Die Chinezen kwamen in contact met meneer Cheng of hoe die ook heet omdat ze graag een normale baan wilde. Nu is het hun eigen schuld ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als je het sec bekijkt, wordt dit wel in stand gehouden door de slachtoffers ja, die willen namelijk heel graag ergens anders heen, die oma heeft niet gevraagd om beroofd te worden.
Ja hier in het dorp ook wel verdacht dat de Chinees opeens allemaal zaken heeft overgenomen in de buurt. In al die zaken kun je ook sigaretten onder de toonbank kopen, ook totaal niet verdacht natuurlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:02 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Naast hotels heeft of had hij overal van die snackbars/chinafood restaurants, daar hing ik vroeger veel rond en 'Chang' zat toevallig altijd hier .. Nooit wat gemerkt totdat er inene een halve triade binnen kwam en het vrij duidelijk was dat het geen zuivere koffie was. Scary shit, maar wel lachen..Een mini Chinees van hooguit 40 kilo die wijdarms loopt alsof hij Schwarzeneggert is, ondersteund door een paar van die grote kleerkasten.
Man, man, man.. Maarja, we staan bekend als 'speelplaats voor de Amsterdamse onderwereld'Dus je maakt zo af en toe wel eens wat mee. Al was dat wel een tijdje terug en liggen de speelkaarten nu net iets anders.
Het punt is; georganiseerde misdaad en witte boorden criminelen vs junkies/opgefokt tuig/kruimeldieven die totaal geen eer hebben en zelfs een hoogbejaarde vrouw neerhoeken of steken om een paar euri's. En daarnaast de wannabe's die gewoon tof willen doen omdat ze Scarface hebben gezien en denken dat ze alles en iedereen maar kunnen intimideren met hun doorgesnoven of stonede kutkoppen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar je deed het net voorkomen alsof het allemaal niet zo erg is want vraag en aanbod en ze beroven je oma niet...
Ja en bij het ene is het vraag en aanbod en schuld van de slachtoffers en bij de ander is het alle Marokkanen kut want omatjes....quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:07 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Het punt is; georganiseerde misdaad en witte boorden criminelen vs junkies/opgefokt tuig/kruimeldieven die totaal geen eer hebben en zelfs een hoogbejaarde vrouw neerhoeken of steken om een paar euri's. En daarnaast de wannabe's die gewoon tof willen doen omdat ze Scarface hebben gezien en denken dat ze alles en iedereen maar kunnen intimideren met hun doorgesnoven of stonede kutkoppen.
Drie keer raden waar al dat zwarte geld naar toe gaat :pquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja hier in het dorp ook wel verdacht dat de Chinees opeens allemaal zaken heeft overgenomen in de buurt. In al die zaken kun je ook sigaretten onder de toonbank kopen, ook totaal niet verdacht natuurlijk. Je kon hier trouwens alleen maar contant betalen of met heel veel moeite met Mastercard, echt pas sinds een jaar of 2 dat ze ook pin accepteren.
Niet hun schuld, maar als de situatie in China niet zo schrijnend was, zouden Chinezen niet kiezen voor dit soort "verkooppraatjes" dan was dat niet nodig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die Chinezen kwamen in contact met meneer Cheng of hoe die ook heet omdat ze graag een normale baan wilde. Nu is het hun eigen schuld ?
Met als verschil dat zo'n doorgesnoven pauper een slachtoffer meestal maar 1 keer raakt (vaak een kleine buit en emotionele schade). Zo'n mensenhandelaar verwoest complete levens en families, dat is nogal een verschil eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:07 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Het punt is; georganiseerde misdaad en witte boorden criminelen vs junkies/opgefokt tuig/kruimeldieven die totaal geen eer hebben en zelfs een hoogbejaarde vrouw neerhoeken of steken om een paar euri's. En daarnaast de wannabe's die gewoon tof willen doen omdat ze Scarface hebben gezien en denken dat ze alles en iedereen maar kunnen intimideren met hun doorgesnoven of stonede kutkoppen.
Heb je hem ook weer als het feestje bijna klaar is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef anonymoussie het volgende:
Zijn er vrouwen hier die zich ongemakkelijk voelen als ze in de zomer een rokje aanhebben.
Je bent alleen en je moet langs een groepje mokros.
Akward of helemaal niet?
Niet naar mij in ieder gevalquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Drie keer raden waar al dat zwarte geld naar toe gaat :p
Misschien lees ik ergens overheen, maar waar is het de schuld van de slachtoffers? Bij die mensensmokkel zijn het, in dit geval op de juiste manier gebruikte term, gelukszoekers waar misbruik van wordt gemaakt door bendes.. Je betaald veel en denkt legaal ergens te kunnen werken en een nieuw bestaan op te bouwen maar in werkelijkheid wordt je paspoort afgepakt en sta je 18 uur per dag achterin weggemoffeld in de keuken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en bij het ene is het vraag en aanbod en schuld van de slachtoffers en bij de ander is het alle Marokkanen kut want omatjes....
Nee, want het maakt niet uit wat je aanhebt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef anonymoussie het volgende:
Zijn er vrouwen hier die zich ongemakkelijk voelen als ze in de zomer een rokje aanhebben.
Je bent alleen en je moet langs een groepje mokros.
Akward of helemaal niet?
Dan moet je andere woorden gebruiken. Die Chinezen hebben hier ook niet om gevraagd. Net zoals die oma er idd ook niet om vraagt om slachtoffer te worden van een overval. Niemand vraagt daarom namelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:09 schreef Uccie het volgende:
[..]
Niet hun schuld, maar als de situatie in China niet zo schrijnend was, zouden Chinezen niet kiezen voor dit soort "verkooppraatjes" dan was dat niet nodig.
En dat is het onderliggende probleem.
Ik zei vraag en aanbod, omdat dat het ook gewoon is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:10 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Misschien lees ik ergens overheen, maar waar is het de schuld van de slachtoffers? Bij die mensensmokkel zijn het, in dit geval op de juiste manier gebruikte term, gelukszoekers waar misbruik van wordt gemaakt door bendes.. Je betaald veel en denkt legaal ergens te kunnen werken en een nieuw bestaan op te bouwen maar in werkelijkheid wordt je paspoort afgepakt en sta je 18 uur per dag achterin weggemoffeld in de keuken.
Gewoon helemaal niks dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, want het maakt niet uit wat je aanhebt.
Ik was er al hoor, Harry.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb je hem ook weer als het feestje bijna klaar is.
Niemand vraagt erom, maar 'ze nemen wel het risico. Omdat het alternatief vaak nog erger is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan moet je andere woorden gebruiken. Die Chinezen hebben hier ook niet om gevraagd. Net zoals die oma er idd ook niet om vraagt om slachtoffer te worden van een overval. Niemand vraagt daarom namelijk.
Ja, een flinke vetpot inderdaadquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik krijg er een heel klein beetje van :p
Als jij elke keer als je langs zon groepje loopt lastig word gevallen vind ik dat echt kut voor. Maar ik geloof niet dat dat elke keer zo is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, want het maakt niet uit wat je aanhebt.
Was ook niet waar, in een boerka heb je ook nergens last van.quote:
Ja nu ben ik natuurlijk te oud, in tegenstelling tot de rest van de bevolking zien zij dat wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als jij elke keer als je langs zon groepje loopt lastig word gevallen vind ik dat echt kut voor. Maar ik geloof niet dat dat elke keer zo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |