Tjonge dat zal het zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar wel van die types die 8 x een jaarsalaris hebben geleend voor die droomhuis die ze perse moesten hebben. Toch?
Het bestaat wel, maar sporadisch. Het heet 'paalkamperen' en wordt in zowel Nederland als Fryslan beheert door SBB (Staatsbosbeheer).quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar je mag in NL niet wildkamperen of misschien zijn er wel een paar plaatsen?
Als je een behoorlijk inkomen hebt dan kun je ook behoorlijk sparen. En ik heb eerder al aangetoond dat er banen zij voor hoogopgeleid personeel. En als je toch geen baan kunt vinden dan moet je de tering naar de nering zetten, het is niet anders. Ik kan er niet meer van maken. Ik heb nergens beweerd dat we in Utopia leven.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het gaat niet eens alleen maar om het hebben van een baan. Maar als je een behoorlijk inkomen hebt en je verliest je baan en moet dan hamburgers gaan flippen zit je ook met een groot probleem.
Voorheen hadden we daarvoor een sociaal vangnet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:20 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als je een behoorlijk inkomen hebt dan kun je ook behoorlijk sparen. En ik heb eerder al aangetoond dat er banen zij voor hoogopgeleid personeel. En als je toch geen baan kunt vinden dan moet je de tering naar de nering zetten, het is niet anders. Ik kan er niet meer van maken. Ik heb nergens beweerd dat we in Utopia leven.
En die hebben we nog steeds.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voorheen hadden we daarvoor een sociaal vangnet.
Ik had al een vermoeden dat je nog weinig kaas gegeten hebt van de participatiewet.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:01 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Verdeel en heers. Wij worden boos op asielzoekers, terwijl we boos moeten worden op de overheid.
Ik denk dat je de boel onderschat. Van voedselbanken tot dit soort omstandigheden zou mijn grootvader zich omdraaien in zijn graf. Het is een parallel met de jaren 30. Een bron van ellende. Daar komt nog eens bij dat we graag het systeem van de VS willen volgen(een gedrocht)quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:20 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als je een behoorlijk inkomen hebt dan kun je ook behoorlijk sparen. En ik heb eerder al aangetoond dat er banen zij voor hoogopgeleid personeel. En als je toch geen baan kunt vinden dan moet je de tering naar de nering zetten, het is niet anders. Ik kan er niet meer van maken. Ik heb nergens beweerd dat we in Utopia leven.
Wat een geweldig mooi artikel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:59 schreef LazyDave het volgende:
Dan heb je ook nog deze man, maar die zit niet op de Veluwe en hij kiest er vrijwillig voor:
http://www.ninefornews.nl(...)-voelde-me-gevangen/
Totaal uitgehold en dat zal uiteindelijk verdwijnen. Natuurlijk mag je het wel blijven betalen dmv belastingquote:
Oh dus door de komst van de Participatiewet is de bijstand afgeschaft? Dat wist ik niet nee. Ik zal het nieuws wat beter in de gaten houden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik had al een vermoeden dat je nog weinig kaas gegeten hebt van de participatiewet.
En wat gaat er nu gebeuren als hij een longontsteking krijgt en in zijn tentje ligt te kreperen?quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat een geweldig mooi artikel.![]()
Deze man snapt het.![]()
Deze man snapt vrijheid.![]()
Deze man snapt Zen en innerlijke rust. Wauw!![]()
![]()
![]()
Ik krijg bijna tranen van ontroering.
Als een bijstandsgezin met 2 inwonende kinderen ¤ 3.255,- netto krijgt dan denk ik niet dat ik de boel onderschat.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik denk dat je de boel onderschat. Van voedselbanken tot dit soort omstandigheden zou mijn grootvader zich omdraaien in zijn graf. Het is een parallel met de jaren 30. Een bron van ellende. Daar komt nog eens bij dat we graag het systeem van de VS willen volgen(een gedrocht)
Gek als je bedenkt dat we vooruitgang boeken op welvaart en economie. Maar het is een zeepbel die net als in de jaren 30 wel gaat klappen.
Tering naar de nering zetten lol
Heb je nog meer mantra's?
quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:29 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh dus door de komst van de Participatiewet is de bijstand afgeschaft? Dat wist ik niet nee. Ik zal het nieuws wat beter in de gaten houden.
Dit is een verbijsterend artikel......quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:31 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als een bijstandsgezin met 2 inwonende kinderen ¤ 3.255,- netto krijgt dan denk ik niet dat ik de boel onderschat.
http://daskapital.nl/2013/12/die_3255_voor_het_bijstandsgez.html
Maar daarom niet minder waar.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit is een verbijsterend artikel......
Och dat stukje word altijd als pure propaganda gebruikt. De grootste problemen hebben zij die ooit gewerkt hebben en hun baan verliezen, ziekte, scheiding, zzpers(laag opgeleid).quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:31 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als een bijstandsgezin met 2 inwonende kinderen ¤ 3.255,- netto krijgt dan denk ik niet dat ik de boel onderschat.
http://daskapital.nl/2013/12/die_3255_voor_het_bijstandsgez.html
Dus je wilt beweren dat hetgeen in dat artikel staat niet klopt? Heb ik dat juist?quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:39 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och dat stukje word altijd als pure propaganda gebruikt. De grootste problemen hebben zij die ooit gewerkt hebben en hun baan verliezen, ziekte, scheiding, zzpers(laag opgeleid).
Als dit waar zou zijn zou half NL thuis blijven zitten.
Zeker al als beide werken en een verliest zijn baan heb je niets. Tenzij het inkomen van je partner zo laag is krijg je aangevuld tot bijstandsniveau.
Wel ken ik mensen die in de scheiding zijn geraakt en noodgedwongen op een camping moeten wonen en in de schuldsanering zijn beland. Dan heb je werk en je zit nog in de shit.
Dat is mogelijk een uitzondering die toevallig aan alle criteria voldoet. 99% voldoet daar mogelijk niet aan.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:41 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat hetgeen in dat artikel staat niet klopt? Heb ik dat juist?
Er worden meerdere situaties beschreven. Een bijstandsgezin met 1 inwonend kind (jonger dan 21) krijgt nog altijd ¤ 2.532,- netto per maand. Dat is toch niet echt een uitzonderingsgeval, toch?quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is mogelijk een uitzondering die toevallig aan alle criteria voldoet. 99% voldoet daar mogelijk niet aan.
Er zijn maar weinig gezinnen waar beide partners geen werk hebben. Lees de OP. Het ging hier om mensen die hun baan hadden verloren. Bovendien krijgt men niets zomaar.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:49 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Er worden meerdere situaties beschreven. Een bijstandsgezin met 1 inwonend kind (jonger dan 21) krijgt nog altijd ¤ 2.532,- netto per maand. Dat is toch niet echt een uitzonderingsgeval, toch?
Dan is het toch niet echt noodzakelijk dat je de voedselbank bezoekt, toch?
We moeten dat belachelijke Anglosaksische model in al haar facetten loslaten, onmiddellijk. Ons eigen Rijnlandmodel werkte prima, maar een stel 'rupsjes-nooit-genoeg' moesten zo nodig toe naar het compleet inhumane en volledig van de pot gerukte Anglosaksische model.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik denk dat je de boel onderschat. Van voedselbanken tot dit soort omstandigheden zou mijn grootvader zich omdraaien in zijn graf. Het is een parallel met de jaren 30. Een bron van ellende. Daar komt nog eens bij dat we graag het systeem van de VS willen volgen(een gedrocht)
Gek als je bedenkt dat we vooruitgang boeken op welvaart en economie. Maar het is een zeepbel die net als in de jaren 30 wel gaat klappen.
Tering naar de nering zetten lol
Heb je nog meer mantra's?
Dan kan hij naar een arts of middels meditatie zelf tot heling overgaan.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En wat gaat er nu gebeuren als hij een longontsteking krijgt en in zijn tentje ligt te kreperen?
Ouder dan 21.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:49 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Er worden meerdere situaties beschreven. Een bijstandsgezin met 1 inwonend kind (jonger dan 21) krijgt nog altijd ¤ 2.532,- netto per maand. Dat is toch niet echt een uitzonderingsgeval, toch?
Dan is het toch niet echt noodzakelijk dat je de voedselbank bezoekt, toch?
Hij heeft geen verzekering dus dat gaat een beetje problematisch worden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dan kan hij naar een arts of middels meditatie zelf tot heling overgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |