abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155242505
Ben in Duitsland-Luxemburg op vakantie dus zal het kort houden.

Samen met vriend gaan kijken voor nog een jongen om de nacht te spenderen.

Leuke Luxer gevonden. Maar was besneden. Geen probleem voor de nacht maar was curieus dus vroeg waarom. Was omdat zn familie joods was. Had hij hen niet in dank afgenomen.

Deed me toch denken dat je baby zn penis mutileren nog steeds mag in de naam van big sky daddy.

Mag ik ook een religie beginnen waarin oorlellen geamputeerd moeten worden?! Die hebben toch geen nut. Achterlijk gewoon.

Waarom is dit niet verboden en laten ze mensen niet zelf kiezen tot ze 18 zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door hugecooll op 15-08-2015 18:45:49 (doe maar niet) ]
pi_155242686
Ik hoop dat je aarswormen krijgt.
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_155242718
niet gestroomlijnd zijn :')
pi_155242771
Minder poepresten onder z'n voorhuid.
pi_155242871
Het lichamelijk leed als gevolg van besnijdenis valt in het niet bij het emotioneel leed als gevolg van jarenlange indoctrinatie met die gedateerde sprookjes.
pi_155242881
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:25 schreef Kameraadje het volgende:
Minder poepresten onder z'n voorhuid.
Wij zijn pro's. Clean as fuck :)
pi_155242897
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:29 schreef OllieWilliams het volgende:
Het lichamelijk leed als gevolg van besnijdenis valt in het niet bij het emotioneel leed als gevolg van jarenlange indoctrinatie met die gedateerde sprookjes.
Zit wel wat in ^O^
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:36:53 #8
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_155243063
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef GhpH het volgende:

Samen met vriend gaan kijken voor nog een jongen om de nacht te spenderen. Nee Makoto en superwormjim hou het gejank voor jullie er komen geen details.

Leuke Luxer gevonden. Maar was besneden. Geen probleem voor de nacht maar was curieus dus vroeg waarom. Was omdat zn familie joods was. Had hij hen niet in dank afgenomen.

Deed me toch denken dat je baby zn penis mutileren nog steeds mag in de naam van big sky daddy.

Mag ik ook een religie beginnen waarin oorlellen geamputeerd moeten worden?! Die hebben toch geen nut. Achterlijk gewoon.

Omdat het medisch gezien ook gewoon gunstiger is.

En ga nu weg jij leek.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_155243128
:')__! De spannende avonturen van Gideon en zijn bedenkelijke sexleven.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:44:54 #10
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_155243224
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:36 schreef RodeNek het volgende:

[..]

En ga nu weg jij leek.
Dit inderdaad, in sommige (lees: in de westerse wereld in veel) gevallen wordt het vanuit medische redenen gedaan. In sommige gevallen kan tijdens de eerste jaren van de ontwikkeling van een jonge kerel er complicaties ontstaan tijdens het fysiek ontwikkelen van het mannelijk geslachtsdeel. In sommige gevallen is het dan gunstiger om de voorhuid te verwijderen ivm toekomstige problemen.

Ergo, TS heeft een kleintje en heeft dus nog nooit last gehad van dit soort problematiek. Is ook niet erg, want dit komt meestal alleen voor bij groot geschapen jongetjes.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:45:21 #11
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_155243232
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef GhpH het volgende:

Verkapt homo-orgie topic.

pi_155243345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:36 schreef RodeNek het volgende:

[..]

En ga nu weg jij leek.
Nee, behalve als je een te krappe voorhuid hebt is er geen medische reden voor. Preventief verwijderen op basis van medische argumenten is dan ook bullshit.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:01:39 #13
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155243585
Onbesneden _O_
Gewoon keihard kunnen aftrekken waarbij je je penis gewoon kapot knijpt zonder lube *O* *O*
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_155243600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, behalve als je een te krappe voorhuid hebt is er geen medische reden voor. Preventief verwijderen op basis van medische argumenten is dan ook bullshit.
Dit ^O^
pi_155243607
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:01 schreef 1marcelfilms het volgende:
Onbesneden _O_
Gewoon keihard kunnen aftrekken waarbij je je penis gewoon kapot knijpt zonder lube *O* *O*
:D
pi_155244161
Niet deze homo-TS weer. :{
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:27:33 #17
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155244211
ik heb ook een piemol _O-
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:32:37 #18
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_155244342
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef Slip het volgende:
ik heb ook een piemol _O-
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:33:19 #19
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_155245935
quote:

[..]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3139859/

quote:
Conclusions
These data suggest that childhood/adolescent circumcision is protective against invasive penile cancer. This effect could be mediated partly through an effect on phimosis. Circumcision services among adults are currently being expanded as an HIV prevention strategy [20] and neonatal/infant circumcision is emerging as a cost-effective long-term HIV prevention strategy [41]. Some countries in sub-Saharan Africa experience considerably higher incidence of penile cancer compared to Western countries and expansion of circumcision services in this region provides an opportunity to reduce penile cancer as well as HIV in men.
http://www.who.int/hiv/topics/malecircumcision/en/

quote:
There is compelling evidence that male circumcision reduces the risk of heterosexually acquired HIV infection in men by approximately 60%. Three randomized controlled trials have shown that male circumcision provided by well trained health professionals in properly equipped settings is safe. WHO/UNAIDS recommendations emphasize that male circumcision should be considered an efficacious intervention for HIV prevention in countries and regions with heterosexual epidemics, high HIV and low male circumcision prevalence.
Verder nog vragen?

Iemand anders die nog gedist moet worden? :W

[ Bericht 11% gewijzigd door RodeNek op 15-08-2015 20:42:04 ]
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_155246078
Dat er van die religieuze gekken zijn die zoiets standaard bij alle jongetjes doen. :r Religie... Het zou verboden moeten worden.
pi_155246205
Smeerlap.
pi_155246278
Daarom ga ik niet met een moslima trouwen ;( zonde, want Marokkaanse meisjes O+
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_155246314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:37 schreef aanstootgevende het volgende:
Religie... Het zou verboden moeten worden.
In ieder geval voor kinderen.
pi_155246334
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:45 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

In ieder geval voor kinderen.
Ja uiteraard. Tenzij het om medische redenen moet of wat dan ook. Maar wat volwassenen doen mogen ze zelf weten.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:47:22 #25
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_155246380
quote:
:

[..]

quote:
Conclusions
These data suggest that childhood/adolescent circumcision is protective against invasive penile cancer. This effect could be mediated partly through an effect on phimosis. Circumcision services among adults are currently being expanded as an HIV prevention strategy [20] and neonatal/infant circumcision is emerging as a cost-effective long-term HIV prevention strategy [41]. Some countries in sub-Saharan Africa experience considerably higher incidence of penile cancer compared to Western countries and expansion of circumcision services in this region provides an opportunity to reduce penile cancer as well as HIV in men.

quote:
There is compelling evidence that male circumcision reduces the risk of heterosexually acquired HIV infection in men by approximately 60%. Three randomized controlled trials have shown that male circumcision provided by well trained health professionals in properly equipped settings is safe. WHO/UNAIDS recommendations emphasize that male circumcision should be considered an efficacious intervention for HIV prevention in countries and regions with heterosexual epidemics, high HIV and low male circumcision prevalence.
Verder nog vragen?

_O_

om zo kracht bij te zetten
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:10:11 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155247104
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:33 schreef RodeNek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Verder nog vragen?

Voortaan ook maar de borstklieren bij meisjes preventief weghalen? Dat is immers de meest voorkomende kanker en borstweefsel is met de komst van kunstvoeding eigenlijk ook onnodig. Toch?

En weet je wat ook de kans op hiv verminderd? Condooms
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:10:23 #27
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155247115
Homo's die anderen willen uitsluiten :').
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155248037
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Voortaan ook maar de borstklieren bij meisjes preventief weghalen? Dat is immers de meest voorkomende kanker en borstweefsel is met de komst van kunstvoeding eigenlijk ook onnodig. Toch?

Deze vergelijking. :')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:40:49 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155248214
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:36 schreef Kameraadje het volgende:

[..]

Het is toch gewoon onzin om iets preventief weg te halen omdat er een hele kleine kans is dat je daar ooit misschien wel kanker krijgt? (het is namelijk een zeldzame vorm van kanker die voornamelijk alleen voorkomt bij mannen ouder dan 60)
Terwijl het weghalen van dit gezond weefsel ook voor gezondheidsproblemen kan zorgen.
En die kans is hoger dan de kans op de kanker zelf.
De kans dat een vrouw borstkanker krijgt is vele malen hoger, daarom zijn er ook regelmatig preventieve onderzoeken.

Ik ben het met ts eens. Lekker zelf laten beslissen als ze volwassen zijn of alleen wanneer het medisch nodig is.
Vanuit hygienisch oogpunt is het gewoonweg niet meer nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 15-08-2015 21:49:28 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155248567
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is toch gewoon onzin om iets preventief weg te halen omdat er een hele kleine kans is dat je daar ooit misschien wel kanker krijgt?
Terwijl het weghalen van dit gezond weefsel ook voor gezondheidsproblemen kan zorgen.

De kans dat een vrouw borstkanker krijgt is vele malen hoger, daarom zijn er ook regelmatig preventieve onderzoeken.

Ik ben het met ts eens. Lekker zelf laten beslissen als ze volwassen zijn of alleen wanneer het medisch nodig is.
Vanuit hygienisch oogpunt is het gewoonweg niet meer nodig.
De discussie over besnijdenissen uit religieus oogpunt worden gedaan uit religie. Medische voordelen zijn niet de reden en dienen ook niet in de discussie meegenomen worden. Wat betreft complicaties: serieuze complicaties zijn in de handen van een ervaren chirurg zeer zeldzaam. Studies over nadelen van circumcisie op seksueel gebied spreken elkaar tegen of dat wel of niet zo is.

Bovendien vinden we ook allemaal dat we bij kinderen gaatjes in de oren mogen schieten en een beugel in de mond mogen plaatsen zonder duidelijke medische indicatie.
pi_155248602
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:36 schreef Kameraadje het volgende:

[..]

die vergelijking is niets mis mee. Het gaat in beiden gevallen om het verwijderen van een gezond lichaamsdeel omdat je daar misschien in de toekomst ziek van kunt worden. Ik durf de stelling wel aan dat het verwijderen van borsten meer doden voorkomt dan het verwijderen van voorhuiden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:53:39 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155248638
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:51 schreef Kameraadje het volgende:

[..]

De discussie over besnijdenissen uit religieus oogpunt worden gedaan uit religie. Medische voordelen zijn de reden en dienen ook niet in de discussie meegenomen worden. Wat betreft complicaties: serieuze complicaties zijn in de handen van een ervaren chirurg zeer zeldzaam.

Bovendien vinden we ook allemaal dat we bij kinderen gaatjes in de oren mogen schieten en een beugel in de mond mogen plaatsen zonder duidelijke medische indicatie.
Gaatjes in de oren bij babies vind ik ook onzin, en een beugel is juist om te helpen en daarmee wordt er geen gezond weefsel weggehaald.
pi_155248639
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

die vergelijking is niets mis mee. Het gaat in beiden gevallen om het verwijderen van een gezond lichaamsdeel omdat je daar misschien in de toekomst ziek van kunt worden. Ik durf de stelling wel aan dat het verwijderen van borsten meer doden voorkomt dan het verwijderen van voorhuiden.
Dat is niet de reden dat moslims, joden en sommige christenen besnijden.
pi_155248646
quote:

[..]

De discussie over besnijdenissen uit religieus oogpunt worden gedaan uit religie. Medische voordelen zijn de reden en dienen ook niet in de discussie meegenomen worden. Wat betreft complicaties: serieuze complicaties zijn in de handen van een ervaren chirurg zeer zeldzaam. Studies over nadelen van circumcisie op seksueel gebied spreken elkaar tegen of dat wel of niet zo is.

Over gaatjes schieten kun je discussiëren maar ik vind dat iets totaal anders dan iets verwijderen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_155248649
quote:

[..]

De discussie over besnijdenissen uit religieus oogpunt worden gedaan uit religie. Medische voordelen zijn de reden en dienen ook niet in de discussie meegenomen worden. Wat betreft complicaties: serieuze complicaties zijn in de handen van een ervaren chirurg zeer zeldzaam. Studies over nadelen van circumcisie op seksueel gebied spreken elkaar tegen of dat wel of niet zo is.

Hebben je ouders toen je jong was je laten besnijden of zo?
pi_155248687
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:53 schreef Kameraadje het volgende:

[..]

Dat is niet de reden dat moslims, joden en sommige christenen besnijden.
Nee dat klopt. Hun redenen zijn nog idioter.
pi_155248727
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:53 schreef aanstootgevende het volgende:

[..]

Hebben je ouders toen je jong was je laten besnijden of zo?
Ad hominem.
pi_155248771
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Hun redenen zijn nog idioter.
Dat kun je vinden, maar het is verder niet relevant voor de ouders.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:01:29 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155248886
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:57 schreef Kameraadje het volgende:

[..]

Dat kun je vinden, maar het is verder niet relevant voor de ouders.
Maar wel voor de kinderen.
pi_155248902
Waar is de grens dan? Uit religie een stuk van een kind zijn lul afhakken? Uit religie zuur in iemands gezicht gooien?

Zo iesch koeltoer :D
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:10:58 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155249163
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:33 schreef RodeNek het volgende:
Gast, je piemel is stuk en de rest heeft wel een moeder die hun kids uitlegt hoe ze hun piepie moeten wassen.
Ik ga naar huis.
pi_155249279
Mannenbesnijdenis is erg, maar vind vrouwen besnijdenis nog wel een stukje erger.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:20:22 #43
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_155249412
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Borstklieren hebben een functie, dus dat ligt wat anders. Kunstvoeding bestaat al en voldoet niet aan de eisen van een pasgeborene. En condooms vergt gebruikers betrouwbaarheid, en laat dat nou precies het probleem zijn in bepaalde regio's.

Achja de WHO zal het vast allemaal verkeerd hebben.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:33:45 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155249859
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:20 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Borstklieren hebben een functie, dus dat ligt wat anders. Kunstvoeding bestaat al en voldoet niet aan de eisen van een pasgeborene. En condooms vergt gebruikers betrouwbaarheid, en laat dat nou precies het probleem zijn in bepaalde regio's.

Peniskanker is een hele zeldzame vorm van kanker, die voornamelijk voorkomt bij oudere mannen en waarbij de overlevingskans ook nog eens heel hoog is.
En ik ben het er mee eens dat borstvoeding beter is, maar toch zijn er hele volksstammen die groot worden op kunstvoeding, dus feit is dat mensen gewoon kunnen leven zonder borstvoeding.

De voorhuid heeft overigens ook een functie.Een besnijdenis verwijdert ongeveer honderd vierkante centimeter aan huid, waar bij een volwassene bij benadering 20.000 zenuwen inzitten, en maakt van de penis een extern orgaan. Bovendien schakelt het de functie van het frenulum uit en stopt de afgifte van natuurlijk glijmiddel. De kleur van de penis verandert zelfs.

Er zijn duizenden mannen die het verschrikkelijk vinden dat ze ongewenst geamputeerd zijn, en dat zijn hun woorden en dat is hun gevoel erbij.
pi_155250189
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef GhpH het volgende:

Jij hebt minder kans op anuskanker dankzij deze praktijk dus wees je Luxemburgse holmaatje maar lekker dankbaar kringspiermusketier.
pi_155250863
quote:
Bwah...
Imo bron 1 slaagt er niet in, om een direct verband aan te tonen tussen besnijdenis en verminderd risico op peniskanker.

quote:
Phimosis is one of the strongest risk factors for penile cancer and four papers evaluated the association between phimosis and penile cancer (OR range 4.9–37.2 [23, 24, 27, 28]). The effect of childhood/adolescent circumcision on invasive penile cancer may be largely mediated through elimination of phimosis, since there was no evidence of an association of circumcision with invasive disease when analyses were restricted to individuals with no history of phimosis [23, 24]. These results should be interpreted cautiously; they were secondary analyses among a sub-sample of the study populations and it is possible that they were underpowered. However, this is biologically plausible as circumcision eliminates risk of phimosis, and phimosis is likely to lead a build up of smegma and repeated inflammations, which may in turn lead to an increased risk of penile cancer [17]. Phimosis is a stronger risk factor for invasive disease compared to in situ cancer [23, 24] which further supports the argument that circumcision acts through prevention of phimosis and that some in situ cancers develop through a different pathway to invasive cancer.
Bovendien was bij besnijden op volwassen leeftijd, het risico toegenomen.

Zelfs mocht er een duidelijk direct verband zijn, dan kun je jezelf nog steeds afvragen of het wel de moeite waard is om routineus te besnijden. Het komt in het Westen bijna niet voor. Het aantal onbesneden mensen die ooit geconfronteerd zullen worden met peniskanker is waarschijnlijk even groot als het aantal besneden mensen die ooit geconfronteerd zullen worden met een slechte besnijdenisoperatie.

quote:
Penile cancer is a devastating disease, although uncommon in developed countries. It accounts for less than 1% of all malignancies in men in the USA and 0.1% of cancer deaths. The 5-year survival rate is approximately 50% [1], having decreased little over recent decades [2, 3]. The disease is confined almost exclusively to men who are uncircumcised, the lifetime risk of penile cancer in an uncircumcised man being 1 in 600 in the USA and 1 in 900 in Denmark [2]
Het verband besnijdenissen-SOA overdracht lijkt me irrelevant in het Westen. Omdat er andere, minder ingrijpende, veiligere, efficiëntere, enz. manieren zijn om SOA overdracht te voorkomen dan besnijdenis.

tl;dr m.i. zijn er geen relevante medische argumenten om besnijdenis routineus uit te voeren in het Westen.

Edit:
quote:
:')14.gif

[ Bericht 8% gewijzigd door Supertolll op 15-08-2015 23:36:16 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:07:28 #47
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_155251015
besneden loosers die de gedachte niet kunnen verdragen dat hun ouders hen eigenlijk lichamelijk hebben mishandeld :')

En alleen al om die niet te verteren gedachte word deze idioterie goedgepraat en ook weer toegepast op hun eigen kinderen, want stel je toch eens voor dat je ouders het bij het verkeerde eind hebben?

Wel eens gehoord van zelf nadenken? Het mishandelen en of verminken van kinderen is nooit goed te praten.
pi_155251459
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:20 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Dan ook maar bij elk kind gedwongen de appendix van de blinde darm verwijderen? Ding kan ook alleen maar gaan ontsteken, ooit, misschien.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 16 augustus 2015 @ 00:09:26 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155252806
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan ook maar bij elk kind gedwongen de appendix van de blinde darm verwijderen? Ding kan ook alleen maar gaan ontsteken, ooit, misschien.
En de amandelen, gewoon alles in een keer weghalen waar misschien ooit voor problemen kan zorgen en toch niet echt nodig is. Package deal for the win!
  zondag 16 augustus 2015 @ 00:50:12 #50
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_155253895
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:02 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Bwah...
Imo bron 1 slaagt er niet in, om een direct verband aan te tonen tussen besnijdenis en verminderd risico op peniskanker.

[..]

Bovendien was bij besnijden op volwassen leeftijd, het risico toegenomen.

Zelfs mocht er een duidelijk direct verband zijn, dan kun je jezelf nog steeds afvragen of het wel de moeite waard is om routineus te besnijden. Het komt in het Westen bijna niet voor. Het aantal onbesneden mensen die ooit geconfronteerd zullen worden met peniskanker is waarschijnlijk even groot als het aantal besneden mensen die ooit geconfronteerd zullen worden met een slechte besnijdenisoperatie.

[..]

Het verband besnijdenissen-SOA overdracht lijkt me irrelevant in het Westen. Omdat er andere, minder ingrijpende, veiligere, efficiëntere, enz. manieren zijn om SOA overdracht te voorkomen dan besnijdenis.

tl;dr m.i. zijn er geen relevante medische argumenten om besnijdenis routineus uit te voeren in het Westen.

Edit:

[..]

:')[ afbeelding ]

Wie heeft het over het westen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')