Het is best veel inderdaad, maar een tas die heel je schoolcarrière meegaat is geen overbodige luxe. Wellicht moeten sommige kinderen ook een betere fiets hebben omdat ze een stuk verder moeten en dan is het ineens niet zo'n gek bedrag meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:08 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
300 euro is dan ook absurd veel voor een brugklasser om wat schoolspullen te kopen. Ik kan me herinneren dat ik destijds folders moest rondbezorgen om gymspullen en kantoorartikelen te kopen, dan zie je de waarde van dat geld ook meteen. In plaats van die 300 euro weggeven, hadden ze beter de jonge kinderen "klusjes" kunnen opleggen of op andere wijze belonen, met hoge cijfers o.i.d.
Mwah, als je de aankopen van de Wassenaarse pubertjes moet kunnen matchen dan ben je de helft al kwijt aan de juiste rugtas.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
150 euro per jaar is dan ook belachelijk veel. Schriften, pennen en agenda's kosten echt niet zo veel en rugzakken hoef je niet ieder jaar opnieuw te kopen.
Niet nodig, gewoon apps maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie de nieuwe minima over een jaar of 10 al gaan winkelen, dan hebben ze de denk ik de volgende pasjes een voedselbank pas, een vette hap pas, een groente pas, een school pas, een ovchippas, een rijwiel pas, een witgoed pas, een internet pas, een zwempas, een recreatie pas, een kortingspas , een ik ben vrijgesteld van werk pas, enz.... Het kan nog aangevuld worden met nog meer pasjes maar meer inspiratie heb ik op dit moment niet.
Wie gaat de speciale minima pasjes portemonnee ontwerpen en die mag dan ook alleen maar door het tonen van het juiste pasje aangeschaft worden.
Die kunnen ze natuurlijk alleen kopen als ze eerst een smartphone pasje hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:04 schreef Leandra het volgende:
Ik hoef je al niet meer uit te leggen hoe ze aan die Smartphone komen hè...
Principe is wel krom dat ze verplicht de schoolspullen bij sommige winkels moeten aanschaffen terwijl er goedkopere winkels zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:48 schreef I-care het volgende:
. Principe blijft overeind, en dat is een toelage voor schoolspullen.
Dat klopt, dat zou anders en dus goedkoper kunnen, dat ben ik met je een.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Principe is wel krom dat ze verplicht de schoolspullen bij sommige winkels moeten aanschaffen terwijl er goedkopere winkels zijn.
wellicht is het idee dat het verantwoord en duurzaam moet zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Principe is wel krom dat ze verplicht de schoolspullen bij sommige winkels moeten aanschaffen terwijl er goedkopere winkels zijn.
Dan zou men alleen bij de wereldwinkel mogen kopen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
wellicht is het idee dat het verantwoord en duurzaam moet zijn.
kleeft er meer bloed van kinderhandjes aan action dan aan hema?
overheidsdingen nemen dat vaker mee als argument. Niet heel slecht ook. En binnenlands product aanmoedigen vind ik ook geen ramp.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou men alleen bij de wereldwinkel mogen kopen.![]()
Het is wel een nobel idee in ieder geval dan.
een schrift met een handgemaakte geitenleren kaft hoeft nou ook weer nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou men alleen bij de wereldwinkel mogen kopen.![]()
Het is wel een nobel idee in ieder geval dan.
Je zou bijna gaan denken dat de ambtenaar die dit verzonnen heeft, er misschien niet zo heel erg goed over heeft nagedacht. Maar ja, hij hoeft het toch niet van zijn eigen geld te bekostigen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:34 schreef Hexagon het volgende:
Tja, dit geld zonder oormerk weggeven is natuurlijk erom vragen
Waarschijnlijk is dit wel het goedkoopst en veel ambtenaren zijn vaak iets te praktisch ingesteld en kunnen de politieke gevoeligheid dan niet inzien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat de ambtenaar die dit verzonnen heeft, er misschien niet zo heel erg goed over heeft nagedacht. Maar ja, hij hoeft het toch niet van zijn eigen geld te bekostigen.
Het probleem met veel van dit soort gezinnen is dat het dan dus niet besteed wordt aan prioritaire zaken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inderdaad, het is handiger als je gewoon een iets hogere uitkering geeft en het mensen zelf laat uitzoeken.
Mee eens, dat heb ik al eerder in dit topic geopperd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:20 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zouden ze dit geld beter direct aan de school kunnen geven, die dan dit soort standaardspul zelf in bulk kunnen inkopen, wat volgens mij veel goedkoper en efficienter is.
.
Bij basisscholen gaat het al zo. Daar kregen we schriften en dergelijke altijd gewoon.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens, dat heb ik al eerder in dit topic geopperd.
Dat ligt toch iets anders. Daar krijgt iedereen het, niet alleen de gezinnen erom vragen omdat ze vinden dat ze te weinig geld hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij basisscholen gaat het al zo. Daar kregen we schriften en dergelijke altijd gewoon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |