abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze woensdag 12 augustus 2015 @ 12:18:41 #26
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_155145287
Wow.. _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_155145696
Heel gaaf, dit staat bij mij ook nog steeds op m'n verlanglijstje!
pi_155146498
Nog een andere vraag zijn daar geen voor de mens gevaarlijke wilde dieren zoals wolven of beren?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:20:16 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155146702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:11 schreef Basp1 het volgende:
Nog een andere vraag zijn daar geen voor de mens gevaarlijke wilde dieren zoals wolven of beren?
Er zijn beren maar die zijn doodsbang voor jou dus die worden maar zelden gezien. Langs de Kungsleden zul je die dus sowieso niet zien, maar als je diep Sarek NP in gaat (padloos terrein) dan is er een klein kansje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155285364
Heel gaaf reisverslag Selang! Erg leuk om te lezen met erg toffe foto's van de omgeving en de wildlife. Dit reisverslag maakt mij erg enthousiast om toch ook eens zo'n trektocht te gaan maken, maar denk dat ik dan eerst maar eens moet gaan oefenen op een wat kortere afstand :)

Heb je nog echt gigantisch slecht weer gehad qua stortregen en keiharde storm, of viel het wel mee? Dat lijkt me wel frusterend als je dan je tentje op moet gaan zetten.

Hoe heb je het met de sneeuw opgelost? Ben je daar gewoon overheen gelopen, of ben je om de sneeuwvelden heen gegaan? Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar aan het wandelen was in Mount Rainer national park in de VS en ook besloot een sneeuwveld over te steken. Prettig was anders :') De sneeuw was OF spekglad, OF dusdanig zacht dat ik er tot halverwege mijn knieën inzakte (met korte broek!).

Wat voor eten had je bij je? Gedroogd spul? Kan me niet voorstellen dat je voor 8 dagen blikvoer bij je hebt namelijk :o
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:32:17 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155285901
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:45 schreef polariteit het volgende:
Heel gaaf reisverslag Selang! Erg leuk om te lezen met erg toffe foto's van de omgeving en de wildlife. Dit reisverslag maakt mij erg enthousiast om toch ook eens zo'n trektocht te gaan maken, maar denk dat ik dan eerst maar eens moet gaan oefenen op een wat kortere afstand :)

Heb je nog echt gigantisch slecht weer gehad qua stortregen en keiharde storm, of viel het wel mee? Dat lijkt me wel frusterend als je dan je tentje op moet gaan zetten.
Ja, zoals je kunt lezen heb ik op twee plaatsen zeer harde wind gehad maar dat was vooral s'nachts. In je eentje opzetten en afbreken van de tent is inderdaad lastig bij harde wind en een half opgezette / afgebroken tent is erg kwetsbaar want dat vangt veel wind terwijl hij nog geen steun heeft van scheerlijnen en dergelijke. Op die momenten was ik wel een beetje bang dat er iets stuk zou gaan of weg zou waaien.

quote:
Hoe heb je het met de sneeuw opgelost? Ben je daar gewoon overheen gelopen, of ben je om de sneeuwvelden heen gegaan? Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar aan het wandelen was in Mount Rainer national park in de VS en ook besloot een sneeuwveld over te steken. Prettig was anders :') De sneeuw was OF spekglad, OF dusdanig zacht dat ik er tot halverwege mijn knieën inzakte (met korte broek!).
Het diep wegzakken in de sneeuw was vooral een probleem op de randen van een sneeuwveld (eerste paar meter) maar meestal niet meer als ik eenmaal op het midden liep. Je moet wel uitkijken op plaatsen waar er water onderdoor stroomt, dus goed luisteren en kijken. Vaak was de sneeuw op die plaatsen ook ietsje ingezakt dus dan weet je dat je moet oppassen. Verder maakt het tijdstip van de dag ook wat uit. S'morgens vroeg is de sneeuw harder dan s'middags, dus stukken met veel sneeuw probeerde ik relatief vroeg te doen (ik hou sowieso van vroeg starten).

quote:
Wat voor eten had je bij je? Gedroogd spul? Kan me niet voorstellen dat je voor 8 dagen blikvoer bij je hebt namelijk :o
Inderdaad geen blik, want dan zit je met (vies) afval dat je moet meedragen tot je het ergens kwijt kunt. Alles was gedroogd en zat in zakjes dus kwa afval ook zeer licht en compact. Ik had gedroogde pasta, tortellini, muesli en trailmix (nootjes, pinda's, rozijnen, etc) mee en dat werkte goed en ging me niet vervelen. Verder zijn zakjes eten natuurlijk ook makkelijker in te pakken dan blik omdat het geen vaste vorm heeft.
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:43:26 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155286080
Mooie tocht hoor! En leuk verslag.

Kan je dat eten dan bij dorpen langs de kant kopen? Ik had voor mijn trip zakken adventurefood mee en hardkeks etc, maar dat kan je natuurlijk niet voor 28 dagen meenemen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:26:13 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155286744
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie tocht hoor! En leuk verslag.

Kan je dat eten dan bij dorpen langs de kant kopen? Ik had voor mijn trip zakken adventurefood mee en hardkeks etc, maar dat kan je natuurlijk niet voor 28 dagen meenemen.
Eten kun je kopen bij de meeste hutten dus je hoeft niet zoveel mee te dragen. Als je de hele route loopt dan is Jäkkvik - Kvikkjokk (ca 4 dagen) het grootste stuk dat je moet overbruggen zonder herbevoorrading. Ik droeg altijd meer mee want ik hou van de flexibiliteit (uitstapjes en omwegen kunnen maken, ergens langer kunnen blijven, etc) en de meeste hutten hebben maar een kleine selectie. Ook zijn dingen die ik lekker vind soms uitverkocht of helemaal niet in het assortiment.

Die Adventurefood hebben ze overigens meestal wel in de hutten, maar ik koop dat nooit omdat dat voor mij te weinig is en ik dus per maaltijd 2 zakken nodig heb (en dat kost je in Zweden dan zo'n ¤20 per maaltijd :o ). En de "boil in the bag" mogelijkheid heb ik toch niet nodig.
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:41:00 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155286977
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Eten kun je kopen bij de meeste hutten dus je hoeft niet zoveel mee te dragen. Als je de hele route loopt dan is Jäkkvik - Kvikkjokk (ca 4 dagen) het grootste stuk dat je moet overbruggen zonder herbevoorrading. Ik droeg altijd meer mee want ik hou van de flexibiliteit (uitstapjes en omwegen kunnen maken, ergens langer kunnen blijven, etc) en de meeste hutten hebben maar een kleine selectie. Ook zijn dingen die ik lekker vind soms uitverkocht of helemaal niet in het assortiment.

Die Adventurefood hebben ze overigens meestal wel in de hutten, maar ik koop dat nooit omdat dat voor mij te weinig is en ik dus per maaltijd 2 zakken nodig heb (en dat kost je in Zweden dan zo'n ¤20 per maaltijd :o ). En de "boil in the bag" mogelijkheid heb ik toch niet nodig.
Wij hadden ook voor een dag extra mee, toch wel fijn zodat je niet in nood kan komen.
achteraf hadden we voor 4 dagen te veel mee, maar daar ga ik nog een verslagje over schrijven

Adventurefood was voor ons prima, en boil in he bag was erg makkelijk. *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 augustus 2015 @ 10:45:52 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155287045
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:41 schreef kanovinnie het volgende:

maar daar ga ik nog een verslagje over schrijven

Ik ben benieuwd naar jouw trek!
Mijn reisverslagen
pi_155293587
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw trek!
Goed verslag ^O^
Superlatieven te kort over de Kungsleden. Echt heel mooi daar. Samen met de Tongariro de mooiste wandeling die ik tot nu toe gedaan heb. Wat ik eigenlijk nog het beste vond, is dat je je nooit zorgen hoeft te maken over water. Altijd binnen 50 meter. Geen extra flessen, dus ballast, nodig.

Heb 2 jaar terug de route van Nikka naar Abisko gelopen. Dag 1 liep de zon helemaal vast in het dal en raakte zelfs de 30 graden aan. Loop je daar met je laagjes winterkleding.. Bij Kebnekaise en later in Sälka vertelde ze dat ze nog nooit zo'n hete dag hadden meegemaakt in dat gebied. Volgende dag? 25 graden kouder...
Jij hebt wel veel meer sneeuw gezien.

Maar was het zo druk dan op de route van Singi naar Abisko? Ben daar welgeteld bij elkaar in 4 dagen 20 mensen of iets in die buurt tegengekomen. 3de week juli. Werd pas weer drukker in Abisko NP.

Abiskojaure is een nationaal park. Allemansrecht is daar echt uitgesloten. Stond ook op de borden toen je van de laatste hoge berg af kwam voor het park.

Ook goed van daar is dat je bij al die Fjäll'stations' een outhouse heb. Inclusief wc papier en desinfectant. En iedereen die daar is doet het ook gewoon netjes en heeft de menselijke waardigheid dat het ook menselijk wordt achter gelaten. Lees: gewoon zoals het hoort. Heb m'n WC rol ook gewoon onaangebroken weer terug naar Kiruna terug genomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155293742
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:53 schreef victorinox het volgende:
Ik heb trouwens bijna dezelfde foto's van de Tjäktja pas. Alleen dan zonder sneeuw.
Hier ook. Met een bui hangend in het dal met daarachter de opklaring. En een beetje sneeuw. Iedereen maakt die, maar het is dan ook echt een uitzicht.

Tas af, zitten, voetjes rusten, fles open, koekje, uitblazen, stil zijn en opnemen met verbazing.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:11 schreef Basp1 het volgende:
Dat is meer geluk dan pech als je die tegenkomt.
1947-2016
pi_155295148
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:09 schreef Red_85 het volgende:

Ook goed van daar is dat je bij al die Fjäll'stations' een outhouse heb. Inclusief wc papier en desinfectant. En iedereen die daar is doet het ook gewoon netjes en heeft de menselijke waardigheid dat het ook menselijk wordt achter gelaten. Lees: gewoon zoals het hoort. Heb m'n WC rol ook gewoon onaangebroken weer terug naar Kiruna terug genomen.
Maar die liggen dan toch op zijn langst 4 dagen uit elkaar zoals ik begrijp van selang of is er nog een verschil tussen door jou genoemde fjallstations en hutten waar selang het over heeft?
pi_155295739
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die liggen dan toch op zijn langst 4 dagen uit elkaar zoals ik begrijp van selang of is er nog een verschil tussen door jou genoemde fjallstations en hutten waar selang het over heeft?
Er zijn er een paar op de route die wel wat uit elkaar liggen. De meeste liggen zo'n 20 a 30 km van elkaar. En ja, de ene is wat beter bevoorraad als de ander. Maar dat scheelt je echt geen reet als je daar loopt. Je behandeld alles met respect en laat het achter zoals je het gevonden hebt voor de volgende.
Er zijn er zelfs compleet met winkel en sauna, de ander is een stuga met alleen een dak en deur.
1947-2016
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:27:43 #40
340341 Blester
Membre trčs utile
pi_155302099
Erg gaaf! Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar welke temperaturen kun je daar ongeveer verwachten in juli?
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:07:33 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155303485
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het langste stuk zonder herbevoorradings mogelijkheid is de 96 km tussen Jäkkvik en Kvikkjokk.

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:27 schreef Blester het volgende:
Erg gaaf! Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar welke temperaturen kun je daar ongeveer verwachten in juli?
Dat kan erg wisselen. Het kan 25 graden zijn en het kan rond het vriespunt zijn. Hangt ook sterk van de hoogte af natuurlijk. Ik had gemiddeld denk ik 10-15 graden. S'avonds had je soms wel een erg koude wind op de hogere plekken en dan moest ik echt al mijn laagjes aan.
Mijn reisverslagen
pi_155305507
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het langste stuk zonder herbevoorradings mogelijkheid is de 96 km tussen Jäkkvik en Kvikkjokk.

[..]

Dat kan erg wisselen. Het kan 25 graden zijn en het kan rond het vriespunt zijn. Hangt ook sterk van de hoogte af natuurlijk. Ik had gemiddeld denk ik 10-15 graden. S'avonds had je soms wel een erg koude wind op de hogere plekken en dan moest ik echt al mijn laagjes aan.
Wat was eigenlijk je paket aan spul wat je mee had?
Kleding, klein ijzerwaren, schoenen, slaapspul, eten en tbh?
1947-2016
pi_155316281
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

[..]

Inderdaad geen blik, want dan zit je met (vies) afval dat je moet meedragen tot je het ergens kwijt kunt. Alles was gedroogd en zat in zakjes dus kwa afval ook zeer licht en compact. Ik had gedroogde pasta, tortellini, muesli en trailmix (nootjes, pinda's, rozijnen, etc) mee en dat werkte goed en ging me niet vervelen. Verder zijn zakjes eten natuurlijk ook makkelijker in te pakken dan blik omdat het geen vaste vorm heeft.
Aah ok, dus als ik het goed begrijp heb je ook amper groente/fruit gegeten of kocht je dat los bij die STF-hutjes waar je langs kwam? Ergens kan ik me niet voorstellen dat je een paar dagen achter elkaar alleen maar kale pasta eet met een hand nootjes en rozijntjes erbij; maar dat zal ongetwijfeld een knop zijn die je om moet zetten?

Heb je zelf nog fruit geplukt en bijv je eigen vis gevangen? Of is dat verboden daar?

Hoe weet je trouwens dat je water gewoon kan drinken en dat het niet nodig is te filteren? Of doe je dat op gevoel? (er vanuit uitgaand dat het er niet goor uitziet en/of stinkt) en je geen kadavers ziet liggen.
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:37:32 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155317308
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk je paket aan spul wat je mee had?
Kleding, klein ijzerwaren, schoenen, slaapspul, eten en tbh?
Gewoon de standaard dingen: tent, matrasje, slaapzak, kookspullen, eten, kleding, deodorant, etc.

Daarnaast dingen als dagboek, pocket camera, verrekijker, trekkingpoles, kayak schoentjes om rivieren over te steken, waterfilter (niet nodig gehad).

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:12 schreef polariteit het volgende:

[..]

Aah ok, dus als ik het goed begrijp heb je ook amper groente/fruit gegeten of kocht je dat los bij die STF-hutjes waar je langs kwam? Ergens kan ik me niet voorstellen dat je een paar dagen achter elkaar alleen maar kale pasta eet met een hand nootjes en rozijntjes erbij; maar dat zal ongetwijfeld een knop zijn die je om moet zetten?
Geen kale pasta maar van die pasta maaltijden waar alleen water bij moet. Op de trail kon ik maar één soort kopen (Carbonara - ook vaak uitverkocht) maar zoals ik schreef had ik ook veel van thuis meegenomen en thuis heb je natuurlijk veel meer variatie (mushroom, ham kaas, etc - al had ik natuurlijk wel de meest calorie rijke soorten mee). Daarnaast beviel tortellini me erg goed, ook als ontbijt. En daar zit al kaas en vlees in.

Je krijgt natuurlijk nog steeds te weinig groente/ fruit op die manier dus ik had vitamine supplementen mee om dat te compenseren (multivitamine + extra vitamine C). En ik heb me de hele trek kerngezond gevoeld.

Het is natuurlijk nog steeds niet even lekker eten als thuis maar het ging mij in elk geval niet vervelen. Sowieso smaken dingen ook beter als je de hele dag op pad bent geweest en gewoon honger hebt.

quote:
Heb je zelf nog fruit geplukt en bijv je eigen vis gevangen? Of is dat verboden daar?
Fruit (bessen) was er (nog) niet. Eigen vis vangen is op veel plaatsen zeker een optie, maar het is niet iets waar je blind op kunt vertrouwen (en je moet dan natuurlijk een hengel mee, evenals wat extra kookspullen). Maar vissen is erg populair in Zweden en ik ben een aantal Zweedse trekkers tegengekomen die puur gingen trekken om te vissen. Dus trekken van meertje naar meertje en dan s'avonds vis grillen op een kampvuurtje. Ik heb zelf totaal geen verstand van vissen maar dat sprak me wel erg aan!

quote:
Hoe weet je trouwens dat je water gewoon kan drinken en dat het niet nodig is te filteren? Of doe je dat op gevoel? (er vanuit uitgaand dat het er niet goor uitziet en/of stinkt) en je geen kadavers ziet liggen.
Gezond verstand gebruiken. In de regel pak ik alleen snelstromend water. Het is helemaal ideaal als ik de bron kan zien (een smeltend sneeuwveld ofzo). En hoe hoger en dichter bij de bron hoe veiliger. Maar ik heb ook een aantal keren water uit een meer geschept. Ik gebruik een doorzichtige waterfles dus ik kan het visueel inspecteren en ruiken. Als dat okee is evenals de omgeving dan proef ik het voorzichtig even. Als ik het niet vertrouw dan heb ik altijd nog mijn filter.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 18-08-2015 09:42:57 ]
Mijn reisverslagen
pi_155317606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewoon de standaard dingen: tent, matrasje, slaapzak, kookspullen, eten, kleding, deodorant, etc.

Daarnaast dingen als dagboek, pocket camera, verrekijker, trekkingpoles, kayak schoentjes om rivieren over te steken, waterfilter (niet nodig gehad).

[..]

Geen kale pasta maar van die pasta maaltijden waar alleen water bij moet. Op de trail kon ik maar één soort kopen (Carbonara - ook vaak uitverkocht) maar zoals ik schreef had ik ook veel van thuis meegenomen en thuis heb je natuurlijk veel meer variatie (mushroom, ham kaas, etc - al had ik natuurlijk wel de meest calorie rijke soorten mee). Daarnaast beviel tortellini me erg goed, ook als ontbijt. En daar zit al kaas en vlees in.

Je krijgt natuurlijk nog steeds te weinig groente/ fruit op die manier dus ik had vitamine supplementen mee om dat te compenseren (multivitamine + extra vitamine C). En ik heb me de hele trek kerngezond gevoeld.

Het is natuurlijk nog steeds niet even lekker eten als thuis maar het ging mij in elk geval niet vervelen. Sowieso smaken dingen ook beter als je de hele dag op pad bent geweest en gewoon honger hebt.

[..]

Fruit (bessen) was er (nog) niet. Eigen vis vangen is op veel plaatsen zeker een optie, maar het is niet iets waar je blind op kunt vertrouwen (en je moet dan natuurlijk een hengel mee, evenals wat extra kookspullen). Maar vissen is erg populair in Zweden en ik ben een aantal Zweedse trekkers tegengekomen die puur gingen trekken om te vissen. Dus trekken van meertje naar meertje en dan s'avonds vis grillen op een kampvuurtje. Ik heb zelf totaal geen verstand van vissen maar dat sprak me wel erg aan!

[..]

Gezond verstand gebruiken. In de regel pak ik alleen snelstromend water. Het is helemaal ideaal als ik de bron kan zien (een smeltend sneeuwveld ofzo). En hoe hoger en dichter bij de bron hoe veiliger. Maar ik heb ook een aantal keren water uit een meer geschept. Ik gebruik een doorzichtige waterfles dus ik kan het visueel inspecteren en ruiken. Als dat okee is evenals de omgeving dan proef ik het voorzichtig even. Als ik het niet vertrouw dan heb ik altijd nog mijn filter.
Het water vond ik daar trouwens het lekkerste wat ik ooit gedronken heb. Zo van de berg uit de vele stroompjes, zonder filter inderdaad.
1947-2016
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:59:41 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155317680
Baas hoor _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155319068
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:56 schreef SeLang het volgende:
Reisverslag: Kungsleden trek (420 km door Arctisch Zweden)
afbeelding
Op het plateau kom ik langs dit hutje. Is dit iets van de Sami?
Dit is idd een Sami huisje. ;)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:25:24 #48
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_155320767
Awesome _O_

Kom je veel hutten tegen onderweg? Wassen kan gewoon in smeltwater riviertjes, toch? Of was het douchen/wassen in een hut?

Heb je hier en/of van andere treks in het noorden speciale (Nederlandse) boekjes?
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:10:24 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155333839
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:25 schreef INViCTuS het volgende:
Awesome _O_

Kom je veel hutten tegen onderweg? Wassen kan gewoon in smeltwater riviertjes, toch? Of was het douchen/wassen in een hut?
Ja er zijn veel hutten. Wassen kan idd in riviertjes (wel berekoud). In sommige hutten hebben ze een douche mogelijkheid. Ik heb dat zelf niet gedaan.

quote:
Heb je hier en/of van andere treks in het noorden speciale (Nederlandse) boekjes?
Geen idee. Ik heb zelf wel het een Engelstalig boekje over de Kungsleden. Volgens mij is dat ook het enige Engelstalige boek daarover.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:06:01 #50
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_155335894
Zelf alleen ervaring met het lopen in de Pyreneeen 8-daagse hike in de buurt van Foix en plateau de beille en in de Alpen met het lopen van de tour du Mont Blanc. Het was daar wel wat warmer dus het wassen in zo'n rivier of douche in een hut was in de avond wel een verademing.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')