Dat is ook een misvatting of onderschatting van de realiteit.quote:[b]Op woensdag 12 augustus 2015 17:21 schreef Metro2005 het
Natuurlijk overkomt het leven je, hoe je erop inspeelt is in elk geval iets waar je 100% wél invloed op hebt.
Jij denkt serieus dat de keuzes die jij maakt geen enkele gevolgen hebben? Serieus?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:29 schreef Duikbril112 het volgende:
Je hebt simpelweg geen invloed op hoe het leven loopt. Je hebt als mens ook helemaal het bevattingsvermogen niet om alle oorzaak- en gevolgreacties die samenhangen met de uitkomst der dingen, te overzien. Dus je kunt het net zo goed loslaten.
Intelligentie kun je verbeteren, gezondheid heb je deels in eigen hand (even de gehandicapten uitgesloten natuurlijk) en je sociale omgeving kan je ook zelf kiezen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is ook een misvatting of onderschatting van de realiteit.
Hoe mensen op situaties inspelen is ook een kwestie van kansen die zich voordoen, opvoeding, mate van zelfredzaamheid, gezondheid, talenten, intelligentie, sociale omgeving enz.
De invloed van al die externe factoren wordt nogal eens onderschat of zelfs ontkend door de predikers van eigen verantwoordelijkheid.
Nee, voor nu is het onmogelijk. Ik ben wel van plan naar een ander land te verhuizen lateron, waar ik zo min mogelijk last van deze onzin heb.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:03 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, als je het ECHT had gewild dan had je het met alle liefde gelijk gedaan.
Maar de lusten van de consumptiemaatschappij vind je waarschijnlijk toch net even te relaxed.
En daar hoef je je niet voor te schamen ofzo toch?
Er is een apart topic voor discussie.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:03 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, als je het ECHT had gewild dan had je het met alle liefde gelijk gedaan.
Maar de lusten van de consumptiemaatschappij vind je waarschijnlijk toch net even te relaxed.
En daar hoef je je niet voor te schamen ofzo toch?
Die kennis is niet onmogelijk om te verkrijgen natuurlijkquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:13 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Er komt nogal wat bij kijken. Een hutje bouwen in de rimboe is nog het minst waar je je zorgen om hoeft te maken. Je moet zeer gedegen kennis hebben van de natuur, de omgeving, de populatie en de gevaren daarbij.
Correct, maar dan zit je nog wel even.. iets waar ik nu weinig tijd voor heb omdat ik deal met andere problemen maar wel hoog op mn prio lijst staat. Ik hoef ook niet totaal afgesloten te zijn van de wereld, zolang ik maar weinig last heb van de so called "elite" en graaicultuur. Dat is dan ook mijn enige doel wat ik voor ogen heb. Zelfs hier heb je geld voor nodig, om zoiets op te zetten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die kennis is niet onmogelijk om te verkrijgen natuurlijk.
Dat klopt. En wat biedt jou de kans om dat voor jezelf zo uit te zoeken denk je?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:43 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Correct, maar dan zit je nog wel even.. iets waar ik nu weinig tijd voor heb omdat ik deal met andere problemen maar wel hoog op mn prio lijst staat. Ik hoef ook niet totaal afgesloten te zijn van de wereld, zolang ik maar weinig last heb van de so called "elite" en graaicultuur. Dat is dan ook mijn enige doel wat ik voor ogen heb. Zelfs hier heb je geld voor nodig, om zoiets op te zetten.
Rephrase please. Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. En wat biedt jou de kans om dat voor jezelf zo uit te zoeken denk je?
Stel het lukt je. Je krijgt wat geld bij elkaar, vergaart de kennis nodig om te overleven en je sluit jezelf af van de samenleving zo ver als je wilt. Wat heeft jou de mogelijkheid gegeven om dat te kunnen doen?quote:
Die 'jij' die die keuzes maakt, is ook weer het resultaat van allerlei voorafgaande processen waarop jij geen enkele invloed hebt gehadquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:37 schreef Metro2005 het volgende:
Jij denkt serieus dat de keuzes die jij maakt geen enkele gevolgen hebben? Serieus?
Natuurlijk heb je invloed over hoe je leven loopt. Hoe kom je er in vredesnaam bij dat je dat niet hebt?
Als jij een studie gaat volgen en daarmee een beter betaalde baan krijgt heb je je leven toch veranderd?
Innerpeace & determination.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Stel het lukt je. Je krijgt wat geld bij elkaar, vergaart de kennis nodig om te overleven en je sluit jezelf af van de samenleving zo ver als je wilt. Wat heeft jou de mogelijkheid gegeven om dat te kunnen doen?
Als dat werkelijk waar genoeg is om geluk te bereiken voor jou, is er dan echt wat mis met de maatschappij als deze jou die kans biedt?quote:
De maatschappij biedt mij die kans niet, luctor et emergo.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als dat werkelijk waar genoeg is om geluk te bereiken voor jou, is er dan echt wat mis met de maatschappij als deze jou die kans biedt?
Jawel. Je kunt ontsnappen als je dat wilt. Er zijn genoeg maatschappijen en regimes geweest waar dat of een heel stuk moeilijker was of simpelweg onmogelijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De maatschappij biedt mij die kans niet
Tuurlijk kun je ontsnappen, maar het is bijzonder moeilijk gemaakt. Zoals het ook bijzonder moeilijk is voor die heroine-hoer om te ontsnappen aan haar opgelegde verslaving, zo is die geld-verslaving ons ook opgelegd. Ik zou niet weten hoe te overleven zonder geld (op dit moment), en ik denk dat het ook zeer moeilijk, zoniet onmogelijk is. Je wordt voor een karretje gespannen door de "groten".quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. Je kunt ontsnappen als je dat wilt. Er zijn genoeg maatschappijen en regimes geweest waar dat of een heel stuk moeilijker was of simpelweg onmogelijk.
Als je echt niet wil hoef je niet mee te doen aan de maatschappij. De maatschappij doet dan ook niets meer voor jou maar dat is geen probleem, toch?
Nee, de reden dat leven zonder geld heel moeilijk is is omdat leven moeilijk is. De mens als soort was een aantal tienduizend jaar geleden gereduceerd tot slechts een paar duizend individuen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je ontsnappen, maar het is bijzonder moeilijk gemaakt. Zoals het ook bijzonder moeilijk is voor die heroine-hoer om te ontsnappen aan haar opgelegde verslaving, zo is die geld-verslaving ons ook opgelegd. Ik zou niet weten hoe te overleven zonder geld (op dit moment), en ik denk dat het ook zeer moeilijk, zoniet onmogelijk is. Je wordt voor een karretje gespannen door de "groten".
Natuurlijk, machthebbenden zijn altijd bang dat te verliezen. Maar dat gebeurt ook. Genoeg volkeren die hun machthebbers diezelfde macht hebben afgenomen. Dat vraagt ook offers, de vraag is of je het dat waard vindt.quote:Dus je hebt gelijk, ontsnappen is mogelijk... maar zou de kudde dat doen, dan gaan er doden vallen, want hey; wat doe je... hun macht![]()
De echte groten daargelaten, ik heb het over "bedrijven" en "rijken".
Je kunt hier verder gaan:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, de reden dat leven zonder geld heel moeilijk is is omdat leven moeilijk is. De mens als soort was een aantal tienduizend jaar geleden gereduceerd tot slechts een paar duizend individuen.
Communicatie, taal en handel maken leven makkelijker, niet alleen overleven maar ook gelukkig leven. Geld is simpelweg een logisch gereedschap.
Verder is de vergelijking met heroine helemaal maf, daar is niets 'opgelegd' aan.
[..]
Natuurlijk, machthebbenden zijn altijd bang dat te verliezen. Maar dat gebeurt ook. Genoeg volkeren die hun machthebbers diezelfde macht hebben afgenomen. Dat vraagt ook offers, de vraag is of je het dat waard vindt.
Teleurstellendquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is lezen nou zo fucking moeilijk? Het staat zelfs in de OP vetgedrukt.
Iemand die verslaafd is gemaakt door haar loverboy is opgelegd, net als dat geld onze opgelegde verslaving is. Het is een logisch en makkelijk gereedschap, maar wel noodzakelijk dus hebben ze je in de positie waar ze je hebben willen; afhankelijk. En dat is heel kwalijk vind ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, de reden dat leven zonder geld heel moeilijk is is omdat leven moeilijk is. De mens als soort was een aantal tienduizend jaar geleden gereduceerd tot slechts een paar duizend individuen.
Communicatie, taal en handel maken leven makkelijker, niet alleen overleven maar ook gelukkig leven. Geld is simpelweg een logisch gereedschap.
Verder is de vergelijking met heroine helemaal maf, daar is niets 'opgelegd' aan.
Dat zijn niet de échte machthebbers, waar jij het over hebt. Dat zijn presidenten of dictators. De échte machthebbers verschijnen niet op het wereldtoneel, zoals de grote bankiers.quote:[..]
Natuurlijk, machthebbenden zijn altijd bang dat te verliezen. Maar dat gebeurt ook. Genoeg volkeren die hun machthebbers diezelfde macht hebben afgenomen. Dat vraagt ook offers, de vraag is of je het dat waard vindt.
Zo kom je bijna uit op bovennatuurlijke interventie, ik wou het even bij het aardse houdenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:46 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Die 'jij' die die keuzes maakt, is ook weer het resultaat van allerlei voorafgaande processen waarop jij geen enkele invloed hebt gehadJij lijkt dan wel zelfstandig en autonoom allerlei keuzes te maken, maar daaronder huist een berg van onbewuste factoren die maken dat en hoe jij je keuzes maakt. Je lijkt dit zelfstandig te doen, maar dat is niet zo. Net zoals dat je eigenlijk ook niet zelf bepaalt welke gedachten je precies invallen op een bepaald moment. Of dat je je eigen haar niet laten groeien en of je je eigen hartslag regelt.
't zou eens goed tijd worden dat er een bovennatuurlijke interventie komt, al is het maar een dikke meteoor die in zee klapt, kijken of ze dan hun geld gaan op etenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo kom je bijna uit op bovennatuurlijke interventie, ik wou het even bij het aardse houden
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:29 schreef EggsTC het volgende:
[..]
't zou eens goed tijd worden dat er een bovennatuurlijke interventie komt, al is het maar een dikke meteoor die in zee klapt, kijken of ze dan hun geld gaan op eten
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo kom je bijna uit op bovennatuurlijke interventie, ik wou het even bij het aardse houden
R&P / Ontevredenheid over de samenleving/maatschappij - Discussietopicquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:24 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd is gemaakt door haar loverboy is opgelegd, net als dat geld onze opgelegde verslaving is. Het is een logisch en makkelijk gereedschap, maar wel noodzakelijk dus hebben ze je in de positie waar ze je hebben willen; afhankelijk. En dat is heel kwalijk vind ik.
[..]
Dat zijn niet de échte machthebbers, waar jij het over hebt. Dat zijn presidenten of dictators. De échte machthebbers verschijnen niet op het wereldtoneel, zoals de grote bankiers.
Sorry men, ben al weg.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
[..]
R&P / Ontevredenheid over de samenleving/maatschappij - Discussietopic
Mensen... Hier de discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |