abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155086996

SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155087992
Mijn input mbt laatste posts vorige deel, wellicht nuttig ter overweging bij de keuze.

Ik heb de sig 75w in gebruik gehad met een subtank mini, een heel veelzijdige combinatie die voor mij een erg goede vape gaf. Tevens erg makkelijk in gebruik.
Ik heb de combi gebruikt in zowel TC mode (met de fabrieks ni coils), als met de fabrieks kanthal coils (0.5 en 1.5) zowel met mtl (kleinste en middelste airhole, nauwere druptip) als dl (middelste/grote airhole) en alles was prima qua damp/smaak. Ik heb alleen de rba nog niet getest.

Het enige waar ik me aan stoorde was de build kwaliteit. De deurtjes begonnen na enige tijd speling te geven, en de vuurknop vuurde heel soms niet en "klikte" soms niet helemaal goed. Dit had verder geen effect op het functioneren van het apparaat, maar wel ergerlijk.
Maar wellicht ligt dit specifiek aan mijn device, hoor ook genoeg die hier geen last van hadden.

Bij mij is hij inmiddels mijn backup geworden (had ik toch nog nodig :-) en vervangen als daily door een sx mini m, ook deze gebruik ik met de subtank mini. Geeft mij ongeveer dezelfde vape, maar ooh boy de build kwaliteit lijkt vooralsnog een stuk beter....geen enkel issue en voelt super solide. Maar goed natuurlijk ook een stuk prijziger.

Eventueel kun je nog de ipv d2 bekijken, lijkt qua specs erg op de sig 75w, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:43:51 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155091515
Die Sigelei 75 watt met TC is er toch nog niet zo lang? Wanneer heb je die gekocht dan? :? Kan nooit ouder als een maandje zijn ofzo, misschien amderhalf als je er snel bij was. En dan lijken die klachten die je noemt me een prima reden om eens met de leverancier te gaan bomen over garantie. Dat kleppie kun je over discussiëren, maar niet vuren is gewoon een defect.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155093045
Heb hem inderdaad nu zo'n 3-4 weken. Dat niet vuren is niet zo'n ramp, soms (eens in de 20-30 keer) druk je de knop in en doet hij niets, als je dan nog een keer drukt vuurt hij gewoon. Ik had hetzelfde met de Istick. Vind dat niet zo'n ramp.
Wel erger ik me aan de speling in de deuren, als je hem stevig in de handen hebt "klikken" de deurtjes ietsje..
Het zijn meer ergernisjes dan problemen, technisch functioneert hij nog goed...maar inderdaad dat die probleempjes zich zo snel al ontwikkelenden viel me wel wat tegen.

Ik weet niet of het ernstig genoeg is om garantie te claimen, en omdat het nu toch mijn backup is geworden ga ik er geen punt van maken...zoals gezegd werkt hij verder perfect.

Maar er zijn er genoeg die er geen last van hebben, en verder ben ik er erg tevreden over, dus als je hiervan geen last krijgt is het een top apparaat qua mogelijkheden en gebruik voor de prijs.
Ik ben alleen voortaan wel voorzichtig met het aanschaffen van een mod met magnetische deuren :-)
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:29:57 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155093774
Blijkbaar krijg je dan bij de SX mini dan toch wat meer waar voor je geld, ook al is het wel een heleboel geld wat je moet achterlaten voor een Yihi.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155095377
qua vape kwaliteit: ik vind weinig verschil tussen de sig 75w en de sx mini.

Qua handigheidjes:
Memory functies en firmware updates geven zeker een super toegevoegde waarde aan de Sx.
Qua bediening vind ik de sig 75w echter handiger...ik vind het bijv. feit dat ik het menu in moet om de Sx uit te zetten of de temperatuur te veranderen wat onhandig.

Qua bouwkwaliteit lijkt de Sx inderdaad een stuk beter, maar ik heb hem nog maar 4 dagen dus nog even afwachten (na 4 dagen was de Sigelei ook nog solide).
Maar hij lijkt en voelt in ieder geval wel een heel stuk steviger en meer solide dan de Sig, voelt als een solide klomp metaal in de positieve zin, dus ik heb er zeker wel vertrouwen in.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de battery cap, maar tot op heden is ook die probleemloos.

Ben ik blij met de aanschaf van de Sx in plaats van een 2e mid-price als backup?
Zeker te weten! Momenteel het beste (en mooiste) device die ik heb!! (maar ja dan ook meteen de duurste).
Zou ik hem ook gekocht hebben ipv een 2e Sig 75W als ik de irritaties niet had gehad met mijn 1e Sigelei? Daar zou ik nog eens goed over na moeten denken.....
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:21:32 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155096617
Ik heb hem tot 2 keer toe op beton laten stuiteren van 30 meter hoog, en hij doet het nog steeds. Niet meer.de mooiste natuurlijk, duh, maar het display werkt nog perfect, en hij vuurt ook nog steeds. Dus qua bouwkwaliteit hoef je je écht geen zorgen te maken :+

Die batterijopsluiting is idd dé achilleshiel van het apparaat, maar als je er een beetje gevoel voor hebt en je draait niet door als hij niet goed zit, blijft dat
wel werken. Daar zit ook het enige verbeterpunt wmb. TC in het menu vind ik helemaal niet erg; voor die anderhalve keer dat je die wijzigt.. Goed is goed, en uitzetten doe ik niet aan: hij gaat vanzelf uit als je de batterij eruit trekt.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:26:57 #8
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155099498
Batterij cap is inderdaad enige punt waar je iets aan kan opmerken, echter heb ik er geen problemen mee. Erop zetten, beetje terugdraaien en hij kan zo erin geschroefd worden.
Ben wel bang dat op den duur dat tapdraad in de SX weleens einde verhaal kan gaan worden. Batterycap is te bestellen dus dat is niet eens een issue als dat na 1000x vervangen moet worden, maar in SX zelf ,.. Hoop dat dat lang meegaat! Met beleid gebruiken zal daar wel voor zorgen lijkt mij

Menu zelf is na een tijdje automatisme,.. Beetje heen en weer drukken en je hebt wat je wilt hebben. Met 3 knoppen zoveel functies kunnen gebruiken kan dan ook niet anders dan ermee een beetje te moeten goochelen. Stukkie gewenning dat er makkelijk inkruipt

Ik heb tijdens werk zo'n beetje alles wat men zegt over de mini kunnen lezen wat betreft reviews, op fora en shops, en iedereen is er lovend over. Zal me niet verbazen als ik met deze SX een hoogte- en eindpunt heb bereikt wat betreft aanschaf e-cig spul.
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:19:01 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155104025
Bezorgmoment
Vandaag 11 augustus
15:30 - 17:30 uur

*O* Lemo 2

27 juli besteld. Nog redelijk snel
Mai pben rai~!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:30:01 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155106212
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:16 schreef mappo het volgende:

Ik heb de sig 75w in gebruik gehad met een subtank mini, een heel veelzijdige combinatie die voor mij een erg goede vape gaf. Tevens erg makkelijk in gebruik.
Waar heb je die sig 75w gekocht? Kan hem in Nederland niet echt vinden. Ik wacht tot na de vakantie, dan is hopelijk duidelijk of er echt kinderziektes in dat ding zitten, of dat je pech had met de bouwkwaliteit.
pi_155106472
ik heb hem bij smokesmarter gehaald (maar zie dat ie daar niet meer op voorraad is), maar ook e-wolk heeft ze in de collectie (nog wel op voorraad)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:24:04 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155114406
SS schreef in ' Step Down' :
quote:
Dat gezeik van onwetenden om ons heen hebben we allemaal, daar ben je heus niet alleen in. Alleen denk ik dat wij er net effe wat laconieker mee omgaan. Kan jou het nou verekken wat amderen ervan vinden. JIJ en jóuw lichaam zeggen en vinden het beter, en als anderen het daar niet mee eens zijn, laat ze lekker in die waan, of stuur ze een mailtje met die linkjes erin dan kunnen ze lezen dat ze ongelijk hebben. Als ze het dan nóg niet willen inzien, laat ze dan lekker in die waan. Blijkbaar hebben ze dan gewoon een bord voor hun harses wat ze daar niet weg willen hebben, en dat kan zomaar, zeker bij kerkfiguren; begon maar eens over de evolutie van de mens, dan heb je pas écht een discussie _O-

Laat ze lekker, sommige discussies win je toch niet.. Zonde van je energie en de frustratie.
Gelijk, kwartje is helemaal gevallen, bedankt!

Misschien ga ik in de nabije toekomst ook es kijken en erover denken zelf coils te maken. Met een zelfgemaakte coil doe je ook veel langer he?

Iig ik ga zeer binnenkort even een weekie Duitsland doen, steden bekijken. Heb mooie fysieke zaken gezien die hebben echt alles;)

Fijne dag nog verder!

:)

[ Bericht 17% gewijzigd door Eficaz op 11-08-2015 14:06:47 (Stukje erbij) ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:01:26 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155114525
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:24 schreef Kreator het volgende:
Check. thanks.
Whehe, heb je er nou eentje gekauft?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:02:10 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155114550
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Whehe, heb je er nou eentje gekauft?
Nee, ik wacht even tot ik terug ben van vakantie, dan is mijn Subtank mini ook binnen.
pi_155118617
Heeft er iemand zijn mondstuk/drip tip vervangen voor de Nautilus mini?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw mondstuk voor de Nautilus mini maar wil er wel 1 hebben die goed past en niet te los zit enz.

Ik weet dat elke 510 drip tip te gebruiken is maar heb wel gelezen dat de maat van de Nautilus mini iets afwijkt dus daarom mijn vraag.

Ook raar dat ik niet gewoon ergens in Nederland een Nautilus Mini mondstuk kan bestellen of heb ik niet goed gezocht???
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:40:12 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155119404
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, ik wacht even tot ik terug ben van vakantie, dan is mijn Subtank mini ook binnen.
Dan zijn ze misschien op :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155120793
Even een vraagje,

Ik heb nu een istick 20W met een aerotank mini gekocht en vandaag binnen gekregen.

Het probleem is nu alleen dat als ik wil dampen (direct lung hit) gelijk moet hoesten.
Ik damp op 7W, iemand een idee hoe dit kan?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:11:20 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155121908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef mtchel112 het volgende:
Even een vraagje,

Ik heb nu een istick 20W met een aerotank mini gekocht en vandaag binnen gekregen.

Het probleem is nu alleen dat als ik wil dampen (direct lung hit) gelijk moet hoesten.
Ik damp op 7W, iemand een idee hoe dit kan?
En je hoest omdat? kriebel, prikkel? te scherp?

Wat voor liquid heb je erin zitten? Mg?

Heb je ook een hoger/lager wattage geprobeerd?

Airflow helemaal open?

Meestal begin je gewoon à la siggie te dampen.. dus mouth to lung. Mijn ervaring met die methode is dat zodra het dampvolume wat groter wordt, het niet meer gaat, want dan ga je hoesten.. diverse mensen die roken en een haal van een dripper of de Lemo pakken om te proberen, hoesten hun longen uit hun lijf omdat ze MTL doen ipv direct lung, terwijl ze dat (zeggen) wel proberen.

Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat er voor jou werkt.. meteen een dikke haal vol op je longen kan best tegenvallen. IK kan het me niet meer voorstellen, maar voor een beginner kan het lastig zijn.

Gewoon easy does it, beetje proberen met voltages en airflow, en het komt allemaal goed :)
pi_155123127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:15 schreef MrRnG het volgende:
Heeft er iemand zijn mondstuk/drip tip vervangen voor de Nautilus mini?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw mondstuk voor de Nautilus mini maar wil er wel 1 hebben die goed past en niet te los zit enz.

Ik weet dat elke 510 drip tip te gebruiken is maar heb wel gelezen dat de maat van de Nautilus mini iets afwijkt dus daarom mijn vraag.

Ook raar dat ik niet gewoon ergens in Nederland een Nautilus Mini mondstuk kan bestellen of heb ik niet goed gezocht???
Ik heb hem vervangen door de rvs versie van diamond flavors, die paste perfect op de nautilus mini..oa bij smokesmarter te koop (heb ook de teflon van dat merk en die past ook goed). Wel wat prijzige driptip (8 euro)
pi_155124373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:47 schreef mappo het volgende:

[..]

Ik heb hem vervangen door de rvs versie van diamond flavors, die paste perfect op de nautilus mini..oa bij smokesmarter te koop (heb ook de teflon van dat merk en die past ook goed). Wel wat prijzige driptip (8 euro)
Ok dank je wel, ik had deze drip tip ook op het oog maar wilde even zeker weten of het goed past allemaal. Ik neig naar de teflon versie.. ben benieuwd ;).
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:51:23 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155125448
Ik heb er 3 volgens mij; iig op zeker een witte en een koperen versie, die ik nodig effe moet oppoetsen zag ik net :+ ik heb een heel bakkie vol met driptips; stuk of 20-25 zéker, en dat is zonder wat er allemaal nog op de drippers en tanks zit.
Het is mij wel al vaker opgevallen dat de ene tank de andere niet is, en dat geldt ook voor driptips. Ik heb tips die heel losjes zitten in de ene tank, en vervolgens op een andere of op een willekeurige dripper zo los zitten dat hij eruit valt als je hem ondersteboven houdt. Men claimt dat het allemaal hetzelfde is, maar er zitten echt verschilletjes in. Heb helaas geen Nautilus hier, dus ik kan niet voor je passen, maar als het niet in een keer helemaal lekker zit kun je ook nog rommelen met de O-ringetjes ;)

Misschien kun je de klantensurrevis/chat aldaar effe lastig vallen; ze zijn vast wel bereid om effe die tip op een Nauti te frotten om te kijken of het past :)
pi_155125538
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En je hoest omdat? kriebel, prikkel? te scherp?

Wat voor liquid heb je erin zitten? Mg?

Heb je ook een hoger/lager wattage geprobeerd?

Airflow helemaal open?

Meestal begin je gewoon à la siggie te dampen.. dus mouth to lung. Mijn ervaring met die methode is dat zodra het dampvolume wat groter wordt, het niet meer gaat, want dan ga je hoesten.. diverse mensen die roken en een haal van een dripper of de Lemo pakken om te proberen, hoesten hun longen uit hun lijf omdat ze MTL doen ipv direct lung, terwijl ze dat (zeggen) wel proberen.

Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat er voor jou werkt.. meteen een dikke haal vol op je longen kan best tegenvallen. IK kan het me niet meer voorstellen, maar voor een beginner kan het lastig zijn.

Gewoon easy does it, beetje proberen met voltages en airflow, en het komt allemaal goed :)
Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.

Airflow staat open ja.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:58:30 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155125672
Nah, ga eens experimenteren dan; airflow wat minder, vermogen wat minder enzo.. Blijkbaar heb je nu een tank met een coil die wat heter wordt.

Ik had het met Snake Oil, die vond ik helemaal niks in de dripper, maar prima in de tank op een wat lager vermogen.
pi_155125695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.

Airflow staat open ja.
Ik damp 50/50, 6 mg op 9 watt met de airflow bijna dicht, probeer dat eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')