Achja beginnersfoutje xDquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:18 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
[..]
Okee, nóg wat later dus. Hee, ik zat er maar 47 jaar naast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie post, oprecht, overtuigend en ik herken dit bij een vriend.
En ik kan me voorstellen dat je met het volgende veel moeite had.Eigenljk zegt men hier "Armoede is de schuld van de mens maar je hoeft er geen zak aan te doen, als ze dood zijn is het goed."quote:Waarom laat god de armen doodgaan?
"God geeft de mens eigen wil, de armen zijn gezegend als ze in de hemel komen, de zondenval, god heeft zijn handen los van de aarde, armoede stelt niks voor het gaat om de eeuwigheid daarna"
Dit wat ik hier beschreef kent elke gelovige kan ik je verzekeren![]()
![]()
Dat was ook een gemis, maar anderzijds bestaat de hel dan ook niet en ik stoorde me altijd al aan het idee dat miljarden mensen voor eeuwig gemarteld moeten worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:25 schreef Terra-jin het volgende:
Interessante post! Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, dus het is interessant om te lezen hoe dit voor iemand is die wel geloofde. Kan me voorstellen dat het als een bevrijding voelde.
Aan de andere kant, vind je het niet jammer dat er na dit leven niets meer is? Geen paradijs om naar uit te kijken? Dat lijkt me nogal een gemis...
quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:51 schreef highender het volgende:
De bijbel spreekt heel expliciet over armen. Vooral als christen geef je dus weinig fucks om het feit dat ze arm zijn, zolang ze maar in god geloven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie post, oprecht, overtuigend en ik herken dit bij een vriend.
En ik kan me voorstellen dat je met het volgende veel moeite had.
[..]
Eigenljk zegt men hier "Armoede is de schuld van de mens maar je hoeft er geen zak aan te doen, als ze dood zijn is het goed."![]()
Ik was inderdaad als gelovige vaak banger om in de hel te komen dan dat ik mij verheugde op een eeuwige zaligheid met mijn Maker.quote:Op zondag 30 augustus 2015 01:40 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Dat was ook een gemis, maar anderzijds bestaat de hel dan ook niet en ik stoorde me altijd al aan het idee dat miljarden mensen voor eeuwig gemarteld moeten worden.
En in de volgende stap komt men tot de conclusie dat heel deze geschiedenis een constructie is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:54 schreef Molurus het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ad-scholars-say.html
The 'Birmingham Koran' fragment that could shake Islam after carbon-dating suggests it is OLDER than the Prophet Muhammad
- Fragments of the oldest Koran were discovered last month in Birmingham
- Carbon dating found the pages were produced between 568AD and 654AD
- But several historians now say that the parchment may predate Muhammad
- They believe that this discovery could rewrite the early history of Islam
Daar is al een topic over in NWS waarin haarfijn uitgelegd wordt waarom dit weer een stukje riooljournalistiek van de Daily Mail is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:54 schreef Molurus het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ad-scholars-say.html
The 'Birmingham Koran' fragment that could shake Islam after carbon-dating suggests it is OLDER than the Prophet Muhammad
- Fragments of the oldest Koran were discovered last month in Birmingham
- Carbon dating found the pages were produced between 568AD and 654AD
- But several historians now say that the parchment may predate Muhammad
- They believe that this discovery could rewrite the early history of Islam
Twee problemen:quote:Op donderdag 3 september 2015 21:47 schreef Quarant het volgende:
Mohammed heeft door zijn handelsreizen kennisgemaakt met het Jodendom en het Christendom. En omdat er in Mekka geen openbaring was geweest van een monotheïstische god, verzon hij de Koran met stukjes tekst uit de joodse en christelijke geschriften. Als je de Koran met de Bijbel vergelijkt is alleen het verhaal van Jozef/Yusuf enigszins chronologisch weergegeven. De rest is fragmentarisch overgenomen uit de Bijbel.
Ik zal dit een keer onderzoeken.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Twee problemen:
1 - Mekka bestond toen nog niet als gemeente.
2 - Er is geen enkel bewijs dat Mo ooit bestaan heeft.
De Koran is een vervolg op de verbanning van gnostische christenen naar Syrië en het Arabisch schiereiland in de helft van de 4e eeuw. Logisch dat er overeenkomsten zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |