Kansarm. Voor veel Nederlanders is het momenteel al lastig om aan werk te komen als gevolg van het feit dat er meer werkzoekenden dan vacatures zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze bij voorbaat al een stempel kansloos geven.....
Kansloos niet, kansarm wel. Dat niet erkennen is erg naïef.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Hear hear.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kansarm. Voor veel Nederlanders is het momenteel al lastig om aan werk te komen als gevolg van het feit dat er meer werkzoekenden dan vacatures zijn.
Nu zullen er zeer zeker bovengemiddeld getalenteerde vluchtelingen tussen zitten, maar ik denk niet dat de gemiddelde vluchteling zoveel getalenteerder is dan de gemiddelde Nederlandse werkzoeker, dat dat voordeel zwaarder weegt dan zaken als taalachterstand en cultuuromslag.
Als je werkeloosheid zo simpel op kan lossen,door ze wat te leren dan zouden er ook veel minder Nederlandse werkelozen zijn.
Tsja, dat stempel is in mijn optiek niet meer als logisch wanneer zo'n "vluchteling" 0,0 opleiding heeft gehad en de taal van zijn gewenste nieuwe thuisland niet spreekt of wellicht zelfs gewoon analfabeet is. Het is niet onze taak om zulke mensen klaar te stomen voor een leven in (west-)Europa, die mensen horen hier gewoon niet thuis...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Alvi het volgende:
Je bedoeld de Nederlanders welke niet in een bloemenkas willen werken?
Oh vast, maar wees dan ook zo eerlijk dat er een flink aantal zijn die gewoon niet willen, vooral als het wat zwaarder vuil werk betreft. En dat geld voor een ieder,quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten.Zo voorspelbaar.
![]()
![]()
Natuurlijk zitten er veel rotte appels tussen die niet willen werken, maar ik ken ook mensen die wel willen helpen maar toch grote moeite hebben om aan een baan te komen. Als je dat ontkent kan ik je niet serieus nemen.
En waarom is het grootste deel van de Somaliërs werkeloos als je ze zo makkelijk in een bloemenkas kan laten werken?
Ik snap even niet hoe je tot de gevolgtrekking komt dat wij dan maar in een oorlog moeten mengen om de vluchtelingenstroom een halt toe te brengen. Waar is dat precies op gebaseerd?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:39 schreef Alvi het volgende:
Dan gaan we dus de oorlog aan, verslaan de vijand. En zorgen ervoor dat de vluchteling lekker kan blijven waar die vandaan komt. Maar dat durven we niet..
Hoe zorgt bommen gooien op IS ervoor dat de uitkeringen in Syrië omhoog gaan? Vreemde redenatie dit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:39 schreef Alvi het volgende:
Dan gaan we dus de oorlog aan, verslaan de vijand. En zorgen ervoor dat de vluchteling lekker kan blijven waar die vandaan komt. Maar dat durven we niet..
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:30 schreef Ludd het volgende:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een draagvlak voor vluchtelingen voor tijdelijke opvang, en permanent verblijf in Nederland.
Ik denk dat het merendeel van de Nederlanders wel voor de opvang van mensen die echt in nood zijn, zijn, op voorwaarde dat ze weer terugkeren naar land van herkomst zodra de situatie daar weer veilig is.
Het probleem is echt dat verreweg het grootste deel permanent blijft, en alleen voor vakanties en familiebezoekjes hun land van herkomst nog bezoekt.
Dát zorgt voort afnemend draagvlak. Noodopvang is prima, maar veelal kansarme mensen binnen halen die vaak nog decennia op een uitkering aangewezen zijn is een ander verhaal. Kijk bijvoorbeeld naar de Somaliërs. Verreweg het grootste deel heeft geen betaald werk. Dat kan je ze persoonlijk misschien niet kwalijk nemen, maar ik vind het logisch dat het draagvlak dan afneemt.
Dat ontken ik nergens. Maar verdiep je eens in de statistieken. Al verplicht je iedereen, op straffe van dood, dergelijke banen te accepteren dan nog zijn er bij lange na niet genoeg vacatures om alle Nederlandse werkelozen aan het werk te hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:41 schreef Alvi het volgende:
[..]
Oh vast, maar wees dan ook zo eerlijk dat er een flink aantal zijn die gewoon niet willen
Nederlanders willen wél in een bloemenkas werken, want anders hadden die dingen er zelfs nooit gestaan. Nederlanders houden er echter (terecht) niet van te werken voor een salaris waarvan je de vaste maandelijkse lasten niet eens kunt betalen. Als dat sprookje van de Nederlander, die allerlei soorten werkzaamheden weigert te doen, waar was, zag Nederland er uit als een soort Haïti ipv als een ontwikkeld land met alleen al een prima infrastructuur en woningen...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Alvi het volgende:
Je bedoeld de Nederlanders welke niet in een bloemenkas willen werken?
Het denken in uitkeringen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoe zorgt bommen gooien op IS ervoor dat de uitkeringen in Syrië omhoog gaan? Vreemde redenatie dit.
Waarom zou een Pool wel met het minimumloon z'n vaste lasten kunnen betalen en een Nederlander niet? En waarom zou iemand die de bijstand als inkomen heeft bij het verdienen van het minimumloon in een keer niet meer kunnen voldoen is de vaste lasten?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederlanders willen wél in een bloemenkas werken, want anders hadden die dingen er zelfs nooit gestaan. Nederlanders houden er echter (terecht) niet van te werken voor een salaris waarvan je de vaste maandelijkse lasten niet eens kunt betalen. Als dat sprookje van de Nederlander, die allerlei soorten werkzaamheden weigert te doen, waar was, zag Nederland er uit als een soort Haïti ipv als een ontwikkeld land met alleen al een prima infrastructuur en woningen...
Als het om veiligheid ging zaten ze wel in Turkije. Jezelf Europa binnensmokkelen is een stuk gevaarlijker voor je gezondheid dan in Damascus wonen.quote:
QFTquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nederlanders willen wél in een bloemenkas werken, want anders hadden die dingen er zelfs nooit gestaan. Nederlanders houden er echter (terecht) niet van te werken voor een salaris waarvan je de vaste maandelijkse lasten niet eens kunt betalen.
Dat zou ook het geval zijn als we geen gastarbeiders gehad hebben. De gastarbeiders hebben Nederland opgebouwd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als dat sprookje van de Nederlander, die allerlei soorten werkzaamheden weigert te doen, waar was, zag Nederland er uit als een soort Haïti ipv als een ontwikkeld land met alleen al een prima infrastructuur en woningen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zouden ook prima in Saoedi-Arabië opgevangen kunnen worden, die hebben immers geld zat. Maar dat spendeert men liever aan haatzaaien, zodat hun wereldwijde islamitische "broeders en zusters" naar Syrië trekken om daar genocide te plegen op de lokale bevolking...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als het om veiligheid ging zaten ze wel in Turkije. Jezelf Europa binnensmokkelen is een stuk gevaarlijker voor je gezondheid dan in Damascus wonen.
Vind het toch altijd bijzonder hoe men hier zo klaagt niet rond te kunnen komen. Kom al heel lang rond van een karig kutloontje, Mij hoor je niet klagen de rest wel, gek he.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederlanders willen wél in een bloemenkas werken, want anders hadden die dingen er zelfs nooit gestaan. Nederlanders houden er echter (terecht) niet van te werken voor een salaris waarvan je de vaste maandelijkse lasten niet eens kunt betalen. Als dat sprookje van de Nederlander, die allerlei soorten werkzaamheden weigert te doen, waar was, zag Nederland er uit als een soort Haïti ipv als een ontwikkeld land met alleen al een prima infrastructuur en woningen...
Levenskosten in Polen liggen lager. Hun verblijf in Nederland wordt vaak gefaciliteerd door de werkgever, met veel mensen op een kamer, dus ze hebben nauwelijks vaste lasten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:46 schreef zeer het volgende:
[..]
Waarom zou een Pool wel met het minimumloon z'n vaste lasten kunnen betalen en een Nederlander niet? En waarom zou iemand die de bijstand als inkomen heeft bij het verdienen van het minimumloon in een keer niet meer kunnen voldoen is de vaste lasten?
Serieus? Ben jij wereldvreemd? Hij heeft het toch niet over het minimumloon? Spreek je wel eens met Poolse seizoenarbeiders?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:46 schreef zeer het volgende:
[..]
Waarom zou een Pool wel met het minimumloon z'n vaste lasten kunnen betalen en een Nederlander niet?
Dat valt nog maar te bezien. Ik ken er genoeg die graag permanent willen blijven, wat ik ook niet zo vreemd vind.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:52 schreef Childofthe90s het volgende:
En omdat ze al in de EU wonen, komen ze zich niet hier massaal permanent vestigen
Nogmaals, als Nederlanders niet bereid waren om hard te werken zouden we hier in één of ander smerig derde wereldland wonen. Waarom geloven zo veel mensen toch in dat doorzichtige sprookje van de luie, werkschuwe Nederlander?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Levenskosten in Polen liggen lager. Hun verblijf in Nederland wordt vaak gefaciliteerd door de werkgever, met veel mensen op een kamer, dus ze hebben nauwelijks vaste lasten.
Polen zijn trouwens echt hardwerkende mensen die hier komen om te werken. Daar heb je ten minste wat aan. En omdat ze al in de EU wonen, komen ze zich niet hier massaal permanent vestigen, maar zijn het een soort forenzen. Zo hoort arbeidsmigratie te werken.
Ik hoor je anders wel klagen. Niet over je loon, wel over andere dingen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:50 schreef Alvi het volgende:
[..]
Vind het toch altijd bijzonder hoe men hier zo klaagt niet rond te kunnen komen. Kom al heel lang rond van een karig kutloontje, Mij hoor je niet klagen de rest wel, gek he.
Dan nog bestaat er voor die mensen altijd de mogelijkheid gemakkelijk terug te keren naar land van herkomst. Polen zitten procentueel gezien het minst vaak in een uitkering, zelfs minder dan autochtonen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien. Ik ken er genoeg die graag permanent willen blijven, wat ik ook niet zo vreemd vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |