het is tegenwoordig een openbaar park waarin je kan wandelen. in het kasteel wonen al jaren mensen anti kraak. en de gemeente onderhoudt het park, dus logisch dat het gras gemaaid is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat staat er relatief nog vrij strak bij als het al 8 jaar weg is.. de tuinier komt nog elke maand even gras bijknippen?
Ziet er uit als een toffe locatie voor airsoft of mobiele laserquestquote:Op zondag 16 augustus 2015 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat staat er relatief nog vrij strak bij als het al 8 jaar weg is.. de tuinier komt nog elke maand even gras bijknippen?
We zijn vorig jaar in Duinrell geweest en achteraf gezien ook veel op kleine kinderen gericht. Het is naar mijn idee meer een doe-park geworden (wat overigens prima isquote:Op maandag 17 augustus 2015 09:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een toffe locatie voor airsoft of mobiele laserquest
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo triest daar. Met dat park dreigden ouders de kids als ze vervelend waren op de achterbank onderweg naar de Efteling.
"Als jullie nu niet onmiddellijk normaal gaan doen, gaan we naar Land van Ooit hoor!"
ahh, dat verklaartquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:49 schreef Coritchando het volgende:
[..]
het is tegenwoordig een openbaar park waarin je kan wandelen. in het kasteel wonen al jaren mensen anti kraak. en de gemeente onderhoudt het park, dus logisch dat het gras gemaaid is.
meer inof http://www.nrc.nl/inbeeld(...)der-kloontje-en-sap/
Tikibad voor kleine kinderen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
We zijn vorig jaar in Duinrell geweest en achteraf gezien ook veel op kleine kinderen gericht. Het is naar mijn idee meer een doe-park geworden (wat overigens prima is) en ik heb mij dan vooral vermaakt met de rodelbaan en 1 of andere maffe (maar wel goede) achtbaan achterin het park. Tikibad en de glijbanen is ook op kleine kinderen gericht. Als volwassenen de snelle glijbanen afgaan = koppijn en rugpijn van het vele stuiteren.. Gaat echt TE hard en zowat gevaarlijk te noemen
Ben ook megafan van aquaparken en dat soort spul (gek dat we die in NL niet echt hebben, en dan niet over het weer mauwen want in Denemarken en Zweden (notabene) heb ik wel in aquaparken gelegen).quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:42 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben er ook gek op, op glijbanen maar bij 1 snelle glijbaan ging ik iets te hard door de bocht en stootte mijn tere hoofdje tegen de wand en raakte ik korte tijd bewusteloos. Er kwam naar mijn idee iets te snel een linkerbocht na een rechter bocht, waardoor je dus, als volwassene behoorlijk hard heen en weer word geslingerd.
Is dat leuk ? Leuker dan bijv. Disney Parijs ?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:57 schreef Chinless het volgende:
Neem dan de moeite om naar Europapark in Duitsland te gaan.
Dat wist ik niet, lieverd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:42 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben er ook gek op, op glijbanen maar bij 1 snelle glijbaan ging ik iets te hard door de bocht en stootte mijn tere hoofdje tegen de wand en raakte ik korte tijd bewusteloos. Er kwam naar mijn idee iets te snel een linkerbocht na een rechter bocht, waardoor je dus, als volwassene behoorlijk hard heen en weer word geslingerd.
Europa Park is veruit het beste park van Europa, en dat zeg ik als Disneyland Parijs jaarkaarthouder.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat leuk ? Leuker dan bijv. Disney Parijs ?
Efteling, duh. Zoveel meer sfeer in dat park. Meer variatie ook. Eftelingquote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:57 schreef egeltje1985 het volgende:
Poll: Efteling of walibi?
• Efteling
• Walibi
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Goede post!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 00:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Europa Park is veruit het beste park van Europa, en dat zeg ik als Disneyland Parijs jaarkaarthouder.
- Er is geen mogelijkheid om korting te krijgen. Iedereen tikt gewoon netjes hetzelfde bedrag af bij de ingang, dit houdt alle paupers met hun AH Spaarkaarten lekker buiten. Een 2-dagenkaart is 80 euro en dat is het meer dan waard.
- Het park is standaard geopend van 9 tot 6. Blijkt het op de dag zelf wat drukker te zijn? Prima, dan houden ze het gewoon wat langer (tot wel 3 uur extra!) open.
- Wil je in de Efteling of Walibi om half 6 nog in een achtbaan? Jammer joh, het park gaat om 6 uur dicht, dan willen ze de wachtrijen leeg hebben en dus gaat de rij ook gerust een half uur voor sluitingstijd dicht. In Europa Park is de sluitingstijd de tijd waarop de wachtrijen sluiten. Het is 17:59 en je wilt nog in een achtbaan waar een uur wachttijd staat? Lekker doen.
- Een wachtrij die maar niet door loopt en minutenlang wachten totdat het treintje weer terug in het station is? Niet in Europa Park. Minstens 3 treinen op elke achtbaan. Op sommige zelfs 5. In Walibi of de Efteling zit er 2 tot 3 minuten tussen elke trein. In Europa Park is 1 minuut al uitzonderlijk lang.
- Kleffe friet met een bakje mayo voor 2 euro extra? Nope. Schnitzel. Bratwurst. Gyros. Pizza. Allemaal voor een fatsoenlijke prijs.
- Overnachten in een duur parkhotel? Dat kan, de hotels van Europa Park zijn enkele van de beste hotels in Europa. Het restaurant van Hotel Bell Rock heeft zelfs 2 Michelin sterren, waarmee Europa Park het enige park ter wereld is met een sterrenkeuken. Goedkoper kan natuurlijk ook, het dorpje Rust wat direct naast het park ligt zit vol met Gästehause waar je voor een euro of 20 per nacht voorzien bent en eettentjes waar je voor 5 euro een goede pizza kunt krijgen.
Dus eh ja.. wel leuker dan bijv. Disneyland Parijs.
Ik ben het hier mee eens, behalve het eten in de efteling. Dat is in mijn ogen goed geregeld met zelfs de piranha een eigen zuid-Amerikaans eettentje met wraps en verse paninibroodjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 00:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Europa Park is veruit het beste park van Europa, en dat zeg ik als Disneyland Parijs jaarkaarthouder.
- Er is geen mogelijkheid om korting te krijgen. Iedereen tikt gewoon netjes hetzelfde bedrag af bij de ingang, dit houdt alle paupers met hun AH Spaarkaarten lekker buiten. Een 2-dagenkaart is 80 euro en dat is het meer dan waard.
- Het park is standaard geopend van 9 tot 6. Blijkt het op de dag zelf wat drukker te zijn? Prima, dan houden ze het gewoon wat langer (tot wel 3 uur extra!) open.
- Wil je in de Efteling of Walibi om half 6 nog in een achtbaan? Jammer joh, het park gaat om 6 uur dicht, dan willen ze de wachtrijen leeg hebben en dus gaat de rij ook gerust een half uur voor sluitingstijd dicht. In Europa Park is de sluitingstijd de tijd waarop de wachtrijen sluiten. Het is 17:59 en je wilt nog in een achtbaan waar een uur wachttijd staat? Lekker doen.
- Een wachtrij die maar niet door loopt en minutenlang wachten totdat het treintje weer terug in het station is? Niet in Europa Park. Minstens 3 treinen op elke achtbaan. Op sommige zelfs 5. In Walibi of de Efteling zit er 2 tot 3 minuten tussen elke trein. In Europa Park is 1 minuut al uitzonderlijk lang.
- Kleffe friet met een bakje mayo voor 2 euro extra? Nope. Schnitzel. Bratwurst. Gyros. Pizza. Allemaal voor een fatsoenlijke prijs.
- Overnachten in een duur parkhotel? Dat kan, de hotels van Europa Park zijn enkele van de beste hotels in Europa. Het restaurant van Hotel Bell Rock heeft zelfs 2 Michelin sterren, waarmee Europa Park het enige park ter wereld is met een sterrenkeuken. Goedkoper kan natuurlijk ook, het dorpje Rust wat direct naast het park ligt zit vol met Gästehause waar je voor een euro of 20 per nacht voorzien bent en eettentjes waar je voor 5 euro een goede pizza kunt krijgen.
Dus eh ja.. wel leuker dan bijv. Disneyland Parijs.
Oh het is natuurlijk ook wel belangrijk om te weten of er boeiende attracties staan. Deze 73 meter hoge unit is wel boeiend ja:
[ afbeelding ]
dat is niet helemaal waar Alpenexpress "Enzian" heeft 1 trein en Pegasus 2 treinen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 00:01 schreef Ireyon het volgende:
Ze spreken daar Duits Frans en Engels. Alles wordt ook in die talen omgeroepen vaak. Sommige shows zijn wel alleen Duits.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:55 schreef mschol het volgende:
hoe zit dat in europapark trouwens met gesproken talen?
is alles duits of is het, net als b.v. disney, erg wereld gericht (veel verschillende talen op bordjes e.d., introducties bij attracties vaak 2 talig, personeel dat meerdere talen verstaat)
oh, dan kan ik daar ook wel uit de voetenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:07 schreef Knijpflesje het volgende:
Overmorgen weer 3 dagen EuropaparkHopelijk draait Arthur nu fatsoenlijk. Vorige jaar toen ie net open was te veel storingen.
![]()
Ook dit jaar weer naar Walibi geweest. Man man man wat een volk komt daar. Voorlopig laatste x daar.
[..]
Ze spreken daar Duits Frans en Engels. Alles wordt ook in die talen omgeroepen vaak. Sommige shows zijn wel alleen Duits.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |