27 schreef EggsTC het volgende:

Maar nee, vragen of je "t gemist hebt" is wel fout idd.
Dit...

En * Spezza19 wacht op de uitslag van de confrontatie....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_155369893
quote:
3s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:27 schreef EggsTC het volgende:

Hier ook. Stelletje vreemdgangers dat we zijn.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')