We leven niet meer 20 jaar geleden dus dat is een drogreden. De stroom vluchtelingen wordt steeds groter en er is geen enkele aanwijzing dat hier op korte termijn een rem op zal komen. Sterker nog, het aantal vluchtelingen lijkt alleen maar te groeien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat riep men 20 jaar geleden ook.
Nou het komt toch goed, gewoon de grenzen sluiten als ik de meningen in dit topic goed lees. Vooral niks doen aan de oorzaak van deze grote migratie, grenzen sluiten en de mensen terugduwen richting de ellende en ze nog een flinke schop nagevenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:54 schreef Devz het volgende:
[..]
We leven niet meer 20 jaar geleden dus dat is een drogreden. De stroom vluchtelingen wordt steeds groter en er is geen enkele aanwijzing dat hier op korte termijn een rem op zal komen. Sterker nog, het aantal vluchtelingen lijkt alleen maar te groeien.
Griekenland kan de vluchtelingenstroom niet meer aan, Europa kan ze niet huisvesten en wij kunnen ze niet allemaal een uitkering geven (want werken doen er maar weinig van deze groep). Daarnaast zorgen de vluchtelingen ook op sociaal gebied voor grote problemen omdat ze niet willen/kunnen integreren, zie ook het toenemend aantal incidenten in AZC's.
Voor badplaatsen als Kos en Salou die het moeten hebben van toerisme is dit trouwens ook killing.
Ik snap echt niet dat mensen denken dat dit vanzelf wel weer goed gaat komen.
Ik vind het wel opvallend dat niemand van de 'stuur ze gewoon terug' groep niet in is gegaan op het linkje dat ik gaf een aantal posts terug...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou het komt toch goed, gewoon de grenzen sluiten als ik de meningen in dit topic goed lees. Vooral niks doen aan de oorzaak van deze grote migratie, grenzen sluiten en de mensen terugduwen richting de ellende en ze nog een flinke schop nageven
Opvang dáár regelen, zou mss een begin zijn en eventueel een betere oplossing..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou het komt toch goed, gewoon de grenzen sluiten als ik de meningen in dit topic goed lees. Vooral niks doen aan de oorzaak van deze grote migratie, grenzen sluiten en de mensen terugduwen richting de ellende en ze nog een flinke schop nageven
Kan dat? Waarom is dat een betere oplossing en waar is het een betere oplossing voor?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:06 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Opvang dáár regelen, zou mss een begin zijn en eventueel een betere oplossing..
Komt omdat wij kapitalisten voorstander zijn van meer geld krijgen en als dat een beetje oneerlijk moet dan hoort dat er bij. Zolang het maar onze kant op gaatquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat niemand van de 'stuur ze gewoon terug' groep niet in is gegaan op het linkje dat ik gaf een aantal posts terug...
Nah, voor mij is het persoonlijk prima als iedereen die hulp nodig heeft die hulp ook krijgt, maar ook gewoon teruggestuurd wordt van zodra dat mogelijk is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, als je het aantal vluchtelingen over de jaren heen bekijkt is het nog vrij rustig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:54 schreef Devz het volgende:
[..]
We leven niet meer 20 jaar geleden dus dat is een drogreden. De stroom vluchtelingen wordt steeds groter en er is geen enkele aanwijzing dat hier op korte termijn een rem op zal komen. Sterker nog, het aantal vluchtelingen lijkt alleen maar te groeien.
Dat kan wel, er is geld genoeg. Vorig jaar besteedden we nog 7 miljard aan een of andere illusie.quote:Griekenland kan de vluchtelingenstroom niet meer aan, Europa kan ze niet huisvesten en wij kunnen ze niet allemaal een uitkering geven (want werken doen er maar weinig van deze groep).
Wij kunnen de oorzaak van die ellende daar niet oplossen als ze daar zelf hun best niet voor doen, dat hebben 'we' al vaak genoeg geprobeerd en het is alleen maar erger en instabieler geworden. Bovendien gaat het voor een groot deel ook om economische vluchtelingen, die kan je prima terugsturen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind ik ook maar wacht al op de reactie van de gutmenschen hier die nu over werkloze NL'ers beginnen....quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Mensen kunnen altijd hierheen emigreren maar dan moeten ze wel voor zichzelf zorgen (zelf de kost verdienen en niet op laste van de 'staat' (lees: de belasting/sociale bijdrage betalende burger).
Je wacht al even he? Vervelend voor je, klasse dat je volhoudt hoewel de basis voor die volharding dan weer wel een aandachtspuntje isquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:41 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Vind ik ook maar wacht al op de reactie van de gutmenschen hier die nu over werkloze NL'ers beginnen....
Er zijn grofweg twee groepen:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Kolere, teveel aan het rukken geweest de laatste tijd, totaal geen bloed meer in je hersenen? Gewoon even negeren dat het er al jaren lang oorlog is, ze vluchten niet om hun leven te redden maar om gratis geld te krijgen.
Er is inderdaad maar één reden om naar (west) Europa te vluchten en die heeft niks met veiligheid te maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er zijn grofweg twee groepen:
1. Mensen die vluchten voor de oorlog, zoals jij schrijft.
2. Mensen die om andere redenen willen immigreren naar Europa, bijvoorbeeld armoede of uit opportunisme. Over deze groep mensen verschillen we waarschijnlijk niet van mening als het gaat om hun beweegreden om juist naar het noorden van Europa te willen.
Voor groep 1 zou je logischerwijs verwachten dat ze vluchten naar landen die (a) nabij gelegen zijn en (b) qua cultuur overeenkomen met het land van herkomst. Syriërs zouden bijvoorbeeld kunnen vluchten naar Saudi Arabie, Egypte e.d.
Maar dit gebeurt toch niet. Lang niet allemaal, maar toch een enorm groot aantal, dat ook steeds groter wordt, vlucht tóch naar een land dat (a) ver weg gelegen is en (b) qua cultuur bijna tegengesteld is aan hun eigen cultuur.
Waarom is dat? De enige verklaring is toch echt: gratis geld.
In ieder geval niet in Nederland.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, als je het aantal vluchtelingen over de jaren heen bekijkt is het nog vrij rustig.
Met een begrotingstekort is er nooit geld zat. Dat er geld verspild en structureel verkeerd besteed wordt is een heel ander verhaal.quote:Dat kan wel, er is geld genoeg. Vorig jaar besteedden we nog 7 miljard aan een of andere illusie.
Haha, asielzoekers zijn zo'n verrijking voor de maatschappij, economie en Nederlandse cultuur, je hebt helemaal gelijk. Ga eens kijken naar die hier al zitten, wat een mooie mensen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Komt omdat wij kapitalisten voorstander zijn van meer geld krijgen en als dat een beetje oneerlijk moet dan hoort dat er bij. Zolang het maar onze kant op gaat
Daarom moeten al die asielzoekers opflikkeren, die leveren niks op. Niet dat wij kleinkinderen van opa veel opleveren maar wij zijn hier wel geboren
Hier, moet je ze nou zien liggen wachten op gratis geld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Komt omdat wij kapitalisten voorstander zijn van meer geld krijgen en als dat een beetje oneerlijk moet dan hoort dat er bij. Zolang het maar onze kant op gaat
Daarom moeten al die asielzoekers opflikkeren, die leveren niks op. Niet dat wij kleinkinderen van opa veel opleveren maar wij zijn hier wel geboren
De praktijk is helaas anders, en je moet wel poep in je ogen hebben om dat niet in te zien. Laat ik een paar voorbeelden geven:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:30 schreef Lothiriel het volgende:
Mensen kunnen altijd hierheen emigreren maar dan moeten ze wel voor zichzelf zorgen (zelf de kost verdienen en niet op laste van de 'staat' (lees: de belasting/sociale bijdrage betalende burger).
Waarschijnlijk woon je in een grote stad waar een aanzienlijk deel van de inwoners islamitisch is. Statistisch gezien is de kans dan aanwezig dat er ook islamitische mensen bij de huisartsenpost zitten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De praktijk is helaas anders, en je moet wel poep in je ogen hebben om dat niet in te zien. Laat ik een paar voorbeelden geven:
1. Elke ochtend fiets ik naar mijn werk en rijdt daarbij langs een parkje met een vijver. Elke ochtend zitten daar grote groepen mensen (niet-blanken) tevreden te roken op de bankjes. Als ik begin van de avond weer terug ga naar huis, zijn ze er nog steeds. Alleen liggen ze dan meestal in het gras en zijn er naast de rookwaren ook vrouwen en drank bijgekomen. Voor die mensen is het elke dag feest.
2. Ik kom niet graag in een ziekenhuis of huisartsenpost, maar soms is het toch nodig. Helaas moet je dan altijd uren wachten, omdat er steevast een hele serie hoofddoekjes net vóór jou zijn gearriveerd. Het lijkt wel of die mensen constant ziek, zwak of misselijk zijn.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De praktijk is helaas anders, en je moet wel poep in je ogen hebben om dat niet in te zien. Laat ik een paar voorbeelden geven:
1. Elke ochtend fiets ik naar mijn werk en rijdt daarbij langs een parkje met een vijver. Elke ochtend zitten daar grote groepen mensen (niet-blanken) tevreden te roken op de bankjes. Als ik begin van de avond weer terug ga naar huis, zijn ze er nog steeds. Alleen liggen ze dan meestal in het gras en zijn er naast de rookwaren ook vrouwen en drank bijgekomen. Voor die mensen is het elke dag feest.
2. Ik kom niet graag in een ziekenhuis of huisartsenpost, maar soms is het toch nodig. Helaas moet je dan altijd uren wachten, omdat er steevast een hele serie hoofddoekjes net vóór jou zijn gearriveerd. Het lijkt wel of die mensen constant ziek, zwak of misselijk zijn.
Haha dat zeg ik helemaal niet haha je hebt helemaal gelijk haha en ga jij die mensen allemaal in het gezicht melden dat de moeten opflikkeren droeftoeterquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:49 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Haha, asielzoekers zijn zo'n verrijking voor de maatschappij, economie en Nederlandse cultuur, je hebt helemaal gelijk. Ga eens kijken naar die hier al zitten, wat een mooie mensen.
Maarja. Ik houd me er al op mee druk over te maken, ze verstoppen zich toch in hun sociaalhuurwoninkje.
Ons geld!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier, moet je ze nou zien liggen wachten op gratis geld.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |