Vervuiling is een issue, wat overigens in rap tempo verbetert, maar ik heb thuis en op kantoor wel luchtfilters staan...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om je te laten vergiftigen.
'Luchtvervuiling kost jaarlijks 1,6 miljoen Chinezen het leven'
Net zoals een vrijheid van nieuwsgaring en verspreiding een nog veel groter issue is en ik het verbazingwekkend vind dat een stel mensen die daar wonen het goedpraten dat het wel heel normaal is om censuur toe te passen en de media door de overheid te laten controleren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:22 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Vervuiling is een issue, wat overigens in rap tempo verbetert, maar ik heb thuis en op kantoor wel luchtfilters staan...
Maar ook daar weer - je kunt je blindstaren op hoe erg de vervuiling is, of je kunt ook kijken naar de achtergronden én de verbeteringen.. enfin, da's offtopic.
Ik zie niemand dat goedpraten...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals een vrijheid van nieuwsgaring en verspreiding een nog veel groter issue is en ik het verbazingwekkend vind dat een stel mensen die daar wonen het goedpraten dat het wel heel normaal is om censuur toe te passen en de media door de overheid te laten controleren.
Ja, want China is alleen Beijing.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om je te laten vergiftigen.
'Luchtvervuiling kost jaarlijks 1,6 miljoen Chinezen het leven'
Lees eens wat terug dat de user kenzi heel normaal vind dat westerse journalisten al niet overal mogen komen en in de veronderstelling verkeerd dat de chinese journalisten wel een objectieve weergave van sores bij de minderheden in oa tibet geven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:42 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik zie niemand dat goedpraten...
En trouwens, hoe zit dat met de MH17, heeft de NL media daar de 'onderste steen al boven' ?
Je hebt boter op je hoofd
Waar heb ik gezegd dat ik het normaal vind dat westerse journalisten niet overal mogen komen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lees eens wat terug dat de user kenzi heel normaal vind dat westerse journalisten al niet overal mogen komen en in de veronderstelling verkeerd dat de chinese journalisten wel een objectieve weergave van sores bij de minderheden in oa tibet geven.
Sorry,maar wat klopt er niet aan dat China een communistische dictatuur is? Is het niet communistisch, of is het geen dictatuur?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:56 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zoals Kenzi zegt, het is makkelijk oordelen vanaf een afstand. Kom 'ns een half jaar oid naar China zou ik zeggen.
En nee, een genuanceerd beeld hebben van/meerdere kanten zien van een situatie zegt niets over zijn visie of mening, laat staan een 'communistische dictatuur' verdedigen. door die labels te plakken laat je zien dat je er niets van begrijpt...
Wat mogen de Nederlandse media niet berichten over MH17 dan? Met link graag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:42 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik zie niemand dat goedpraten...
En trouwens, hoe zit dat met de MH17, heeft de NL media daar de 'onderste steen al boven' ?
Je hebt boter op je hoofd
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Sorry,maar wat klopt er niet aan dat China een communistische dictatuur is? Is het niet communistisch, of is het geen dictatuur?
Dat nuanceren betekent inderdaad dat je die communistische dictatuur aan het verdedigen bent.
En ik hoef echt niet in China te wonen om te weten dat het een dictatuur is, zonder persvrijheid, waar mensen om hun mening gemarteld, opgesloten en gedood worden. Hoe wil je dat nuanceren?
Sorry, maar dat jij daar een goed leven hebt betekent niet dat het een vrij land is. Ik denk dat jij degene bent die er niets van begrijpt.
Hoe heet de partij ook al weer die daar aan de macht is? En hoeveel procent van de stemmen kregen die bij de laatste verkiezingen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:08 schreef Kenzi het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
weet je uberhaupt wat communism is? China is al sinds de jaren '90 geen communistische staat.
Eigenlijk nooit geweest maar ok.
China is een staat gedreven kapitalistische samenleving, heeft niks meer met communisme te maken.
Ow we gaan het op de chinese manier doen, omdat je het niet gezegd hebt maar ik wel expliciet daarnaar vroeg en jij met vage ontwijkende antwoorden komt mag ik niet concluderen dat je het wel normaal vind.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:06 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik het normaal vind dat westerse journalisten niet overal mogen komen?
En dat Chinese journalisten objectief zijn?
Misschien moet je eens niet zo zwart-wit denken. De wereld zit niet zo simpel in elkaar.
Ook als je 80 uur per week tegen minimale beloning moet werken met een hotswap qau bedden. Kijk china blue.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:10 schreef niels0 het volgende:
Nederland altijd met dat opgeheven vingertje. De arrogantie.
Als men me weer zou vragen in China te komen werken teken ik daar direkt voor.
en de PVDA doet alles voor de arbeiders?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe heet de partij ook al weer die daar aan de macht is? En hoeveel procent van de stemmen kregen die bij de laatste verkiezingen?
En wie is die kalende meneer waarvan er overal fotos hangen en standbeelden staan?
Ik werk 84 uur per week tijdens m'n duty-shift. Wel tegen een goed loon.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook als je 80 uur per week tegen minimale beloning moet werken met een hotswap qau bedden. Kijk china blue.
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Blue
vage chinese shit? verdekt niks zeggenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow we gaan het op de chinese manier doen, omdat je het niet gezegd hebt maar ik wel expliciet daarnaar vroeg en jij met vage ontwijkende antwoorden komt mag ik niet concluderen dat je het wel normaal vind.![]()
We zitten hier in nederland graag duidelijk communcieren dan ipv die vage chinese shit manier waar men niet zegt wat men denkt maar zegt wat men moet zeggen of verdekt toch probeert iets te zeggen.
[..]
Ook als je 80 uur per week tegen minimale beloning moet werken met een hotswap qau bedden. Kijk china blue.
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Blue
Geen enkel communistisch regime was communistisch zoals bedoeld door Marx, ook Stalin en Mao niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:13 schreef Kenzi het volgende:
[..]
en de PVDA doet alles voor de arbeiders?![]()
oh, en volgens jouw redenatie is Noord Korea democratisch... want ze hebben het woord Democratisch in hun landsnaam![]()
Kom hier trouwens weinig Mao standbeelden en foto's tegen... volgens mij leef jij nog in de vorige eeuw.
Ja en dan 3 weken duty shift op en 3 weken af, maar zo werkt het niet voor de uitgebuite sweetshop medewerkers dat weten we natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik werk 84 uur per week tijdens m'n duty-shift. Wel tegen een goed loon.
Alsof het bij westerse bedrijven daar anders is. In heel Azie worden er trouwens lange dagen gemaakt door arbeiders.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en dan 3 weken duty shift op en 3 weken af, maar zo werkt het niet voor de uitgebuite sweetshop medewerkers dat weten we natuurlijk ook wel.
Jij beweert dat er geen gedwongen volksverhuizing bezig is in bepaalde Chinese regio's?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:56 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zoals Kenzi zegt, het is makkelijk oordelen vanaf een afstand. Kom 'ns een half jaar oid naar China zou ik zeggen.
En nee, een genuanceerd beeld hebben van/meerdere kanten zien van een situatie zegt niets over zijn visie of mening, laat staan een 'communistische dictatuur' verdedigen. door die labels te plakken laat je zien dat je er niets van begrijpt...
quote:Will China's Manhattan Succeed, or Crash and Burn?
Hoe je dat in mijn post kunt lezen is me een raadsel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij beweert dat er geen gedwongen volksverhuizing bezig is in bepaalde Chinese regio's?
Ik ben er overigens geweest en je moet ze complimenten geven hoe snel ze bepaalde regio's hebben weten te ontwikkelen. Echter blijft de pers daar zeer beperkt.
Maar dan wordt wel de rampenzender tenminste wel opgestart, hoe zit het nu daarmee in tianjin? In onze westerse media lezen we dat de lokale chinese rampenzender juist niet mag uitzenden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:50 schreef Xtreem het volgende:
Ook in NL zie je dat bij rampen de informatievoorziening gecentraliseerd wordt (met publieke omroep als 'rampenzender').
Voor onze begrippen misschien wel. Je zou ook kunnen zeggen dat het land gewoon doorgaat waar het keizerrijk is opgehouden. Je ziet ook dat men ook steeds meer terug kijkt in het verleden, naar het Confucianisme en Legalisme bijvoorbeeld. De overheid heeft altijd bovenop de bevolking gezeten. Dat is niet mooi en goed, maar ik ga daarom niet alles wat van die partij of overheid afdoen als een dictatuur of slecht. Sommige mensen profiteren ervan, andere minder of niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen enkel communistisch regime was communistisch zoals bedoeld door Marx, ook Stalin en Mao niet.
Grappig dat je het over democratie hebt trouwens. Dat stukje over verkiezingen in mijn post negeer je.
Directe vraag dan maar:
Is China een dictatuur?
Er is wel degelijk bewuste actie vanuit Beijing om Han chinezen naar Xinjiang/Tibet te sturen, en daarmee lokale cultuur te verwateren. Overigens zijn veel Chinezen er oprecht van overtuigd dat ze daarmee helpen om de lokalen te helpen ontwikkelen. iets wat ik toch echt anders ziequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoe je dat in mijn post kunt lezen is me een raadsel.
[quote]
Omdat Viajero dat stelde en jij enkel terug slaat met: kom hier maar eens wonen dan denk je er wel anders over.
quote:'Bluswerk mogelijk oorzaak explosie containerterminal China'
De politie heeft laten weten dat in de terminal vooral ammoniumnitraat, kaliumnitraat en caliumcarbide lag opgeslagen. Calciumcarbide reageert met water, waardoor het uiterst explosieve acetyleen of ethyn ontstaat.
Volgens de Amerikaanse deskundige David Leggett kan een explosie van acetyleen hebben gezorgd voor de ontploffing van het ammoniumnitraat. "Wat mij betreft kan de aanwezigheid van ammoniumnitraat de enorme verwoesting verklaren."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |