quote:Doden bij steekpartij in Zweedse Ikea-winkel
Bij een steekpartij in een vestiging van Ikea in Zweden zijn twee klanten om het leven gekomen. Dat heeft de politie gezegd tegen diverse Zweedse media. Een derde klant is ernstig gewond geraakt.
De aanval had plaats in de Ikea in de plaats Västerås in het midden van het Scandinavische land. Over de achtergrond van het geweld is nog niks bekend.
quote:STOCKHOLM (Reuters) - Two people were killed and one seriously injured in a knife attack at an IKEA store in the city of Vesteras, about an hour west of the Swedish capital Stockholm, police said on Monday.
Police said they had received a call reporting injuries at the IKEA store at around 1300 CET (0700 ET).
"We found a man and a woman who had knife injuries and who later died of their wounds," Vastmanland police said in a statement.
Another person was seriously injured.
The police said they had taken a man into custody suspected of murder.
https://news.yahoo.com/th(...)m_source=twitterfeed
Waarschijnlijk hing zoiets op de achtergrond:quote:Over de achtergrond van het geweld is nog niks bekend.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hing zoiets op de achtergrond:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:15 schreef DonJames het volgende:
"De politie is momenteel bezig de lichamen te bergen, maar dit wordt bemoeilijkt doordat ze het IKEA-sleuteltje kwijt zijn."
[ afbeelding ]
word boos danquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:22 schreef Kanjer het volgende:
Ja, lachen man, twee mensen doodgestoken, je komt toch niet meer bij...
Het zal je ouders gebeuren.
Helemaal in Zweden? Dat is nog eens forenzen.quote:
ja kom je me neersteken?quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Helemaal in Zweden? Dat is nog eens forenzen.
Het meeste is kwalitatief helemaal niet zo geweldig en ik vind de prijzen tegenwoordig voor het gebodene tegen beginnen te vallen. Het zijn immers kasten voor in een kelder, of garage (ergens uit het zicht iig).quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:19 schreef Lothiriel het volgende:
Wat hebben jullie allemaal tegen IKEA-spul?Lekker handig en goedkoop, zeker voor opbergmateriaal en -kasten. Zit stevig in elkaar en makkelijk in elkaar te zetten, voor een lage prijs.
Moordneigingen krijgen van IKEA-meubelen? Het is prima spul. Dat je moordneigingen krijgt wanneer je door de winkel loopt kan ik dan wel weer begrijpen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Van IKEA-meubelen krijg ik ook altijd een beetje moordneigingen, maar om die in praktijk te brengen gaat me een beetje ver. Goed dat die mafketel gepakt is.
Hebben ze die messen dan vervolgens nog wel netjes afgerekend?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:15 schreef Kanjer het volgende:
Ook acht de politie het waarschijnlijk dat de dader of daders een mes van IKEA zelf hebben gebruikt. De aanval had plaats op de afdeling ‘huishoudelijke producten’.
Ha, kijk! Zo'n vermoeden zou ook eens een keer NIET bevestigd worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:15 schreef Kanjer het volgende:
Niet echt een hele grote verrassing, maar de daders blijken asielzoekers te zijn.
De twee mannen die maandag zijn aangehouden voor het doodsteken van twee klanten in een Zweedse IKEA zijn inwoners van het asielzoekerscentrum in Västmanland. Dat melden bronnen van de politie aan Aftonbladet.
Pfff praat eens niet zo vanuit je onderbuik joh!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:42 schreef HardMetal het volgende:
Wordt het al duidelijk dat we niet alleen kansarmen importeren, maar ook alle ellende, geweld en achterlijkheid uit verre achterlijke landen importeren?
Zeg dat liever tegen de slachtoffers...... (niet die import ellende, maar de Zweedse man en zijn moeder)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:52 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Pfff praat eens niet zo vanuit je onderbuik joh!
M'n hoge graad van sarcasme ontging je?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:56 schreef HardMetal het volgende:
Zeg dat liever tegen de slachtoffers...... (niet die import ellende, maar de Zweedse man en zijn moeder)
Moraquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:05 schreef PandaDrop het volgende:
Met een Mora kniv?
[ afbeelding ]
Goede messen uit Siljansringen, Zweden
twitter:ArmandVervaeck twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 11:37:02#Steekpartij #Ikea #Zweden Politie bewaakt asielcentrum waar beide verdachten afkomstig van zijn http://t.co/W00BjK5vSn reageer retweet
twitter:ArmandVervaeck twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 12:13:16#Steekpartij #Ikea #Zweden - Wegen naar #asielcentrum afgezet door politie + woningen verdachten verzegeld - reageer retweet
twitter:ArmandVervaeck twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 12:15:37#Steekpartij #Ikea #Zweden - 2 aangehouden personen waren afkomstig uit #Eritrea reageer retweet
twitter:ArmandVervaeck twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 12:26:29#Steekpartij #Ikea #Zweden - Zweedse politie meent met zekerheid te kunnen zeggen "GEEN politiek motief" dus geen #terrorisme in het spel reageer retweet
twitter:ArmandVervaeck twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 12:16:07#Steekpartij #Ikea #Zweden - Politie blijft bij hun visie dat het een "daad van waanzin" was reageer retweet
Dit. Een Zweeds paspoort verdienen beide heren wel na de ellende die hen tot hun wanhoopsdaad gebracht moet hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:37 schreef Twiitch het volgende:
Doorgedraaide asielzoekers dus. Hopelijk krijgen beide heren alsnog hun Zweedse paspoort.
Ook van Ikea...?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:05 schreef PandaDrop het volgende:
Met een Mora kniv?
[ afbeelding ]
Goede messen uit Siljansringen, Zweden
Ja, misschien hebben de slachtoffers tevergeefs teruggevochten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:50 schreef TLC het volgende:
Maar was nu een van de daders wel of niet -zwaar- gewond geraakt ?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:05 schreef luxerobots het volgende:
Het gaat best goed met de integratie, deze vluchtelingen wisten de Ikea al te vinden.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 01:05 schreef Kanjer het volgende:
Dus toch, zoals verwacht een terroristische aanslag.
Hebben ze weer willen verdoezelen.
Vrouw is onthoofd.
https://twitter.com/Pritt/status/631211739493888001
Bedankt Islam, voor deze bijdrage.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 01:05 schreef Kanjer het volgende:
Vrouw is onthoofd.
Dan verdien je het als land ook gewoon om kapot te gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:28 schreef Perrin het volgende:
Als het echt zo is dat de Zweedse overheid jihadistische aanslagen in de doofpot probeert te stoppen...
Slecht te zien.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 01:05 schreef Kanjer het volgende:
Vrouw is onthoofd.
wat mij betreft mag daar het woordje terrorisme ook wel bij; gewoon willekeurig slachtoffers pakken om een zo groot mogelijk publiek bang te maken...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:05 schreef vaneiges het volgende:
Ook lullig dat een aanslag niet eens meer als zodanig erkend wordt. Dat is gewoon racisme en discriminatie!
Als ik het aantal doden afzet tegen het aantal moslims in West-Europa loopt het zo'n vaart nog niet met de oorlog in West-Europa, maar wellicht zie jij wat ik niet zie. Heb je cijfers voor het aantal onschuldige slachtoffers, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:09 schreef Nielsch het volgende:
De oorlog van de terroriserende extremistische Islam verplaatst zich langzaam maar zeker naar West-Europa, met inmiddels al vele onschuldige slachtoffers tot gevolg. Maar als je daar iets van zegt dan ben je een racist die alle moslims "over één kam scheert" want hurdur hurdur er zijn ook wel goede moslims heur!
Waar baseer je dat in godsnaam op?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:28 schreef Perrin het volgende:
Als het echt zo is dat de Zweedse overheid jihadistische aanslagen in de doofpot probeert te stoppen...
Moord is tegenwoordig een terroristische aanslag?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 01:05 schreef Kanjer het volgende:
Lijkt me een vrij gewaagde bewering op basis van zo'n onduidelijke foto.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 01:05 schreef Kanjer het volgende:
Vrouw is onthoofd.
Ik zeg ook 'langzaam maar zeker' dus die vaart zit er inderdaad nog niet in. De meeste doden vallen nu nog buiten Europa, maar reken maar dat die vaart er nog wel gaat komen. Een lijstje van de onschuldige slachtoffers in (West-)Europa, dus de vele doden in Rusland, de VS, Canada en Australië staat hier nog niet eens bij.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik het aantal doden afzet tegen het aantal moslims in West-Europa loopt het zo'n vaart nog niet met de oorlog in West-Europa, maar wellicht zie jij wat ik niet zie. Heb je cijfers voor het aantal onschuldige slachtoffers, bijvoorbeeld?
Gelieve niet te reageren met "elk slachtoffer is er een teveel".
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacksquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'langzaam maar zeker' dus die vaart zit er inderdaad nog niet in. De meeste doden vallen nu nog buiten Europa, maar reken maar dat die vaart er nog wel gaat komen. Een lijstje van de onschuldige slachtoffers in (West-)Europa, dus de vele doden in Rusland, de VS, Canada en Australië staat hier nog niet eens bij.
2004, Madrid: 191 doden (treinen)
2004, Amsterdam: 1 dode (Theo van Gogh)
2005, Londen: 53 doden, 700 gewonden (metro)
---
2010, Stockholm: 1 dode (bomaanslag)
2011, Frankfurt: 2 doden (schietpartij op vliegveld)
2012, Toulouse: 7 doden (schietpartij)
2013, Londen: 1 dode (slachtpartij van Britse soldaat Lee Rigby)
2014, Brussel: 4 doden (schietpartij op Joods museum)
2014, Dijon: auto rijdt op 11 voetgangers in, 0 doden gelukkig
2015, Parijs: 12 doden (Charlie Hebdo)
2015, Parijs: 5 doden (supermarkt)
2015, Frankrijk: 1 dode (schietpartij)
2015, Saint-Quintin: 1 dode (fabrieksdirecteur onthoofd)
2015, Kopenhagen: 2 doden (schietpartij)
2015, Zweden: 2 doden (IKEA)
Het is wachten op de eerste grote aanslag sinds Londen. Die gaat er komen, dat is zeker.
Zoiets veeg je niet even onder een Ikeamatje inderdaad.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij gewaagde bewering op basis van zo'n onduidelijke foto.
Zou betekenen dat de politie in hun eerste verklaring al logen ("We found a man and a woman who had knife injuries and who later died of their wounds,"), en dat alle getuigen, het Ikea personeel, de ambulanciers en de politie, dit feit zouden verzwijgen. Begint erg op een BNW topic te lijken.
Die foto van die onthoofde vrouw buiten in het gras heb ik ook voorbij zien komen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Zoiets veeg je niet even onder een Ikeamatje inderdaad.
Er circuleert nog een foto. Dan ligt er een vrouw zonder hoofd in het gras. Daar draagt ze beize en denk roze vest om haar middel geslagen met een donkerblauwe broek en lichtblauwe crocs. Dat roze en beige zie ik toch echt niet in die vage foto die hier gepost is.
Denk stemmingmakerij. En sowieso zou het dan binnen 'opgeruimd' worden en niet vrolijk buiten in het gras. Kan alleen de herkomst van de foto niet checken omdat ik die niet kan opslaan.
Lijkt juist wel minder te worden in vergelijking met 2004-2005. Dat er nog een grote aanslag gaat komen is nogal wiedes als je geen tijdsspanne noemt. Verwacht je dat binnen een jaar, twee jaar? Wanneer gaat het échte islam-offensief beginnen?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'langzaam maar zeker' dus die vaart zit er inderdaad nog niet in. De meeste doden vallen nu nog buiten Europa, maar reken maar dat die vaart er nog wel gaat komen. Een lijstje van de onschuldige slachtoffers in (West-)Europa, dus de vele doden in Rusland, de VS, Canada en Australië staat hier nog niet eens bij.
---
Het is wachten op de eerste grote aanslag sinds Londen. Die gaat er komen, dat is zeker.
Luik niet? Laat maar, er was geen islamitisch reden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
---
De grootte van de aanslagen neemt af, maar het aantal zeker niet. Het tempo wordt ook opgevoerd. Wanneer het echte offensief komt? Geen idee, ik werk niet mee aan de plannen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt juist wel minder te worden in vergelijking met 2004-2005. Dat er nog een grote aanslag gaat komen is nogal wiedes als je geen tijdsspanne noemt. Verwacht je dat binnen een jaar, twee jaar? Wanneer gaat het échte islam-offensief beginnen?
Ja. In Londen. Sept. 2014. Dat zou heel goed kunnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die foto van die onthoofde vrouw buiten in het gras heb ik ook voorbij zien komen.
Is volgens mij niet van de Ikea attack, volgens mij van een jaar of vijf geleden in Engeland, in haar achtertuin.
Ipv grote, georganiseerde aanslagen, vele kleinere lone wolf aanslagen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De grootte van de aanslagen neemt af, maar het aantal zeker niet. Het tempo wordt ook opgevoerd. Wanneer het echte offensief komt? Geen idee, ik werk niet mee aan de plannen.
die zijn makkelijker uit te voeren... lijkt alsof 2015 het jaar is waarin heel veel moslimfundi's zijn gaan luisteren naar de oproep van IS om dit soort kleine terroristische aanslagen te plegen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ipv grote, georganiseerde aanslagen, vele kleinere lone wolf aanslagen.
quote:Asielaanvraag hoofdverdachte steekpartij Ikea was verworpen
Vandaag om 20:43 door (kld)
De hoofdverdachte van de dodelijke steekpartij in een Ikea-vestiging in Zweden had nog maar onlangs te horen gekregen dat zijn asielaanvraag was verworpen. Dat melden verschillende Zweedse media.
De man, een 35-jarige Eritreër die bij de steekpartij maandag zwaargewond werd en in het ziekenhuis ligt, kwam volgens Aftonbladet in 2013 naar Zweden. Een eerste aanvraag voor een verblijfsvergunning werd afgewezen en in mei van dit jaar probeerde hij het opnieuw. De tweede asielaanvraag werd in juli afgewezen. Op 27 juli werd hem duidelijk gemaakt dat hij het land moest verlaten en terugkeren naar Italië, waar hij eerder een asielaanvraag had ingediend.
Terugkeer
Maandag werd de 35-jarige opnieuw opgeroepen door de Zweedse migratiediensten in Västerås. Waarover het gesprek ging, werd niet bekendgemaakt. Wel was de voorbereiding voor zijn terugkeer naar Italië in volle gang, zegt Fredrik Bengtsson van het Zweedse migratiebureau aan Aftonbladet.
Enkele uren later raakte hij, samen met een 23-jarige landgenoot, betrokken bij een steekpartij in de lokale Ikea-vestiging. Daarbij werden een 55-jarige vrouw en haar 28-jarige zoon doodgestoken.
Ernstig maar stabiel
De medische toestand van de 35-jarige man wordt intussen omschreven als ernstig maar stabiel. Hij onderging dinsdag opnieuw een operatie waarna zijn toestand iets verbeterd zou zijn. Tot een verhoor is het nog niet kunnen komen.
Over het waarom van de dodelijke steekpartij is nog steeds niets bekend. Beide verdachten zaten in een centrum voor asielzoekers in Arboga, op een vijftigtal kilometer van Västerås, en kenden elkaar goed. De 23-jarige medeverdachte ontkent dat hij iets met de steekpartij te maken heeft.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150812_01815985
Dat zal dan wel iets hebben doen knappen bij die vent, wat weer een ellende.quote:De hoofdverdachte van de dodelijke steekpartij in een Ikea-vestiging in Zweden had nog maar onlangs te horen gekregen dat zijn asielaanvraag was verworpen
Omdat hij eerst asiel had aangevraagd in Italië, dan word je geweigerd in Zweden, staat ook in het artikel.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:45 schreef Lothiriel het volgende:
Zweden staat er nu niet echt om bekend heel streng te zijn mbt asielaanvragen (dat is een feit lijkt me), dus ik neem aan dat ie niet voor niks geweigerd was.
Blijkbaar hadden ze ook gelijk daar bij de immigratiedienst, gezien de daarop volgende gebeurtenissen.
Daarom allemaal asiel verlenen. Heb je ook geen steekpartijen meer.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zal dan wel iets hebben doen knappen bij die vent, wat weer een ellende.
Lijkt mij niet, al is de "bureaucratische" reden die wordt aangedragen wel een beetje vreemd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daarom allemaal asiel verlenen. Heb je ook geen steekpartijen meer.
Iets zegt mij dat ze niet willen vertellen dat het uit naam van Allah is uitgevoerd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, al is de "bureaucratische" reden die wordt aangedragen wel een beetje vreemd.
Geen asiel in Zweden kunnen krijgen, dan moet je het wel erg bont gemaakt hebben. Zou hij een oud-dictator zijn ofzo?quote:
Ja, die kans is zeer groot bij iemand uit een land waar 64% niet moslim is. Oh wachtquote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat ze niet willen vertellen dat het uit naam van Allah is uitgevoerd.
Er zijn mensen die dat graag willen geloven.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat ze niet willen vertellen dat het uit naam van Allah is uitgevoerd.
Bij zo'n onthoofding zal het motief niet de portomonee van het slachtoffer geweest zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moord is tegenwoordig een terroristische aanslag?
Tot nog toe is het enige bewijs voor een onthoofding een twitterberichtje met wazige foto, dus wat er nu allemaal gebeurd is blijft een beetje gissen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij zo'n onthoofding zal het motief niet de portomonee van het slachtoffer geweest zijn.
Waarschijnlijk omdat ze nog onderzoek doen naar een moord.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:02 schreef Eenskijken het volgende:
waarom komt hier geen nieuws over vrij? waarom geeft zweden geen info?
Waarschijnlijk omdat ze het liever doodzwijgen en iedereen het zo snel mogelijk vergeet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:02 schreef Eenskijken het volgende:
Ja vreemd dat ze de geruchten op FOK! niet tegenspreken of bevestigen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:02 schreef Eenskijken het volgende:
Het motief lijkt ook niet terroristisch van aard te zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij zo'n onthoofding zal het motief niet de portomonee van het slachtoffer geweest zijn.
He wat flauw.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze nog onderzoek doen naar een moord.
Ik denk dat de nabestaanden van de slachtoffers dit anders ervaren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het motief lijkt ook niet terroristisch van aard te zijn.
Die doet het altijd goed inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat de nabestaanden van de slachtoffers dit anders ervaren.
Hoe wil je het anders omschrijven? Gezien het aantal onthoofdingen dat de laatste tijd met trots online word gezet door IS, lijkt het me niet onlogisch dat de link met terrorisme snel gelegd word. Het lijkt me eerlijk gezegd aannemelijker dan dat het gewoon de frustratie van een uitgeprocedeerde asielzoeker is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die doet het altijd goed inderdaad.
Ik had een zwak voor van Gogh ondanks dat hij rookte maar dat misstaat toch wel in het lijstje met grote terroristische aanslagen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
---
IS is door Obama zijn regering gesteund en dankzij die steun groot geworden. A different president, the same old story. Cuba, andere eilandjes daar in de buurt, de Taliban, Bin Laden, Hussein en de dictatuur van Iran en nog meer allen zijn ze groot geworden dankzij de USA.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders omschrijven? Gezien het aantal onthoofdingen dat de laatste tijd met trots online word gezet door IS, lijkt het me niet onlogisch dat de link met terrorisme snel gelegd word.
Is het motief inmiddels bekend?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het motief lijkt ook niet terroristisch van aard te zijn.
Confirmation bias dit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders omschrijven? Gezien het aantal onthoofdingen dat de laatste tijd met trots online word gezet door IS, lijkt het me niet onlogisch dat de link met terrorisme snel gelegd word. Het lijkt me eerlijk gezegd aannemelijker dan dat het gewoon de frustratie van een uitgeprocedeerde asielzoeker is.
Of geef anders gewoon antwoord zoals je het dagelijks leven zou doen.quote:
Zweden heeft met Sverige Demokraterna wel een Wilders-achtige politieke partij, die er direct op zou springen als er een goede reden zou zijn om een islamistisch gemotiveerde aanslag te vermoeden.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:02 schreef Eenskijken het volgende:
Niet dat ik Wilders wil verdedigen, heb er niks mee, maar de SD-partij in Zweden is wel heel erg degelijk nodig om wat tegengas te geven aan de al te gekke plannen die de sociaaldemocraten daar ten toon spreiden. Zij zouden heel Syrië binnenhalen als ze er alleen over konden beslissen bij wijze van sprekenquote:Op maandag 17 augustus 2015 10:43 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Zweden heeft met Sverige Demokraterna wel een Wilders-achtige politieke partij, die er direct op zou springen als er een goede reden zou zijn om een islamistisch gemotiveerde aanslag te vermoeden.
Valt deze man in Zweden niet onder het kinderrecht? (icm zijn levenslange gevangenisstraf)quote:Op zondag 11 september 2016 06:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ikea killer brutally beaten in Swedish prison
http://www.thelocal.se/20160910/ikea-killer-assaulted-in-prison
Lekker voor hem.![]()
In het artikel staat dat hij vorig jaar levenslang heeft gekregen en zijn motief het afwijzen van zijn asielaanvraag was, mocht dat nog niet bekend zijn.
Laten we dat aannemen, en toch krijgen de meeste mensen die hun zin niet krijgen minder gauw de neiging een moeder en zoon dood te steken dan dit soort import. In het uiterste geval gaan ze misschien wat dingen kapotmaken of stelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:03 schreef Hathor het volgende:
[..]Het lijkt me eerlijk gezegd aannemelijker dan dat het gewoon de frustratie van een uitgeprocedeerde asielzoeker is.
Ja vreemd. In Zweden hebben ze een ander soort kalender, net zoals hondenjaren. Wat voor ons 36 jaar is is voor hun 14 jaar. Eigenlijk zou hij dan geen levenslang moeten krijgen.quote:Op zondag 11 september 2016 08:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Valt deze man in Zweden niet onder het kinderrecht? (icm zijn levenslange gevangenisstraf)
Kinderen kunnen onder het volwassenenrecht komen te vallen afhankelijk van wat zij hebben gedaan.quote:Op zondag 11 september 2016 08:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Valt deze man in Zweden niet onder het kinderrecht? (icm zijn levenslange gevangenisstraf)
quote:Over de achtergrond van het geweld is nog niks bekend.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarschijnlijk hing zoiets op de achtergrond:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |