SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben ik maar een fietserquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:08 schreef kaasplankje het volgende:
nieuwe klikpedalen gaan heul stroef, ouw pedalen helemaal niet stroef. Wielrennen begint met klikpedalen; zonder klikpedalen ben je geen wielrenner maar een fietser
met klikpedalen kan je harder, en verder. Je duwt niet alleen maar kan ook aan je pedaal trekken. Zo belast je de knie minder. Ook de zool van een fietsschoen is stijver. Dat fietst beter maar loopt voor geen meter.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dan ben ik maar een fietserBedoel, heb klikpedalen gekocht omdat ik er echt mee wilde fietsen. Maar wat niet kan, kan niet
Ik ben wel overtuigd van het nut van klikpedalen, maar als ik (1) geen kracht kan zetten en (2) pijn krijg in mijn been door een oude hardloopblessure is het toch niet raar dat ik naar een alternatief ga kijken?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
met klikpedalen kan je harder, en verder. Je duwt niet alleen maar kan ook aan je pedaal trekken. Zo belast je de knie minder. Ook de zool van een fietsschoen is stijver. Dat fietst beter maar loopt voor geen meter.
Je kan ook naar Look pedalen kijken die zijn niet duur en klikken niet stroef in of uit.
Meen je dat?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb nog wel een paar oude Look pedalen die je zou kunnen lenen om te testen.
Smeer eens wat vaseline aan die plaatjes (nee, geen geintje). En zijn het plaatjes zonder zijwaardse speling, dan gaat uitklikken ook zwaarder. Met die plaatjes met speling kun je, zeg maar, een aanloopje nemen bij het uitklikken. Vaseline dus, waar dat al niet goed voor is.....quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Meen je dat?Dat zou echt super zijn
Ach fuck het.. kan het altijd proberenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Smeer eens wat vaseline aan die plaatjes (nee, geen geintje). En zijn het plaatjes zonder zijwaardse speling, dan gaat uitklikken ook zwaarder. Met die plaatjes met speling kun je, zeg maar, een aanloopje nemen bij het uitklikken. Vaseline dus, waar dat al niet goed voor is.....
OK, dat zijn dus die rode met de meeste speling. Ook ff checken of het rubber in het midden niet teveel uitsteekt want dat maakt het uitdraaien ook wat zwaarder. Nu is het in het algemeen zo, bij Shimano in ieder geval, dat hoe goedkoper het pedaal, hoe rotter de afstellingsmogelijkheden. Type PD540, valt bijna niet af te stellen door de belabberde minuscule imbusboutjes. PD7900 pedalen daarentegen, iedere kwartslag voel je een verschil in veerspanning. Zal dus ook wel aan de kwaliteit veren liggen die er in zitten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ach fuck het.. kan het altijd proberen![]()
En het zijn BPD-02A plaatjes
Dat zijn toch LOOK plaatjes? Die horen dan toch niet bij je SPD SL pedalen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ach fuck het.. kan het altijd proberen![]()
En het zijn BPD-02A plaatjes
Ah, heb even zitten Googlen op mijn pedalen en toen kwam BPD-02A naar voren als plaatje. Die zaten namelijk bij de pedalen zelf (heb de BBB BPD-05 ROADDYNAMIC)quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat zijn toch LOOK plaatjes? Die horen dan toch niet bij je SPD SL pedalen?
Moet zeggen dat het afstellen bij mijn pedalen wel lekker gaat. Dus denk dat ik wat dat betreft wel goede pedalen heb. Zie hierboven welk merk en typequote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK, dat zijn dus die rode met de meeste speling. Ook ff checken of het rubber in het midden niet teveel uitsteekt want dat maakt het uitdraaien ook wat zwaarder. Nu is het in het algemeen zo, bij Shimano in ieder geval, dat hoe goedkoper het pedaal, hoe rotter de afstellingsmogelijkheden. Type PD540, valt bijna niet af te stellen door de belabberde minuscule imbusboutjes. PD7900 pedalen daarentegen, iedere kwartslag voel je een verschil in veerspanning. Zal dus ook wel aan de kwaliteit veren liggen die er in zitten.
Die Carrera's schijnen behoorlijk slap te zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:36 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben toe aan een nieuwe fiets. Heb nu al een jaar of 7 een alu Bianchi met 105. Tijd voor iets anders dus.
Ik heb nu een carbon Carrera Nitro met Ultegra en Shimano RS31 wielset op het oog voor een hele scherpe prijs.
Iemand ervaringen hiermee?
Sowieso zie ik echt onevenredig veel BMC shirts vergeleken met het aantal BMC fietsen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zag laatst op weg naar/van werk iemand rondrijden met een BMC shirt aan, maar dan op een Bulls. Wel zo erg...er is niets mis met een budget fiets als een Bulls. Degelijke dingen, bang voor je euro, alleen ja, niet echt opwindend. Maar met een shirt van een veel duurder merk gaan rijden, is gewoon raar. Je gaat ook niet met een Shimano shirtje op de Bianchi met Campa zitten vind ik bijvoorbeeld
Persoonlijk vind ik het ook niet een supermooi shirt, eigelijk. Maar ja, er is me hier wel verteld dat ik geen smaak heb in shirts.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sowieso zie ik echt onevenredig veel BMC shirts vergeleken met het aantal BMC fietsen.
Nog even in z'n wiel gedoken?quote:
Vind ik ook, daarnaast heb ik het ook nooit echt warm gekregen van Cadel, Tejay, Quinziato, Oss, Krek en Rohan Dennis...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het ook niet een supermooi shirt, eigelijk. Maar ja, er is me hier wel verteld dat ik geen smaak heb in shirts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Dat van Lotto is met afstand het mooiste van het peloton.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het ook niet een supermooi shirt, eigelijk. Maar ja, er is me hier wel verteld dat ik geen smaak heb in shirts.
Kraakte dat Campa-spul weer zo hard?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij reed net andere kant op zag m wel begerig loeren naar mn Defy sora
Ik zag vorige week in België wel iemand die er terecht mee fietst: Greg. Die vloog echt voorbij.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sowieso zie ik echt onevenredig veel BMC shirts vergeleken met het aantal BMC fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |